ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 22 Οχτώβρη 2016
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Στο Μέγαρο Μουσικής Αθήνας η Ορχήστρα Κονσέρτχεμπαου

Η Βασιλική Ορχήστρα Κονσέρτχεμπαου του Αμστερνταμ, στο πλαίσιο της περιοδείας της RCO Μeets Europe, θα πραγματοποιήσει μία και μοναδική εμφάνιση, την Τετάρτη 26 Οκτώβρη στο Μέγαρο Μουσικής Αθήνας (ΜΜΑ - ώρα έναρξης 20.30). Στη συναυλία της στην Αθήνα θα ερμηνεύσει, υπό τη μουσική διεύθυνση του φημισμένου μαέστρου Ντανιέλε Γκάτι, αποσπάσματα από τις όπερες του Ρίχαρντ Βάγκνερ «Οι αρχιτραγουδιστές της Νυρεμβέργης» και «Το λυκόφως των θεών», το Adagio από τη Συμφωνία αρ. 10 του Γκούσταβ Μάλερ και τα Τρία κομμάτια για ορχήστρα, έργο 6 του Αλμπαν Μπεργκ. Η Ορχήστρα, που υλοποιεί το πρόγραμμα Side by Side σε συνεργασία με νεανικά μουσικά σύνολα, θα παρουσιάσει το πρώτο έργο της βραδιάς, το Πρελούδιο των Αρχιτραγουδιστών της Νυρεμβέργης, από κοινού με τη MOYSA - Συμφωνική Ορχήστρα Νέων του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης.

«Κατακαημένε Σκόπελε... »

Πρόσφατα κυκλοφόρησε το βιβλίο «Κατακαημένε Σκόπελε...». Πρόκειται για μια αξιέπαινη προσπάθεια, που συμβάλλει στη διάσωση της λαϊκής μας μουσικής παράδοσης.

Το βιβλίο περιέχει κείμενα των Μάρκου Δραγούμη, Κωστή Δρυγιαννάκη και Χρήστου Καλαντζή, που εισάγουν τον αναγνώστη στη λαογραφία της Σκοπέλου και ειδικά στη μουσική της παράδοση.

Στο ενδιαφέρον βιβλίο υπάρχει και cd, που περιέχει 40 τραγούδια από τη Σκόπελο που είναι επιτόπιες ηχογραφήσεις του Μάρκου Φ. Δραγούμη (1967), για λογαριασμό του Μουσικού Λαογραφικού Αρχείου Μέλπως Μερλιέ. Το περιεχόμενο των τραγουδιών είναι ποικίλο και έχει σχέση με τραγούδια του χορού, του γάμου, του ετήσιου εορταστικού κύκλου, της θάλασσας και της ξενιτιάς, νανούρισμα και μακρόσυρτα τραγούδια - αμανέδες.

Γράφει χαρακτηριστικά ο Μ. Δραγούμης για το Σκοπελίτικο τραγούδι: «Ο χαρακτήρας του είναι νησιώτικος, καθώς απ' αυτό αποκλείονται οι ανημιτονικές κλίμακες, τα τσάμικα και τα ελεύθερου μέτρου τραγούδια, σαν κι αυτά που συναντάμε π.χ. στα κλέφτικα της Ρούμελης ή της Θεσσαλίας. Αντίθετα, θα βρούμε σ' αυτό τραγούδια σε δίσημα κι επτάσημα μέτρα, καθώς και αμανέδες, φαινόμενα που ευδοκιμούν στα περισσότερα νησιά του κεντρικού και βόρειου Αιγαίου. Τα αποκριάτικα σατιρικά τραγούδια έχουν το ύφος που συναντούμε όχι μόνο στα νησιά, αλλά και την ηπειρωτική Ελλάδα. Το ίδιο ισχύει για τα κάλαντα και τα νανουρίσματα. Επίσης, παρατηρούμε εδώ κι εκεί επιδράσεις από το Σμυρναίικο τραγούδι και την καντάδα».

Ο Κώστας Μακεδόνας στο «Κρεμλίνο»

thomas daskalakis ndp photo ag

Ο Κώστας Μακεδόνας, μία από τις πιο σημαντικές φωνές του ελληνικού τραγουδιού, παρέα με την ταλαντούχα, νέα τραγουδίστρια Μαίρη Δούτση και έξι εξαιρετικούς μουσικούς, ξεκινά τις χειμερινές του εμφανίσεις με αφετηρία τη νέα μουσική σκηνή του Πειραιά «Κρεμλίνο» (Καραΐσκου 119), για δύο διήμερα στις 28 - 29 Οκτώβρη και 4 - 5 Νοέμβρη.

