Μίλησε ο Ρίζος Μαρούδας, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ
Ο Ρ. Μαρούδας αναφέρθηκε στον πολυήμερο και μαζικό αγώνα της μικρομεσαίας αγροτιάς ενάντια στο ξεκλήρισμά της από την πολιτική κυβέρνησης - ΕΕ. Παρουσίασε το πλαίσιο της ΚΑΠ, με το οποίο προωθούνται το ξεκλήρισμα των αγροτών και η συγκέντρωση της γης, της παραγωγής και της εμπορίας των αγροτικών προϊόντων σε λίγα χέρια.
Συνδέοντας τις εξελίξεις στον αγροτικό τομέα με το μέλλον των νέων επιστημόνων, σημείωσε ότι στο πλαίσιο των αποφάσεων της ΚΑΠ, και κόντρα στις πραγματικές πλουτοπαραγωγικές δυνατότητές της, η Ελλάδα έχει γίνει ελλειμματική σχεδόν σε όλα τα προϊόντα. Και όσο η αγροτική παραγωγή συρρικνώνεται τα πτυχία θα εξακολουθούν να είναι διαβατήρια για την ανεργία.
Παρουσιάζοντας την πρόταση του ΚΚΕ, είπε ότι η χώρα μας έχει ένα τεράστιο συγκριτικό πλεονέκτημα, τις πλούσιες πλουτοπαραγωγικές δυνατότητες που διαθέτει και με βάση τις οποίες μπορεί να καλύψει όλες τις διατροφικές ανάγκες του λαού μας. Επίσης, έχει τεράστια εκμηχάνιση της παραγωγής λόγω του μικρού κλήρου, πολύ καλό επιστημονικό δυναμικό, αγρότες με τεχνογνωσία.
Την απόσπαση της διδακτικής και παιδαγωγικής επάρκειας από το πτυχίο, αντί να αποτελεί το βασικό επιστημονικό υπόβαθρο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, καταγγέλλει με ανακοίνωσή της η Εκτελεστική Γραμματεία του Μετώπου Αγώνα Σπουδαστών, υπογραμμίζοντας ότι αφαιρούνται από το πτυχίο οι απαραίτητες γνώσεις για δουλειά στην Εκπαίδευση, με την «κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ να διεξάγει ένα ακόμα έγκλημα στις σπουδές και το μέλλον μας»! Με αφορμή τα πορίσματα του εθνικού διαλόγου για την Παιδεία που πρόσφατα κατατέθηκαν στη Βουλή, όπου προβλέπεται «η καθιέρωση του πιστοποιητικού διδακτικής επάρκειας στα πανεπιστήμια που θα μπορούν να λαμβάνουν όσοι επιθυμούν να εργαστούν ως εκπαιδευτικοί, αφού ολοκληρώσουν το πτυχίο τους», η ΕΓ του ΜΑΣ καταγγέλλει ότι «πρόκειται για επικίνδυνες εξελίξεις που αφορούν κυριολεκτικά χιλιάδες φοιτητές που σπουδάζουμε σε σχολές που προσανατολίζονται στην Εκπαίδευση, στα σχολεία.
Δεν έφτανε η ανεργία των αποφοίτων. Δεν έφτανε το γεγονός ότι πληρώνουμε από την τσέπη μας για να προετοιμαστούμε για την εργασία, με σεμινάρια, πιστοποιητικά κ.ά. Δεν έφτανε ο διαγωνισμός του ΑΣΕΠ που εξετάζει γνώσεις στις οποίες αποδεδειγμένα έχουν περάσει οι φοιτητές...
...Τώρα η κυβέρνηση ανοίγει τη συζήτηση για να βγει η παιδαγωγική επάρκεια από το πτυχίο».
«Υποβαθμίζουν το πτυχίο μας με σκοπό να μην αποτελεί τη μοναδική προϋπόθεση για την άσκηση του επαγγέλματός μας.
Θέλουν ακόμα πιο έντονα να φτιάξουν μια αγορά τίτλων και πιστοποιητικών επάρκειας, τα πανεπιστήμιά μας μετατρέπονται σε σούπερ μάρκετ γνώσης που θα πουλάνε πανάκριβα την παιδαγωγική επάρκεια και εμείς στους πελάτες που θα την αγοράζουν.
