ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 5 Μάρτη 2015
Σελ. /24
Στήνουν 15 δίκες ναυτεργατών μέχρι τέλος Ιούνη!

Μπαράζ διώξεων ενάντια στο δικαίωμα στην απεργία. Δικάζονται ακόμα και ολόκληρα πληρώματα πλοίων

Απανωτές είναι οι συνδικαλιστικές διώξεις και οι δίκες σε βάρος των ναυτεργατών, με κατηγορητήρια που χτυπούν ευθέως το δικαίωμα στους αγώνες και ιδιαίτερα στην απεργία. Ολόκληρα πληρώματα σέρνονται στο εδώλιο, επειδή συμμετείχαν σε πανεργατικές - πανελλαδικές κινητοποιήσεις, ενώ ήταν επιστρατευμένοι. Μάλιστα, με βάση την πολιτική επιστράτευση δικάζεται ακόμα και το πλήρωμα πλοίου επειδή συμμετείχε στην απεργία της εργατικής Πρωτομαγιάς!

Από τα μέχρι τώρα στοιχεία, οι δίκες που έχουν προγραμματιστεί για το αμέσως επόμενο διάστημα είναι οι εξής:

  • Στις 17 Μάρτη, στο πολυμελές Πρωτοδικείο Πειραιά, εκδικάζεται η αγωγή της ναυτιλιακής εταιρείας «Trans World SRL» ενάντια στα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και την ΠΝΟ για τις απεργιακές κινητοποιήσεις των ναυτεργατών στα επιβατηγά, οχηματατωγά πλοία ROPAX 1 και 2 τον Ιούνη του 2011. Με τις κινητοποιήσεις αυτές οι ναυτεργάτες αγωνίζονταν ενάντια στη μείωση των οργανικών συνθέσεων και στη μαύρη ανασφάλιστη εργασία που ήθελε να εφαρμόσει η εταιρεία.
  • Στις 18 Μάρτη, στο μονομελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά, δικάζεται ολόκληρο το πλήρωμα του επιβατηγού - οχηματαγωγού πλοίου «SUPERFERRY II» επειδή συμμετείχε σε πανεργατική, πανελλαδική απεργία στις 16 Απρίλη 2013, ενώ ήταν επιστρατευμένοι. Είναι η δεύτερη δίκη που στήνεται σε βάρος αυτού του πληρώματος σε διάστημα λιγότερο του μήνα. Στις 26 Φλεβάρη το πλήρωμα είχε συρθεί ξανά στα δικαστήρια με την ίδια βαριά κατηγορία. Το γεγονός ότι τότε αθωώθηκε, όπως δείχνει η νέα δίκη, δεν σημαίνει ότι λύθηκε και το πρόβλημα.
  • Την ίδια μέρα, δηλαδή στις 18 Μάρτη, σε άλλη αίθουσα των δικαστηρίων Πειραιά θα δικάζονται το προεδρείο της ΠΕΜΕΝ, ο πρώην πρόεδρος του «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και ο γραμματέας της ΠΝΟ με τη «κατηγορία» ότι με τη συμμετοχή τους σε απεργιακή κινητοποίηση στις 23 Φλεβάρη 2011 «παρεμπόδισαν την εκτέλεση προγραμματισμένων δρομολογίων των επιβατηγών - οχηματαγωγών πλοίων από τον Κεντρικό Λιμένα Πειραιά». Οι διώξεις αφορούν πανεργατική, πανελλαδική απεργία, που είχε κηρυχτεί από τη ΓΣΕΕ.
  • Στις 27 Μάρτη, δικάζεται το πλήρωμα και του επιβατηγού - οχηματαγωγού πλοίου «ΘΕΟΛΟΓΟΣ Π», επειδή συμμετείχε στην απεργία της Πρωτομαγιάς του 2013, ενώ ήταν σε καθεστώς πολιτικής επιστράτευσης.
  • Στο μονομελές Πρωτοδικείο Πάτρας στις 4 Μάρτη δικάζεται ο πρόεδρος του τοπικού ναυτεργατικού σωματείου με χαλκευμένες κατηγορίες της παρακώλυσης συγκοινωνιών και παράνομης βίας, επειδή πρωτοστάτησε στην οργάνωση ναυτεργατικής απεργίας.
«Σφαγή» στο πορθμείο Καβάλας - Θάσου

Από παλιότερη κινητοποίηση των ναυτεργατών
Από παλιότερη κινητοποίηση των ναυτεργατών
Εκεί που γίνεται πραγματικά «σφαγή», είναι σε βάρος των ναυτεργατών του πορθμείου Καβάλας - Θάσου.

