ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 9 Ιούλη 2014
Σελ. /24
ΠΑΙΔΕΙΑ
Να πάρουν επίδομα ανεργίας οι συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί

Με μηδενικό εισόδημα και χωρίς υγειονομική περίθαλψη μένουν χιλιάδες εκπαιδευτικοί. Ερώτηση βουλευτών του ΚΚΕ

Χωρίς επίδομα ανεργίας, χωρίς υγειονομική περίθαλψη και με μηδενικό εισόδημα έχουν μείνει χιλιάδες εκπαιδευτικοί, καθώς και το ειδικό εκπαιδευτικό και το ειδικό βοηθητικό προσωπικό (ψυχολόγοι, λογοθεραπευτές κ.ά.), που εργάστηκαν με διάφορες ελαστικές μορφές εργασίας στα σχολεία (αναπληρωτές, ωρομίσθιοι, 5μηνίτες κλπ.).

Ο ΟΑΕΔ δεν τους χορηγεί το επίδομα ανεργίας, καθώς για να θεμελιώσουν το δικαίωμα να παίρνουν έστω αυτό το πενιχρό βοήθημα, πρέπει να συμπληρώνουν 125 ημέρες εργασίας μέχρι το τέλος Απρίλη. Ωστόσο, χιλιάδες αναπληρωτές προσλήφθηκαν μέσα στο Δεκέμβρη, στο Γενάρη, ακόμα και το Φλεβάρη, παρότι υπήρχαν από την αρχή της χρονιάς χιλιάδες κενά. Σαν αποτέλεσμα, όσοι εκπαιδευτικοί προσλήφθηκαν από αρχές Δεκέμβρη και μετά δεν κατάφεραν να συμπληρώσουν τα απαραίτητα ένσημα και δεν παίρνουν επίδομα ανεργίας, ενώ αντίστοιχη είναι η κατάσταση με το ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό. Χωρίς επίδομα ανεργίας μένουν και όσοι εργάστηκαν με 5μηνα προγράμματα του ΟΑΕΔ, καθώς τα ένσημα του προγράμματος δεν επαρκούν για την καταβολή του επιδόματος, δηλαδή χιλιάδες συμβασιούχοι που εργάζονται στη Γενική και Ειδική Εκπαίδευση!

Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή για το θέμα

«Αυτοί οι εκπαιδευτικοί, ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό, κάθε χρόνο βιώνουν το Γολγοθά της ανασφάλειας και σε πολλές περιπτώσεις της ανέχειας, αφού αναγκάζονται να δουλέψουν μακριά από τα σπίτια τους, με πενιχρό μισθό, που δεν φτάνει ούτε για τα απαραίτητα, πόσο μάλλον της αποταμίευσης για το καλοκαίρι που απολύονται», επισημαίνουν στην Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή για το θέμα οι βουλευτές του ΚΚΕ Θ. Παφίλης, Ελ. Γερασιμίδου, Λ. Κανέλλη, Χρ. Κατσώτης και Γ. Λαμπρούλης.

Στην Ερώτηση επισημαίνεται επίσης ότι αρκετοί συμβασιούχοι στην εκπαίδευση χάνουν το επίδομα ανεργίας, όχι μόνο γιατί διορίζονται αργά, αλλά και γιατί απεργούν. «Δηλαδή τιμωρούνται όταν διεκδικούν τα δικαιώματά τους. Ετσι οι συμβασιούχοι εκπαιδευτικοί, παρόλο που έχουν τις ίδιες υποχρεώσεις με τους μονίμους εκπαιδευτικούς, διαχωρίζονται, στην ουσία αυθαίρετα, στον τρόπο παρακράτησης της απεργίας». Στους μόνιμους εκπαιδευτικούς η απεργία παρακρατείται επί των ακαθάριστων αποδοχών (1/25 για κάθε ημέρα), αλλά θεωρείται κανονικά ημέρα εργασίας και συντάξιμη. Στους αναπληρωτές, στην απεργία πέρα από την παρακράτηση του ημερομισθίου τους (1/25 για κάθε ημέρα) τους κόβεται και το ένσημο, σύμφωνα με την εγκύκλιο 78/13-10-2011 του ΙΚΑ. Οι ημέρες απεργίας των αναπληρωτών δεν προσμετρώνται για το επίδομα ανεργίας και δεν είναι συντάξιμες.

Με βάση τα παραπάνω, οι βουλευτές του ΚΚΕ ρωτούν τον υπουργό Παιδείας τι μέτρα θα πάρει ώστε να καταβληθεί εδώ και τώρα το επίδομα ανεργίας σε όλους τους ανέργους (αναπληρωτές, ωρομίσθιους, 5μηνίτες), χωρίς την προϋπόθεση των ενσήμων, με ταυτόχρονη κατάργηση του ορίου των 125 ενσήμων. Επίσης να παρθούν μέτρα ώστε να μην κόβεται το ένσημο από τη συμμετοχή στην απεργία στους αναπληρωτές, στους ωρομίσθιους, στους 5μηνίτες μέσω ΕΣΠΑ, γιατί η απεργία είναι δικαίωμα και όπλο των εργαζομένων.

