Στο Εργατικό Στέκι του Φεστιβάλ παρουσιάστηκε συλλογική εργασία από την Οργάνωση Βιομηχανίας της ΚΝΕ, με θέμα «Ποιος κλείνει τα εργοστάσια», από την Νεκταρία Ζούλα, Γραμματέα της ΟΒ Βιομηχανίας. Ανάμεσα σε άλλα, αναφέρθηκε:
«Ο τρόπος με τον οποίο εξελίσσεται ο καπιταλισμός επιβάλλει το κλείσιμο ορισμένων εργοστασίων για να εξασφαλιστεί η κερδοφορία της αστικής τάξης, πράγμα το οποίο διευκολύνεται κι από νόμους που έχουν ψηφιστεί, ώστε όλο αυτό να γίνεται πιο εύκολο για την αστική τάξη. Είναι πολύ σημαντικό να σημειωθεί το πώς αξιοποιείται αυτή η κατάσταση από το ίδιο το κεφάλαιο, ώστε να ενισχύσει τα συμφέροντά του και τι σημαίνει αυτό για τους εργαζόμενους.
Η ανεργία που είναι σύμφυτη με το καπιταλιστικό σύστημα αξιοποιείται από τους καπιταλιστές σαν μοχλός πίεσης προς τους εργαζόμενους. Με τις στρατιές ανέργων εκβιάζουν τους εργαζόμενους να δεχτούν μειώσεις μισθών, ατομικές συμβάσεις, κομμένα επιδόματα, εκ περιτροπής εργασία, ελαστικά ωράρια. Καταφέρνουν να είναι τρομοκρατημένοι, να φοβούνται να διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους (...)
Από εργοστάσια που τα έκλεισαν οι εργοδότες ή έκαναν απολύσεις ή δεν πλήρωναν τους εργαζόμενους, την εμπειρία και τους αγώνες τους, μετέφεραν εργάτες, με παρεμβάσεις τους.
Από τη «Χαλυβουργία» ο Σ. Φλώρος αναφέρθηκε στον ηρωικό αγώνα τον Χαλυβουργών και στην προπαγάνδα ότι οι εργάτες κλείνουν τα εργοστάσια, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι παρά τα όσα έλεγε ο εργοδότης ότι δεν θα κλείσει το εργοστάσιο, μετά τις μειώσεις στους μισθούς και τις απολύσεις χωρίς αποζημιώσεις, μόλις πούλησε το εμπόρευμα έκλεισε το εργοστάσιο.
Η Καλ. Ιωαννίδου, από την «Fintexport», αναφέρθηκε στην εμπειρία της από την Επιτροπή Αγώνα που είχαν κάνει στο εργοστάσιο και τη σημασία της οργάνωσης του αγώνα και της ταξικής αλληλεγγύης και ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «τα εργοστάσια μένουν ανοιχτά όποτε, όπως θέλουν και συμφέρει και βολεύει την εργοδοσία».
Ο Α. Σιώρης και ο Ηλ. Χωριανόπουλος από τη ΜΕΒΓΑΛ αναφέρθηκαν στον πολύμηνο αγώνα τους και στην προσπάθεια της εργοδοσίας να δημιουργήσει δικιά της ομάδα εργαζομένων, ώστε να στρέψει τον έναν εργαζόμενο απέναντι στον άλλο. Επισημάνθηκε, επίσης, χαρακτηριστικά πως ο αγώνας μαζί με το ταξικό κίνημα, οδήγησε πολλούς εργάτες, παρά το ότι έχασαν τη δουλειά τους να πουν ότι μέσα από την αγωνιστική εμπειρία με το σωματείο τους, «έγιναν καλύτεροι εργάτες».
Η Δέσποινα Μαστρολέων, μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ, αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στο «Νέο Λύκειο» που «αποδείχθηκε και στην πράξη ότι είναι ένα σχολείο ατελείωτο εξεταστικό κέντρο, ταυτισμένο με το άγχος, την παπαγαλία, το τρέξιμο, το τεράστιο κόστος για τους γονείς των μαθητών και όποιος αντέξει - άντεξε». Στάθηκε στην «Τράπεζα Θεμάτων», η οποία αξιοποιήθηκε για να «ξεσκαρτάρει» τους μαθητές ανάλογα με το πορτοφόλι τους και πώς τυποποιεί τη διδασκαλία της μάθησης. Επίσης, κάλεσε τους μαθητές να μη μείνουν με σταυρωμένα τα χέρια απέναντι σε όλη αυτή την κατάσταση. «Να μην αποδεχθείτε, αλλά ούτε να δείξετε ανοχή στην αρχή αυτού του συστήματος που είναι "ο θάνατός σου η ζωή μου", που θέλει τον ένα μαθητή απέναντι στον άλλο ή απαθή, ναρκωμένο, να αποδέχεται όλη αυτή τη βαρβαρότητα ανήμπορος να αντιδράσει».
Ο Κώστας Ρήγας, μέλος της Μαθητικής Επιτροπής του ΚΣ της ΚΝΕ, μίλησε για την εμπειρία από την οργάνωση της πάλης στα ΕΠΑΛ τη χρονιά που μας πέρασε, εξηγώντας βήμα το βήμα πρωτοβουλίες που πάρθηκαν, πώς μια μαχητική ομάδα βγήκε μπροστά, πώς έγιναν εκλογές που ανέδειξαν μαθητικά συμβούλια που απασχολούνταν με τα πραγματικά προβλήματα των μαθητών κι έδιναν λόγο στους συμμαθητές τους, πώς αξιοποιήθηκαν διάφορες μορφές όπως δημιουργία ιστοσελίδας, συναυλίες, τουρνουά ποδοσφαίρου και τόνισε μεταξύ άλλων: «Οταν λέμε αγώνας εννοούμε να δώσουν οι μαθητές ζωή στο σχολείο με την πείρα της ίδιας της ζωής, να μη σημαίνει αγώνας μόνο κατάληψη ή πορεία»...
Εμπειρίες από τα ΕΠΑΛ μετέφερε και ο Γιάννης, μαθητής από το 2ο ΕΠΑΛ Ν. Σμύρνης, που επισήμανε ιδιαίτερα τη σημασία που είχε για τους μαθητές η στήριξη του αγώνα τους από το ΚΚΕ και την ΚΝΕ.
Τέλος, παρέμβαση στην κουβέντα έκανε και ο Τιτσιάνο, μαθητής από την Ιταλία και μέλος του Μετώπου Κομμουνιστικής Νεολαίας Ιταλίας, που περιέγραψε την κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία της Ιταλίας, τα τελευταία 20 χρόνια. Ανέφερε πως η αντιπαράθεση αριστερών και δεξιών που κυβερνούν είναι στάχτη στα μάτια καθώς κόβουν συνέχεια χρήματα από τη δημόσια Παιδεία και χρηματοδοτούν την ιδιωτική. Μάλιστα, υπογράμμισε πως στόχος τους είναι η μετατροπή των σχολείων σε επιχειρήσεις και οι διευθυντές τους να λειτουργούν σαν «μάνατζερ».