ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 10 Σεπτέμβρη 2014
Σελ. /24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
«ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ» ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΟΤΑ
Ερωτηματολόγιο σε δήμους - περιφέρειες με στόχο τις μπίζνες

Το αποκαλυπτικό ρεπορτάζ του «Ρ» το Οκτώβρη του 2012 με το επίμαχο ερωτηματολόγιο
Το αποκαλυπτικό ρεπορτάζ του «Ρ» το Οκτώβρη του 2012 με το επίμαχο ερωτηματολόγιο
Ερωτηματολόγιο προς τους νέους δημάρχους και περιφερειάρχες της χώρας απέστειλε ο εντεταλμένος της γερμανικής καγκελαρίας, Χανς Φούχτελ, με το οποίο ζητείται να δώσουν στοιχεία για το σύνολο της δραστηριότητάς τους και με τελικό στόχο να υπάρξουν επιχειρηματικές συνεργασίες και άρα ιδιωτικοποιήσεις υπηρεσιών και τομέων δήμων και περιφερειών. Αυτά τα ερωτηματολόγια - το περιεχόμενο των οποίων είχε αποκαλύψει ο «Ριζοσπάστης» στις 27 Οκτώβρη του 2012 - είχαν σταλεί και στις προηγούμενες διοικήσεις δήμων και περιφερειών.

Η συγκεκριμένη ενέργεια αποτελεί συνέχεια της λεγόμενης «Ελληνογερμανικής Συμμαχίας» που εγκαινιάστηκε πριν δύο χρόνια, το Σεπτέμβρη του 2012, σε σχετική συνάντηση που είχαν ο τότε υπουργός Εσωτερικών, Ευ. Στυλιανίδης και ο Χ. Φούχτελ, η οποία έθετε ως στόχο «τον εξορθολογισμό των δαπανών της Τοπικής Διοίκησης, την αξιοποίηση ευρηματικών χρηματοδοτικών εργαλείων της δράσης των ΟΤΑ, ώστε να μειώνεται το βάρος της κρατικής δαπάνης γι' αυτούς και τη μεταρρύθμιση των κοινωνικών υπηρεσιών των δήμων». Την αύξηση δηλαδή των περικοπών στη λειτουργία της Τοπικής Διοίκησης, με τραγικές συνέπειες για το λαό που ήδη στερείται βασικές υπηρεσίες και την παράδοση τομέων δράσεων αλλά και νευραλγικών για τη χώρα τομέων, όπως περιβάλλον, ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, τουρισμός, κ.λπ., στην ιδιωτική πρωτοβουλία.

Ουσιαστικά, η «Ελληνογερμανική Συμμαχία» αξιοποιεί το αντιδραστικό θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της Τοπικής Διοίκησης, που ανοίγει νέα πεδία δράσης και κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων ώστε να αναλάβουν πλήρως την εκμετάλλευση ολόκληρων τομέων δημοτικής δραστηριότητας. Την κατεύθυνση αυτή εξυπηρετεί και το πολιτικό προσωπικό της Τοπικής Διοίκησης, καθώς η συντριπτική πλειοψηφία δημάρχων και περιφερειαρχών έχουν καταθέσει τα διαπιστευτήριά τους στην αντιλαϊκή αυτή πολιτική. Θυμίζουμε πως όταν το 2012 ξεκίνησε η «Ελληνογερμανική Συνεργασία», έχοντας ως πρώτη φάση τη μεταφορά τεχνογνωσίας από Γερμανούς εμπειρογνώμονες, πολλοί ήταν οι πρόθυμοι δήμοι και περιφέρειες να δεχτούν και να αξιοποιήσουν τα σχετικά... φώτα, υπογράφοντας πρωτόκολλα συνεργασίας. Αντίστοιχα πρωτόκολλα είχαν υπογράψει και τα συλλογικά όργανα της Τοπικής Διοίκησης, ΚΕΔΕ (Κεντρική Ενωση Δήμων Ελλάδας) και ΕΝΠΕ (Ενωση Περιφερειών Ελλάδας).

