Ανέκαθεν οι εικαστικοί καλλιτέχνες είχαν το δικαίωμα της ελεύθερης πρόσβασης στους αρχαιολογικούς χώρους και τα μουσεία, γιατί είναι αυτονόητο ότι πρέπει διαρκώς να μελετούν την πολιτιστική μας κληρονομιά και πάνω της να οικοδομούν την Τέχνη τους. Ο καλλιτέχνης σε όλα τα στάδια της δουλειάς του, από τα πρώτα χρόνια των σπουδών του μέχρι τα γεράματά του, μελετά και εμπνέεται από αυτήν, τη σπουδάζει διαρκώς, αναφέρεται σε αυτήν και αυτήν εξελίσσει, δημιουργώντας τον σύγχρονο ελληνικό πολιτισμό μέσα στο παγκόσμιο καλλιτεχνικό γίγνεσθαι, σε τελική ανάλυση κληροδοτεί πολιτισμό».
Ακόμα αναφέρει:
«Ταυτόχρονα, η νέα υπουργική απόφαση για την είσοδο στα μουσεία και τους αρχαιολογικούς χώρους, έκανε απλησίαστους τους πολιτιστικούς μας θησαυρούς για τους εργαζόμενους και τις λαϊκές οικογένειες συνολικά, θεσπίζοντας πανάκριβα εισιτήρια, αντιμετωπίζοντας την πολιτιστική κληρονομιά ως εμπόρευμα. Πόσο μάλλον που, για τους εικαστικούς, οι συχνές επισκέψεις σ' αυτούς τους χώρους είναι μέρος της δουλειάς τους.
Το ΔΣ του ΕΕΤΕ με επιστολή που έστειλε στις 12/1/16 στο ΥΠΟΑ και προσωπικά στον υπουργό, κ. Αριστείδη Μπαλτά, ζητά την άμεση έκδοση νέας τροποποιητικής υπουργικής απόφασης, στην οποία να ορισθεί ότι "δικαίωμα ελεύθερης εισόδου έχουν οι εικαστικοί καλλιτέχνες - μέλη του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος". Το ΔΣ του ΕΕΤΕ συναντήθηκε με τον υπουργό, κ. Μπαλτά, αλλά και με την γγ του ΥΠΠΟΑ, κ. Βλαζάκη, το Γενάρη και το Φλεβάρη του 2016, οι οποίοι και δεσμεύτηκαν ότι το θέμα θα διορθωθεί άμεσα με νέα απόφαση.
Μετά από σχεδόν πέντε μήνες, το θέμα δεν έχει ακόμα λυθεί παρά τις διαβεβαιώσεις της πολιτικής ηγεσίας και τα Ελληνικά Δημόσια Μουσεία, χώρος μελέτης για τους Ελληνες καλλιτέχνες, παραμένουν για αυτούς απρόσιτα...
Το ΕΕΤΕ, ο επίσημος φορέας των εικαστικών καλλιτεχνών, ζητά από το υπουργείο Πολιτισμού, από τον υπουργό κ. Μπαλτά και την πολιτική ηγεσία, να απαντήσει δημόσια στο θέμα αυτό και να δώσει άμεση λύση».
Η πεντατονική ηπειρώτικη μουσική είναι αυτή που υπηρετεί πιστά ο Πετρολούκας Χαλκιάς, ο κλαρινίστας από το Δελβινάκι, που έχει συμβάλει στη διάδοση της ελληνικής μουσικής παράδοσης, εντός και εκτός της χώρας, με καλλιτεχνική δεξιοτεχνία και ευρηματικότητα που ξεπερνά οποιοδήποτε τοπικό μουσικό είδος, καθώς δεν δίστασε να ανοίξει τους ορίζοντές του και να συμπράξει με διακεκριμένους μουσικούς απ' όλο τον κόσμο.
Για δύο ώρες στο πιάνο του και παντού ο Σταμάτης Κραουνάκης, με καλεσμένους τρεις εξαιρετικούς συνεργάτες, τους Αρη Βλάχο (μουσική διεύθυνση, πλήκτρα), Βάιο Πράπα (λαϊκά έγχορδα, κιθάρα), Γιώργο Ταμιωλάκη (βιολοντσέλο) και πέντε συμπαραστάτες - δυνατούς καλλιτέχνες, τους Χρήστο Γεροντίδη, Σάκη Καραθανάση, Κώστα Μπουγιώτη, Γιώργο Στιβανάκη και Χάρη Φλέουρα.
Το πρόγραμμα έχει ως εξής. Ρέθυμνο: Πέμπτη 30 Ιούνη - Λόφος Φρουρίου Φορτέτζα (Λόφος Ιμπραήμ Χαν), Ηράκλειο: Παρασκευή 1 Ιούλη - Τεχνόπολις Ανοιχτό Θέατρο, Χανιά: Δευτέρα 4 & Τρίτη 5 Ιούλη - Θέατρο Ανατολικής Τάφρου, Νωπήγεια: Τετάρτη 6 Ιούλη - Πέτρινο Θέατρο, Σητεία: Παρασκευή 8 Ιούλη - 3ο Δημοτικό Σχολείο.