Για το ίδιο θέμα ανακοίνωση εξέδωσε και η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ, απαιτώντας την καταβολή του επιδόματος, την κατάργηση του ορίου των 125 ενσήμων κ.ά.

ΕΠΑΛ
Λιγότεροι προσήλθαν φέτος στις πανελλαδικές εξετάσεις

Στατιστικά στοιχεία για τις βαθμολογίες των υποψηφίων

MotionTeam

Στατιστικά στοιχεία για τις βαθμολογίες των υποψηφίων των ΕΠΑΛ στα μαθήματα που εξετάστηκαν σε πανελλαδικό επίπεδο, έδωσε χτες στη δημοσιότητα το υπουργείο Παιδείας. Τα στοιχεία αφορούν τους υποψηφίους της Ομάδας Α' (για εισαγωγή σε ΤΕΙ), που εξετάζονται σε Μαθηματικά, Νεοελληνική Γλώσσα και μαθήματα ειδικότητας.

Οπως προκύπτει, μικρότερο ήταν φέτος το ποσοστό των υποψηφίων που προσήλθαν στις εξετάσεις. Συγκεκριμένα, προσήλθε το 75,49% του συνόλου των υποψηφίων (16.259 από 21.539 υποψηφίους), ενώ το 2013 είχε προσέλθει το 77,6% του συνόλου των υποψηφίων (17.394 από 22.416 υποψηφίους).

Σε ό,τι αφορά τις βαθμολογίες στα μαθήματα γενικής παιδείας, από τα στατιστικά στοιχεία φαίνεται πως το 64,91% είχε βαθμολογία κάτω από 10 στη Νεοελληνική Γλώσσα και το 78,44% είχε κάτω από 10 στα Μαθηματικά. Στα ίδια μαθήματα, βαθμολογίες μεταξύ 18 - 20 είχε το 0,15% και το 1,06% αντίστοιχα.

Σε ό,τι αφορά τη γενική εικόνα, παρατηρείται ότι το ποσοστό στα γραπτά που βαθμολογήθηκαν μεταξύ 18 - 20 είναι 5,19% και μεταξύ 15 - 18 είναι 8,25%.

Θυμίζουμε ότι οι υποψήφιοι πρέπει να συμπληρώσουν και να οριστικοποιήσουν ηλεκτρονικά τα μηχανογραφικά τους δελτία μέχρι τη Δευτέρα 14 Ιουλίου.

Απευθείας αναθέσεις για τη μεταφορά μαθητών

Ψηφίστηκε χτες η σχετική τροπολογία στη Βουλή

Με απευθείας αναθέσεις σε ιδιώτες προσπαθεί η κυβέρνηση να «λύσει» το ζήτημα της μεταφοράς μαθητών για το σχολικό έτος 2014 - 2015, όπως προβλέπει σχετική τροπολογία του υπουργείου Εσωτερικών που ψηφίστηκε χτες από το Α' Θερινό Τμήμα της Βουλής.

Η τροπολογία είχε κατατεθεί στο νομοσχέδιο του υπουργείου Δικαιοσύνης για το νέο σωφρονιστικό κώδικα και προβλέπει ότι στις περιπτώσεις κατά τις οποίες οι διαγωνισμοί για τη μεταφορά των μαθητών για την επικείμενη σχολική χρονιά, έχουν δημοσιευθεί αλλά δεν έχουν ολοκληρωθεί έως την έναρξη του σχολικού έτους, η Οικονομική Επιτροπή μπορεί, κατ' εξαίρεση των διατάξεων, να αποφασίζει την ανάθεση εκτέλεσης των σχετικών δρομολογίων στους προσωρινούς μειοδότες έως την ολοκλήρωση των διαγωνισμών με την υπογραφή των οικείων συμβάσεων και όχι μετά τις 28 Φλεβάρη του 2015.

Εάν στις ανωτέρω περιπτώσεις δεν έχουν αναδειχθεί προσωρινοί μειοδότες, η Οικονομική Επιτροπή μπορεί να αναθέτει για το ίδιο χρονικό διάστημα την εκτέλεση των δρομολογίων με πρόχειρο διαγωνισμό.

Ο εισηγητής του ΚΚΕ Γιάννης Γκιόκας ανέφερε για την τροπολογία ότι: «Θεωρούμε εξαιρετικά προβληματική τη ρύθμιση όσον αφορά τη μεταφορά των μαθητών. Δεν είναι μόνο το ζήτημα της ανάθεσης χωρίς να έχουν προηγηθεί οι διαγωνιστικές διαδικασίες. Το μεγάλο πρόβλημα είναι η εφαρμογή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης 24001, σύμφωνα με την οποία περιορίζονται δραστικά τα δικαιώματα των μαθητών που μπορούν να έχουν τη δυνατότητα μετακίνησης. Αυτό είναι το πρόβλημα στη συγκεκριμένη τροπολογία, το οποίο έχει καταγγελθεί και από τους συλλόγους και από τις ομοσπονδίες γονέων, αλλά φυσικά και οι ρυθμίσεις όσον αφορά την παράκαμψη των διαγωνιστικών διαδικασιών που προβλέπονται».

ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΝΥΡΕΜΒΕΡΓΗΣ
Κινδυνεύουν να κλείσουν τάξεις

Αντιμέτωποι με τον κίνδυνο να κλείσουν τάξεις του ελληνικού Γυμνασίου στη Νυρεμβέργη είναι γονείς και μαθητές. Με αφορμή το γεγονός αυτό, οι Κομματικές Οργανώσεις Βαυαρίας του ΚΚΕ αναδεικνύουν συνολικά ζητήματα της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στη Γερμανία και καλούν σε πάλη για τη διεκδίκηση λύσεων.

Στα πολύμορφα προβλήματα, πρόσφατα ήρθαν να προστεθούν οι φημολογούμενες προσπάθειες του Βαυαρικού υπουργείου Παιδείας για κλείσιμο τάξεων του Γυμνασίου στη Νυρεμβέργη, με αφορμή τη μη τήρηση των συφωνηθέντων, ανάμεσα στα δύο υπουργεία, από την ελληνική πλευρά. Σύμφωνα με πληροφορίες από την ελληνική κοινότητα, η Βαυαρική πλευρά, που καλύπτει μέρος της υποδομής και μισθοδοσίας των εκπαιδευτικών μόνο για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και τα γυμνάσια αλλά όχι για τα λύκεια, έχει εγείρει ζήτημα. Υποστηρίζει ότι εκπαιδευτικοί που η οργανική τους θέση είναι στο γυμνάσιο, διδάσκουν στο Λύκειο.

«Τέτοια γεγονότα, που μπορεί να φαίνονται και μεμονωμένα, κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για όλη την ελληνόγλωσση εκπαίδευση της Γερμανίας», σημειώνουν μεταξύ άλλων οι Οργανώσεις του ΚΚΕ. Θυμίζοντας ότι «τα τελευταία χρόνια, μεγάλος αριθμός σχολείων από όλες τις βαθμίδες έκλεισαν σε όλη τη Γερμανία. Πολλά Ελληνόπουλα είτε πετιούνται εκτός σχολείου είτε οδηγούνται στα τρίτης κατηγορίας σχολεία (Hauptschule) του ταξικού γερμανικού εκπαιδευτικού συστήματος. Το υπουργείο Παιδείας φροντίζει συνεχώς να δημιουργεί ανυπέρβλητα προβλήματα στη λειτουργία των υπαρχόντων εκπαιδευτηρίων, με κενές θέσεις διδασκόντων, καθυστερήσεις στο διορισμό ή την έγκαιρη απόσπασή τους, καθυστερημένη ή καθόλου αποστολή συγγραμμάτων, διατήρηση του καθεστώτος ουσιαστικής ομηρίας των ελληνικών σχολείων σε κτιριακές υποδομές που στοιχίζουν εκατομμύρια και δεν πληρούν τις προϋποθέσεις λειτουργίας ούτε του γερμανικού, ούτε του ελληνικού νόμου».

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Μηνυτήρια αναφορά για τις καταγγελίες υποκλοπής

Μηνυτήρια αναφορά - καταγγελία στον εισαγγελέα Πρωτόδικων Αθηνών απέστειλε ο υπουργός Παιδείας, προκειμένου να διερευνηθούν οι καταγγελίες για υποκλοπή θεμάτων της «τράπεζας θεμάτων» από ιδιωτικό σχολείο.

Υπενθυμίζεται ότι η ΟΙΕΛΕ είχε απευθυνθεί στο υπουργείο μετά από μια ανάρτηση σε ιστοσελίδα, σύμφωνα με την οποία η διοίκηση ιδιωτικού σχολείου δήλωνε στις εποπτικές αρχές πλαστό πρόγραμμα εξετάσεων για την Α' Λυκείου. Στο εν λόγω σχολείο, την πρώτη μέρα οι μαθητές εξετάστηκαν στο μάθημα επιλογής (που δε θέλει «τράπεζα θεμάτων»), ενώ στο υπουργείο δηλώθηκε ότι δίνουν π.χ. Αλγεβρα και κληρώθηκαν τα αντίστοιχα θέματα από την «τράπεζα θεμάτων». Στη συνέχεια, σύμφωνα πάντα με την ανάρτηση, οργανώθηκε φροντιστήριο για τους μαθητές όπου υποδείχτηκε η λύση για τα θέματα της Αλγεβρας και την επόμενη μέρα έδωσαν όντως αυτό το μάθημα και αρίστευσαν. Με τον ίδιο τρόπο φέρεται δε να συνεχίστηκαν οι εξετάσεις και σε άλλα μαθήματα.

Στον Εισαγγελέα Πρωτοδικών Αθηνών διαβιβάστηκαν επίσης η αλληλογραφία της ΟΙΕΛΕ με τους αρμόδιους φορείς του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, όπως και δημοσιεύματα σχετιζόμενα με το θέμα.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