ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 8 Νοέμβρη 2014
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΑ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑ
Σε αναμονή επιλογής «αναδόχου - επενδυτή»

«Γωνιακά μαγαζιά», με βέβαιη κερδοφορία παραδίδει η συγκυβέρνηση στους ιδιώτες

Εντός των επόμενων ημερών αναμένεται το ΤΑΙΠΕΔ να προχωρήσει στην επιλογή «προτιμητέου επενδυτή» που θα αναλάβει την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Υπενθυμίζουμε ότι, σύμφωνα με τις συμβάσεις παραχώρησης ο ανάδοχος θα αναλάβει τη διαχείριση των αεροδρομίων για διάστημα 40 ετών με δυνατότητα επέκτασης επιπλέον 10, ενώ ως «αντάλλαγμα» οφείλει να προχωρήσει σε επενδύσεις για την αναβάθμισή τους ύψους 200-250 εκατ. ευρώ εντός της πρώτης τετραετίας. Πάντως το παραπάνω ποσό - σύμφωνα με στοιχεία που έχει καταθέσει η ΟΣΥΠΑ και δεν έχουν αμφισβητηθεί από την κυβέρνηση - εξασφαλίζεται από τα έσοδα των ίδιων των αεροδρομίων και θα μπορούσαν οι επενδύσεις να γίνονταν υπό το σημερινό ιδιοκτησιακό καθεστώς, δίχως αυτά να παραδοθούν την είσοδο κανενός ιδιώτη.

Να υπενθυμίσουμε ότι τον περασμένο Οκτώβρη τρία επενδυτικά σχήματα κατέθεσαν δεσμευτική προσφορά για την παραχώρηση των 14 Περιφερειακών αεροδρομίων και συγκεκριμένα οι εξής κοινοπραξίες: «Corporation America SA - METKA ΑΕ», «FRAPORT AG-SLENTEL Ltd», «VINCI Airports SAS - ΑΚΤOR Παραχωρήσεις ΑΕ». Τα αεροδρόμια που η κυβέρνηση έχει «βγάλει στο σφυρί» είναι αυτά σε Θεσσαλονίκη, Κέρκυρα, Χανιά, Κεφαλλονιά, Ζάκυνθο, Ακτιο και Καβάλα (ομάδα Α) και σε Ρόδο, Κω, Σάμο, Μυτιλήνη, Μύκονο, Σαντορίνη και Σκιάθο (ομάδα Β').

Στο ζήτημα της παραχώρησης των αεροδρομίων και των επενδύσεων στις οποίες, υποτίθεται, θα προχωρήσει ο μελλοντικός ανάδοχος, αναφέρθηκε την περασμένη βδομάδα ο υπουργός Οικονομικών, μιλώντας σε οικονομικό συνέδριο στην Αθήνα. Ο Γκ. Χαρδούβελης είπε συγκεκριμένα ότι αυτό που ενδιαφέρει την κυβέρνηση είναι να προσελκύσει «εκείνους που θα βάλουν χρήμα στην οικονομία, θα αγοράσουν περιουσιακό στοιχείο και μετά θα κάνουν επενδύσεις. Υπάρχουν για παράδειγμα σε εξέλιξη αυτή τη στιγμή διαγωνισμοί για τα περιφερειακά αεροδρόμια. Περιμένουμε να δούμε επενδύσεις της τάξης των 350 εκ. το επόμενο διάστημα...».

Βεβαίως, ο λαός όχι μόνο δε θα έχει κανένα όφελος απ' όλ' αυτά, αλλά θα πληρώνει ακόμη πιο ακριβά αεροπορικά εισιτήρια, αφού ο ιδιώτης ανεβάζει τα τέλη και οι αεροπορικές εταιρείες τα μετακυλίουν στα εισιτήρια.

