ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 25 Δεκέμβρη 2014
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
«Οχι» στην ιδιωτικοποίηση και το τσάκισμα των εργαζομένων

Σχετική Ερώτηση κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ, Θ. Κωνσταντινίδης και Ελ. Γερασιμίδου

Η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ εντάσσεται στον αναπτυξιακό καπιταλιστικό σχεδιασμό της ερχόμενης περιόδου, από τον οποίο θα ωφεληθεί το κεφάλαιο σε βάρος των λαϊκών αναγκών

MotionTeam

Η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ εντάσσεται στον αναπτυξιακό καπιταλιστικό σχεδιασμό της ερχόμενης περιόδου, από τον οποίο θα ωφεληθεί το κεφάλαιο σε βάρος των λαϊκών αναγκών
Να σταματήσει η διαδικασία πώλησης του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), η οποία θα επιδεινώσει την κατάσταση των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων της Θεσσαλονίκης, αλλά και να γίνουν άμεσα οι αναγκαίες προσλήψεις μόνιμου προσωπικού όλων των ειδικοτήτων και να διασφαλισθεί η ακτοπλοϊκή σύνδεση με τα νησιά του Αιγαίου, ζητά το ΚΚΕ με σχετική Ερώτηση που κατέθεσαν προς τους υπουργούς Οικονομικών και Ναυτιλίας και Αιγαίου οι βουλευτές του Κόμματος, Θεοδόσης Κωνσταντινίδης και Ελένη Γερασισμίδου.

«Φιλέτο» για τα μονοπώλια, σε βάρος των αναγκών του λαού

Θυμίζουμε ότι αυτήν την περίοδο τρέχουν οι διαδικασίες από το Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), για την πώληση του 67% των μετοχών του ΟΛΘ.

Το γεγονός ότι το λιμάνι της Θεσσαλονίκης αποτελεί «φιλέτο» για τα μονοπώλια που δραστηριοποιούνται στον κλάδο, αποτυπώθηκε στις οκτώ εταιρείες που εκδήλωσαν ενδιαφέρον.

Οι εταιρείες αυτές, οι οποίες πέρασαν όλες και στο δεύτερο γύρο του διαγωνισμού, είναι οι εξής:

  • «APM Terminals, BV.».
  • «Deutsche Invest Equity Partners, GmbH».
  • «Duferco Particiption Holding, SA».
  • «International Container Terminal Services, Inc».
  • «Mitsui & Co., Ltd».
  • «P&O Steam Navigation Company (DP World)».
  • «Russian Railways JSC / ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΑΕ».
  • «Yilport Holding, Inc».

Η προώθηση της ιδιωτικοποίησης, με την πώληση του 67% σε μονοπωλιακούς ομίλους θα έχει σημαντικές αρνητικές συνέπειες για τα λαϊκά στρώματα και τους εργαζόμενους του Λιμανιού που ήδη τσακίζονται από τον ΟΛΘ ΑΕ, εξαιτίας της υποστελέχωσης και εντατικοποίησης της εργασίας.

Σήμερα, με το δημόσιο (το καπιταλιστικό κράτος, δηλαδή) να κατέχει το 74,27% των μετοχών, οι ελλείψεις σε προσωπικό είναι τεράστιες και ο ΟΛΘ, αξιοποιώντας το λεγόμενο καθεστώς «ασφαλούς λειτουργίας εκτάκτου ανάγκης», αναγκάζει τους εργαζομένους να εργάζονται σε άθλιες εργασιακές σχέσεις, με καθημερινή 10-12ωρη εργασία, με μηχανήματα τα οποία δεν μπορούν να συντηρηθούν όπως πρέπει, λόγω έλλειψης του κατάλληλου τεχνικού προσωπικού, δηλαδή με τεράστιους κινδύνους για την υγεία και τη ζωή τους. Σήμερα, οι κενές θέσεις στον ΟΛΘ φθάνουν τις 270 ή το 43% του συνόλου, με βάση το νέο οργανόγραμμα της εταιρείας, το 2011.

Με την ιδιωτικοποίηση, οι εργασιακές σχέσεις των εργαζομένων θα επιδεινωθούν παραπέρα και οι μισθοί θα συνεχίσουν να συμπιέζονται.

Επίσης, οι τιμές των δρομολογίων σύνδεσης - όσων έχουν απομείνει - με τα νησιά, θα αυξηθούν ακόμα περισσότερο και από τα σημερινά δυσβάσταχτα ύψη, επιβαρύνοντας ακόμα περισσότερο την τσέπη των λαϊκών στρωμάτων.

Ο σχεδιασμός της ανάπτυξης του λιμανιού με γνώμονα τα συμφέροντα των μονοπωλιακών ομίλων και κριτήριο το ποσοστό κέρδους θα οδηγήσει σε πρόσθετη ανακατανομή των δραστηριοτήτων του λιμανιού που αξιολογούνται ως δραστηριότητες αιχμής για τους μονοπωλιακούς ομίλους σε βάρος άλλων δραστηριοτήτων.

