Ολοκληρώθηκε χτες η συζήτηση του νομοσχεδίου με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και άλλες διατάξεις» του υπουργείου Παιδείας στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής
Ολοκληρώθηκε χτες στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής η συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας, με τίτλο: «Ρυθμίσεις για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση, τη διαπολιτισμική εκπαίδευση και άλλες διατάξεις», με το οποίο η κυβέρνηση ουσιαστικά ενισχύσει τη δράση στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση ΜΚΟ, ιδιωτικών ιδρυμάτων, Εκκλησίας κ.λπ., ενώ περιέχει και ρυθμίσεις για την ιδιωτική εκπαίδευση που επί της ουσίας, παρά τη «φασαρία» που έγινε, ελάχιστα διασφαλίζουν τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών στην ιδιωτική εκπαίδευση, και ούτε λίγο ούτε πολύ κινούνται στη γραμμή της υπεράσπισης των συμφερόντων των σχολαρχών.
Για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό, εντελώς ενδεικτικά, το νομοσχέδιο, ανάμεσα σε άλλα, προβλέπει την είσοδο διαφόρων φορέων όπως ΜΚΟ, ιδρυμάτων, εκκλησίας και κοινοτήτων, αφού όπως λέει εγκριθούν από την αρμόδια διεύθυνση, με περιτύλιγμα την «πολυπολιτισμική εκπαίδευση», ή τη «διατήρηση της επαφής» με την Ελλάδα. Στο άρθρο 4, δίνεται η δυνατότητα ακόμα και ίδρυσης σχολείων από ιδιωτικούς φορείς, με μόνη προϋπόθεση να έχουν εγκριθεί από τις αρμόδιες αρχές της χώρας υποδοχής όσο και από τη Διεύθυνση Παιδείας Ομογενών. Στο ίδιο άρθρο, προβλέπεται η ίδρυση, κατάργηση ή συγχώνευση σχολικών μονάδων, ανάλογα με τον αριθμό των μαθητών, αλλά και η εξ αποστάσεως διδασκαλία, αντανακλώντας την προσπάθεια της κυβέρνησης για «εξοικονόμηση πόρων».
Οσον αφορά το άρθρο για την ιδιωτική εκπαίδευση, παρά το γεγονός ότι φαινομενικά δίνεται η εντύπωση ότι υλοποιούνται μια σειρά αιτήματα (π.χ. σε σχέση με το καθεστώς απολύσεων), στην ουσία γίνονται βήματα πίσω όχι μόνο από την πρώτη εκδοχή του νόμου από την περίοδο Μπαλτά (π.χ. δεν υπάρχει η πρόβλεψη για δυνατότητα σύναψης συμβάσεων υψηλότερων από την σύμβαση που ισχύει και στο Δημόσιο, αύξηση ωραρίου στα Φροντιστήρια Ξένων Γλωσσών κ.ά.), αλλά καταργείται και η διάταξη που απαγόρευε την ίδρυση Φροντιστηρίων εντός των ιδιωτικών σχολείων. Αλλωστε, ολόκληρο το αντεργατικό νομοθετικό πλαίσιο που αξιοποιούν οι σχολάρχες παραμένει ενεργό, ενώ με τις περικοπές που προβλέπονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα των Γυμνασίων, το ενδεχόμενο και νέων απολύσεων εκπαιδευτικών στα ιδιωτικά σχολεία μένει ανοιχτό.
Ο υπουργός, Ν. Φίλης, βρίσκοντας ευκαιρία να αποπροσανατολίσει από τα ζοφερά προβλήματα που κυριαρχούν στην εκπαίδευση λόγω της αντιλαϊκής πολιτικής της σημερινής κυβέρνησης και των προηγούμενων και της υποχρηματοδότησης, για να εξοικονομούνται λεφτά για το κεφάλαιο, επιδόθηκε σε υποσχέσεις ότι τα σχολεία στις 12 Σεπτέμβρη θα ανοίξουν χωρίς κενά κ.λπ., ενώ πετώντας από κοινού με τη ΝΔ την μπάλα στην εξέδρα και για να δείξουν ότι έχουν «χαώδεις» διαφορές επιδόθηκαν σε ανούσιες αντιπαραθέσεις, περί αποσπάσεων, «σκανδάλων» κ.ο.κ. Την ίδια ώρα ο εισηγητής της ΝΔ Μ. Χαρακόπουλος, όσον αφορά το άρθρο για την ιδιωτική εκπαίδευση έδινε επί της ουσίας μπόνους στην κυβέρνηση, «κατηγορώντας» τη ότι «θέλει να μονιμοποιήσει εκπαιδευτικούς» στα ιδιωτικά σχολεία... και γι' αυτό και η ΝΔ καταψήφισε. Καταψήφισε επίσης και η ΧΑ, λόγω της «φιλικής στάσης της κυβέρνησης απέναντι στους λαθρομετανάστες». Το ΠΑΣΟΚ επιφυλάχθηκε, ενώ η «Ενωση Κεντρώων» ψήφισε «παρών».