  • Στις 2 Μάρτη, στο μονομελές Πλημμελειοδικείο Θάσου, θα δικαστούν 20 άτομα, συνδικαλιστές και εργαζόμενοι της στεριάς, για τη συμμετοχή και περιφρούρηση της πανελλαδικής, πανεργατικής 48ωρης απεργίας στις 6 και 7 του 2012.
  • Στις 23 Μάρτη στο μονομελές Πλημμελειοδικείο Θάσου θα δικαστούν 33 άτομα, συνδικαλιστές ναυτεργάτες και εργαζόμενοι της στεριάς για τις πανελλαδικές απεργίες σε όλες τις κατηγορίες πλοίων της ΠΝΟ στις 31 Γενάρη 2013, 1η Φλεβάρη 2013 και 5 Φλεβάρη 2013.
  • Την ίδια μέρα, 23 Μάρτη, στο ίδιο δικαστήριο θα δικαστούν άλλοι τρεις συνδικαλιστές των ναυτεργατών για τη συμμετοχή και περιφρούρηση της πανελλαδικής απεργίας της ΠΝΟ στις 3 Απρίλη του 2013.
  • Στις 27 Μάρτη, στο τριμελές Πλημμελειοδικείο της Καβάλας θα δικαστούν 23 άτομα, ναυτεργάτες και εργαζόμενοι της στεριάς που τους συμπαραστάθηκαν, για τη συμμετοχή τους στην πανελλαδική, πανεργατική απεργία της ΓΣΕΕ στις 11 Μάρτη 2010. Να σημειωθεί ότι πρωτόδικα καταδικάστηκαν 20 από τους 23, σε φυλάκιση 8 μηνών. Στις 27 Μάρτη εκδικάζεται η έφεση που κατέθεσαν.
  • Στις 4 Μάη, στο μονομελές Πλημμελειοδικείο Θάσου δικάζονται 27 άτομα, ναυτεργάτες και εργαζόμενοι της στεριάς, μετά από μήνυση της ναυτιλιακής εταιρείας ΑΝΕΘ για τη συμμετοχή τους στη 48ωρη πανελλαδική πανεργατική απεργία στις 21 και 22 Απρίλη 2010.
  • Την ίδια μέρα, 4 Μάη στο μονομελές Πλημμελειοδικείο Θάσου δικάζονται 24 άτομα, συνδικαλιστές και εργαζόμενοι της στεριάς, για τη συμμετοχή και περιφρούρηση της απεργίας από 18 έως 22 Οκτώβρη 2011 που περιφρούρησαν την πανελλαδική απεργία της ΠΝΟ.
  • Και πάλι στις 4 Μάη στο ίδιο δικαστήριο θα καθίσουν στο εδώλιο του κατηγορουμένου 29 άτομα ναυτεργάτες και εργαζόμενοι της στεριάς για την ίδια απεργία, δηλαδή 18 με 22 Οκτώβρη 2011.
  • Επίσης, στις 4 Μάη στο μονομελές Πλημμελειοδικείο Θάσου θα δικαστούν 16 άτομα, συνδικαλιστές ναυτεργάτες και εργαζόμενοι της στεριάς για τη συμμετοχή και περιφρούρηση της 48ωρης πανεργατικής, πανελλαδικής απεργίας στις 19 και 20 Μάρτη 2012.
  • Στις 28 Μάη καλούνται σε απολογία από το λιμεναρχείο του Πρίνου συνδικαλιστές των σωματείων του πορθμείου για την πανελλαδική απεργία της ΠΝΟ στις 2 Απρίλη 2014.
  • Στις 22 Ιούνη στο μονομελές Πλημμελειοδικείο Θάσου θα δικαστούν 12 άτομα, συνδικαλιστές ναυτεργάτες και εργαζόμενοι της στεριάς για τη συμμετοχή και περιφρούρηση της πανελλαδικής απεργίας της ΠΝΟ.
Απομονωμένα τα νησιά - απλήρωτα τα πληρώματα

Η κυβέρνηση σηκώνει ψηλά τα χέρια και καλύπτει τις ακτοπλοϊκές εταιρείες

Συνεχίζεται με ευθύνη και της νέας συγκυβέρνησης η απομόνωση μιας σειράς νησιών του Αιγαίου και η μη καταβολή δεδουλευμένων για εκατοντάδες ναυτεργάτες, την ώρα που οι επιδοτήσεις στους εφοπλιστές ρέουν απρόσκοπτα για τις λεγόμενες «άγονες γραμμές». Μάλιστα, στο δίκαιο αίτημα των ναυτεργατών να πληρωθούν τα δεδουλευμένα και όλα τα νησιά να έχουν καράβι, ο αναπληρωτής υπουργός Ναυτιλίας, Θ. Δρίτσας, απάντησε προχτές ότι «δεν υπάρχει πλήρης λύση»!

