ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 23 Σεπτέμβρη 2017
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ ΣΤΗΝ «ΚΕΝΤΡΟΑΡΙΣΤΕΡΑ»
Με επίκεντρο τις συμμαχίες της «επόμενης μέρας»

Με διαφορετικές προσεγγίσεις για τις τακτικές και τις μετεκλογικές συνεργασίες, συνεχίζεται η προεκλογική περίοδος για την ηγεσία τού υπό διαμόρφωση φορέα έκφρασης της πέραν του ΣΥΡΙΖΑ σοσιαλδημοκρατίας, όπου μπαίνει σταθερά σαν θέμα το ζήτημα των «συμμαχιών» για το στήσιμο σταθερών αστικών κυβερνήσεων.

Χαρακτηριστικά, μιλώντας στο ραδιόφωνο «24/7» ο υποψήφιος για την ηγεσία του φορέα, Γ. Ραγκούσης, εξέφρασε τη διαφωνία του για την απόφαση της Δημοκρατικής Συμπαράταξης να ακολουθήσει τη ΝΔ και να καταψηφίζει νομοθετήματα εάν διαφωνούν οι συγκυβερνώντες ΑΝΕΛ. «Ορισμένα στελέχη του ΠΑΣΟΚ θέλουν να γίνουν υπουργοί του Μητσοτάκη» είπε. Πρόσθεσε ότι ακριβώς για το λόγο αυτό, ανεβάζουν τους τόνους της αντιπαράθεσης με το παραμικρό, «κάνουν την τρίχα - τριχιά», όπως είπε, για να δημιουργήσουν το έδαφος και τις συνθήκες συνεργασίας με τη ΝΔ. Σημείωσε ότι η Δημοκρατική Συμπαράταξη πρέπει να αποστασιοποιηθεί από τη ΝΔ, γιατί σε διαφορετική περίπτωση ο χώρος θα απορροφηθεί από τον ΣΥΡΙΖΑ. Συμπλήρωσε πως «Δεν είναι στην οπτική μου να συμφωνώ με κάτι και να το καταψηφίζω επειδή διαφωνεί ο Καμμένος. Δεν μπορεί να καθορίζει τη στάση μας ο Καμμένος».

Ο έτερος διεκδικητής της ηγεσίας ο Ν. Ανδρουλάκης, μιλώντας στον ίδιο σταθμό ζήτησε «να μην ετεροκαθορίζονται» τα κόμματα. Πρόσθεσε ότι πρέπει οι θέσεις των κομμάτων να κρίνονται από τις αποφάσεις τους και όχι από τις θέσεις άλλων κομμάτων. Μιλώντας, εξάλλου στη Βέροια, ανέλαβε «δέσμευση ότι η Δημοκρατική Παράταξη ό,τι κι αν γίνει, δεν θα βρεθεί σε κυβερνητικό σχήμα είτε με την άκρα αριστερά είτε με την άκρα δεξιά», αφήνοντας όλα τα υπόλοιπα ενδεχόμενα ανοικτά. Αλλωστε, υποστήριξε ότι στην αρχή της κρίσης «όλα μαζί τα κόμματα του δημοκρατικού τόξου έπρεπε να βρούμε ένα σχέδιο, ένα δικό μας μνημόνιο, να βγάλουμε τη χώρα από το αδιέξοδο. Δεν έγινε αυτό και το πληρώσαμε».

Στο μεταξύ, κατατέθηκαν χτες στην αρμόδια οργανωτική επιτροπή οι φάκελοι με τις υπογραφές όσων στηρίζουν τους υποψήφιους, όπως προβλέπεται για τη σχετική διαδικασία. Ωστόσο, παραμένει ακόμα άγνωστο αν θα είναι τεχνικά δυνατό οι κάλπες να στηθούν αρχές Νοέμβρη, όπως ήθελαν, ή αν θα πάνε προς Δεκέμβρη ή και προς Φλεβάρη ακόμα, όπως ακούγεται, λόγω τεχνικών δυσκολιών.