Ο ειδικός αγορητής του ΚΚΕ Στ. Τάσσος, δήλωσε ότι το ΚΚΕ ψηφίζει «παρών» στο νομοσχέδιο και πρόσθεσε σχολιάζοντας τη συζήτηση ότι «υπάρχουν δύο αντιλήψεις. Η μία που λέει ότι το σχολείο - η Παιδεία - θα πρέπει να είναι αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν, με μόνιμη και σταθερή απασχόληση στους εργαζόμενους και η άλλη που λέει ότι θα πρέπει να υπάρχει και δημόσια και ιδιωτική Παιδεία και οι διαφορές είναι ποσοτικές. Από τη μια, δηλαδή, έχουμε μια ποιοτική διαφορά και από την άλλη έχουμε διαφορές ποσοτικές, που αφορούν στο μείγμα της δημόσιας και ιδιωτικής Παιδείας».
«Στη δεύτερη κατηγορία», στην οποία όπως σημείωσε ο βουλευτής του ΚΚΕ συγκαταλέγεται και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, «υπάρχουν αυτοί που θέλουν να ενισχύσουν ακόμα περισσότερο την ιδιωτική Παιδεία, να απελευθερώσουν τα χέρια των σχολαρχών, να απολύουν κατά βούληση και σε κάθε περίπτωση να λειτουργούν οι νόμοι της αγοράς, που, βέβαια, ξέρουμε ότι ο βασικός τους στόχος είναι το κέρδος και να αντιμετωπίζουν τους μαθητές σαν πελάτες», ενώ «σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί και το ρατσιστικό μίσος από τη Χρυσή Αυγή».
Ξεκαθάρισε ότι το ΚΚΕ είναι «υπέρ της αποκλειστικά δημόσιας και δωρεάν Παιδείας. Αυτός είναι και ο βασικός άξονας της θέσης που παίρνουμε στους διάφορους νόμους όπως και στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο. Οπου αναγνωρίζουμε ότι υπάρχουν κάποιες ρυθμίσεις και διευθετήσεις που κινούνται προς αυτήν την κατεύθυνση δεν καταψηφίζουμε, ή ακόμα ψηφίζουμε και θετικά».
Η επιτυχία των έως τώρα εκδηλώσεων του Φεστιβάλ επιβεβαιώνει ότι αποτελεί πλέον «θεσμό» για τη νεολαία, αντέχει στο χρόνο, ανανεώνεται και αναβαθμίζεται, γιατί η «καρδιά» του είναι ο στόχος για τον οποίο παλεύουν το ΚΚΕ και η ΚΝΕ, η νέα σοσιαλιστική κοινωνία. Παραμένει νέο γιατί απέναντι στο σημερινό γερασμένο εκμεταλλευτικό σύστημα προβάλλει τη μόνη πραγματική διέξοδο προς όφελος της νεολαίας, την επαναστατική ανατροπή του καπιταλισμού και την οικοδόμηση της σοσιαλιστικής κοινωνίας.
Τις επόμενες μέρες, προγραμματισμένες είναι οι εξής εκδηλώσεις:
Στην Πάτρα, στο Νότιο Πάρκο, το Σάββατο 6 Αυγούστου, θα πραγματοποιηθεί εκδήλωση αφιερωμένη στο Προσφυγικό.
Στην Κεφαλονιά, στην πλατεία Ληξουρίου, το Σάββατο 6 Αυγούστου, θα γίνει εκδήλωση με θέμα ενάντια στα ναρκωτικά. Θα μιλήσει ο Κ. Βασιλάτος, στέλεχος του ΚΚΕ, ενώ στο πρόγραμμα περιλαμβάνονται ακόμα παιχνίδι quizdom και επίδειξη από τοπικό χορευτικό σύνολο.
Στην Κω, το Σάββατο 6 Αυγούστου στην πλατεία Κέφαλου.