«Μαγνήτης» για τους ομίλους οι δυνατότητες παραπέρα κερδοφορίας

Ενδεικτικά για τα κέρδη που προσδοκούν οι επιχειρηματικοί όμιλοι από το «φιλέτο» του ΟΛΘ, είναι τα στοιχεία της κερδοφορίας του. Στο 9μηνο του 2014, ο ΟΛΘ εμφανίζει αυξήσεις πωλήσεων και κερδών, σε όλους τους λειτουργικούς τομείς: Ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 41,1 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 9,3%. Αντίστοιχα, το μεικτό κέρδος έφτασε στα 20,1 εκατ. ευρώ, αυξημένο κατά 24,18%, ενώ τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν κατά 17,04% στα 21 εκατ. ευρώ και μετά από φόρους κινήθηκαν ανοδικά κατά 15,10% στα 15,8 εκατ. ευρώ.

Συνολικά τα έσοδα της ΟΛΘ ΑΕ στο 9μηνο του 2014 αυξήθηκαν κατά 4,04% από το αντίστοιχο διάστημα του 2013. Παράλληλα, το σύνολο των εξόδων μειώθηκε κατά 5,49%, κυρίως εξαιτίας της μείωσης των αμοιβών του προσωπικού κατά 7,58%, λόγω αποχώρησης εργαζομένων για συνταξιοδότηση και μη αντικατάστασής τους.

Μονόδρομος η λαϊκή πάλη για ριζικά διαφορετικό δρόμο ανάπτυξης

Στην Ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ, σημειώνουν μεταξύ άλλων ότι «το συγκεκριμένο λιμάνι αποτελεί πύλη, σημαντικό τμήμα του εγχώριου λιμενικού συστήματος και η προώθηση της ιδιωτικοποίησής του εντάσσεται στον αναπτυξιακό καπιταλιστικό σχεδιασμό της ερχόμενης περιόδου, που προκρίνει την προώθηση του διαμετακομιστικού εμπορίου, τις συνδυασμένες οικονομικές δραστηριότητες (μεταφορές, τουρισμό, κ.λπ.). Η καπιταλιστική όμως ανάπτυξη δεν θα ωφελήσει τα λαϊκά στρώματα. Προϋποθέτει τη φθηνή εργατική δύναμη ως όρο για τη διασφάλιση της ανταγωνιστικότητας των ομίλων. Οι προτεραιότητες της ανάπτυξης αυτής καθορίζονται με γνώμονα τα συμφέροντα των μονοπωλίων και κριτήριο το ποσοστό κέρδους, θυσιάζοντας τις λαϊκές ανάγκες».

Τονίζουν ότι «διαχρονικά, σε ολόκληρη την ΕΕ, οι ιδιωτικοποιήσεις και η προώθηση της απελευθέρωσης των μεταφορών γίνονται για την εξυπηρέτηση των αναγκών των μονοπωλιακών ομίλων, για να βρεθούν νέα πεδία τοποθέτησης των κεφαλαίων», καθώς και ότι «η πολιτική της ΕΕ για την απελευθέρωση των μεταφορών οδηγεί σε τεράστια κέρδη για τους μονοπωλιακούς ομίλους, και σε συνεχείς θυσίες για τα λαϊκά στρώματα».

Γι' αυτό, υπογραμμίζουν «μονόδρομος για τους εργαζόμενους είναι να οργανώσουν την πάλη τους, με αφετηρία την απόκρουση του νέου γύρου ιδιωτικοποιήσεων, να απαιτήσουν την ανάκτηση των απωλειών της κρίσης, να ανοίξουν το δρόμο για έναν ριζικά διαφορετικό δρόμο ανάπτυξης».

Με βάση τα παραπάνω, οι βουλευτές του ΚΚΕ απαιτούν:

-- Να σταματήσει η διαδικασία πώλησης του ΟΛΘ που θα επιδεινώσει την κατάσταση των εργαζομένων και των λαϊκών στρωμάτων της Θεσσαλονίκης.

-- Να γίνουν άμεσα αναγκαίες προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, όλων των ειδικοτήτων.

-- Να σταματήσει άμεσα το απαράδεκτο και επικίνδυνο καθεστώς «ασφαλούς λειτουργίας εκτάκτου ανάγκης» που αναγκάζει τους εργαζόμενους σε συνεχή υπερεργασία και τους εκθέτει σε κίνδυνο.

-- Να διασφαλιστούν οι σχέσεις εργασίας, τα μισθολογικά δικαιώματα, η ασφάλεια στο χώρο εργασίας του συνόλου των εργαζομένων, ξεκινώντας με την πλήρη ανάκτηση των απωλειών στη φάση της κρίσης.

-- Να διασφαλιστεί η σταθερή, φθηνή και αξιόπιστη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τα νησιά του Αιγαίου.


ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΚΚΕ
Παρέμβαση ενάντια στο κλείσιμο της ΕΛΒΟ

Ερώτηση του ευρωβουλευτή του Κόμματος, Σ. Ζαριανόπουλου, προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή

Το κλείσιμο της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛΒΟ) στη Θεσσαλονίκη φέρνει το ΚΚΕ στην Ευρωβουλή, με Επερώτηση που κατέθεσε ο ευρωβουλευτής Σωτήρης Ζαριανόπουλος, στην Επιτροπή της ΕΕ.

Θυμίζουμε ότι η ΕΛΒΟ οδηγείται σε κλείσιμο με απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης, της ΕΕ και της τρόικας, με τους 345 εργαζόμενους που απέμειναν να βλέπουν το δρόμο της ανεργίας. Μέσα στο 2014 εγκαταστάθηκε ειδικός εκκαθαριστής, ο οποίος στη συνέχεια έσπασε την εταιρεία σε 4 κομμάτια και ξεκίνησε τις διαδικασίες εκποίησης. Αρχές Νοέμβρη έληξε ο χρόνος υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος από τους ενδιαφερόμενους επενδυτές και σύμφωνα με τον ειδικό εκκαθαριστή, προχωρά κανονικά η δεύτερη φάση της διαδικασίας εκποίησης των περιουσιακών στοιχείων της ΕΛΒΟ, με την ενημέρωση των ενδιαφερομένων για τα οικονομικά και άλλα στοιχεία της επιχείρησης. Σύμφωνα με πληροφορίες, μέχρι τέλη Φλεβάρη με αρχές Μάρτη, αναμένεται να κατατεθούν οι οριστικές προσφορές και να γίνει η αξιολόγησή τους.

Σε μια προσπάθεια να «θολώσουν τα νερά» και να καθησυχαστούν οι εργαζόμενοι, διατυπώνεται ο ισχυρισμός ότι για την πώληση του ενεργητικού της επιχείρησης, αυτό που θα παίξει ρόλο θα είναι η εξασφάλιση του συνόλου των εργαζομένων και η επίτευξη σύμβασης με τον υποψήφιο αγοραστή, που να διασφαλίζει τα δικαιώματά τους. Βέβαια, αυτό δεν περιλαμβάνεται σε κανένα επίσημο κείμενο και φυσικά δεν δεσμεύει ούτε τη σημερινή συγκυβέρνηση, ούτε τον εκκαθαριστή.

Στην Επερώτησή του προς την Επιτροπή της ΕΕ, ο Σ. Ζαριανόπουλος αναφέρει:

«Με απόφαση της ελληνικής κυβέρνησης, της ΕΕ και της τρόικας κλείνει η αμυντική βιομηχανία ΕΛΒΟ στη Θεσσαλονίκη.

Η ιδιωτικοποίηση της εταιρείας στο παρελθόν όχι μόνο δεν "έσωσε", όπως ισχυρίζονταν οι κυβερνήσεις ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, αλλά συρρίκνωσε την παραγωγική ικανότητα και το προσωπικό της κατά 800 άτομα. Το ελληνικό Δημόσιο ανέλαβε το κλείσιμο της επιχείρησης, με το οποίο απολύονται οι τελευταίοι 350 εργαζόμενοι και εκατοντάδες άλλοι σε επιχειρήσεις προμηθευτές. Χάνονται, δηλαδή, η παραγωγική δυνατότητα, η τεχνογνωσία, η εξειδίκευση προσωπικού. Αναγκάζεται η χώρα σε νέες εισαγωγές. Αδυνατίζει επιπρόσθετα η αμυντική ικανότητα της χώρας.

Αποκαλύπτεται το πραγματικό νόημα της αναδιάρθρωσης και ανταγωνιστικότητας της χαλυβουργίας στην ΕΕ, που συζητήθηκε στην τελευταία Ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου, δηλαδή η συγκέντρωση παραγωγής και κεφαλαίου σε μεγαλύτερα μονοπώλια, κλείσιμο μικρότερων επιχειρήσεων, μειώσεις μισθών, χιλιάδες απολύσεις».

Ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ ρωτά την Επιτροπή:

-- Πώς τοποθετείται για τις ευθύνες της ΕΕ για το κλείσιμο της ΕΛΒΟ;

-- Πώς τοποθετείται για τον επιχειρηματία που, αφού εκμεταλλεύτηκε την ΕΛΒΟ, θησαυρίζει σε άλλους κλάδους εντός και εκτός Ελλάδας, επιδοτούμενος από ευρωπαϊκά κονδύλια;

-- Πώς τοποθετείται στην απαίτηση των εργαζομένων της ΕΛΒΟ και του λαού να μην κλείσει η επιχείρηση, να μη γίνει καμιά απόλυση αλλά προσλήψεις, να αναλάβει παραγγελίες για την άμυνα της χώρας;



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