ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 3 Δεκέμβρη 2014
Σελ. /24
ΠΑΙΔΕΙΑ
Μαθητικό αγωνιστικό ραντεβού σήμερα στα Προπύλαια

Σε νέα κινητοποίηση στο κέντρο της Αθήνας συναντιούνται σήμερα οι μαθητές, που συγκεντρώνονται στις 11 π.μ. στα Προπύλαια. Αντίστοιχες συγκεντρώσεις προγραμματίζονται στο Ηράκλειο Κρήτης, στις 11 π.μ. στην πλατεία Ελευθερίας και στη Λάρισα, στις 12 το μεσημέρι στην κεντρική πλατεία.

Η Συντονιστική Επιτροπή μαθητών από 5μελή και 15μελή Μαθητικά Συμβούλια της Αττικής καλεί σε μαζική συμμετοχή, για να διεκδικήσουν ένα σχολείο που θα μορφώνει και δε θα εξοντώνει.

Αιχμή των αιτημάτων τους που έχουν ακουστεί όλο το τελευταίο διάστημα μέσα από πολύμορφες κινητοποιήσεις σε διάφορες πόλεις της χώρας είναι η αντίθεση στην «τράπεζα θεμάτων» και στο «νέο λύκειο», το σχολείο των πιο σκληρών ταξικών φραγμών και ανισοτήτων. Απαιτούν οι εξετάσεις να έχουν αποκλειστικά ενδοσχολικό - προαγωγικό χαρακτήρα και να γίνονται με ευθύνη των εκπαιδευτικών. Οι μαθητές αντιδρούν «στα εξαντλητικά ωράρια, τα φροντιστήρια και τις επαναλαμβανόμενες εξετάσεις», ζητούν μόνιμους διορισμούς για την κάλυψη των αναγκών σε καθηγητές, πετρέλαιο για θέρμανση σε όλα τα σχολεία, ούτε 1 ευρώ από την τσέπη των οικογενειών τους για τις λειτουργίες της εκπαίδευσης.

Ζητούν, επίσης, κάλυψη των αναγκών σε βιβλία, σε ασφαλείς μεταφορές, σε σίτιση με έκτακτο κονδύλι στους δήμους, ώστε να εξασφαλιστεί ένα γεύμα στο πλαίσιο του σχολικού προγράμματος για όλους τους μαθητές, ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλους.

Απαιτούν, παράλληλα, να σταματήσει κάθε προσπάθεια ποινικοποίησης των αγώνων που αποφασίζουν οι μαθητές.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ έχει προκηρύξει 3ωρη στάση εργασίας για σήμερα από τις 11 π.μ. - 2 μ.μ. για τα σχολεία της Αττικής, για τη διευκόλυνση της συμμετοχής των εκπαιδευτικών μαζί με τους μαθητές. Το ΔΣ της ΟΛΜΕ καλεί τις ΕΛΜΕ, σε συνεργασία με τους γονείς και τις μαθητικές κοινότητες, να περιφρουρήσουν τις κινητοποιήσεις των μαθητών, και να αποτρέψουν αυταρχικές ενέργειες που μπορεί να εκδηλωθούν.

ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ
Με κενά συνεχίζουν τα σχολεία

Την άμεση κάλυψη των κενών ζήτησαν, χτες, με παράσταση διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γ' Αθήνας, εκπαιδευτικοί από το Σύλλογο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Περιστερίου «Ελλη Αλεξίου», εκπρόσωποι Συλλόγων και της Ενωσης Γονέων Περιστερίου.

Σύμφωνα με το ΔΣ του Συλλόγου, λείπουν από τα δημοτικά σχολεία του Περιστερίου στην πρωινή ζώνη 4 δάσκαλοι, 1 εκπαιδευτικός για τμήμα ένταξης, 1 εκπαιδευτικός πληροφορικής, χάνονται κάθε βδομάδα 456 ώρες παράλληλης στήριξης, όλες οι ώρες δεύτερης ξένης γλώσσας, ενώ λείπουν και όλες οι ειδικότητες στο ολοήμερο.

Ο Σύλλογος «Ελλη Αλεξίου» δηλώνει ότι θα κλιμακώσει τις κινητοποιήσεις το επόμενο διάστημα με αίτημα την άμεση κάλυψη όλων των εκπαιδευτικών κενών με μαζικούς και μόνιμους διορισμούς.

