Και οι ταινίες αρχίζουν σιγά - σιγά να ντύνονται τα γιορτινά χρώματα των ημερών... Ανάμεσα στις ταινίες που βγαίνουν αυτήν τη βδομάδα, το βραβευμένο ντοκιμαντέρ «Ψ» της Καλλιόπης Λεγάκη που θα προβάλλεται καθημερινά στις 18.00 στην Ταινιοθήκη και «Η κόρη του Ρέμπραντ» του Νίκου Παναγιωτόπουλου...
Με τους: Μπεν Φόστερ, Τζέσι Πλέμονς, Ντάστιν Χόφμαν, Κρις Ο' Ντάουντ, κ.ά.
Παραγωγή: «The Program», Μ. Βρετανία, Γαλλία (2015)
Με τους: Αντζελίνα Τζολί, Μπραντ Πιτ, Μελανί Λοράν, Μελβίλ Πουπό, Νιλς Αρεστρουπ κ.ά.
Παραγωγή: «By the sea», ΗΠΑ (2015)
Παρουσιάστηκε φέτος στο Δεκαπενθήμερο των Σκηνοθετών στις Κάννες η πρώτη ταινία της Ντενίζ Γκαμζέ Εργκιβέν «Ατίθασες». Το θέμα της: Πέντε ορφανές αδελφές που ζουν σε ένα παραθαλάσσιο, απομονωμένο χωριό της Τουρκίας, στο τέλος της σχολικής χρονιάς, σταματούν για να παίξουν αθώα στην παραλία με αγόρια - συμμαθητές τους. Αυτό θεωρείται σκάνδαλο και τα κακά νέα τρέχουν... Πρώτα τιμωρεί τα κορίτσια η γιαγιά. Η σκληρότερη όμως τιμωρία έρχεται από τον θείο τους, που αποφασίζει να τις κλείσει στο σπίτι και να αρχίσει να αναζητά πιθανούς μνηστήρες, ώστε να κανονιστούν γρήγορα - γρήγορα οι γάμοι των κοριτσιών που θα κάνουν την «τιμή» να επιστρέψει στο σπίτι της οικογένειας.
Με τους: Γκούνεζ Σενσόι, Ντογκμπά Ντογκούσλου, Τούγκμπα Σουνγκουρόγλου, Ελίτ Ισκάν, κ.ά.
Παραγωγή: «Mustang», Τουρκία, Γαλλία, Κατάρ και Γερμανία (2015)
Με τους: Τζακ Μπλακ, Χάλστον Σάγκε, Ντίλαν Μινέτ, Εϊμι Ράιαν, Οντέγια Ρας κ.ά.
Παραγωγή: «Goosebumps», ΗΠΑ (2015)
Μεγαλοπρεπές το υδρόβιο ποίημα του Χιλιανού Πατρίσιο Γκουζμάν και σπάνια η ρευστότητα αυτού του ντοκιμαντέρ για το «νερό», το φυσικό σύνορο, την τεράστια ακτογραμμή που περιβάλλει τη Χιλή και κρατά κλεισμένη μέσα της ιστορία αιώνων. Ιστορία που αναφέρεται στις πέντε φυλές των αυτοχθόνων ιθαγενών της μυθικής Παταγονίας, που με τα άπειρα νησάκια της σχηματίζει το εκτενέστερο αρχιπέλαγος στην οικουμένη... Δίπλα της, Ιστορία σύγχρονη και απεχθής, εκείνη της δικτατορίας του Πινοσέτ, της απάνθρωπα διεστραμμένης χούντας που «πετούσε» στα άγρια, σκούρα νερά τα άψυχα σώματα των αντιφρονούντων, να τα καταπιούν, για να τους βαφτίσει μετά «εξαφανισμένους». Σωροί νεαρών, δεμένοι σφιχτά με γερό σιδερένιο σκοινί, μη τυχόν και τα ξεράσει το νερό στις ακτές... Ο Πατρίσιο Γκουζμάν, ένθερμος υποστηρικτής του Αλιέντε, ό,τι κι αν κάνει, τελικά επιστρέφει πάντα στη χούντα του Πινοσέτ και τα εγκλήματά της, μια που και ο ίδιος συνελήφθη και κρατήθηκε στο στάδιο του Σαντιάγκο προτού φύγει για την Ευρώπη, για τη Γαλλία, όπου και ζει. Ο ωκεανός έχει μνήμη, απόδειξη η αποκάλυψη του μυστικού των δύο μαργαριταρένιων κουμπιών, που ομολογούν τα μυστικά των πρωταγωνιστών ιθαγενών από τους περασμένους αιώνες, όταν με τα κανό τους γίνονταν κύριοι του θαλάσσιου χώρου που διέσχιζαν.
Παραγωγή: «El boton de nacar», Χιλή (2015)