ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 22 Μάη 2015
Σελ. /24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΕΡΓΑΤΙΚΑ «ΑΤΥΧΗΜΑΤΑ» ΣΕ ΟΡΥΧΕΙΑ ΤΗΣ ΔΕΗ
Από τύχη δεν υπήρξαν νεκροί...

Μέσα σε τρεις μέρες έγιναν δύο ανατροπές οχημάτων και μία τρίτη στις 9 Μάρτη

Από παλιότερο ατύχημα με ανατροπή οχήματος που έγινε σε ορυχείο της ΔΕΗ
Από παλιότερο ατύχημα με ανατροπή οχήματος που έγινε σε ορυχείο της ΔΕΗ
Δύο εργατικά ατυχήματα μέσα στις τρεις τελευταίες μέρες σημειώθηκαν στα ορυχεία της ΔΕΗ στην Κοζάνη, χωρίς ευτυχώς να θρηνήσουμε ζωές εργατών. Χτες, Πέμπτη, ένα όχημα (τύπου «UNIMOG») έπεσε σε κανάλι αποστράγγισης στο Ορυχείο Καρδιάς, καθώς δεν έπιασαν τα φρένα. Την Τρίτη 19/5, στο ίδιο ορυχείο, ανατράπηκε όχημα στο οποίο επέβαιναν συμβασιούχοι εργαζόμενοι. Επίσης, στις 9 Μάρτη, στο Ορυχείο Μαυροπηγής, ανατράπηκε όχημα στο δρόμο προς τον αποθέτη Α1 (λόγω ολισθηρότητας).

Οπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, τα ατυχήματα οφείλονται στην παλαιότητα του στόλου των οχημάτων, στην εντατικοποίηση της δουλειάς λόγω έλλειψης προσωπικού, τόσο για τη χρήση των οχημάτων, όσο και για τη συντήρησή τους, καθώς και στην ολισθηρότητα των δρόμων.

Στα συνεργεία βάσης των συντηρήσεων έχει μείνει ελάχιστο τακτικό προσωπικό και πλέον οι περισσότερες συντηρήσεις δίνονται σε εργολαβίες. Χαρακτηριστικά, ο τομέας ελέγχου της ΔΕΗ, που περνάνε τα οχήματα πριν περάσουν ΚΤΕΟ, έχει μείνει με ένα άτομο τακτικό προσωπικό και συμπληρώνεται με εργαζόμενους με ελαστικές σχέσεις εργασίας.

Η «Αγωνιστική Συνεργασία» (δυνάμεις του ΠΑΜΕ) στο Σωματείο «ΣΠΑΡΤΑΚΟΣ» θέτει σοβαρά ερωτήματα για το πόσα οχήματα τελικά περνάνε έλεγχο και με ποια κριτήρια χαρακτηρίζονται κατάλληλα και ξαναμπαίνουν στην κυκλοφορία. Οπως αναφέρει σε ανακοίνωσή της, το όχημα που ανατράπηκε το Μάρτη, «στο παρελθόν διασκευάστηκε σε βυτιοφόρο για ένα χρονικό διάστημα και στην πορεία ξαναδιασκευάστηκε και έγινε με καρότσα. Υπάρχει ερωτηματικό αν, κατά τις διασκευές αυτές, έγινε έλεγχος για την ασφάλεια του οχήματος.

Θυμίζουμε ότι και πριν από ενάμιση χρόνο περίπου, είχαμε ανάλογο ατύχημα, ευτυχώς πάλι όχι θανατηφόρο, με όχημα ίδιου τύπου, το οποίο ήταν παμπάλαιο και δεν έπρεπε καν να είναι στην κυκλοφορία».

Τονίζει ακόμα ότι «πάγιο αίτημα των συνδικάτων και των εργαζομένων θα πρέπει να είναι να αποσυρθούν άμεσα όλα τα παλιά αυτοκίνητα και να αντικατασταθούν με νέα σύγχρονα, που να ανταποκρίνονται στις δύσκολες συνθήκες στα ορυχεία και να πληρούν όλους τους όρους ασφάλειας για το προσωπικό. Παράλληλα, να διεκδικήσουμε άμεσα προσλήψεις τακτικού προσωπικού συνολικά αλλά και για την πλήρη επάνδρωση του τομέα συντηρήσεως, με ταυτόχρονη κατάργηση των εργολαβιών».

Τέλος, καταγγέλλει τις δυνάμεις του παλιού και νέου εργοδοτικού - κυβερνητικού συνδικαλισμού (ΚΟΙΡΙΞΕ - ΔΡΑΣΕ - ΜΕΤΑ), γιατί απέρριψαν την παραπάνω πρόταση της «Αγωνιστικής Συνεργασίας», αλλά και την πρόταση για κινητοποίηση, με τη δικαιολογία ότι «πρώτα θα πρέπει να ακούσουμε την εργοδοσία».

Ερώτηση του ΚΚΕ στη Βουλή

Ερώτηση προς τους υπουργούς Παραγωγικής Ανασυγκρότησης και Εργασίας για τα εργατικά «ατυχήματα» στα ορυχεία της ΔΕΗ, στην Κοζάνη, κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Σάκης Βαρδαλής και Ελένη Γερασιμίδου.