Στα ερωτηματολόγια που στάλθηκαν προς τους δήμους ζητείται ουσιαστικά μια πλήρης καταγραφή της περιουσιακής τους κατάστασης και του δικτύου δημοτικών υπηρεσιών καθώς και στοιχεία για το κοινωνικό προφίλ των περιοχών τους, του φυσικού τους πλούτου και της παραγωγικής δραστηριότητας που αναπτύσσεται, αποκαλύπτοντας έτσι ότι οι κερδοσκοπικές ορέξεις των γερμανικών επιχειρηματικών ομίλων είναι έτοιμες να αλώσουν τα πάντα. Οι Γερμανοί εμπειρογνώμονες ενδιαφέρονται ουσιαστικά για τα πάντα, καθώς ζητούν στοιχεία από την ηλικιακή σύνθεση του πληθυσμού, μέχρι την πολιτιστική δραστηριότητα στην περιοχή.

Συγκεκριμένα, ζητούνται στοιχεία για:

  • Δημογραφικά χαρακτηριστικά (έκταση, σύνολο κατοίκων και ηλικίες πληθυσμού)
  • Υποδομές (Μεταφορές, Εκπαίδευση, βιομηχανικές περιοχές και Πάρκα, Υγεία, τουριστική υποδομή)
  • Περιβάλλον και ποιότητα ζωής (ενδιαφέρον εκδηλώνεται για προστατευμένες περιοχές, ακτές, ακατοίκητα και κατοικημένα νησιά και ορυκτούς πόρους)
  • Τοπική οικονομία και απασχόληση (από αγροτική και κτηνοτροφική δραστηριότητα μέχρι παραγωγή ενέργειας)
  • Κοινωνική πολιτική, Υγεία, Παιδεία και Αθλητισμός (κοινωνικές δομές, υποδομές Εκπαίδευσης και διά βίου μάθησης, πολιτιστική υποδομή και δραστηριότητες, πολιτιστικές εκδηλώσεις, αθλητικές υποδομές, χώροι και δραστηριότητες)
  • Ειδικές πληθυσμιακές ομάδες (όπως αποκαλούνται στο ερωτηματολόγιο τα ΑμΕΑ, οι άστεγοι, οι Ρομά και οι μετανάστες εκτός ΕΕ).

Ιδιαίτερη μνεία γίνεται για τον τομέα της διαχείρισης των απορριμμάτων, τομέας που προσελκύει το ενδιαφέρον γερμανικών επιχειρηματικών ομίλων, έτοιμων εδώ και καιρό να αξιοποιήσουν το ισχύον θεσμικό πλαίσιο και να κερδοφορήσουν στο σκουπίδι προωθώντας μεθόδους επικίνδυνες για το περιβάλλον και τη δημόσια υγεία, όπως αυτή της καύσης. Συγκεκριμένα, στο ερωτηματολόγιο που συνέταξαν οι Γερμανοί εμπειρογνώμονες ζητούνται αναλυτικά στοιχεία για τα αστικά απορρίμματα, τα ανακυκλώσιμα υλικά, τα καθαρά μπάζα, τα μπαζοαπορρίμματα και τα ογκώδη απορρίμματα, προκειμένου να προετοιμαστούν ανάλογα για την άλωση στο χώρο που μεθοδεύεται ευλαβικά από τις κυβερνήσεις, συλλογικά όργανα της Τοπικής Διοίκησης, δημάρχους και περιφερειάρχες.

ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΑΤΡΑΣ
Εβαλε τέλος στο χαράτσι της ελεγχόμενης στάθμευσης

Η σύμβαση του δήμου με την εταιρεία έληξε χτες και η νέα διοίκηση του δήμου ανακοίνωσε ότι δεν πρόκειται να την ανανεώσει

Τέλος στο χαράτσι της ελεγχόμενης στάθμευσης έβαλε από χτες η δημοτική αρχή της Πάτρας καθώς έληξε η σύμβαση του δήμου με την εταιρεία που διαχειρίζεται το εν λόγω σύστημα. Μόλις 10 μέρες μετά την τυπική ανάληψη των καθηκόντων της νέας δημοτικής αρχής από τη «Λαϊκή Συσπείρωση», ο δήμαρχος, Κώστας Πελετίδης, δεν προχώρησε στην ανανέωση της σύμβασης, απαλλάσσοντας τους δημότες από ένα φορομπηχτικό μέτρο. Ενα μέτρο που είχε επιβληθεί στις 7 Οκτώβρη του 2007 με πρόσχημα τη λύση του κυκλοφοριακού προβλήματος και του οποίου το κόστος για την τσέπη των κατοίκων της Πάτρας ανερχόταν σε 0,50 ευρώ για στάθμευση μισής ώρας με προσαύξηση κατά 0,50 ευρώ ανά μισή ώρα.

