ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 9 Οχτώβρη 2014
Σελ. /24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΟΔΗΓΩΝ Ν. ΑΤΤΙΚΗΣ - ΒΟΙΩΤΙΑΣ ΚΑΙ ΑΡΓΟΣΑΡΩΝΙΚΟΥ
Εγκληματικές ευθύνες

MotionTeam

Με αφορμή την προσπάθεια των εμπλεκομένων να επιρρίψουν όλες τις ευθύνες μόνο στον οδηγό της νταλίκας για το τραγικό δυστύχημα στη Βέροια, το Σωματείο Επαγγελματιών Οδηγών Ν. Αττικής - Βοιωτίας και Αργοσαρωνικού, με ανακοίνωσή του μεταξύ άλλων, επισημαίνει:

«Η προσπάθεια όλων των εμπλεκόμενων να ρίξουν όλες τις ευθύνες του τραγικού δυστυχήματος στην Εγνατία Οδό στον οδηγό της μοιραίας νταλίκας είναι εμφανής και εν μέρει λανθασμένη...

Οι ευθύνες του οδηγού δεν μπορούν να κρύψουν σε καμία περίπτωση τις εγκληματικές τακτικές των μεγαλοεργολάβων - κατασκευαστών που λυμαίνονται τις Εθνικές Οδούς. Των επιχειρηματιών επίσης στον κλάδο των Μεταφορών, που, στο όνομα των κερδών τους, αδιαφορούν για την ασφάλεια των εργαζομένων στον κλάδο και των πολιτών. Δεν τίθεται θέμα αμέλειας και λαθών. Αυτή είναι η τακτική τους. Αύξηση κερδών με οποιοδήποτε κόστος.

Ετσι, έχουμε "καινούργιους δρόμους" που τους πληρώνουμε χρυσούς, αλλά είναι επικίνδυνοι από την αρχή με κακό οδόστρωμα, λάθος κλίση, κακό φωτισμό κτλ. Επίσης έχουμε οχήματα που κυκλοφορούν ασυντήρητα, υπέρβαρα (όλοι έχουμε δει τα κλαταρισμένα λάστιχα των φορτηγών στις Εθνικές Οδούς), με οδηγούς κατάκοπους από τις ατελείωτες ώρες στο τιμόνι.

Χαρακτηρίζουμε επίσης εγκληματική και την τακτική των αρμόδιων φορέων του κράτους (υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, Εργασίας, Μεταφορών), που συστηματικά αδιαφορούν παρά τις ενημερώσεις μας - εκκλήσεις μας για τα δίκαια αιτήματα των επαγγελματιών οδηγών και αρκούνται μετά από κάθε συμβάν να προσπαθούν να καλύψουν τις ευθύνες τους στα τηλεοπτικά παράθυρα, αντί να ελέγχουν, να αποτρέπουν, αλλά και να καταλογίζουν τις ευθύνες εκεί που πρέπει, ώστε να τιμωρούνται οι υπεύθυνοι και όχι, π.χ., οι οδηγοί για τις βλάβες του οχήματος... που οι ιδιοκτήτες αρνούνται τη συντήρησή τους. Το τραγικό δυστύχημα στην Εγνατία, όπως και προηγούμενα, π.χ., Τέμπη, επαληθεύουν δυστυχώς τα λόγια μας.

Απαιτούμε ο έλεγχος των οχημάτων να μη γίνεται μία φορά το χρόνο στα ΚΤΕΟ, αλλά οι αρμόδιοι φορείς (Τροχαία, Επιθεώρηση Εργασίας) να κάνουν σύγχρονους ελέγχους συνεχώς σε όλα τα οχήματα. Να ακινητοποιούνται ακατάλληλα και υπέρβαρα και να τιμωρούνται οι ιδιοκτήτες και όχι οι οδηγοί. Ο έλεγχος των ωραρίων εργασίας των οδηγών να είναι συχνός, διότι η υπέρβαση του χρόνου εργασίας, που εκβιαστικά απαιτείται από τους ιδιοκτήτες με απολύσεις κτλ., είναι μεγάλος κίνδυνος. Σε αυτήν την περίπτωση, οι ιδιοκτήτες να έχουν συνέπειες.

Το Διοικητικό Συμβούλιο του Σωματείου Επαγγελματιών Οδηγών δε θα μείνει μόνο σε εκκλήσεις. Καλεί όλους τους συναδέλφους οδηγούς να οργανωθούν ώστε ν' ακούγεται η φωνή τους πιο δυνατά, πιο δυναμικά και να βάλουμε φρένο σε όλους αυτούς που αδιαφορούν για τις ζωές μας».