Ετσι ο ιδιώτης, παρά το ότι θα προχωρήσει στην αναβάθμισή τους, θα εισπράξει πολύ περισσότερα, αυξάνοντας την κερδοφορία του. Υπενθυμίζουμε ότι η συγκυβέρνηση έχει φροντίσει να «απαλλάξει» τα νέα αφεντικά από τα... «επενδυτικά βάρη» στα αεροδρόμια Θεσσαλονίκης και Χανίων τα οποία αναβαθμίζει αυτό το διάστημα με εθνικούς και κοινοτικούς πόρους, καθώς διατίθενται 400 εκατ. ευρώ και 120 εκατ. ευρώ αντίστοιχα...

Τέλος, πρέπει να σημειωθεί ότι από τα έσοδα των πιο εμπορικών περιφερειακών αεροδρομίων χρηματοδοτείται σήμερα και η λειτουργία εκείνων που έχουν πολύ χαμηλή επιβατική κίνηση, ωστόσο η συνέχιση της λειτουργίας τους κρίνεται απολύτως απαραίτητη, τόσο εξαιτίας της χρησιμότητάς τους στις μικρές ακριτικές τοπικές κοινωνίες, όσο και για ευρύτερους εθνικούς - αμυντικούς σκοπούς καθώς χρησιμοποιούνται από την πολεμική αεροπορία. Επομένως, αυτά τα αεροδρόμια τα οποία δεν παρουσιάζουν εμπορικό ενδιαφέρον είτε η λειτουργία τους θα χρηματοδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό, από τα εργαζόμενα λαϊκά στρώματα δηλαδή, είτε θα βάλουν «λουκέτο»...

ΒΟΡΕΙΟΣ ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΚΡΗΤΗΣ (ΒΟΑΚ)
Με γνώμονα την εξυπηρέτηση των επιχειρηματιών

Χτες ο υπουργός Υποδομών, Μ. Χρυσοχοϊδης, ενημέρωσε τα μέλη της Επιτροπής για τη σύναψη της σύμβασης που αφορά την κατασκευή του οδικού τμήματος Πανόρμος - Εξάνης στο νομό Ρεθύμνης, του ΒΟΑΚ. Οπως σημείωσε, ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου είναι 62,5 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου και του ΦΠΑ. Πρόκειται για ένα δρόμο 10 χιλιομέτρων, ο οποίος, με τα έργα που θα γίνουν, θα αποκτήσει 22 περίπου μέτρα πλάτος και δύο επιπλέον λωρίδες έκτακτης ανάγκης. Η ταχύτητα κυκλοφορίας θα είναι 120 χιλιόμετρα. Ο συμβατικός χρόνος ολοκλήρωσης του έργου είναι τα 4 χρόνια. Το έργο έχει αναλάβει η κοινοπραξία «ΠΕΤΡΗΣ ΑΤΕ - Αθωνική ΑΤΕ».

Ο υπουργός ανέφερε ότι το έργο αυτό είναι ενταγμένο στην «ολοκληρωμένη στρατηγική» που διαθέτει η χώρα «στον τομέα των μεταφορών» και των logistics (μεταφορά, διανομή, αποθήκευση εμπορευμάτων), σημειώνοντας ότι: «Υπάρχει η σύνδεση των λιμανιών της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο και επίσης με κέντρα logistics, διαμεταφορικά κέντρα, όπως είναι το Θριάσιο. Πρόσφατα στο Ικόνιο έγινε η συνένωση με την "COSCO" και το λιμάνι του Πειραιά. Γίνεται σύνδεση της σιδηροδρομικής γραμμής με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και γενικότερα γίνονται όλες οι αναγκαίες υποδομές αυτήν τη στιγμή, προκειμένου η χώρα να έχει ένα ολοκληρωμένο δίκτυο μεταφορών».

Κάνοντας ειδική αναφορά στη Κρήτη επισήμανε ότι «θα κατασκευαστεί το μεγάλο αεροδρόμιο του Καστελλίου, μια παρέμβαση, η οποία θα δημιουργήσει μια νέα πραγματικότητα στις μεταφορές σε όλη την Ευρώπη (...)». Το αεροδρόμιο με υποδομές, όπως τα λιμάνια της Κρήτης και το οδικό δίκτυο «έτσι όπως σχεδιάζουμε στρατηγικά να το αναδείξουμε, για την Κρήτη πλέον ανοίγει ο 21ος αιώνας με τεράστιες φιλοδοξίες».

