Και η «Γυναίκα από χρυσό» - «Woman in Gold» (2015) του Σάιμον Κέρτις δεν είναι καλύτερη, κι ας έχει για κράχτη την Ελεν Μίρεν. Χολιγουντοποιημένη με κλασικά στερεοτυπικό τρόπο η αληθινή ιστορία της Εβραίας Μαρία Αλτμαν, που δεκαετίες μετά από τον Πόλεμο ξεκινά δικαστικό αγώνα κατά της αυστριακής κυβέρνησης να επανακτήσει την οικογενειακή περιουσία που λεηλάτησαν οι Ναζί. Φτάνει ως το Ανώτατο Δικαστήριο των ΗΠΑ για την επιστροφή πέντε ζωγραφικών έργων του Γκούσταβ Κλιμτ, ανάμεσά τους το περίφημο πορτρέτο «Γυναίκα από χρυσάφι».
Θα επαναλάβουμε ξανά τη χιλιοειπωμένη διαπίστωση: Ευτυχώς υπάρχουν οι επαναλήψεις! Και η τρέχουσα βδομάδα είναι ιδιαίτερα προικισμένη. Στο «Αστυ», από απόψε και για μία βδομάδα, προβάλλονται καθημερινά με ενιαίο, ημερήσιο εισιτήριο τρεις από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς. Στις 17.20, το αριστούργημα του Τούρκου Νουρί Μπιλγκέ Τσεϊλάν «Χειμερία νάρκη» (2014). Στις 20.40, το σουρεαλιστικό «Ενα περιστέρι έκατσε σε ένα κλαδί συλλογιζόμενο την ύπαρξή του» του Σουηδού Ρόι Αντερσον. Τέλος, στις 22.30, ο εκπληκτικής δύναμης «Λευκός Θεός» του Ούγγρου Κορνέλ Μουντρουτσό.
Την Πρωτομαγιά «Η εργατική τάξη πάει σινεμά» μετά από τη διαδήλωση! Ελεύθερη είσοδος σε έντεκα φιλμ που θα προβληθούν σε «Αλκυονίδα» και «Στούντιο» την Πρωτομαγιά. Στην «Αλκυονίδα» (τηλεφωνήστε για λεπτομερές πρόγραμμα: 210.8220.008): «Aράγια» (1959), ντοκιμαντέρ της Μαργκό Μπενασεράφ. «Το αγόρι και ο κόσμος» (2013), κινούμενα σχέδια του Αλε Αμπρέου. «Δυο παιδιά της γειτονιάς» (1957), μυθοπλασία των Ιλια Γκουρίν και Αζντάρ Ιμπραγκίμοφ. «Ταξισυνειδησία» (2013), ντοκιμαντέρ του Κώστα Βάκκα. «Τhe Wobblies» (1979), ντοκιμαντέρ των Στιούαρτ Μπερντ και Ντέμπορα Σάφερ, και «Sir, No Sir» (2005), ντοκιμαντέρ του Ντέιβιντ Τζέιγκερ.
Στο «Στούντιο» οι προβολές έχουν στάνταρντ ώρες: «Απεργία» (1925), του Σεργκέι Αϊζενστάιν, στις 17.00. «Κούλε Βάμπε ή Σε ποιον ανήκει ο κόσμος» (1932), του Ζλάταν Ντούντοφ, στις 18.30. «Το αλάτι της γης» (1953), του Χέρμπερτ Μπίμπερμαν, στις 19.45. «Συντροφικότητα» (1931), του Γκέοργκ Παμπστ, στις 21.15 και «Η εργατική τάξη πάει στον παράδεισο» (1971), του Ελιο Πέτρι, στις 22.45.
Το εισιτήριο σε «Αλκυονίδα» και «Στούντιο» τις υπόλοιπες μέρες είναι 5 ευρώ και 3 μειωμένο.
Το «Αράγια» έλαβε στις Κάννες το 1959 το βραβείο των κριτικών και η Μπενασεράφ συμμετείχε ενεργά στο στήσιμο κινηματογραφίας στη Βενεζουέλα. Υπήρξε από τις ιδρύτριες της Εθνικής Ταινιοθήκης (1966) την οποία και διεύθυνε για τρία συνεχή χρόνια...
Παραγωγή: «Araya», Βενεζουέλα, Γαλλία (1959).
Με τους: Ανε Νταλ Τορπ, Στάιν Βίνγκε, Λοράντ Στοκέρ κ.ά.
Παραγωγή: «1001 Gram», Νορβηγία, Γερμανία, (2014).
Η ταινία, πάντως, ανήκει σε κείνο το είδος που καταναλώνεται επιτόπου, μέσα στην αίθουσα ενώ το «delete» λειτουργεί αυτόματα φθάνοντας στην έξοδο...
Με τους: Αν Ντορβάλ, Αντουάν - Ολιβιέ Πιλόν και Σουζάν Κλεμάν.
Παραγωγή: Καναδάς (2014)