Αύξηση των προσφύγων

Κατακόρυφη αύξηση της ροής προσφύγων στο ανατολικό Αιγαίο υπήρξε το 2014. Μέχρι τέλος Αυγούστου, 22.089 άτομα πέρασαν στην Ελλάδα από τη θάλασσα. Πρόκειται για αύξηση 223,22% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2013 που ήταν 6.834 άτομα. Η κατάσταση αναμένεται να επιδεινωθεί, κυρίως στο βορειοανατολικό Αιγαίο και τα Δωδεκάνησα.

Η Υπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες παρουσίασε τα στοιχεία αυτά σε χτεσινή συνέντευξη Τύπου. Την τελευταία διετία, με την ενίσχυση των κατασταλτικών μέτρων στα χερσαία ελληνοτουρκικά σύνορα, μέσω του «φράχτη» στον Εβρο, παρατηρείται τεράστια στροφή προς τη θάλασσα. Από το Γενάρη έως τον Αύγουστο του 2014 πέρασαν μόνο 1.133 άτομα από τον Εβρο. Από αυτούς που έρχονται στην Ελλάδα σήμερα, το 65% είναι Σύροι.

Παράλληλα αναφέρθηκε ότι συνολικά 165.000 άνθρωποι έχουν διασχίσει τη Μεσόγειο μέχρι στιγμής το 2014, ενώ πάνω από 3.000 άτομα έχουν χάσει τη ζωή τους ή αγνοούνται. Στη συνέντευξη τονίστηκε η ανάγκη να βελτιωθούν οι συνθήκες παραμονής των νεοαφιχθέντων, να βρεθούν χώροι προσωρινής παραμονής, να ενισχυθεί η υπηρεσία πρώτης υποδοχής και να συγκροτηθούν και άλλες, να ενισχυθεί η υπηρεσία ασύλου.

ΣΤΗ ΜΝΗΜΗ ΑΓΩΝΙΣΤΩΝ

ΠΥΡΟΜΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΠΥΡΟΜΑΛΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ
ΦΩΤΟ

Στη μνήμη του συντρόφου μας ΚΩΣΤΑ ΚΥΡΙΑΖΗ που «έφυγε» από κοντά μας τόσο γρήγορα προσφέρουμε μέσω της ΚΟΒ Αμαλιάδας το ποσό των 150 ευρώ. Ο Κώστας Κυριαζής, μέλος της ΚΟΒ Αμαλιάδας, ήταν καθημερινός αναγνώστης του «Ριζοσπάστη» και πάντα μπροστάρης στους αγώνες που έδινε το λαϊκό κίνημα.

Την Κυριακή 12 Οκτώβρη στις 9 π.μ. θα πραγματοποιηθεί το 40ήμερο μνημόσυνο στα Σαβάλια Αμαλιάδας.

***

ΦΩΤΟ

Σήμερα, Πέμπτη 9 Οκτώβρη, κλείνουν 12 χρόνια, από τότε που «έφυγε» από κοντά μας το μέλος του ΚΚΕ και καθημερινός αναγνώστης του «Ριζοσπάστη», ΝΙΚΟΣ ΠΥΡΟΜΑΛΛΗΣ. Ηταν μέλος της ΚΟΒ Αμαλιάδας. Πέθανε σε ηλικία 78 χρόνων, στις 9 Οκτώβρη 2002. Για τη δράση του φυλακίστηκε και εξορίστηκε στον Αϊ - Στράτη, στο Μακρονήσι, στην Ικαρία και στα Γιούρα.

Στη μνήμη του, η κόρη του Ασπασία και τα εγγόνια του, Ηλέκτρα και Αλέξανδρος, προσφέρουν στο ΚΚΕ, μέσω της ΚΟ Αμαλιάδας, 50 ευρώ.

ΚΩΣΤΑΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
ΚΩΣΤΑΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Απόσυρση εμβολίου μηνιγγίτιδας

Ο Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων ανακοίνωσε την απόσυρση έξι παρτίδων του εμβολίου για τη μηνιγγίτιδα Meningitec Suspensionfor injection σε προγεμισμένη σύριγγα. Η απόσυρση έγινε λόγω ύπαρξης σωματιδίων οξειδίου του σιδήρου στις προγεμισμένες σύριγγες (υπ' αριθμ. 84865/3-10-2014 απόφαση προέδρου ΔΣ ΕΟΦ). Οι αριθμοί των παρτίδων (μέσα στην παρένθεση η ημερομηνία λήξης) είναι οι παρακάτω: G96207 (09/2014), G80253 (09/2014), G76682 (09/2014), H06769 (11/2014), H36188 (02/2015) και J13349 (χωρίς ημερομηνία). Οσοι έχουν στην κατοχή τους εμβόλιο Meningitec με τα παραπάνω χαρακτηριστικά, να μην το χρησιμοποιήσουν και να το επιστρέψουν στο φαρμακείο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