Από τα μέλη της Επιτροπής μόνο ο βουλευτής του ΚΚΕ Σπ. Χαλβατζής κατέθεσε προβληματισμό για το ποιον εξυπηρετούν τα έργα αυτά. Οπως σημείωσε πρόκειται για έργα που χρυσοπληρώνει ο λαός από όλες τις πάντες και με τα διόδια, τονίζοντας ότι αντικειμενικά με τον τρόπο που σχεδιάζονται και εκτελούνται, πέρα των άλλων, ανοίγουν και «μια συζήτηση συνολικότερα για τη δράση των εργολάβων» που κερδίζουν πολύ χρήμα και από πάνω επιβάλουν στους εργάτες απλήρωτη δουλειά. Επισήμανε ότι υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση στην βελτίωση του οδικού δικτύου της Κρήτης και ειδικά του ΒΟΑΚ, βελτίωση όμως που να εξυπηρετεί τις ανάγκες των κατοίκων του νησιού. Ενώ απαίτησε την κατάργηση τώρα των διοδίων.

ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΡΩΣΟΥ ΠΡΕΣΒΗ
Σταθερό το ρωσικό επενδυτικό ενδιαφέρον

Ο πρέσβης της Ρωσίας στην Ελλάδα, Αντρέι Μασλόφ, μιλώντας σε ελληνορωσικό εξαγωγικό συμπόσιο στη Θεσσαλονίκη, είπε ότι μεγάλες ρωσικές εταιρείες θέλουν να επενδύσουν στην ελληνική αγορά, κάτι που επιβεβαιώνεται από το ρωσικό ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τον Οργανισμό Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) και την Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού Α.Ε. (ΕΕΣΣΤΥ ή ROSCO).

«Αν η ελληνική πλευρά θα είναι έτοιμη να προσφέρει και άλλα περιουσιακά στοιχεία, οι μεγάλες ρωσικές εταιρείες θα θελήσουν να συμμετάσχουν και στους τομείς της διύλισης πετρελαίου και της ηλεκτρικής Ενέργειας», τόνισε χαρακτηριστικά. Ειδικά για το θέμα του ρωσικού εμπάργκο στα αγροτικά προϊόντα προέλευσης ΕΕ -και άρα και στα ελληνικά- ο Ρώσος πρέσβης είπε ότι η χώρα του αναγκάστηκε να προχωρήσει σε αντίμετρα, απαγορεύοντας προσωρινά τις εισαγωγές συγκεκριμένων εμπορευμάτων από την ΕΕ, εξαιτίας των κυρώσεων που πρώτη εκείνη επέβαλλε. «Ο ελληνικός λαός υποφέρει, επλήγη αλλά δεν ήταν επιλογή της Ρωσίας», πρόσθεσε...

Στη συνέχεια, αναφέρθηκε στο διμερές εμπόριο των δύο χωρών, εκτιμώντας ότι, εξαιτίας των κυρώσεων, θα εμφανίσει μείωση έως και 15%, σε μία περίοδο που η οικονομική συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών αναπτυσσόταν σταθερά, καθώς έφτασε τα 7 δισ. ευρώ το 2013. Η πτώση, πάντως, δε θα οφείλεται μόνο στο εμπάργκο αλλά και στη μείωση της ζήτησης στην ελληνική αγορά αργού πετρελαίου, πετρελαιοειδών και φυσικού αερίου... Τέλος, σε ό,τι αφορά τον τουρισμό, είπε ότι η Ελλάδα έχει αναδειχτεί σε δεύτερο προορισμό για τους Ρώσους τουρίστες, οι οποίοι την περασμένη χρονιά έφτασαν το 1,3 εκατ., παρουσιάζοντας αύξηση κατά 70% σε σχέση με το 2012 και το συνολικό ποσό που εισέρρευσε στην ελληνική οικονομία από τους Ρώσους τουρίστες έφτασε στα 1,3 δισ. ευρώ.

