ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 18 Φλεβάρη 2016
Σελ. /24
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΗΜΟΣ ΠΑΤΡΕΩΝ
Απαιτεί την πρόσληψη εργαζομένων για τις υπηρεσίες του δήμου

Ο δήμαρχος Πάτρας, Κώστας Πελετίδης
Ο δήμαρχος Πάτρας, Κώστας Πελετίδης
Τον προγραμματισμό προσλήψεων τακτικού προσωπικού για το 2016 στο Δήμο της Πάτρας αποφάσισε το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης κατά τη χτεσινή συνεδρίαση. Με βάση συγκεκριμένη εγκύκλιο του υπουργείου Εσωτερικών, που «επιτρέπει» μόνο 10 προσλήψεις, το Δημοτικό Συμβούλιο ομόφωνα αποφάσισε να επιμείνει στη διεκδίκηση πρόσληψης 581 ατόμων, προκειμένου να καλυφθούν οι πάγιες και διαρκείς ανάγκες του δήμου.

Στην απόφαση, μεταξύ άλλων, αναφέρεται πως «εξαιτίας της αντιλαϊκής πολιτικής κεφαλαίου - ΕΕ - ''Καλλικράτη'' που εφαρμόστηκε για χρόνια στην Τοπική Διοίκηση, έχουν συσσωρευτεί τεράστιες ελλείψεις σε μόνιμο προσωπικό στους δήμους της χώρας». Υπενθυμίζει δε τις αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις των κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ και ΝΔ στη Δημόσια Διοίκηση και τους μνημονιακούς νόμους, που συνεχίζει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ.

Σημειώνεται μάλιστα πως είναι η στρατηγική επιλογή της ΕΕ και των πρόθυμων κυβερνήσεων που συμφωνούν και ικανοποιούν τις απαιτήσεις της και πως στόχος είναι «η σταδιακή απαξίωση των δήμων αφού δεν θα μπορούν με τη μείωση του προσωπικού να λειτουργούν κρίσιμους τομείς, όπως καθαριότητα, ηλεκτροφωτισμός, ύδρευση, αποχέτευση, υπηρεσίες έργων κ.λπ., προκειμένου να αναλάβουν επιχειρηματικοί όμιλοι να επενδύσουν για την κερδοφορία των κεφαλαίων τους, σε τομείς βασικών αναγκών του λαού μας».

Τονίζεται, επίσης, πως εκτός των νομικών του προσώπων από το 2011 έως το 2015 έχουν αποχωρήσει με συνταξιοδοτήσεις - αρκετές εξ αυτών ήταν αναγκαστικές λόγω των αντιασφαλιστικών νόμων - 596 εργαζόμενοι μαζί με τις διαθεσιμότητες (84 εργαζόμενοι στην καθαριότητα, 56 στη συντήρηση, αυτεπιστασία έργων υποδομής και αρχιτεκτονικού, 186 στις διοικητικές, οικονομικές και εξυπηρέτησης πολιτών υπηρεσίες, 36 στο Πράσινο, 6 ταφείς και 10 στο συνεργείο ασφαλτικών) χωρίς να γίνει αναπλήρωση με νέους υπαλλήλους, λόγω της απαγόρευσης προσλήψεων με τις αποφάσεις της ΕΕ και τους νόμους των εκάστοτε κυβερνήσεων.

Χαρακτηρίζεται σταγόνα στον ωκεανό, με βάση την υπάρχουσα τραγική κατάσταση, η πρόσληψη «το πολύ μέχρι 10 θέσεις» που ορίζεται στην εγκύκλιο του υπουργείου Εσωτερικών καθώς «ο δήμος μας έχει ανάγκη από 581 εργαζόμενους για να καλύψει τις ανάγκες του σε μόνιμο προσωπικό χωρίς τα νομικά του πρόσωπα».