ΚΥΡ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ
Για ένα ακόμα πιο ταξικό σχολείο

Το «όραμα» της ΝΔ για ένα ακόμα πιο ταξικό σχολείο ανέπτυξε χτες ο πρόεδρός της, Κυρ. Μητσοτάκης, που επισκέφτηκε δημόσιο δημοτικό σχολείο.

Βάζοντας ως στόχο την ταχύτερη προώθηση των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων που απαιτεί το κεφάλαιο και σε αυτόν τον τομέα, ζήτησε «να δούμε τα προβλήματα της Παιδείας μέσα από μια άλλη οπτική γωνία. Να σχεδιάσουμε την Παιδεία με όρους μέλλοντος και μακριά από αποστειρωμένες λογικές του παρελθόντος, που δεν μας οδήγησαν πουθενά». Σε σχέση με τους εκπαιδευτικούς, είπε πως «αυτούς έχουμε υποχρέωση να στηρίξουμε, πάνω απ' όλα. Να τους επιμορφώσουμε. Να τους δώσουμε τη δυνατότητα να έχουν μεγαλύτερη αυτονομία», στη γνωστή αντιδραστική λογική περί «διαφοροποίησης» του σχολικού προγράμματος που υλοποιούν τα τελευταία χρόνια οι αστικές κυβερνήσεις, και η σημερινή. Επιπλέον, αναπαράγοντας το γνωστό επιχείρημα περί «ευκαιριών» στη θέση των όσων δικαιούνται οι μαθητές και τους στερεί το σκληρό ταξικό σχολείο που φτιάχνουν διαχρονικά οι αστικές κυβερνήσεις, ζήτησε «σχολεία τα οποία (...) να χτίζουν χαρακτήρες, να προάγουν τη δημιουργικότητα, να αντιμετωπίζουν τις ανισότητες, που προκύπτουν μέσα από την ίδια τη διαδικασία».

Ο ένας κόβει, ο άλλος ράβει...

«

Πατώντας» στην τεράστια περιβαλλοντική καταστροφή του Σαρωνικού, που έχει τη σφραγίδα της και των εφοπλιστών, η κυβέρνηση ετοιμάζει νομοθετική ρύθμιση για την εξολοκλήρου μεταφορά των αρμοδιοτήτων της επιθεώρησης και έκδοσης πιστοποιητικών αξιοπλοΐας στα καράβια, από την αρμόδια κρατική υπηρεσία, σε Ανώνυμες Εταιρείες. Πρόκειται για τους γνωστούς νηογνώμονες, η αξιοπιστία των οποίων κρίνεται και από τα ναυάγια που έγιναν στην Ελλάδα, με πλοία που έφεραν τα πιστοποιητικά τους. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το «ΣΑΜΙΝΑ» και οι 82 πνιγμένοι, πλήρωμα και επιβάτες. Πριν απ' αυτό, επί κυβέρνησης ΝΔ, είχαμε τη βύθιση του κρουαζιερόπλοιου «SEA DIAMOND», με δύο αγνοούμενους, το οποίο ακόμα ρυπαίνει τη θάλασσα της Σαντορίνης, ή το «NORMAN ATLANTIC» με 11 νεκρούς και άγνωστο ακόμα αριθμό αγνοούμενων, κοντά στη Κέρκυρα. Ωστόσο, η ίδια κυβέρνηση, το 2006 (έξι χρόνια μετά το ναυάγιο του «ΣΑΜΙΝΑ»), με συνοπτικές διαδικασίες και ενώ είχε «δεμένους» τους ναυτεργάτες με το κατάπτυστο μέτρο της πολιτικής επιστράτευσης, απελευθέρωσε πλήρως την ηλικία των ακτοπλοϊκών πλοίων, για τα οποία ίσχυε μέχρι τότε το όριο των 30 ετών. Με το Προεδρικό Διάταγμα 124 «για την απελευθέρωση της ηλικίας των πλοίων (ΦΕΚ 136/06-7-2006)», έδωσε το «ΟΚ» σε εφοπλιστές να έχουν εν πλω σαπάκια 40 και 50 ετών!