Ο μουσικός και τραγουδιστής Γιώργης Χριστοδούλου παρουσιάζει στις 19 Ιούνη, στον Κήπο της Πειραιώς 260, μία βραδιά αφιερωμένη στον αγαπημένο του δημιουργό, Αττίκ. Ο Αττίκ, ένας από τους σημαντικότερους εκφραστές του ελληνικού ελαφρού τραγουδιού στις αρχές του 20ού αιώνα, κατά κόσμον Κλέων Τριανταφύλλου (1885 - 1944), συνέθετε, έγραφε τους στίχους και ερμήνευε ο ίδιος τα τραγούδια του. Τη δεκαετία του 1930 δημιούργησε την περίφημη «Μάντρα του Αττίκ», έναν πρωτότυπο καλλιτεχνικό όμιλο, στον οποίο συμμετείχαν τραγουδιστές, μίμοι, παρουσιαστές και λοιποί καλλιτέχνες.
Ο Γ. Χριστοδούλου στη νέα του μουσική παράσταση «Attic - Paris» παρουσιάζει τη διετή έρευνά του πάνω σε αδισκογράφητα, χαμένα έργα του Ελληνα δημιουργού, από την περίοδο που μεγαλουργούσε ως συνθέτης στο Παρίσι, όπου σπούδαζε μουσική. Από εκείνες τις μελωδίες με τους γαλλικούς στίχους (βαλς, εύθυμα τραγούδια του καμπαρέ, τάνγκο, μελοποιημένη ποίηση), υπάρχουν σήμερα μόνο παρτιτούρες και παρότι μερικά από αυτά έγιναν μεγάλες επιτυχίες στην εποχή τους δεν ηχογραφήθηκαν ποτέ. Πρόκειται για υλικό μεγάλης καλλιτεχνικής αξίας, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο κοινό, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, πριν από την κυκλοφορία του στη δισκογραφία, το προσεχές φθινόπωρο. Παρουσιάζονται επίσης μικρά κομμάτια για σόλο πιάνο της ίδιας εποχής, αλλά και γνωστά αγαπημένα κομμάτια του συνθέτη στα ελληνικά.
Με τον Γιώργη Χριστοδούλου παίζουν οι μουσικοί: Χάρης Σταυρακάκης (πιάνο, ακορντεόν), Κώστας Σηφάκης (κοντραμπάσο) και Νίκος Παπαβρανούσης (τύμπανα). Σκηνικός χώρος - κουστούμια: Βασίλης Μπαρμπαρίγος. Τιμές εισιτηρίων: 12 ευρώ - 8 ευρώ (φοιτητικό) - 5 ευρώ (άνεργοι -AμεΑ).
Η Καμεράτα - Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής παρουσιάζει στις 18 Ιούνη, στο Ηρώδειο, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, ένα από τα πιο δημοφιλή συμφωνικά - χορωδιακά έργα του 20ού αιώνα, τα «Carmina Burana», υπό τη διεύθυνση του πολυβραβευμένου αρχιμουσικού Γιώργου Πέτρου. Τα πολυαγαπημένα «Carmina Βurana» του Γερμανού συνθέτη και μουσικοπαιδαγωγού Καρλ Ορφ (1895 - 1982) γράφτηκαν το 1935 για μεγάλους ορχηστρικούς και χορωδιακούς όγκους και τρεις σολίστ. Από τότε έως σήμερα μαγεύουν τα ακροατήρια ανά τον κόσμο με το μεγαλείο της σύλληψής τους, το γήινο και άμεσο χαρακτήρα της μουσικής, τα μεγαλοπρεπή χορωδιακά και τα εντυπωσιακά φωνητικά σόλο.
Το έργο είναι βασισμένο σε μεσαιωνικά ποιήματα του 12ου και 13ου αιώνα, που γράφτηκαν από μοναχούς και ανακαλύφθηκαν σε πάπυρο το 1803 στο μοναστήρι των Βενεδικτίνων στο Μπόιερν της Βαυαρίας. Ο Καρλ Ορφ μελοποίησε 24 από αυτά τα ποιήματα, που μιλούν για το ρόλο της Τύχης στην ανθρώπινη ζωή, για τον ερχομό και τις ομορφιές της άνοιξης, για την τρέλα της κοσμικής διασκέδασης και, με αθυρόστομο συχνά τρόπο, τις χάρες του έρωτα.
Η Καμεράτα αναμετράται για πρώτη φορά με τον κολοσσιαίο συμφωνικό και χορωδιακό όγκο του έργου, πλαισιωμένη από τρεις σπουδαίους Ελληνες σολίστ: Την σοπράνο Χριστίνα Πουλίτση, τον αγαπημένο του κοινού βαρύτονο Χάρη Ανδριανό και τον διακεκριμένο τενόρο Αντώνη Κορωναίο.
Συμμετέχουν: Χορωδία της ΕΡΤ (διδασκαλία Νίκος Κοτροκόης), Χορωδία του Δήμου Αθηναίων (διδασκαλία Σταύρος Μπερής), Παιδική Χορωδία του Ωδείου Αθηνών με τη συμμετοχή παιδιών από τα Δημοτικά Ωδεία Πειραιά και Αταλάντης (διδασκαλία Καλλιόπη Γερμανού, Χριστίνα Μιχαλάκη), Στέφανος Νάσος, Απόστολος Παληός (πιάνο).