Χτες, η δημοτική αρχή ενημέρωσε τους κατοίκους της πόλης πως η στάθμευση σε όλες τις «ζώνες» που είχαν οριστεί τόσο από την εταιρεία όσο και από τον προηγούμενο δήμαρχο είναι δωρεάν. Επίσης, διευκρινίζεται πως όσες κλήσεις κόπηκαν χτες και αφορούν μόνο στην ελεγχόμενη στάθμευση, δεν πρέπει να πληρωθούν.

Παράλληλα, η δημοτική αρχή της Πάτρας δεσμεύτηκε πως σε ένα από τα επόμενα Δημοτικά Συμβούλια θα καταθέσει για συζήτηση ολοκληρωμένο πρόγραμμα παρεμβάσεων και κυκλοφοριακών ρυθμίσεων, στην κατεύθυνση αντιμετώπισης της χαώδους κατάστασης.

Αξίζει να σημειώσουμε πως ο Κώστας Πελετίδης, στην ομιλία του κατά τη διάρκεια της ορκωμοσίας του, είχε τονίσει πως «η λειτουργία του δήμου θέλουν να εξασφαλίζεται με αύξηση της τοπικής φορολογίας παντού, ανταποδοτικά τέλη, διόδια κ.τ.λ. Θα συνεχίσουμε να παλεύουμε για κρατική χρηματοδότηση που να καλύπτει το σύνολο των αναγκών του δήμου, με αποτέλεσμα τη μείωση των ανταποδοτικών τελών και με σκοπό την κατάργησή τους».

«ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ» ΛΑΜΙΑΣ
Καταγγέλλει την επιβολή διοδίων σε Μώλο και Μπράλο

Κατηγορηματικά αντίθετη στην αναμενόμενη εφαρμογή των διοδίων και στους παράπλευρους κόμβους Μώλου και Μπράλου της Εθνικής Οδού, δηλώνει με ανακοίνωσή της η «Λαϊκή Συσπείρωση Λαμίας». Και αυτό τη στιγμή που ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας, Κώστας Μπακογιάννης, «έψαχνε» τα ...νομικά μέσα για να δει «ποια είναι τα εργαλεία τα οποία έχουμε στη διάθεσή μας για να δώσουμε μια απάντηση» στην «πραγματική μάστιγα», όπως χαρακτήρισε τα διόδια.

Η «Λαϊκή Συσπείρωση» δηλώνει πως «είμαστε εναντίον κάθε μορφής διοδίων, σε κάθε τόπο. Διαφωνούμε με τις Συμβάσεις Παραχώρησης που οδηγούν υποχρεωτικά στην επιβολή διοδίων και εμποδίζουν την ελεύθερη και ασφαλή μετακίνηση. Ζητάμε την κατάργηση των διοδίων, την απομάκρυνσή τους και την κατάργηση των σχετικών νόμων της Βουλής. Δεν παζαρεύουμε την τιμή των διοδίων. Δε διαπραγματευόμαστε το χρόνο κατάργησής τους σε σχέση με τους παράδρομους. Δε ζητάμε ειδική αντιμετώπιση και κάρτες, επειδή είναι της λογικής "κρεμάστε τον αδερφό μου αντί για μένα". Γενικά δε συμφωνούμε με την καλλιέργεια αυταπατών».

Επίσης, τονίζεται πως «αυταπάτη είναι και η προσφυγή στα δικαστήρια η οποία, με βάση το νόμο που ψήφισαν στη Βουλή οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, αφού αποδέχτηκαν τις Συμβάσεις Παραχώρησης, δεν θα έχει ουσιαστικό αποτέλεσμα. Αλλωστε, αυτή η μέθοδος κατασκευής δημόσιων έργων είναι "συνταγή" της ΕΕ για την εξασφαλισμένη κερδοφορία των κατασκευαστικών ομίλων και δεν την αρνείται ούτε ο ΣΥΡΙΖΑ. Καλούμε το λαό να βγάλει πολιτικά συμπεράσματα. Να μην αποδεχτεί ημίμετρα και παζάρια στην τιμή των διοδίων. Να παλέψει για την κατάργησή τους. Δε θα λείψουμε από κανέναν αγώνα, αλλά θα προβάλουμε τη δική μας λογική: Κατάργηση όλων των διοδίων - Κατασκευή των έργων από τον κρατικό προϋπολογισμό».