Στις Καλύβες Αποκορώνου την Πέμπτη 11 Αυγούστου, η ΤΟ Χανίων της ΚΝΕ τιμά τους μαχητές του Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας, στην επαρχία Αποκορώνου και Σφακίων, που έδωσαν τη ζωή τους για έναν κόσμο χωρίς εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει προβολή βίντεο για τα 70χρονα του ΔΣΕ, καθώς και βίντεο αφιερωμένο στους μαχητές του ΔΣΕ από τον Αποκόρωνα και τα Σφακιά, ομιλία από στέλεχος του ΚΚΕ, κρητικό γλέντι.
Η ΟΒ Μανταμάδου της ΚΝΕ θα πραγματοποιήσει προφεστιβαλική εκδήλωση την Πέμπτη 18 Αυγούστου, στις 9 το βράδυ, στο Πολύκεντρο.
Παράλληλα, ολοκληρώνονται τις επόμενες μέρες οι προβολές ταινιών που διοργανώνουν οι Τομεακές Οργανώσεις της ΚΝΕ στην Πελοπόννησο. Οι προβολές ξεκινούν στις 9 μ.μ. και το πρόγραμμά τους έχει ως εξής:
-- Στην Καλαμάτα, στην πλατεία Μαυρομιχάλη, σήμερα Πέμπτη 4 Αυγούστου και την Τετάρτη 10 Αυγούστου.
-- Στην Κόρινθο, στο ανοιχτό αμφιθέατρο του Δημαρχείου, τις μέρες: αύριο, Παρασκευή και Τετάρτη 10 Αυγούστου.
Για «προαγωγή» και «αναβάθμιση» της Ειδικής Εκπαίδευσης κάνει λόγο το υπουργείο Παιδείας, που ανακοίνωσε ότι θα αυξηθούν κατά 20% τα Τμήματα Ενταξης και κατά 8% τα Ειδικά Σχολεία. Συγκεκριμένα, το υπουργείο εξήγγειλε ότι θα ιδρυθούν 538 νέα Τμήματα Ενταξης (ΤΕ) στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και 23 νέες Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Από το σχολικό έτος 2016 - 17, πέραν των υπαρχόντων, θα λειτουργήσουν επιπλέον 61 ΤΕ σε Νηπιαγωγεία, 351 ΤΕ σε Δημοτικά Σχολεία, 126 ΤΕ σε Γυμνάσια, 3 Ειδικά Νηπιαγωγεία, 9 Ειδικά Δημοτικά Σχολεία, 5 ΕΕΕΕΚ και 9 Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια. Ακόμα, ιδρύονται 12 Λυκειακές Τάξεις στα υπάρχοντα Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια. Παράλληλα, το υπουργείο Παιδείας κάνει λόγο για αύξηση του αριθμού προσλήψεων αναπληρωτών το νέο σχολικό έτος, οι οποίοι θα διατεθούν «για την κάλυψη των αναγκών των δομών Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης όσο και για την κάλυψη των εκπαιδευτικών και ψυχοκοινωνικών αναγκών των μαθητών που φοιτούν στα σχολεία Γενικής Εκπαίδευσης».
Στην πραγματικότητα, με τις παραπάνω εξαγγελίες και παρά τα «μεγάλα λόγια» για «ανατροπή» της πολιτικής που υποβαθμίζει την εκπαίδευση των μαθητών με ειδικές ανάγκες, αποτυπώνεται η δηλωμένη πρόθεση της κυβέρνησης να υλοποιήσει την παραπέρα συρρίκνωση της Ειδικής Αγωγής και την ένταξη των παιδιών με ειδικές ανάγκες στα γενικά σχολεία, γεγονός που εκτός των άλλων θα διευρύνει την επιχειρηματική δραστηριότητα σε αυτόν τον τομέα. Παράλληλα, από τις εξαγγελίες, που ούτως ή άλλως είναι έτη φωτός μακριά από τις πραγματικές ανάγκες, δεν διευκρινίζονται και μια σειρά σημαντικών ζητημάτων, όπως, για παράδειγμα, το με τι κονδύλια θα καλύπτονται, ποιος θα είναι ο ρόλος και το περιεχόμενο των Τμημάτων Ενταξης, πόσοι διορισμοί θα γίνουν, το πότε θα φτάσουν οι αναπληρωτές στα σχολεία και αν τα τμήματα και Ειδικά Σχολεία που θα ιδρυθούν τον ...επόμενο μήνα (;) θα λειτουργήσουν με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, αν έως τότε θα έχει λυθεί το ζήτημα μεταφοράς των μαθητών από και προς το σχολείο και πολλά ακόμα.