Το Στούντιο Οπερας δημιουργήθηκε από τη Λυρική με στόχο τη διαμόρφωση μιας νέας γενιάς λυρικών καλλιτεχνών, με ολοκληρωμένη επαγγελματική κατάρτιση. Κατά τη διάρκεια των σπουδών τους στο Στούντιο, οι σπουδαστές έρχονται σε επαφή με μεγάλους ρόλους από το ευρύ φάσμα του λυρικού ρεπερτορίου, παρακολουθούν σεμινάρια με θέμα τις βασικές αρχές ορθοσωμικής για τραγουδιστές, την ανατομική γνώση του φωνητικού οργάνου και τη λειτουργία του, καθώς και διαλέξεις πάνω στη στιλιστική ανάλυση και το ιστορικό πλαίσιο του μουσικού υλικού για την «εις βάθος» κατανόηση της λυρικής τέχνης... Tο Στούντιο Οπερας όπου διδάσκουν έμπειροι καθηγητές και μουσικοί εκγυμναστές, καταξιωμένοι αρχιμουσικοί και σκηνοθέτες, εγκαινιάζει κάθε καλλιτεχνική περίοδο νέες συνεργασίες, ενώ συνεχίζει να συμβάλει στην ολοκλήρωση άξιων νέων καλλιτεχνών, ικανών να ανταποκριθούν στις υψηλές απαιτήσεις της λυρικής τέχνης.
Στην εκδοχή Οφενμπαχ, οι πρωταγωνιστές Ορφέας και Ευρυδίκη, δεν είναι καθόλου ευτυχισμένο ζευγάρι και δεν βλέπουν την ώρα να απαλλαγούν ο ένας από την παρουσία του άλλου... Η δημοφιλής οπερέτα, γραμμένη το 1858, πρωτοπαρουσιάστηκε στο Παρίσι τον ίδιο χρόνο και σημείωσε τεράστια επιτυχία δίνοντας 228 παραστάσεις. Με θέμα από την ελληνική μυθολογία, η ιλαρή αυτή κοινωνική σάτιρα - επίκεντρό της ο αυτοκράτορας και η Αυλή, αποτελεί ένα από τα έργα - σταθμούς στην ιστορία του είδους και μία από τις λαμπρότερες δημιουργίες του Οφενμπαχ, του συνθέτη που περισσότερο από κάθε άλλον συνετέλεσε στο θρίαμβο της οπερέτας ήδη από τα μέσα του 19ου αιώνα. Στο έργο, που παρουσιάζονται οι θεοί του Ολύμπου ως ασύδοτοι γλεντζέδες του Παρισιού της εποχής, ο Οφενμπαχ βάζει τις βάσεις ενός νέου κωμικού είδους που καταφέρνει να σχολιάσει - μέσα από το καυστικό κείμενο και την εκρηκτικά ρυθμική και μελωδική μουσική, τη διαχρονική ανηθικότητα της άρχουσας τάξης και της αριστοκρατίας.
Τη μουσική διδασκαλία και μουσική διεύθυνση της παράστασης «εν εξελίξει», έχει ο Νίκος Βασιλείου. Την σκηνοθεσία και τα σκηνικά ο Στέφαν Γκρέγκλερ, τη διασκευή ποιητικού κειμένου ο Πιερ-Ανρί Λουίς, τα κοστούμια η Βερονίκ Σεμά, τους φωτισμούς ο Γιάννης Γεωργίου και τον ηχητικό σχεδιασμό ο Ναθανιέλ Μεσαλί. Στο ρόλο της Κοινής γνώμης οι: Ιωάννα Κοκοβίκα (15/7) και η Στέλλα Καββαδία (16/7). Ορφέας: Γιάννης Χριστόπουλος (15, 16/7). Ευρυδίκη: Ερωφίλη Παπαδόγια (15/7) και Ελισάβετ - Νεφέλη Παπαγεωργίου (16/7). Πλούτωνας: Νικόλαος Κατσιγιάννης (15, 16/7). Ερωτας: Χριστίνα Ασημακοπούλου (15/7) και Ιωάννα Καραμπλέγκου (16/7). Δίας: Νίκος Μασουράκης (15, 16/7). Ηρα: Λυδία Αγγελοπούλου (15, 16/7) και Πολυτάλαντος: Αρκάδιος Ρακόπουλος (15, 16/7).
Φωνητικό σύνολο: Χριστίνα Ασημακοπούλου (16/7), Μαριαλένα Βαρελά (15, 16/7), Δημοσθένης Βλάχος (15, 16/7), Στέλλα Καββαδία (15/7), Ιωάννα Καραμολέγκου (15/7), Ιωάννα Κοκοβίκα (16/7), Ελισάβετ - Νεφέλη Παπαγεωργίου (15/7), Ερωφίλη Παπαδόγια (16/7). Στο πιάνο ο Χρύσανθος Αλισάφης και στο βιολί η Εύα Μοσζύνσκα. Η γλώσσα της οπερέτας είναι η γαλλική αλλά θα υπάρχουν και ελληνικοί υπέρτιτλοι.
Είσοδος ελεύθερη, με δελτία προτεραιότητας, που θα διανέμονται στην είσοδο του θεάτρου Ολύμπια μία ώρα πριν την έναρξη των παραστάσεων. Ωρα έναρξης 20.00.