Η κυβέρνηση ΝΔ, με Υπουργική Απόφαση το 2005, μετέτρεψε σε λάστιχο το «απαγορευτικό» που ίσχυε μέχρι τότε (εφαρμόστηκε μετά το ναυάγιο του «ΗΡΑΚΛΕΙΟ» στη Φαλκονέρα) για επιβατηγά ακτοπλοϊκά, που δεν επιτρέπονταν να αποπλεύσουν όταν έπνεαν άνεμοι μεγαλύτεροι από 8 μποφόρ. Με σκοπό να μειωθούν τα «απαγορευτικά», η τότε κυβέρνηση έριξε την ευθύνη για τον απόπλου των πλοίων στην κρίση του πλοιάρχου, γνωρίζοντας ότι δύσκολα θα φέρει αντιρρήσεις στην εταιρεία, ενώ του χρέωσε και την ευθύνη για ό,τι συμβεί. Επίσης, τον Ιούλη του 2013, με Υπουργική Απόφαση και με τους ναυτεργάτες και πάλι σε καθεστώς πολιτικής επιστράτευσης, η τότε κυβέρνηση μείωσε τις οργανικές συνθέσεις των επιβατηγών πλοίων, διώχνοντας πάνω από το ένα τρίτο του πληρώματος και αυξάνοντας έτσι τους κινδύνους για την ασφάλεια και τη ζωή στη θάλασσα. Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, πέρα των άλλων μέτρων (π.χ. μείωση των οργανικών συνθέσεων στα ποντοπόρα, έναρξη διαδικασίας διάλυσης του ΚΕΕΠ κ.ά.), εναρμόνισε το 2000 την ελληνική νομοθεσία με τον κανονισμό 3577/92 για την «απελευθέρωση» των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, η εφαρμογή του οποίου παραμένει σε πλήρη εξέλιξη, ανοίγοντας τον «ασκό του Αιόλου» στις εσωτερικές θαλάσσιες συγκοινωνίες. Ο κανονισμός ήταν η εξειδίκευση της συνθήκης του Μάαστριχτ (ελεύθερη διακίνηση κεφαλαίων, εμπορευμάτων, υπηρεσιών και εργατικού δυναμικού) στη θάλασσα. Αν κάτι αποδεικνύεται επομένως, είναι ότι ο ένας κόβει και ο άλλος ράβει για λογαριασμό των εφοπλιστών. Και δεν υπάρχει μεγαλύτερη απόδειξη για το γεγονός ότι όλες οι κυβερνήσεις υπηρετούν τα συμφέροντά τους, από το γεγονός ότι τόσες δεκαετίες, οι ληστρικές φοροαπαλλαγές του εφοπλιστικού κεφαλαίου παραμένουν ανέγγιχτες...


Α. Ζ.

Ομόφωνα αθώοι 21 κάτοικοι της Χαλκιδικής

Ομόφωνα αθώοι κρίθηκαν από το Μεικτό Ορκωτό Δικαστήριο Θεσσαλονίκης οι 21 πολίτες οι οποίοι κατηγορούνταν για συμμετοχή σε επεισόδια που σημειώθηκαν στο δημαρχείο της Ιερισσού το Μάρτη του 2012, στο πλαίσιο των κινητοποιήσεων ενάντια στην εξορυκτική δραστηριότητα της «Eλληνικός Χρυσός» στις Σκουριές. Η υπόθεση έφτασε στα δικαστήρια κατόπιν μηνυτήριας αναφοράς που είχε καταθέσει ο τότε δήμαρχος Αριστοτέλη, Χρήστος Πάχτας.