Εχοντας στις αποσκευές του το πρόσφατα πλατινένιο cd του με τίτλο «Δεν σου ανήκω» και τις επιτυχίες «Χωρίς εσένα» και «Δεν σου ανήκω», μας παρουσιάζει αγαπημένα τραγούδια από την προσωπική του δισκογραφία («Μαργαριτάρια», «Μόνο μια φορά», «Το ποδήλατο», «Μη μου λες αντίο», «Κάτσε καλά», «Κόκκινα γυαλιά», «Αντικριστά», «Εκανες το λάθος», «Η Λίζα και η κορνίζα», «Στο λευκό τον πύργο» και πολλά άλλα) αλλά και τραγούδια - σταθμούς της ελληνικής δισκογραφίας των Μίκη Θεοδωράκη, Μάνου Χατζιδάκι, Χρήστου Νικολόπουλου, Σταύρου Ξαρχάκου, Μάνου Λοΐζου και άλλων, δημιουργώντας ένα διασκεδαστικό πρόγραμμα βασισμένο στο καλό λαϊκό τραγούδι. Μαζί του οι μουσικοί Κωνσταντίνος Βελλιάδης (μπουζούκι - ενορχηστρώσεις), Κώστας Σαμαράς (πλήκτρα), Κώστας Δουδούνης (βιολί), Χρήστος Λαρίσης (κιθάρα), Τραϊανός Αλμπανούδης (μπάσο), Στέλιος Τσομπανίδης (τύμπανα).

Είσοδος: 12 ευρώ με μπίρα ή κρασί, φοιτητικά & ανέργων: 10 ευρώ, Ωρα έναρξης: 22.30, Τηλέφωνο επικοινωνίας: 210 410 0010.

Τελικός απολογισμός

Nikolas Kominis - Studio Komin

Το βραβευμένο, σκληρό και ταυτόχρονα αστείο και τρυφερό έργο του Φούριο Μπορντόν «Τα τελευταία Φεγγάρια» ανεβάζει στο θέατρο «Αλμα», από τις 24 Οκτώβρη και κάθε Δευτέρα και Τρίτη, ο Αγγελος Αντωνόπουλος.

Το έργο αποτέλεσε το «ρέκβιεμ» του Μαρτσέλο Μαστρογιάννι, καθώς σάρωσε τα βραβεία την περίοδο 1994 - '95. Ενας ηλικιωμένος καθηγητής ετοιμάζει τη βαλίτσα του. Πρόκειται πολύ σύντομα να εγκαταλείψει το σπίτι του γιου του, που τον φιλοξενεί, γιατί τα εγγόνια του μεγαλώνουν και δεν υπάρχει πλέον χώρος γι' αυτόν. Θα περάσει το υπόλοιπο της ζωής του σε έναν οίκο ευγηρίας. Είναι η ώρα του αποχωρισμού και του τελικού απολογισμού. Ο ήρωάς μας, φορτωμένος με το βάρος όσων ειπώθηκαν, και κυρίως όσων δεν ειπώθηκαν, άλλοτε πικρός και είρων και άλλοτε στοργικός και τρυφερός, μοιράζεται τα αληθινά του συναισθήματα μόνο με το φάντασμα της γυναίκας του, που έχει πεθάνει εδώ και πολλά χρόνια και πέρασε νέα στη λήθη.

Σκηνοθετεί ο Αγγελος Αντωνόπουλος. Παίζουν: Αγγελος Αντωνόπουλος, Αριελ Κωνσταντινίδη, Στέλιος Ψαρουδάκης. Σκηνικά/Κοστούμια: Μιχάλης Σαμπλαούρας. Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα.

Με τις συνέπειες του Χρόνου

«Το Γλυκό Πουλί της Νιότης» του Τενεσί Ουίλιαμς ανεβαίνει στο Θέατρο «Δανδουλάκη», σε μετάφραση Μάριου Πλωρίτη, διασκευή - σκηνοθεσία Νικαίτης Κοντούρη και μουσική Ελένης Καραΐνδρου. Σκηνικά - κοστούμια: Γιώργος Πάτσας. Φωτισμοί: Μελίνα Μάσχα. Χορογραφίες: Σεσίλ Μικρούτσικου.

Ενα από τα πιο γνωστά κι επιτυχημένα έργα του Τενεσί Ουίλιαμς, «Το Γλυκό Πουλί της Νιότης», πραγματεύεται δύο από τις μεγαλύτερες αγωνίες του: Τον Χρόνο που περνά αμείλικτος και την Αποτυχία, τα όνειρα που δεν γίνονται πραγματικότητα. Τα δύο πρόσωπα του έργου, η Αλεξάνδρα Ντελ Λάγκο και ο Τσανς Γουέιν, ξέρουν καλά από την αρχή τις συνέπειες του Χρόνου και στις δύο διαστάσεις του: Παρελθόν και Μέλλον. Το δράμα γεννιέται σ' αυτό το έργο από τις απελπισμένες προσπάθειες των ηρώων να ξεφύγουν από τις αρπάγες της αναγκαστικής προσγείωσης στην πραγματικότητα.