Εκτός της κάλυψης 581 θέσεων μόνιμου προσωπικού με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα, με χρηματοδότηση από τον κρατικό προϋπολογισμό, ο δήμος διεκδικεί να προσληφθούν οι 34 επιτυχόντες στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ για τη ΔΕΥΑΠ, μονιμοποίηση όλων όσοι εργάζονται με συμβάσεις ΙΔΟΧ και με ελαστικές σχέσεις εργασίας, σε κρίσιμους τομείς του δήμου, όπως οι σχολικές καθαρίστριες, οι εργαζόμενοι στο «Βοήθεια στο Σπίτι» και να στελεχωθούν όλες οι υπηρεσίες του δήμου με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα και με χρηματοδότηση όλων των υπηρεσιών και λειτουργιών του δήμου από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Κοροϊδία η εγκύκλιος για προσλήψεις στους δήμους

Κοροϊδία χαρακτήρισε ο εκπρόσωπος της «Λαϊκής Συσπείρωσης» δήμου Λάρισας την απόφαση της κυβέρνησης να δώσει τη δυνατότητα στους δήμους να καλύψουν μόνο 10 κενές οργανικές θέσεις με πρόσληψη τακτικού προσωπικού κατηγορίας ΠΕ και ΤΕ και μάλιστα όχι στους τομείς όπου υπάρχουν μεγάλες ανάγκες. Οπως τόνισε ο Π. Κρίκης, μιλώντας στο Δημοτικό Συμβούλιο Λαρισαίων, με την εγκύκλιο του υπουργείου Εσωτερικών που αποστάλθηκε στους δήμους δεν επιτρέπεται πρόσληψη μόνιμου προσωπικού στις υπηρεσίες κοινής ωφέλειας και μεγάλου παραγωγικού έργου όπως η καθαριότητα, το πράσινο, κ.ά., με αποτέλεσμα να συνεχίζεται η υποστελέχωση και η υποβάθμισή τους που οδηγεί στην παράδοσή τους στο μεγάλο κεφάλαιο.

Και υπογράμμισε: «Η δημοτική αρχή Λάρισας όχι μόνο δεν καταδικάζει την κυβερνητική πολιτική, αλλά, αντίθετα, ακολουθώντας πιστά τις κυβερνητικές κατευθύνσεις, στον προγραμματισμό που κατέθεσε και που υπήρξε σύμπλευση απ' όλες τις άλλες παρατάξεις πλην της "Λαϊκής Συσπείρωσης", συνεχίζει στην ίδια "ρότα" με την προηγούμενη, επιλέγοντας θέσεις επιτελικού χαρακτήρα και αφήνοντας γυμνές υπηρεσίες με κοινωνικό χαρακτήρα. Είναι μια πολιτική επιλογή από μεριάς της δημοτικής αρχής του ΣΥΡΙΖΑ που έχει ως αποτέλεσμα την υποβάθμιση του παραγόμενου έργου και την παράδοσή του συστηματικά σε εργολαβίες και ιδιώτες».

Στην κατεύθυνση αυτή κινείται και η απόφαση της δημοτικής αρχής για παραχώρηση δημοτικών εγκαταστάσεων αναψυχής, (του μίνι γκολφ στο Αλκαζάρ, του κέντρου Φρουρίου και του αναψυκτηρίου στην πισίνα της Νεάπολης), για 12 χρόνια, σε ιδιώτες. Καταγγέλλοντας αυτήν την απόφαση, ο Π. Κρίκης, σημείωσε: «Η θέση της "Λαϊκής Συσπείρωσης" είναι ότι αυτές τις υποδομές δεν δικαιούται κανένας να τις βγάζει στο σφυρί. Αποτελεί πάγια θέση μας ότι πρέπει να τις λειτουργεί ο δήμος με το ανάλογο μόνιμο προσωπικό και με συμβολικό αντίτιμο για τους δημότες που τις χρησιμοποιούν και γι' αυτό καταψηφίζουμε και τις τρεις εισηγήσεις».