Σήμερα η εκδήλωση - αφιέρωμα για τον κομμουνιστή ποιητή Γ. Ρίτσο
Η εκδήλωση θα συμπεριλαμβάνει χρονολόγιο για τη ζωή του ποιητή, ανάλυση του έργου του, πλαισιωμένη από απαγγελίες από ποιήματά του και βίντεο, καθώς και μουσικό πρόγραμμα από τους Π. Σορόκα και Χ. Τάγκα.
Σε ανακοίνωση - κάλεσμα για την εκδήλωση η ΤΕ Πρέβεζας του ΚΚΕ σημειώνει, μεταξύ άλλων: «Η ποίηση του Γ. Ρίτσου, αναμφισβήτητα στρατευμένη στην πάλη για το σοσιαλισμό - κομμουνισμό, αποκτά ιδιαίτερη σημασία σήμερα. Γιατί η διαχρονική της διάσταση δείχνει ολοφάνερα πως δεν αφορά μόνο μια μικρή κοινωνική μερίδα που έχει ανάλογα με τον ποιητή βιώματα, ή που μοιράζεται απολύτως τις πεποιθήσεις του. Η ποιητική θεώρηση του Ρίτσου απευθύνεται και συγκινεί τον καθένα, γιατί ο δημιουργός της μαζί με την αστείρευτη ποιητική του φλέβα διέθετε και ένα ακαταμάχητο ιδεολογικό όπλο: Τη βαθιά μελέτη και αφομοίωση του κομμουνισμού, που "υπόθεσή του είναι ο κόσμος ολόκληρος κι ας μην τον νιώθει ακόμη όλος ο κόσμος σαν δική του υπόθεση» (Μπρεχτ). Ο Ρίτσος μιλά εξ ονόματος όλης της ανθρωπότητας, γιατί τελικά εκπροσωπεί τα συμφέροντα όλης της ανθρωπότητας, που εκφράζει την ανάγκη της πάλης για το αταξικό μέλλον του θριάμβου της ζωής πάνω στο θάνατο κάθε μορφής».
Η παράσταση έκανε πρεμιέρα στο φεστιβάλ «Μέρες Θεάτρου», στην Αίθουσα Τέχνης, στην Κοζάνη (13/6). Θα παρουσιαστεί στις «Γιορτές Ανοιχτού Θεάτρου» στη Θεσσαλονίκη, στο «Θέατρο Κήπου» στις 16 και 17 Ιούλη, στις 9.15 μ.μ. και στη συνέχεια στο Φεστιβάλ Φιλίππων - Θάσου, καθώς και σε άλλες πόλεις της δυτικής Μακεδονίας και της υπόλοιπης Ελλάδας.
Τέσσερις ναυαγοί σε ένα νησί, ο Ιφικράτης και ο υπηρέτης του Αρλεκίνος, η Ευφροσύνη και η υπηρέτριά της Κλεάνθις, αναγκάζονται να συμμορφωθούν με το τοπικό έθιμο που θέλει τους αφέντες να αλλάζουν ρόλους με τους σκλάβους τους. Το επικίνδυνο αυτό παιχνίδι μοιάζει να έχει ευγενείς σκοπούς: Οι αφέντες θα αντιληφθούν βιωματικά τι σημαίνει άσκηση εξουσίας, οι σκλάβοι θα δοκιμαστούν ως αφέντες, οι αξίες της δικαιοσύνης, του ανθρωπισμού και της δημοκρατίας θα θριαμβεύσουν. Ο άρχοντας Τριβελίνος, εκπρόσωπος της εξουσίας αυτής της ουτοπικής πολιτείας που κατοικείται από τους απογόνους εξεγερμένων σκλάβων της αρχαίας Αθήνας, αναπαράγει το πείραμα.
Μετάφραση: Ζωή Σαμαρά. Σκηνοθεσία - μουσική - στίχοι: Ελένη Ευθυμίου. Δραματουργική επεξεργασία: Σοφία Ευτυχιάδου. Σκηνικά: Ζωή Μολυβδά Φαμέλη. Κοστούμια: Ηλένια Δουλαδίρη. Φωτισμοί: Ρίτσαρντ Αντονι. Διανομή: Σοφία Αντωνίου (Ευφροσύνη), Στέφανος Αχιλλέως (Ιφικράτης), Παναγιώτης Παπαϊωάννου (Αρλεκίνος), Κατερίνα Σισίννι (Κλεάνθις), Βαλάντης Φράγκος (Τριβελίνος).
Οπως δηλώνει σε ανακοίνωσή του το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδας, ακυρώνονται οι προγραμματισμένες παραστάσεις της παραγωγής «Η Ιφιγένεια στη χώρα των Ταύρων», στο αρχαίο θέατρο των Φιλίππων και στο Αρχαίο Θέατρο Δίου. Παράλληλα, και μέχρι νεωτέρας, ακυρώνεται η περιοδεία του έργου «Πλάτωνα, Απολογία Σωκράτη», το οποίο εντέλει θα παρουσιαστεί στο Θέατρο Κήπου και στο Φουαγιέ του Βασιλικού Θεάτρου.
Το πρόγραμμα των παραστάσεων του ΚΘΒΕ διαμορφώνεται ως εξής: