ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 28 Σεπτέμβρη 2017
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Κι άλλο σαπάκι βυθίστηκε στον Σαρωνικό

Πρόκειται για το φορτηγό - αμμοληπτικό «Ελέφαντας», με έτος κατασκευής το 1969

Το ημιβυθμισμένο καράβι στον Ασπρόπυργο

Eurokinissi

Το ημιβυθμισμένο καράβι στον Ασπρόπυργο
Από το βράδυ της Δευτέρας 25/9 ένα ακόμα ναυάγιο σαπιοκάραβου ήρθε να «συμβάλει» στη θαλάσσια ρύπανση του Σαρωνικού και να αναδείξει ξανά τις εγκληματικές ευθύνες κυβέρνησης και εφοπλιστών. Πρόκειται για το φορτηγό αμμοληπτικό πλοίο «ΕΛΕΦΑΝΤΑΣ», με έτος κατασκευής το 1969, το οποίο φέρεται να ανήκει στην εταιρεία «DRACHMA SHIPPING».

Το πλοίο έχει επικαθήσει με την πρύμνη στον πυθμένα της θάλασσας του Ασπροπύργου ανατολικά της προβλήτας της «Χαλυβουργικής», μετά από εισροή υδάτων από τη σαπίλα στις λαμαρίνες. Σύμφωνα με το πρώτο δελτίο Τύπου του υπουργείου Ναυτιλίας, το οποίο στάλθηκε την Τρίτη 26/9, μετά τη βύθιση του πλοίου, «με μέριμνα του Οργανισμού Λιμένα Ελευσίνας τοποθετήθηκαν αντιρρυπαντικά φράγματα προς αποφυγή θαλάσσιας ρύπανσης, ενώ στο σημείο παραμένει περιπολικό σκάφος».

Με δεύτερο δελτίο του το υπουργείο ενημέρωσε πως «κατόπιν ελέγχου που διενεργήθηκε από στελέχη της οικείας Λιμενικής Αρχής περιμετρικά του ημιβυθισμένου πλοίου διαπιστώθηκε θαλάσσια ρύπανση από ελαφρά πετρελαιοειδή χρώματος πράσινου» μικρής έκτασης και «άμεσα από ιδιωτική εταιρεία απορρύπανσης και με τη συνδρομή δύο (02) περιπολικών σκαφών ξεκίνησαν εργασίες απορρύπανσης με την πόντιση πλωτού φράγματος και τη χρήση απορροφητικών υλικών».

Το πλοίο είχε εγκαταλειφθεί από την πλοιοκτήτρια εταιρεία από το 2013 στον προβλήτα Αγροτικής Αλιευτικής του λιμανιού της Ελευσίνας. Σύμφωνα με δηλώσεις στελεχών του Οργανισμού Λιμένα Ελευσίνας (ΟΛΕ), το πλοίο είχε μεταφερθεί από την προβλήτα της Αγροτικής Αλιευτικής στον όρμο Ασπροπύργου, ανατολικά της προβλήτας στη «Χαλυβουργική», σε ρηχά νερά, προκειμένου να μην υπάρξει κίνδυνος βύθισής του, ενώ αναμενόταν απόφαση για να βγει σε πλειστηριασμό για παλιοσίδερα.

Επιχειρηματικά παιχνίδια

Στο μεταξύ, πάνω από το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ», με την προσυπογραφή του υπουργείου Ναυτιλίας και των αρμόδιων αρχών του, συνεχίζει να βρίσκεται το 53χρονο σαπιοκάραβο «ΣΥΡΟΣ» (έτος κατασκευής το 1964, ανήκει στον όμιλο Βαρδινογιάννη), απαντλώντας μέχρι χτες (σύμφωνα με το ΥΝΑ) 890 τόνους. Δηλαδή, παρά τα παχιά λόγια της κυβέρνησης και του πρωθυπουργού για την απόσυρση των σαπιοκάραβων, ΥΝΑ και κυβέρνηση επιτρέπουν στο πλοίο «ΣΥΡΟΣ» να συμμετέχει σε επικίνδυνες εργασίες, παρά το γεγονός ότι είναι κοντά μια δεκαετία πιο παλιό από το ναυαγισμένο δεξαμενόπλοιο το οποίο είχε έτος κατασκευής το 1972!

Επιπλέον, το φορτίο του πλοίου, πάνω από 2.500 τόνοι πετρελαιοειδών, αξίας μεγαλύτερης του 1 εκατ. δολαρίων, θα μοιραστεί σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες ανάμεσα στους ομίλους Βαρδινογιάννη και τον όμιλο Μελισσανίδη. Αλλωστε γι' αυτό χαρακτηρίστηκε και «σλοπ», δηλαδή κατάλοιπο. Να σημειωθεί ακόμα ότι από τις 10 Σεπτέμβρη που ναυάγησε το «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» μέχρι και χτες δεν είχε γίνει ούτε επίπληξη από την πλευρά των διωκτικών αρχών σε βάρος του πλοιοκτήτη του. Οι μόνοι που διώκονται και σχηματίζεται δικογραφία σε βάρος τους είναι ο πλοίαρχος και ο α' μηχανικός...

ΤΟ ΜΕΣΟΓΕΙΩΝ - ΛΑΥΡΕΩΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Εκδήλωση με αφορμή τις πρόσφατες πυρκαγιές στα Καλύβια

Το Σάββατο 30 Σεπτέμβρη, στις 7 μ.μ., στα Καλύβια, στο δημαρχείο, η ΤΟ Μεσογείων - Λαυρεωτικής καλεί σε εκδήλωση με αφορμή τις πρόσφατες πυρκαγιές, με θέμα «Ποιος οπλίζει το χέρι των εμπρηστών; Διαχείριση των δασών προς όφελος του λαού». Θα μιλήσει ο Γιάννης Γκιόκας, μέλος της ΚΕ και βουλευτής.

Αγανάκτηση στο Πέραμα για τη μεγάλη καταστροφή

Συζήτηση συνδικαλιστών του ΠΑΜΕ με αλιείς και ιστιοπλόους

Οτι η «ανάπτυξη του καπιταλισμού είναι η βρώμα και η πίσσα του Σαρωνικού» το έχουν νιώσει στο πετσί τους από την πρώτη στιγμή οι επαγγελματίες αλιείς του Περάματος, οι ερασιτέχνες, αλλά και όσοι έχουν «μεράκι με τη θάλασσα» όπως, για παράδειγμα, εργαζόμενοι του Περάματος που ασχολούνται με την ιστιοπλοΐα. Με αυτούς συνομίλησαν συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ, αλλά και δημοτικοί σύμβουλοι της «Λαϊκής Συσπείρωσης» στη διάρκεια περιοδειών το πρωί και το αργά το απόγευμα της Τρίτης 26/9. Αντίστοιχες περιοδείες πραγματοποιήθηκαν αυτές τις μέρες σε καράβια της ακτοπλοΐας, αλλά και σε όλες τις συνοικίες που πλήττονται από το έγκλημα στον Σαρωνικό.

Τόσο ο Σύλλογος Επαγγελματιών Αλιέων του Περάματος, όσο και ο Ιστιοπλοϊκός Σύλλογος έχουν τα γραφεία τους στο «τέρμα», στην τελευταία προβλήτα του λιμανιού της περιοχής, χώρος που από την επομένη κιόλας του ναυαγίου του «ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ» έχει μετατραπεί σε τόπο καθημερινής συγκέντρωσης αυτών των ανθρώπων προκειμένου να ενημερώνονται από το Λιμεναρχείο, αλλά και ο ένας με τον άλλον για την πορεία της απορρύπανσης.

«Ειδικά εμείς οι επαγγελματίες ψαράδες έχουμε υποστεί τη μεγαλύτερη ζημιά. Δεν μπορούμε να πάμε μεροκάματο στα σπίτια μας. Τέσσερα τελάρα φελιζόλ γαύρο πέταξα σήμερα», ανέφερε ένας από τους αλιείς, μέλος της διοίκησης του Σωματείου τους. Η οργή και η λέξη «καταστραφήκαμε» ήταν το κύριο χαρακτηριστικό όσων ανέφεραν και οι υπόλοιποι ψαράδες που ήταν εκεί.

Ο πρόεδρός τους, Θ. Καϊνατίδης, επισήμανε ότι «προσπαθούμε όλοι οι Σύλλογοι των αλιέων από το Πέραμα, τη Δραπετσώνα μέχρι τη Γλυφάδα, να συντονιστούμε για να δούμε τι θα κάνουμε. Εχουμε ήδη κάνει προσφυγή στα δικαστήρια, όμως καταλαβαίνω ότι μόνοι μας δεν έχουμε πολλές ελπίδες. Ξέρουμε τι έχει γίνει και σε άλλες τέτοιες περιπτώσεις. Οι μεγάλοι πάντα βγαίνουν κερδισμένοι και την πληρώνουμε εμείς που με δυσκολία τα βγάζουμε πέρα. Χρειαζόμαστε τη συμπαράσταση όλων των κλάδων. Αλλωστε, ο φτωχός κάνει μπάνιο σε αυτές τις παραλίες και θέλει να φάει ένα φτηνό φρέσκο ψάρι».

«Ο φτωχός έχει καταφέρει να κάνει δυο δωμάτια στη Σαλαμίνα για μια ανάσα το καλοκαίρι και τώρα πάει και αυτό», σημείωσε ένας από τους ιστιοπλόους.

Παράσταση διαμαρτυρίας από σωματεία στο υπουργείο Ναυτιλίας

Στο μεταξύ, λίγες ώρες πριν από το χτεσινό συλλαλητήριο για το έγκλημα στον Σαρωνικό, εκπρόσωποι σωματείων και μαζικών φορέων της Αττικής πραγματοποίησαν παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Ναυτιλίας, στον Πειραιά, διεκδικώντας άμεσα μέτρα αντιμετώπισης και ανακούφισης των πληγέντων.

Στην επιστολή διαμαρτυρίας προς τον υπουργό, Π. Κουρουμπλή, που περιλαμβάνει και τα αιτήματά τους, αναφέρουν μεταξύ άλλων:

«Το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου "ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ" αποδεικνύει πως το κίνητρο του κέρδους δεν μπορεί να συμβαδίσει με την προστασία της ζωής και της υγείας των εργαζομένων, την προστασία του περιβάλλοντος.

Το εφοπλιστικό κεφάλαιο, και σε περίοδο κρίσης, κατέχει την παγκόσμια πρωτοκαθεδρία σε χωρητικότητα πλοίων και ενισχύει την κερδοφορία του. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ το εξυμνεί ως θετικό μοντέλο ανάπτυξης, επιδιώκοντας μαζί με τους εφοπλιστές να επιβάλουν συνθήκες γαλέρας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων».

Τα σωματεία που υπογράφουν την επιστολή: ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ, ΠΕΠΡΝ, ΠΕΣ/ΝΑΤ, Συνδικάτο Μετάλλου και Ναυπηγικής Βιομηχανίας, παράρτημα Πειραιά, Σωματείο Ελαιουργοσαπουνοποιών, Σωματείο Κατεργασίας Ξύλου και Ναυπηγοξυλουργών Ν. Πειραιά Αττικής και Νήσων, Σύνδεσμος Υπαλλήλων Εμπορικών Καταστημάτων και Ιδιωτικών Επιχειρήσεων Πειραιά, Σωματείο Καθαριστών Σχολείων Δημόσιας - Ιδιωτικής Εκπαίδευσης και Ιδιωτικών Επιχειρήσεων Ανεξαρτήτου Αντικειμένου Ν. Πειραιά και Νήσων, Συνδικάτο Επισιτισμού - Τουρισμού Αττικής, Σωματείο Λογιστών Πειραιά, Kλαδικό Σωματείο Εργαζομένων στην Ενέργεια Αττικής - Βοιωτίας - Εύβοιας - Κορινθίας, Σύνδεσμος Ιδιωτικών Υπαλλήλων Αθήνας, Συνδικάτο ΟΤΑ Αττικής, Σωματεία συνταξιούχων ΙΚΑ.

18 κατηγορούμενοι για το «C4I»

Η δεύτερη μεγάλη δίκη για το αποκαλούμενο σκάνδαλο της «Siemens» αναμένεται από το 2018 ενώπιον του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων και αφορά την προμήθεια του συστήματος ασφάλειας των Ολυμπιακών Αγώνων «C4I». To Συμβούλιο Εφετών με βούλευμα στέλνει στο εδώλιο 18 πρώην στελέχη της μητρικής και της θυγατρικής εταιρείας, με την κατηγορία ότι «δωροδοκούσαν από το 2003 - 2009 άγνωστους έως τώρα δημοσίους υπαλλήλους, οι οποίοι εμπλέκονταν στην ανάθεση και παραλαβή του συστήματος C4I». Βασικός κατηγορούμενος στην υπόθεση ο Μιχ. Χριστοφοράκος, που παραπέμπεται σε δίκη με βαρύτατες κατηγορίες όπως της ενεργητικής δωροδοκίας, του ξεπλύματος βρώμικου χρήματος και της ηθικής αυτουργίας σε ψευδή βεβαίωση. Υπενθυμίζεται ότι την προμήθεια του συστήματος ασφαλείας των Ολυμπιακών Αγώνων «C4I» είχε αναλάβει η αμερικανική κοινοπραξία SAIC με υποκατασκευαστή τη «Siemens». Το κόστος ανήλθε στα 259.032.250 ευρώ, χωρίς επί της ουσίας το συγκεκριμένο σύστημα να λειτουργήσει...

Στο ΣτΕ για τον ΟΑΣΘ

Νέα αίτηση ακύρωσης (η τρίτη κατά σειρά) της κρατικοποίησης του ΟΑΣΘ (Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης) υπέβαλλαν στο ΣτΕ 201 παλαιοί μέτοχοι του Οργανισμού, με την οποία αντιτίθενται στην αναγκαστική εξαγορά της εταιρείας από το Ελληνικό Δημόσιο και την - όπως λένε - μείωση της δικής τους περιουσίας. Σημειωτέον ότι οι δύο πρώτες αιτήσεις που υποβλήθηκαν από εκπροσώπους της παλιάς διοίκησης του ΟΑΣΘ, θα συζητηθούν στις 4 Δεκέμβρη με πιθανή τη συνεκδίκαση και της τρίτης. Ηδη το ΣτΕ έχει εκδώσει προσωρινή διαταγή και «παγώνει» τη διαδικασία «εκκαθάρισης εν λειτουργία» του Οργανισμού, τουλάχιστον μέχρι να αποφανθεί το δικαστήριο επί των αιτήσεων. Μέχρι τότε η εκκαθάριση και κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ παραμένει στα «χαρτιά», αφού η δικαστική απόφαση με την οποία το ΣτΕ επιλήφθηκε της υπόθεσης, απαγορεύει ακόμα και την πρώτη πράξη εκκαθάρισης, που είναι η καταγραφή δικαιωμάτων και υποχρεώσεων.

Νέα αναβολή για Ελληνικό

Το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) αποφάσισε χτες την αναβολή της συζήτησης και της απόφασης για το θέμα του Ελληνικού για την ερχόμενη Τρίτη. Η απόφαση ελήφθη κατά πλειοψηφία από τα μέλη του ΚΑΣ μετά από εισήγηση της γενικής γραμματέα του υπουργείου Πολιτισμού, Μαρίας Ανδρεαδάκη - Βλαζάκη, προκειμένου να εισαχθεί την ίδια μέρα και το ζήτημα της κήρυξης ή μη του αρχαιολογικού χώρου της περιοχής, το οποίο και θα προηγηθεί.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