Αντιρρήσεις για την επίγεια σιδηροδρομική γραμμή

Τις αντιρρήσεις τόσο της δημοτικής αρχής Πάτρας όσο και του Δημοτικού Συμβουλίου της πόλης για την επίγεια διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής από την Πάτρα κατέθεσε, προχτές, αντιπροσωπεία του δήμου αποτελούμενη από τον δήμαρχο, Κώστα Πελετίδη, την πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου, Κατερίνα Γεροπαναγιώτη, και τον αντιδήμαρχο Χρήστο Κορδά, στον υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρ. Σπίρτζη, και τον υφυπουργό, Παναγιώτη Σγουρίδη.

Συγκεκριμένα, στο γραπτό υπόμνημα της δημοτικής αρχής τονίζεται πως το σχέδιο της επιφανειακής διέλευσης του σιδηροδρόμου από την Πάτρα, όπως παρουσιάστηκε πρόσφατα από τους ΟΣΕ - ΕΡΓΟΣΕ, δεν παίρνει υπόψη του για τις επιπτώσεις στη ζωή των λαϊκών στρωμάτων την ουσιαστική διχοτόμηση της πόλης και τον αποκλεισμό της από το παραλιακό μέτωπο. Μάλιστα, επικαλείται τις αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου και της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής, που έχουν απορρίψει αντίστοιχες μελέτες επιφανειακής χάραξης της σιδηροδρομικής γραμμής.

Επίσης, σημειώνεται: «Γνωρίζουμε και λαμβάνουμε υπόψη μας το σχεδιασμό των μεγάλων επιχειρηματικών συμφερόντων, του κεφαλαίου, για την ανάδειξη της Ελλάδας σε κόμβο μεταφοράς Ενέργειας και εμπορευμάτων. Αυτός ο σχεδιασμός αφορά την ανάπτυξη του κλάδου της εφοδιαστικής (αποθήκευση και διανομή εμπορευμάτων) και του τουρισμού. Σχεδιασμός που στην Πάτρα βλέπει ένα νέο σημαντικό λιμάνι με εξαιρετική θέση, που θα διαθέτει σιδηροδρομική σύνδεση και δυνατότητα ανάπτυξης λιμενικών υποδομών».

Επίσης, υπογραμμίζονται τα ουσιαστικά προβλήματα αυτού του έργου, κάνοντας λόγο ότι «η δημοτική αρχή καθορίζει τη στάση της από τη σκοπιά της υπεράσπισης των αναγκών, των δικαιωμάτων, της ζωής της λαϊκής οικογένειας. Ανάγκες που έχουν να κάνουν με την ποιότητα ζωής, την αναψυχή, την πρόσβαση στη θάλασσα. Η επιφανειακή διέλευση της σιδηροδρομικής γραμμής, μέσα από τον πολεοδομικό ιστό της πόλης, τεμαχίζει την πόλη στα δύο, ενώ την αποκόπτει ουσιαστικά από το παραλιακό της μέτωπο. Ιδιαίτερη αναφορά πρέπει να γίνει στο Νότιο Πάρκο, που διαμορφώνεται για την αναψυχή των λαϊκών οικογενειών και εξυπηρετεί ιδιαίτερα τις λαϊκές γειτονιές του Νότιου διαμερίσματος, το οποίο θα καταστραφεί. Ακυρώνεται ο σχεδιασμός της δημοτικής αρχής για την επίλυση του κυκλοφοριακού στο ιστορικό κέντρο, αφού αποκόπτονται από την πόλη οι προβλεπόμενοι χώροι στάθμευσης. Τέλος, δεν μπορούμε να παραγνωρίσουμε το ζήτημα της ηχορύπανσης και των επιπτώσεών της στην ποιότητα ζωής, καθώς η γραμμή θα διέρχεται από πυκνοκατοικημένες περιοχές της πόλης μας».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