Είναι ψέμα ότι η απαραίτητη γνώση δεν χωρά στο πτυχίο! Αλλωστε και οι διαγωνισμοί του ΑΣΕΠ αλλά και οι πίνακες των αναπληρωτών δε μετράνε τη γνώση, αλλά αυτούς που θα δουλέψουν στην Εκπαίδευση με βάση τις επιταγές των μνημονίων και τα συνεχώς μειωμένα χρήματα για τα σχολεία! Δεν ανεχόμαστε να μπαίνουν όλο και περισσότερα εμπόδια στη σύνδεση του πτυχίου με το επάγγελμά μας», σημειώνει το Μέτωπο Αγώνα Σπουδαστών και απαιτεί:
Σε 103.366 ανέρχεται ο αριθμός των υποψηφίων που θα πάρουν μέρος στις Πανελλαδικές Εξετάσεις, οι οποίες ξεκινούν στις 16 Μάη για τους υποψηφίους των Γενικών Λυκείων και στις 17 Μάη για τους υποψηφίους των Επαγγελματικών Λυκείων. Υπενθυμίζεται ότι ο αριθμός εισακτέων που ανακοίνωσε φέτος το υπουργείο Παιδείας είναι 69.985, από τους οποίους 43.855 στα Πανεπιστήμια και 26.130 στα ΤΕΙ.
Οι υποψήφιοι με το νέο σύστημα είναι από ημερήσια ΓΕΛ 79.923, από εσπερινά ΓΕΛ 1.004 και από ημερήσια ΕΠΑΛ 15.354.
Με το παλαιό σύστημα θα διαγωνιστούν 3.395 υποψήφιοι ημερήσιων ΓΕΛ (4% των υποψηφίων ΓΕΛ) και 90 εσπερινών, 343 υποψήφιοι Ομάδας Β' εσπερινών και 56 ημερήσιων ΕΠΑΛ, 2.457 υποψήφιοι ομάδας Α' ημερήσιων ΕΠΑΛ (13.8% των υποψηφίων αυτής της κατηγορίας) και 744 υποψήφιοι της ίδιας ομάδας από εσπερινά ΕΠΑΛ.
Σε σύμφωνο συνεργασίας για ερευνητικές δράσεις στον τομέα των Κβαντικών Τεχνολογιών προχωρούν Ελλάδα και Ρωσία, που εκπροσωπούνται από τον αναπληρωτή υπουργό Ερευνας και Καινοτομίας, Κώστα Φωτάκη και την αναπληρώτρια υπουργό Παιδείας και Επιστήμης της Ρωσικής Ομοσπονδίας, Ludmila Ogorodova.
Η συμφωνία εντάσσεται στο πλαίσιο των δράσεων «Ετους Ελλάδας - Ρωσίας 2016» και υπόσχεται κερδοφορία για ελληνικούς και ρωσικούς ομίλους, αφού «τα επιστημονικά και τεχνολογικά αποτελέσματα των συνεργαζόμενων προγραμμάτων μπορούν να δημοσιευτούν, να εκδοθούν και να αξιοποιηθούν σε εμπορικές δραστηριότητες με τη συγκατάθεση των δύο πλευρών». Το υπουργείο μιλά για συμφωνία που «σηματοδοτεί την αρχή μιας πρωτοποριακής συνεργασίας, η οποία με εφαλτήριο τις καίριες Κβαντικές Τεχνολογίες μπορεί να προχωρήσει, πέρα από κοινά ερευνητικά έργα και ανταλλαγές επιστημόνων, σε από κοινού επενδύσεις και ερευνητικές υποδομές, καθώς και σε αξιοποίηση των αποτελεσμάτων της έρευνας από ιδρύματα και εταιρείες προς όφελος της εθνικής οικονομίας και της απασχόλησης, σε τομείς με υψηλή προστιθέμενη αξία».
Η πρώτη πρόσκληση για υποβολή προτάσεων θα ξεκινήσει μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2016 και θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Ιούλη 2016, με χρηματοδότηση 1 εκατ. ευρώ για κάθε μία από τις τέσσερις προτάσεις και η διάρκεια υλοποίησης των προγραμμάτων θα είναι από 24 έως 36 μήνες.
Οι Τομεακές Οργανώσεις ΚΚΕ στα Χανιά και το Ηράκλειο διοργανώνουν εκδηλώσεις παρουσίασης της μπροσούρας του Τμήματος Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ του ΚΚΕ για το Ενιαίο Δωδεκάχρονο Σχολείο Σύγχρονης Γενικής Παιδείας. Την παρουσίαση της πρότασης του ΚΚΕ θα κάνει και στις δύο εκδηλώσεις ο Κυριάκος Ιωαννίδης, υπεύθυνος του Τμήματος Παιδείας και Ερευνας της ΚΕ του ΚΚΕ.
Η εκδήλωση στα Χανιά θα γίνει την Κυριακή 3 Απρίλη, στις 8 μ.μ., στο Εργατικό Κέντρο Χανίων.
Η εκδήλωση στο Ηράκλειο θα γίνει την Τρίτη 5 Απρίλη, στις 6.30 μ.μ., στο 53ο Δημοτικό Σχολείο (παλιά Ακαδημία).