Δεν θέλουμε το σχολείο να γίνει ένα ατέλειωτο φροντιστήριο!

Για άλλη μια φορά οι μαθητές σήμερα θα βρίσκονται στους δρόμους διεκδικώντας αγωνιστικά τα δίκια τους. Αιχμή των κινητοποιήσεών τους, τους τελευταίους δυο μήνες, είναι το «νέο λύκειο» και η «τράπεζα θεμάτων». Ομως, η κυβέρνηση επιμένει σε αυτά τα μέτρα, παρότι έδειξαν από πέρσι τα αρνητικά τους αποτελέσματα. Σύμφωνα με χτεσινή συνέντευξη του υφυπουργού Παιδείας, Αλ. Δερμεντζόπουλου, η «τράπεζα θεμάτων είναι ένας θεσμός ο οποίος εφαρμόστηκε πέρυσι για πρώτη φορά, με όχι πολύ σωστή μέθοδο». Ο υφυπουργός αναφέρεται στο γεγονός ότι τα θέματα της «τράπεζας» πέρσι, δόθηκαν στη δημοσιότητα μόλις τρεις μέρες πριν αρχίσουν οι εξετάσεις, ενώ φέτος η «τράπεζα» ήδη έχει ανοίξει και οι μαθητές μπορούν να προετοιμάζονται για τα θέματα από τώρα. Δεν είναι όμως αυτό το πρόβλημα με την «τράπεζα», δεν είναι θέμα κακής εφαρμογής ενός μέτρου, αλλά θέμα κακού μέτρου που ταιριάζει «γάντι» με το χαρακτήρα του «νέου λυκείου», που μετατρέπεται στο σύνολό του σε προγυμναστήριο για τις εξετάσεις και την πρόσβαση στην Ανώτατη Εκπαίδευση.

«

Είναι όμως ο μόνος θεσμός ο οποίος μπορεί να βοηθήσει και στην ολοκλήρωση της ύλης», λέει επίσης ο υφυπουργός Παιδείας για την «τράπεζα». Αλλά αυτό δεν είναι αλήθεια. Για να ολοκληρώνεται η διδακτέα ύλη πρέπει οι καθηγητές να είναι όλοι στις θέσεις τους από την αρχή της σχολικής χρονιάς, πρέπει να μην υπάρχουν κενά. Αυτή η κοροϊδία που έγινε στα τέλη της περσινής χρονιάς, να περνούν μέσα σε δυο μαθήματα 40 και 50 σελίδες ύλης για να πουν ότι την ολοκλήρωσαν, επειδή οι εκπαιδευτικοί είχαν τοποθετηθεί σε σχολεία το Γενάρη και το Φλεβάρη... είναι πολύ πιθανό να επαναληφθεί και φέτος. Αλλά αυτό δε συνιστά ολοκλήρωση της ύλης, αφού αυτή η ύλη δεν μπορεί να αφομοιωθεί, πόσο μάλλον να δώσουν εξετάσεις πάνω σε αυτή οι μαθητές. Η «τράπεζα», λοιπόν, δε βοηθάει στην ολοκλήρωση της ύλης, αλλά την επιβάλλει όπως όπως, με τα ολέθρια αποτελέσματα των χιλιάδων μετεξεταστέων. Ούτε όμως οι μετεξεταστέοι την ενοχλούν την κυβέρνηση, αφού το υπουργείο Παιδείας δηλώνει ότι ένα ποσοστό μετεξεταστέων της τάξης του 15% είναι ανεκτό και εντός των συνηθισμένων ορίων που υπάρχουν στην ΕΕ! Οταν όμως φτιάχνουν ένα σχολείο στο οποίο το 15% των μαθητών του αποτυγχάνει σε κάποια μαθήματα, ενώ ένα πολύ μεγαλύτερο ποσοστό περνάει τις τάξεις οριακά... τότε το σχολείο αυτό προφανώς έχει πρόβλημα, δεν μπορεί να ανταποκριθεί επαρκώς στη μορφωτική αποστολή του. Οταν υπάρχουν τέτοια ποσοστά αποτυχίας δε φταίνε κάποιοι μεμονωμένοι κακοί μαθητές, αλλά κάτι δεν πάει καλά συνολικά με το ίδιο το σχολείο.

