Τα Μαθητικά Φεστιβάλ της ΚΝΕ φώτισαν πόλεις και γειτονιές, συγκέντρωσαν μαζικά το ενδιαφέρον των μαθητών, που όχι μόνο συμμετείχαν στις εκδηλώσεις τους, αλλά όλο το προηγούμενο διάστημα συνέβαλαν στο στήσιμο και το περιεχόμενό τους.
Στην Αττική, τα Μαθητικά Φεστιβάλ πέρασαν από το Περιστέρι, όπου και μίλησε ο Γραμματέας του ΚΣ της ΚΝΕ, Νίκος Αμπατιέλος, κι ακόμα από: Ιλιον, Γαλάτσι, Νέα Φιλαδέλφεια, Χαλάνδρι, Αργυρούπολη, Μπραχάμι, Νίκαια, Πέραμα, Ραφήνα, ενώ αντίστοιχα ραντεβού δόθηκαν και σε δεκάδες πόλεις και γειτονιές όλης της χώρας και συγκεκριμένα σε: Εύοσμο, Νεάπολη και Θέρμη Θεσσαλονίκης, Πάτρα, Λιβαδειά, Ρόδο, Εύδηλο Ικαρίας, Καρλόβασι Σάμου, Ηράκλειο Κρήτης, Ρέθυμνο, Καστέλι Κισσάμου, Ελασσόνα, Βέροια, Φλώρινα, Καβάλα, Κομοτηνή, Αλεξανδρούπολη, Ορεστιάδα, Μεσολόγγι, Ληξούρι, Μυτιλήνη, Αμαλιάδα και Ζάκυνθο.
Ξεχωριστή θέση είχε φυσικά στα Φεστιβάλ και το θέμα του Προσφυγικού, με συλλογή ειδών πρώτης ανάγκης για τους πρόσφυγες που έγινε σε πολλά από αυτά, αλλά και με προβληματισμό πάνω στο γιατί γίνονται οι πόλεμοι, τι συμφέροντα συγκρούονται και τι συμφέροντα υπηρετούνται, καθώς και με παρουσιάσεις συλλογικών εργασιών των μαθητών, με παρουσία των ίδιων των προσφύγων στο Φεστιβάλ της Μυτιλήνης, με συνεντεύξεις από προσφυγόπουλα που πήραν οι μαθητές από το Πέραμα και παρουσίασαν στο Φεστιβάλ τους κ.ο.κ.
Παράλληλα, βέβαια, τα Φεστιβάλ ήταν κεφάτες νεανικές γιορτές, με δεκάδες μαθητικά και άλλα νεανικά συγκροτήματα να ανεβαίνουν στις σκηνές τους και να κάνουν τραγούδι την ορμή και τα «θέλω» τους, με επιδείξεις χορευτικών και αθλητικών δραστηριοτήτων, με τουρνουά σκακιού, πινγκ - πονγκ και βραβεύσεις των μαθητικών ομάδων που συμμετείχαν σε τουρνουά ποδοσφαίρου και μπάσκετ, τα οποία προηγήθηκαν των Φεστιβάλ. Σχεδόν σε όλες αυτές τις νεανικές γιορτές, οι μαθητές ετοίμασαν και παρουσίασαν θεατρικά σκετσάκια, αλλά και δικά τους βίντεο και, φυσικά, χόρεψαν, τραγούδησαν και ξεφάντωσαν.
Πιο αναλυτικά ρεπορτάζ για τα Μαθητικά Φεστιβάλ που έγιναν, θα παρουσιάσει ο «Ριζοσπάστης» αύριο στο 4σέλιδο «Νεολαία».