Οπως σημειώνουν, «η απελευθέρωση της αγοράς ηλεκτρικής ενέργειας έχει ως συνέπεια την εντατικοποίηση και τις ελαστικές σχέσεις εργασίας, τη μείωση του προσωπικού, την έλλειψη μέτρων υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους δουλειάς», παράγοντες που αυξάνουν τον κίνδυνο ατυχημάτων.

Οι βουλευτές του ΚΚΕ απαιτούν: Την ολοκληρωμένη διερεύνηση των εργατικών ατυχημάτων, την απόδοση των ευθυνών. Την ικανοποίηση του πάγιου αιτήματος των συνδικάτων και των εργαζομένων για απόσυρση όλων των παλιών οχημάτων και την αντικατάστασή τους με νέα και σύγχρονα. Τη λήψη των αναγκαίων μέτρων για τη διασφάλιση των εργασιακών, ασφαλιστικών δικαιωμάτων και την προστασία των εργαζομένων στους εργολάβους και τη ΔΕΗ.

Επίσης, την ενίσχυση της Επιθεώρησης Μεταλλείων Βόρειας Ελλάδας και την ταυτόχρονη ενίσχυση της περιφερειακής διεύθυνσης του ΣΕΠΕ Δυτικής Μακεδονίας. Τη μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους τους εργαζόμενους στη ΔΕΗ. Την άμεση προκήρυξη προσλήψεων μόνιμου προσωπικού με πλήρη δικαιώματα και ταυτόχρονη κατάργηση των εργολαβιών και των ελαστικών σχέσεων εργασίας.

Αλλη μια χρονιά σε ομηρία ναυτεργάτες και νησιώτες

Λύνουν και δένουν οι εφοπλιστές με τις πλάτες της νέας συγκυβέρνησης και των συμβιβασμένων συνδικαλιστών

Σε μερική απομόνωση βρίσκει η θερινή περίοδος τη Λήμνο, τον Αϊ - Στράτη, την Τήλο, τους Φούρνους, την Ικαρία, τη Σάμο και μια σειρά νησιών ακόμα, αφού οι εφοπλιστές έχουν αποδρομολογήσει το μισό ακτοπλοϊκό στόλο, ενώ έχουν επί μήνες απλήρωτους τους ναυτεργάτες των πληρωμάτων. Στον αντίποδα, ακόμα και οι ελάχιστες μειώσεις στα εισιτήρια (2,6%) που ανακοίνωσε η κυβέρνηση, δεν έχουν περάσει στις τιμές.

Το απόγευμα της περασμένης Τετάρτης, οι δήμαρχοι της Λήμνου και του Αϊ - Στράτη συναντήθηκαν με τον αναπληρωτή υπουργό Θ. Δρίτσα, απαιτώντας απρόσκοπτη ακτοπλοϊκή σύνδεση των δύο νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα και με τα γύρω νησιά.

Η Λήμνος καλύπτεται με ένα και μόνο πλοίο, το «Ν. ΜΥΚΟΝΟΣ», που φτάνει στο νησί δύο φορές τη βδομάδα και μετά από ταξίδι 20 ωρών, καθώς ξεκινάει από Πειραιά για Σύρο, Μύκονο, Εύδηλο (Ικαρία), Καρλόβασι, Βαθύ, Χίο, Μυτιλήνη, Λήμνο, Καβάλα. Οσο για τον Αϊ - Στράτη, συνδέεται με ένα μικρό επιβατηγό από τη Λήμνο. Η μόνη απάντηση που πήραν οι δήμαρχοι από τον Θ. Δρίτσα ήταν ότι το θέμα τους θα συζητηθεί στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών που συνεδριάζει σήμερα, Παρασκευή.

«Πάρτι» με επιδοτήσεις και προνόμια

Από την άλλη, η κυβέρνηση έχει εξαγγείλει τη λήψη νέων μέτρων υπέρ των εφοπλιστών και ενίσχυση του προκλητικού καθεστώτος των επιδοτήσεων (δηλαδή το ζεστό χρήμα που τους προσφέρει απλόχερα μέσα από τις λεγόμενες «άγονες γραμμές») με νομοσχέδιο που ήδη βρίσκεται στη διαδικασία της δημόσιας διαβούλευσης. Μάλιστα, αυτή η εξέλιξη, όπως όλα δείχνουν, εντείνει τους ανταγωνισμούς ανάμεσα στους εφοπλιστές της ακτοπλοΐας και ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη η αναδιανομή της πίτας των επιδοτήσεων που πληρώνουν οι εργαζόμενοι και ο λαός.

Είναι ενδεικτικό ότι, η εταιρεία Hellenic Seaways από τις 18 Μάη έχει ανακοινώσει με δελτίο Τύπου ότι από τις 15 του Ιούνη αναλαμβάνει τις επιδοτούμενες γραμμές του Β. Αιγαίου - εκεί δηλαδή που είχε δρομολογήσει τα πλοία της η ΝΕΛ - με τη δρομολόγηση εκτός του «Ν. ΜΥΚΟΝΟΣ», των πλοίων «ΝΗΣΟΣ ΡΟΔΟΣ» (30 ετών) και «ΑΡΙΑΔΝΗ». Βέβαια, η δρομολόγηση αφορά μόνο τους καλοκαιρινούς μήνες. Από εκεί και πέρα, τα νησιά θα εγκαταλειφθούν και πάλι στην τύχη τους.

Αλλες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο αναπληρωτής υπουργός εξετάζει το ενδεχόμενο να κηρύξει έκπτωτη την εταιρεία ΝΕΛ, αφού βέβαια πρώτα της δόθηκε μέσα σε διάστημα ενός μήνα, τον περασμένο Απρίλη 1.300.000 ευρώ επιδότηση, ενώ έχει επί μήνες ακινητοποιημένα όλα τα πλοία της και έχει απλήρωτους τους ναυτεργάτες από 6 μήνες έως και ένα χρόνο.

Εμπαίζουν τους απλήρωτους της ΝΕΛ

Την κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι ναυτεργάτες των πλοίων της ΝΕΛ και ιδιαίτερα του Ε/Γ - Ο/Γ «Μυτιλήνη», τη στάση της πλοιοκτήτριας εταιρείας αλλά και του υπουργείου Ναυτιλίας, καταγγέλλουν τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» και ΠΕΕΜΑΓΕΝ. Αντιπροσωπεία τους, μαζί με το Εργατικό Κέντρο Σάμου, τους επισκέφτηκε στο λιμάνι του Καρλοβάσου, όπου βρίσκονται εδώ και μήνες.

Η εταιρεία όχι μόνο έχει απλήρωτους τους εργαζόμενους, αλλά δεν αναλαμβάνει την ευθύνη για τροφοδοσία πετρελαίου στο πλοίο. Αποτέλεσμα, όπως επισημαίνουν τα σωματεία, είναι να παραμένει το πλοίο χτες για δεύτερη μέρα σβηστό, να μη διασφαλίζεται η ενδιαίτηση των ναυτεργατών, να ελλοχεύουν σοβαροί κίνδυνοι για την ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής, του πλοίου και της λιμενικής εγκατάστασης.

«Η εξέλιξη επιβεβαιώνει τη θέση των ταξικών δυνάμεων για τον εμπαιγμό σε βάρος των ναυτεργατών της ΝΕΛ και των οικογενειών τους, από εφοπλιστές - κυβέρνηση - ΥΕΝ και τους τυχοδιώκτες της διοίκησης της ΠΕΝΕΝ, που σε συγχορδία, δε θέλουν να εντάξουν στο νόμο "περί εγκατάλειψης" τους ναυτεργάτες της ΝΕΛ, να συνεχίζουν να τους καλλιεργούν συγχύσεις, να τους διατηρούν σε ομηρία, υπονομεύοντας τα δικαιώματά τους», σημειώνουν στην κοινή τους ανακοίνωση τα σωματεία και καλούν τον αρμόδιο υπουργό να αναλάβει άμεσα τις ευθύνες του.

Ετοιμάζουν πόρισμα - πρόκληση για τα ΕΛΠΕ

Με πληροφορίες που διοχετεύουν στον Τύπο, κυβέρνηση και διοίκηση των ΕΛΠΕ στρώνουν το έδαφος για να αποποιηθούν κάθε ευθύνης για το εργοδοτικό έγκλημα στα ΕΛΠΕ. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, το σχετικό πόρισμα της επιτροπής διερεύνησης του ατυχήματος παραδόθηκε την Τρίτη στη διοίκηση της εταιρείας και τα αίτια της πυρκαγιάς και των εκρήξεων που ακολούθησαν φαίνεται να αποδίδονται σε «ανθρώπινο σφάλμα».

Συγκεκριμένα, η αιτία που προκάλεσε την πυρκαγιά αποδίδεται στην ύπαρξη καυσίμου μέσα στον αγωγό της δεξαμενής, ενώ γίνεται λόγος για πλημμελή προετοιμασία των εγκαταστάσεων για την προγραμματισμένη συντήρηση. Εκτός από το πόρισμα των ΕΛΠΕ, εκκρεμούν τα πορίσματα της Πυροσβεστικής και του Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας.

Χτες το μεσημέρι, έγινε η κηδεία του Μπάμπη Δευτεραίου, που υπέκυψε την περασμένη Τρίτη στα βαριά τραύματα από το «ατύχημα» στις 8 Μάη. Πλήθος συναδέλφων τον αποχαιρέτησαν, ενώ είχε κηρυχτεί και στάση εργασίας. Η κηδεία του δεύτερου νεκρού εργάτη, Ραμαντάν Ντελιλάι, θα γίνει τις επόμενες μέρες. Υπενθυμίζουμε ότι οι δύο από τους τέσσερις εργαζόμενους που εξακολουθούν να νοσηλεύονται είναι σε σοβαρή κατάσταση.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