Οι κατηγορίες που αντιμετώπιζαν οι 18 ήταν έκρηξη από την οποία θα μπορούσε να προκύψει κίνδυνος για άνθρωπο και κοινός κίνδυνος σε ξένα πράγματα, κατασκευή, προμήθεια και κατοχή εκρηκτικών υλικών από κοινού. Οι άλλοι 3 κατηγορούνταν για ηθική αυτουργία στις παραπάνω πράξεις. Σύμφωνα με το δικαστήριο, δεν προέκυψε τέλεση αξιόποινων πράξεων.

Στο μεταξύ, για τις 10 Μάη 2018 αναβλήθηκε η δίκη 26 κατοίκων που ήταν προγραμματισμένη στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων Θεσσαλονίκης, για την κινητοποίηση στο «Λάκκο Καρατζά» που πραγματοποιήθηκε το Μάη του 2013.

Καμία εργασία για απάντληση επί 4 μέρες

Την ώρα που η κυβέρνηση επιμένει να διατείνεται ότι συνεχίζεται κανονικά η απορρύπανση του Σαρωνικού Κόλπου, το ναυαγισμένο δεξαμενόπλοιο ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ εξακολουθεί να φέρει στις δεξαμενές του εκατοντάδες τόνους μαζούτ και να ρυπαίνει τη θαλάσσια περιοχή, αφού μέχρι και χτες, για τέταρτη μέρα, δεν είχε αναλάβει κανένα πλοίο τις διαδικασίες απάντλησης!

Σύμφωνα με πληροφορίες που διέρρευσε το υπουργείο Ναυτιλίας, τις εργασίες αναμένεται να αναλάβει το δεξαμενόπλοιο «Aegean Breeze 1» του ομίλου Μελισσανίδη, από σήμερα, ενώ στο τελευταίο άτυπο σημείωμα από το γραφείο Τύπου του ΥΝΑ, που εκδόθηκε χτες το απόγευμα, αναφερόταν ότι «στον πλωτό γερανό, στο σημείο του ναυαγίου, έχουν ολοκληρωθεί όλες οι απαιτούμενες προπαρασκευαστικές ενέργειες, προκειμένου να συνεχιστεί η απάντληση του φορτίου του βυθισμένου ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ από έτερο δεξαμενόπλοιο».

Στο μεταξύ, ερωτήματα προκαλεί και η πληροφορία που διέρρευσε χτες από το υπουργείο ότι είχε συλληφθεί ο ιδιοκτήτης του πλωτού γερανού (κατεβάζει τις μάνικες στις δεξαμενές του ναυαγισμένου πλοίου για την απάντληση) ο οποίος ανήκει στον όμιλο Σπανόπουλου που έχει αναλάβει όλες τις εργασίες της απάντλησης, επειδή βρέθηκαν στο εσωτερικό του 300 τόνοι λαθραίων πετρελαιοειδών που εικάζεται ότι τα είχε πάρει από το ναυαγισμένο πλοίο. Από την πλευρά του υπουργείου, αυτό που λεγόταν ήταν ότι είχε μεν συλληφθεί, αλλά επειδή καθυστερούσε να βρει δεξαμενόπλοιο για την απάντληση και όχι για λαθρεμπόριο και γι' αυτό αφέθηκε ελεύθερος με εντολή εισαγγελέα.

Ανακοίνωσε παύση επενδύσεων

Την απόφασή της να σταματήσει το επενδυτικό της πρόγραμμα στην Ελλάδα ανακοίνωσε χτες η κρατική επενδυτική εταιρεία του Κατάρ «Al Rayyan». Οπως αναφέρει στην σχετική ανακοίνωση, «η στάση της Ελλάδος προς τους επενδυτές είναι αρνητική» και «παρά το γεγονός ότι το Κατάρ ήρθε στην Ελλάδα μετά από πολιτικές συμφωνίες», πλέον «τα σχέδια για την Ελλάδα ναυάγησαν, με το ζόρι δεν γίνονται επενδύσεις».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