Με στόχο το Μάη να καταλήξει σε μία έκθεση με προτάσεις συνεχίζεται ο διάλογος για την Παιδεία, στο πλαίσιο της Επιτροπής Διαλόγου που έχει συστήσει το υπουργείο Παιδείας. Το περασμένο Σάββατο, στο επίκεντρο βρέθηκε η τεχνική επαγγελματική εκπαίδευση, με τον υπουργό Παιδείας να κάνει λόγο για σύνδεσή της με τις επιχειρήσεις και τη μαθητεία. «Πρέπει να ξαναφτιαχτούν τα πάντα από την αρχή και να αφορούν τη δημιουργία ενός ολιστικού Τεχνικού Σχολείου, δηλαδή μία καθολική ματιά στη γνώση που θα προσανατολίζει όμως τα παιδιά και στη δυνατότητα μίας επαγγελματικής μαθητείας, πράγμα το οποίο σημαίνει μια σχέση με τους εργοδοτικούς και εργατικούς φορείς, βιομηχανίες κ.λπ.», σημείωσε.
Διατύπωσε δε τη σκέψη για ένταξη μέρους της μεταλυκειακής βαθμίδας των ΙΕΚ στο χώρο της λυκειακής εκπαίδευσης «π.χ. με το 4ο έτος μαθητείας, το οποίο συζητούμε σε αυτήν την πρόταση που έχει διατυπώσει το υπουργείο, ενόψει της συζήτησης με τον ΟΟΣΑ και τη διαμόρφωση του συστήματος μαθητείας», όπως είπε χαρακτηριστικά.
Για «ένα αξιόπιστο επαγγελματικό διετές λύκειο με δυνατότητες εκπαίδευσης και στους τόπους εργασίας», έκανε λόγο ο επικεφαλής της Επιτροπής Διαλόγου Αντ. Λιάκος σε συνέντευξή του στην Κυριακάτικη «Αυγή». Στην ίδια συνέντευξη και στο πλαίσιο ενός διαλόγου που έχει ήδη αποτελέσει βήμα να ανοίξουν ζητήματα σε αντιδραστική κατεύθυνση και μακριά από τις λαϊκές ανάγκες ζητήματα, ο Αντ. Λιάκος είπε πως «μια σκέψη είναι ότι θα μπορούσε να βελτιωθεί το Λύκειο, μέσα από το σύστημα 4 χρόνια Γυμνάσιο + 2 Λύκειο, ώστε να παραγάγει ένα αξιόπιστο δίπλωμα. Το σχήμα 4+2 μπορεί να εξασφαλίσει έναν κορμό εκπαίδευσης στο Γυμνάσιο, ενώ το Λύκειο στο σχήμα αυτό θα γίνει περισσότερο ερευνητικό, με δυνατότητες επιλογών ομάδων μαθημάτων», σημείωσε σε μία παραδοχή πως το λύκειο είναι προσανατολισμένο στην εισαγωγή στην ανώτατη εκπαίδευση και έτσι θα παραμείνει.
Σε άλλο σημείο, με αφετηρία ότι «το 54% των συνολικών τμημάτων ανήκει στις σχολές εξαιρετικά χαμηλής ελκυστικότητας και ανταγωνιστικότητας» και διευκρινίζοντας πως δεν υπάρχει ακόμα ειλημμένη απόφαση, κάνει λόγο για εισαγωγή χωρίς εξετάσεις σε σχολές χαμηλής ζήτησης. «Σε όσα τμήματα οι υποψήφιοι είναι λιγότεροι από τις προτεινόμενες θέσεις θα αρκεί για την εισαγωγή το (αναμορφωμένο) απολυτήριο του Λυκείου. Εκεί όμως όπου οι υποψήφιοι υπερβαίνουν τις προσφερόμενες θέσεις, μπορεί να χρησιμοποιηθεί το ισχύον σύστημα εξετάσεων. Σε δεύτερη φάση, όταν αποδειχθεί το εύρος, η αξιοπιστία και η λειτουργικότητα του νέου συστήματος θα επιχειρηθεί η σταδιακή αλλαγή των εξετάσεων και στις σχολές υψηλής ζήτησης», σημείωσε.