Κ. ΠΕΛΕΤΙΔΗΣ
Να απομακρυνθούν τώρα τα ΝΑΤΟικά πλοία που ελλιμενίζονται στην Πάτρα

Τηλεφωνική παρέμβαση στη Ναυτική Διοίκηση Ιονίου έκανε ο δήμαρχος Πάτρας, Κ. Πελετίδης, ζητώντας να απομακρυνθούν τώρα τα ΝΑΤΟικά πολεμικά σκάφη που ελλιμενίζονται στην Πάτρα στο πλαίσιο της πολυεθνικής άσκησης ναρκοπολέμου «ΑΡΙΑΔΝΗ 2014».

Η άσκηση διοργανώνεται από το Πολεμικό Ναυτικό (ΠΝ) σε ετήσια βάση, από 6 έως 17 Νοέμβρη, στην ευρύτερη περιοχή του Ιονίου και Πατραϊκού. Φέτος, συμμετέχουν η μόνιμη αντιναρκική δύναμη του ΝΑΤΟ που περιπολεί στη Μεσόγειο SNMCMG-2 (Standing NATO Mine Counter Measures Group 2), η φρεγάτα ΑΔΡΙΑΣ, τα ναρκοθηρευτικά ΚΑΛΥΨΩ και ΚΑΛΛΙΣΤΩ, η κανονιοφόρος ΚΑΣΟΣ, το γαλλικό πλοίο FGS LYRE, το βουλγαρικό BGR PRIBOY, καθώς και στοιχεία της Διοίκησης Υποβρυχίων Καταστροφών, η Ναυτική Διοίκηση Ιονίου και μέσα της Πολεμικής Αεροπορίας. Η SNMCMG-2 αποτελείται από το ιταλικό πλοίο ITS AVIERE, το γερμανικό FGS HOMBURG, το τουρκικό TCG ERDEK, το βρετανικό HMS GRIMSBY και το ελληνικό ναρκοθηρευτικό ΕΥΡΩΠΗ.

Ενημερώνοντας ο δήμαρχος το Δημοτικό Συμβούλιο για την παρέμβασή του τόνισε επίσης: «Ενώνουμε τη φωνή μας με το Αντιιμπεριαλιστικό - Φιλειρηνικό Κίνημα και απαιτούμε την αποδέσμευση της χώρα μας από το ΝΑΤΟ και την ΕΕ. Οι νέες προκλητικές παραβιάσεις της Τουρκίας των ελληνικών χωρικών υδάτων, αλλά και η ωμή παραβίαση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Κύπρου και οι εξελίξεις στην Ανατολική Μεσόγειο, με φόντο τους ανταγωνισμούς για τους υδρογονάνθρακες, επιβεβαιώνουν ότι οι λεγόμενες ισχυρές συμμαχίες της χώρας με το ΝΑΤΟ και την ΕΕ, δεν αποτελούν εγγύηση για τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας μας».

«Πράσινο» από το Ελεγκτικό Συνέδριο

«Πέρασε», σύμφωνα με πληροφορίες, από το Ελεγκτικό Συνέδριο η μεταβίβαση του Ελληνικού από το ΤΑΙΠΕΔ στην εταιρεία LAMDA, συμφερόντων Λάτση, παρά την απόφαση του Ζ' Κλιμακίου του ανώτατου δημοσιονομικού δικαστηρίου που είχε μπλοκάρει στις αρχές Σεπτέμβρη τη διαδικασία. Είχε κρίνει ότι παραβιάζονται οι αρχές της διαφάνειας, της ίσης μεταχείρισης και του ανταγωνισμού. Ο σχετικός διαγωνισμός για την αξιοποίηση της έκτασης - «φιλέτου» του Ελληνικού κρίθηκε νόμιμος από το 6ο Τμήμα καθώς το δικαστήριο, κατέληξε ότι πληρούνται όλοι οι κανόνες νομιμότητας της διαδικασίας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