Πρωταγωνιστούν: Κάτια Δανδουλάκη, Κοσμάς Ζαχάρωφ, Γιάννης Ποιμενίδης, Τάσος Παπαδόπουλος, Ολυμπία Σκορδίλη, Κωνσταντίνος Φάμης, Ιζαμπέλλα Μπαλτσαβιά, Μιχάλης Κοιλάκος.

Και φέτος στο θέατρο η «Μαζώχτρα» του Α. Εφταλιώτη

Nikos Vardakastanis

Η «Μαζώχτρα» του Αργύρη Εφταλιώτη παρουσιάζεται στην κεντρική σκηνή του «Θεάτρου 104» (Ευμολπιδών 41, Γκάζι, μετρό «Κεραμεικός») κάθε Σάββατο στις 21.15 και κάθε Κυριακή στις 19.00.

Η παράσταση της «Μαζώχτρας» είναι η συνέχεια και η εξέλιξη της φόρμας που πρωτοείδαμε στους «Χαλασοχώρηδες», που είχε παρουσιάσει η ομάδα στο παρελθόν, και αποτελεί πρότασή της πάνω στη δραματοποίηση της λογοτεχνίας, απαντώντας με τον πιο δημιουργικό τρόπο στο ερώτημα πώς μπορεί ένα διήγημα με τριτοπρόσωπη αφήγηση να παιχτεί στο θέατρο χωρίς να υποστεί διασκευή και χωρίς τη χρήση αφηγητή.

Λίγα λόγια για το έργο:

«Η Μαζώχτρα» είναι μία νουβέλα που δημοσιεύτηκε το 1900, μαζί με άλλα διηγήματα του συγγραφέα με τον τίτλο «Η Μαζώχτρα και άλλες ιστορίες». Ενα ολόκληρο χωριό φτάνει στην καταστροφή γιατί κανείς, όταν ξέσπασε το κακό, δεν κάθισε να σκεφτεί τις πραγματικές αιτίες. «Πού καιρός και πού κεφάλι να στοχαστούνε, να βρούνε τη φύτρα και τη ρίζα του κακού. Ολοι φρενιασμένοι τρέχανε...».

Συντελεστές: Κείμενο: Αργύρης Εφταλιώτης, Σκηνοθεσία: Κώστας Παπακωνσταντίνου, Βοηθοί σκηνοθέτη: Δήμητρα Μητροπούλου, Χρήστος Χριστόπουλος, Επιμέλεια κίνησης: Μαργαρίτα Τρίκκα, Σκηνικά - κοστούμια: Ζωή Αρβανίτη, Μουσική: Βασίλης Κουτσιλιέρης, Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης.

Ερμηνεύουν: Νάντια Δαλκυριάδου, Θοδωρής Θεοδωρίδης, Δημοσθένης Ξυλαρδιστός.

Πρόστιμα από το ΙΚΑ και εργολάβοι στο Εθνικό Θέατρο

Πρόστιμο 100.000 ευρώ επιβλήθηκε από το ΙΚΑ στο Εθνικό Θέατρο επειδή παραβίασε την ισχύουσα εργατική νομοθεσία (άρθρο 16 του νόμου 2874 του 2000), απασχολώντας εννέα ανασφάλιστους εργάτες στο ξήλωμα του σκηνικού της «Λυσιστράτης» στο Ηρώδειο (στις 24 Σεπτέμβρη), ενώ την ίδια μέρα πραγματοποιήθηκε η σύλληψη εργατών που μίσθωσε για δουλειές στα εργαστήριά του στο Ρουφ. Αν και τα περιστατικά αυτά γεννούν σοβαρά ερωτήματα για το πώς καλύπτονται μια σειρά από πάγιες ανάγκες του θεάτρου, με υπεργολάβους και εργαζόμενους με μειωμένα εργατικά δικαιώματα, η διοίκηση του Εθνικού Θεάτρου με σχετική της ανακοίνωση στέκεται ουσιαστικά στη νομοθεσία που δίνει αυτό το δικαίωμα στους εργοδότες, αναφέροντας ανάμεσα σε άλλα ότι «οι αναγραφόμενοι στην εν λόγω Πράξη Επιβολής Εισφορών (ΠΕΕ) δεν τελούσαν σε κανενός είδους εξάρτηση από το Εθνικό Θέατρο, ώστε να συνιστούν από το νόμο προσωπικό, για το οποίο απαιτείται η γνωστοποίησή του στο ΙΚΑ» και ότι «ως αυτοαπασχολούμενοι είχε ο καθένας χωριστά συμφωνήσει με το Εθνικό Θέατρο το ύψος της αμοιβής του (με ή και χωρίς ΦΠΑ ανάλογα με το φορολογικό παραστατικό του καθενός) και το είδος του έργου που αναλάμβανε».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