«

Η "τράπεζα θεμάτων" δεν είναι τίποτα παραπάνω, παρά ένα μεγάλο πακέτο με θέματα τα οποία έχουν διδαχθεί και οφείλουν να γνωρίζουν τα παιδιά», είπε, τέλος, ο Αλ. Δερμεντζόπουλος, κι αυτό είναι αλήθεια. Ισως άθελά του ο υφυπουργός ομολογεί την αντιπαιδαγωγική πραγματικότητα του «νέου λυκείου»: Οι μαθητές αρχίζουν πλέον στο λύκειο να διδάσκονται θέματα εξετάσεων, αντί για κανονικά μαθήματα! Ακόμα και η διδασκαλία στο λύκειο τείνει να «φροντιστηριοποιηθεί». Τα θέματα της «τράπεζας» είναι εκατοντάδες για κάθε μάθημα και κάθε θέμα απλώνεται σε πολλά κεφάλαια ύλης. Προκειμένου να ανταποκριθούν οι μαθητές στις απαιτήσεις αυτών των θεμάτων, εκπαιδευτικοί μπαίνουν στη διαδικασία να τα διδάσκουν, ενώ εμφανίζεται και πίεση από γονείς (που δεν μπορούν να στείλουν τα παιδιά τους φροντιστήριο) προς εκπαιδευτικούς να κάνουν στην τάξη αυτή τη δουλειά, αντί να κάνουν κανονικό μάθημα. Αλλος ένας λόγος που δε βοηθάει στην αφομοίωση της ύλης, αλλά οδηγεί στην τυποποίηση, στην αποστέωση του λυκείου και την παπαγαλία. Αυτό είναι το «νέο λύκειο»: Μια διαρκής προετοιμασία για εξετάσεις, ένα ατέλειωτο αγχωτικό φροντιστήριο από την αρχή μέχρι το τέλος του. Δεν είναι αυτό όμως το σχολείο που θέλουμε κι έχουμε ανάγκη. Γι' αυτό κι έχουν κάθε λόγο να μην το θέλουν οι μαθητές και να αγωνίζονται ενάντια σε αυτό.


Γ. Σ.

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΣΤΕΦ ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ
Δράσεις για τον Αθλητισμό

«Οχι στην εμπορευματοποίηση του Αθλητισμού - Δωρεάν μαζικός λαϊκός Αθλητισμός» είναι το θέμα της εκδήλωσης που διοργανώνει αύριο, Πέμπτη, η Αθλητική Επιτροπή του Συλλόγου Σπουδαστών ΣΤΕΦ ΤΕΙ Πάτρας. Η εκδήλωση θα γίνει στις 2 μ.μ. στον κεντρικό διάδρομο του ΤΕΙ και θα μιλήσουν ο Τάκης Πετρόπουλος, καθηγητής Φυσικής Αγωγής και προπονητής μπάσκετ, και ο Ανδρέας Αθανασόπουλος, αντιδήμαρχος Αθλητισμού του Δήμου Πατρέων, ενώ θα ακολουθήσει επίδειξη πολεμικών τεχνών. Θυμίζουμε ότι ο σπουδαστικός σύλλογος ΣΤΕΦ ΤΕΙ Πάτρας έχει αναπτύξει πλούσια δράση για το δικαίωμα των νέων στον Αθλητισμό και διοργανώνει για δεύτερη χρονιά φέτος τουρνουά ποδοσφαίρου και μπάσκετ με τη συμμετοχή άνω των 400 σπουδαστών.

Εκδήλωση στην Κρήτη

Η Ενωση Συλλόγων Γονέων Μαθητών Δήμου Ηρακλείου Κρήτης διοργανώνει ενημερωτική συζήτηση με θέμα «Σχολικός εκφοβισμός: Μύθοι και πραγματικότητα», σήμερα, Τετάρτη, στις 6 μ.μ., στην αίθουσα εκδηλώσεων του 1ου Δημοτικού Σχολείου Αλικαρνασσού (Μαυσώλου 75). Εισηγητές θα είναι ο Μανώλης Συντυχάκης, κοινωνιολόγος και πρόεδρος της Ενωσης Γονέων Δήμου Ηρακλείου, και ο Βασίλης Κούδας, ψυχίατρος του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Ηρακλείου.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