ΔΗΜΟΣ ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ
Περίπου 4 στα 10 παιδιά εκτός παιδικών σταθμών

Πάνω από 350 παιδιά έμειναν, φέτος, έξω από τους βρεφονηπιακούς σταθμούς στην Καρδίτσα, καθώς από τις 920 αιτήσεις που έγιναν ικανοποιήθηκαν οι 563. Οι απορρίψεις αφορούν, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, μητέρες ανασφάλιστες (ΟΓΑ - ΟΑΕΕ), άνεργες χωρίς βεβαίωση από ΟΑΕΔ ή οικογένειες που την περσινή χρονιά είχαν εισόδημα πάνω από το προβλεπόμενο, αλλά φέτος ένας ή και οι δύο γονείς είναι άνεργοι, χωρίς ή με ελάχιστο εισόδημα! Αλλά ούτε κι αυτοί οι αριθμοί αποτυπώνουν με ακρίβεια την πραγματικότητα, καθώς ένας μεγάλος αριθμός δεν έκαναν καθόλου αίτηση για το πρόγραμμα του ΕΣΠΑ γιατί δεν είχαν δικαίωμα (δημόσιοι υπάλληλοι, υπάλληλοι ΔΕΚΟ, ΟΤΑ, κ.λπ.)

Ιδιαίτερη αναφορά θα πρέπει να γίνει στο βρεφονηπιακό σταθμό του Δήμου Καρδίτσας που διαχειρίζεται το Κέντρο Γυναικών - έναν άρτια εξοπλισμένο σταθμό με άριστο επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό - ο οποίος, ενώ είναι δυναμικότητας 20 βρεφών και νηπίων (ο μοναδικός στην Καρδίτσα που αναλαμβάνει βρέφη από 2 μηνών), με βάση το πρόγραμμα της ΕΕΤΑΑ, πήρε μόνο 14. Και με βάση αυτόν τον αριθμό αποφασίστηκε να μειωθούν κατά ένα άτομο οι βρεφονηπιοκόμοι του Κέντρου - από 3 μένουν 2 - ενώ η ανανέωση των συμβάσεων έγινε δίμηνη και όχι ετήσια όπως ήταν μέχρι τώρα.

Σε ανακοίνωσή του για το πρόβλημα η Ενωση Γυναικών Καρδίτσας, ανάμεσα στα άλλα, επισημαίνει: «Οι ανάγκες των παιδιών και των οικογενειών μας δεν μπορεί να αποτελούν εμπόρευμα. Η πολιτική της ΕΕ και της συγκυβέρνησης για περικοπή των κοινωνικών παροχών θα μας βρει απέναντί της στο δρόμο του αγώνα».

  • Στο μεταξύ, επιστολή προς τους αρμόδιους φορείς απέστειλαν οι γονείς των περίπου 22.500 παιδιών που θα μείνουν φέτος εκτός παιδικών σταθμών αν και οι αιτήσεις τους ήταν έγκυρες, με την οποία ζητούν να δοθεί λύση στο πρόβλημα.
Εντοπισμός μεταναστών

Αλλοι 38 μετανάστες εντοπίστηκαν χτες σε θαλάσσια περιοχή βόρεια της Σάμου. Οι μετανάστες περισυνελέγησαν από σκάφος του Λιμενικού, μεταφέρθηκαν στο Βαθύ όπου και συνελήφθησαν. Είκοσι επτά μετανάστες εντοπίστηκαν και διασώθηκαν στη θαλάσσια περιοχή «Αγκιστρος» Σαμοθράκης. Εννέα μετανάστες εντοπίστηκαν και διεσώθησαν στη θαλάσσια περιοχή «Θερμής» Λέσβου. Οι επιβάτες περισυνελέγησαν και μεταφέρθηκαν στη Μυτιλήνη. Στον εντοπισμό και τη διάσωση 35 παράνομων μεταναστών προέβη το Λιμενικό στη θαλάσσια περιοχή ΝΑ του Αγαθονησίου. Δεκαπέντε μετανάστες εντοπίστηκαν και διασώθηκαν στη θαλάσσια περιοχή Σκάλας Νέων Κυδωνιών Λέσβου.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