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η ΝΕΛ. Εχει ακινητοποιήσει και τα 12 πλοία της χωρίς να λογοδοτεί πουθενά. Οι ναυτεργάτες των πληρωμάτων είναι απλήρωτοι για 6 με 7 μήνες. Νησιά όπως Ικαρία, Φούρνοι, Σάμος, Λήμνος Αϊ - Στράτης και άλλα, εξυπηρετούνται με ένα και μόνο πλοίο. Μάλιστα, οι Φούρνοι και ο Αϊ - Στράτης εξυπηρετούνται εδώ και καιρό μόνο με καΐκια!

Το μέτρο που πήρε το υπουργείο απέναντι στη ΝΕΛ, για όλη αυτήν την κατάσταση ήταν το εξής: «Την προηγούμενη εβδομάδα καταβλήθηκε στην εταιρεία οφειλόμενο ποσό Δεκεμβρίου ύψους 287.000 ευρώ μετά τις υπέρ Δημοσίου κρατήσεις», προκειμένου από τα χρήματα αυτά να πληρώσει και τα πληρώματα. Βέβαια, όπως ομολογεί το ίδιο το υπουργείο, «η εταιρεία, όμως, απέδωσε στους εργαζομένους σχεδόν το ήμισυ»...

Προχτές, έγινε η τρίτη κατά σειρά συνάντηση του Θ. Δρίτσα με τους ναυτεργάτες της ΝΕΛ, οι οποίοι απαίτησαν να πάρουν τα λεφτά τους και να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη συγκοινωνιακή σύνδεση των νησιών. Σύμφωνα με δελτίο Τύπου του υπουργείου «ο αναπληρωτής υπουργός (...) τόνισε ότι βρισκόμαστε μπροστά σε ένα τεράστιο αδιέξοδο και σε ένα εξαιρετικά δυσεπίλυτο πρόβλημα, που οξύνθηκε μέσα στην τελευταία τετραετία. Ενημέρωσε ότι σήμερα πράγματι δεν έχει πλήρη λύση. Αυτό είναι αδύνατο. Εχει όμως δρομολογήσει πρωτοβουλίες με τη βάσιμη προσδοκία ότι αυτές στο αμέσως επόμενο διάστημα θα φέρουν αποτελέσματα»!

Δηλαδή, καλύπτει πλήρως την εταιρεία, αλλά και την αιτία που οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες έφτασαν σε αυτό το σημείο. Δηλαδή, τον κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την άρση του καμποτάζ, που μετέτρεψε τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες σε ξέφραγο αμπέλι, ενισχύοντας την κερδοφορία των εφοπλιστών. Ο κανονισμός είναι νόμος του κράτους με τον 2932/2001 της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ.

Σε ανακοίνωση που εξέδωσαν τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ σημειώνουν: «Τέρμα πια η κοροϊδία εφοπλιστών και κυβέρνησης, να πληρωθούν τώρα οι ναυτεργάτες. Καμία ανοχή, καμία επανάπαυση. Επιβάλλεται επαγρύπνηση, ετοιμότητα από όλους τους ναυτεργάτες, να διεκδικήσουμε με πολύμορφους αγώνες τα δικαιώματά μας».

Στο σημερινό τετρασέλιδο του «Ριζοσπάστη» «Εργαζόμενοι και Λαϊκή Συμμαχία», μπορείτε να διαβάσετε:

-- Αποκαλυπτικό ρεπορτάζ: Μπαράζ δικών σε βάρος ναυτεργατών.

-- Αρθρο: Αντιπαράθεση με τον εργοδοτικό - κυβερνητικό συνδικαλισμό. Πείρα από τη δουλειά των ταξικών δυνάμεων στην Κρήτη.

-- Αφιερωμένο στην Παγκόσμια Μέρα της Γυναίκας το Δελτίο της ΟΓΕ.

-- Συνέντευξη με τον Γιάννη Κιούση, αντιπρόεδρο του ΔΣ του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΑ και μέλος της Γραμματείας Αστικών Συγκοινωνιών του ΠΑΜΕ.

-- Ιστορικό: Η μεγάλη απεργία στη χαρτοβιομηχανία ΜΕΛ της Θεσσαλονίκης, που κράτησε 78 μέρες.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