Σελ. /24
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 11 Φλεβάρη 2001 - αριθ. φύλλου: 7897

ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΜΠΕΡΛΤΟΝΤ ΜΠΡΕΧΤ
Δημιουργός της τέχνης για την επανάσταση

Το όνομά του ταυτίστηκε με τη στρατευμένη τέχνη. Γιατί ο ίδιος στρατεύτηκε συνειδητά με την εργατική τάξη. Ο Μπρεχτ, ο ποιητής, ο πεζογράφος, ο δραματουργός, ο θεωρητικός, ο σκηνοθέτης, ο δάσκαλος, με το πολύμορφο έργο του, αποτέλεσε για τέσσερις σχεδόν δεκαετίες, μια επαναστατική πρωτοπορία στα πολιτιστικά δρώμενα της Δυτικής Ευρώπης του 20ού αιώνα, με διεθνή απήχηση και πολύπλευρη επίδραση. Το όραμά του, όραμα «των κολασμένων της Γης» για τη νέα χωρίς εκμετάλλευση κοινωνία, αποτυπώνεται στο έργο του, ως ανάταση ζωής για το μέλλον. «Ελπίζω στους σεισμούς που μέλλονται να 'ρθούν» έγραψε. Και θα 'ρθουν στα σίγουρα


ΣΕΛ.  4  -  5


ΙΑΝΝΗΣ ΞΕΝΑΚΗΣ
Στοχαστής της μουσικής δημιουργίας

Η φύση, αλλά και ήχοι ανθρωπογενείς, όπως ο ήχος μιας διαδήλωσης σαν αυτές που και ο ίδιος ως μαχόμενος ΕΠΟΝίτης είχε ζήσει, εισχώρησαν συνειδητά στα έργα του στοχαστή της μουσικής δημιουργίας Ιάννη Ξενάκη, του πρωτοπόρου συνθέτη, που άνοιξε νέους δρόμους στη σύγχρονη μουσική δημιουργία


ΣΕΛ.  3
Υπάρχει και η άλλη διασκέδαση

Στην αντίπερα όχθη της «φτηνής» από την άποψη περιεχόμενου προσφερόμενης διασκέδασης, υπάρχει και η άλλη άποψη. Και για του λόγου το αληθές, μια επίσκεψη στη «Σφεντόνα» με τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου είναι αποκαλυπτική για τον διαφορετικό τρόπο ψυχαγωγίας που προτείνει, αποδεικνύοντας ότι η ελπίδα και σ' αυτό τον τομέα είναι πάντα ζωντανή


ΣΕΛ.  6
ΝΑΥΠΛΙΟ 1862
Η εξέγερση κατά του Οθωνα

Η εξέγερση του Ναυπλίου υπήρξε προϊόν βαθιών κοινωνικοπολιτικών αιτιών, αφού η ελέω Θεού μοναρχία του Οθωνα κάθε άλλο παρά αρεστή ήταν στον ελληνικό λαό, ενώ η ελληνική αστική τάξη επιδίωκε να δει και πολιτικά αποκρυσταλλωμένη την ισχυροποίηση της θέσης της στην ελληνική κοινωνία


ΣΕΛ.  10  -  11
ΔΙΗΓΗΜΑ
Ο άνθρωπος που μιλούσε με τα πουλιά

«Σηκώθηκα αργά σαν ίσκιος, χτένισα με τα μάτια μου το ξέφωτο. Μακριά είδα καπνούς, άκουσα ανθρώπινες φωνές που κλαίγαν με λυγμούς. Μύριζε αποκαΐδια ο τόπος και θάνατο. Κι ο Κεμάλ; Πού να βρίσκεται άραγε; Τότε ήρθαν στο νου μου οι ντουφεκιές από το παλιό όπλο που ακούστηκαν στην αρχή, μαζί με τις ριπές του πολυβόλου». Από το διήγημα του Νίκου Χατζηγιάννη


ΣΕΛ.  8  -  9

Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