ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Κυριακή 26 Νοέμβρη 2017
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΡΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2018 - «ΜΕΣΟΠΡΟΘΕΣΜΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ 2018 - 2021»
Σηματοδοτούν την έναρξη ενός νέου κύκλου αντιλαϊκής κλιμάκωσης

Με νέα αφετηρία την κατάθεση του κρατικού προϋπολογισμού για το 2018, εγκαινιάζεται ο κύκλος της αντιλαϊκής κλιμάκωσης, με φόντο βέβαια το «Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2018 - 2021», όπου και «στοιβάζονται», όλες οι παρεμβάσεις των μνημονίων και μάλιστα με τις διαδοχικές προσθήκες αντιλαϊκών μέτρων.

Το τελικό σχέδιο του κρατικού προϋπολογισμού προβλέπει, από τη μία, το πολυποίκιλο μπούκωμα των μονοπωλιακών ομίλων με «ζεστό» χρήμα και διάφορα προνόμια και, από την άλλη, την κατακρεούργηση του εργατικού - λαϊκού εισοδήματος, με κλιμάκωση της φοροληστείας και των περικοπών παντός είδους.

Ολα τα στοιχεία είναι άκρως αποκαλυπτικά για το τι σημαίνει για το λαό η υλοποίηση της στρατηγικής για την ανάκαμψη των κερδών των επιχειρηματικών ομίλων: Νέα διόγκωση των ματωμένων πρωτογενών πλεονασμάτων, ένταση της εκμετάλλευσης για τους εργαζόμενους, κλιμάκωση των αναδιαρθρώσεων, του προγράμματος των ιδιωτικοποιήσεων κ.λπ.

Παρεμβάσεις όπως οι παραπάνω αποσκοπούν στην απελευθέρωση «δημοσιονομικού χώρου», που με τη σειρά του «μεταφράζεται» σε διοχέτευση πόρων για το κεφάλαιο, θελκτικών για επενδύσεις, ώστε να πάρει «πόντους» η περιβόητη ανταγωνιστικότητα.

Κάτω από αυτό το πρίσμα μπορεί να «διαβαστεί» και «αξιολογηθεί» ο κρατικός προϋπολογισμός του 2018. Η ταξικότητά του υπέρ του κεφαλαίου συμπληρώνεται από άλλες ρυθμίσεις που εκκρεμούν για την «επόμενη μέρα», όπως η περαιτέρω μείωση των καταβαλλόμενων συντάξεων (από το 2019) και του αφορολόγητου ορίου (από το 2020) ή και ακόμη νωρίτερα σε περίπτωση «αρνητικής απόκλισης» από τους στόχους.

Θυμίζουμε τέλος ότι, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που καθορίστηκε από τον πρόεδρο της Βουλής, η συζήτηση στην Ολομέλεια θα ξεκινήσει στις 18 Δεκέμβρη και ο Προϋπολογισμός θα ψηφιστεί στις 22 Δεκέμβρη τα μεσάνυχτα, με ονομαστική ψηφοφορία. Δηλαδή, η κυβέρνηση μεθόδευσε την ψήφιση του αντιλαϊκού προϋπολογισμού με τρόπο που να συμπέσει σχεδόν με την αργία των Χριστουγέννων και να αποφύγει τις αντιδράσεις.

Αύξηση των κερδών για το κεφάλαιο και νέες θυσίες για το λαό

Μεταξύ άλλων προβλέπονται:

  • Για το ΑΕΠ: Σύμφωνα με τον κρατικό προϋπολογισμό, η μεγέθυνση του ΑΕΠ στην ελληνική οικονομία, σε όρους όγκου, θα διαμορφωθεί στο 2,5%, από 1,6% το 2017, ενώ οι νέες επενδύσεις («ακαθάριστος σχηματισμός παγίου κεφαλαίου») θα ενισχυθούν κατά 11,4% (από 5,1% φέτος), ως αποτέλεσμα του «ευνοϊκότερου επενδυτικού περιβάλλοντος, βάσει των υλοποιούμενων μεταρρυθμίσεων του προγράμματος αλλά και της αυξημένης ζήτησης», όπως αναφέρεται. Σε «τρέχουσες τιμές» το 2018 θα φτάσει σε 184,7 δισ. ευρώ από 178,6 δισ. το 2017. Σε απόλυτα μεγέθη, σε σχέση με φέτος, θα ενισχυθεί κατά 6,1 δισ. ευρώ. Σε σύγκριση με το ΑΕΠ του 2016 (174,2 δισ.) - στη διετία - θα ενισχυθεί κατά 10,5 δισ. ευρώ.

Σε κάθε περίπτωση, η ανάκτηση των ρυθμών του ΑΕΠ προ κρίσης (κατρακύλα 26% από το 2008 μέχρι σήμερα), σύμφωνα με τις τάσεις που διαβλέπει ο ΕSM, θα απαιτήσει ακόμη 20 χρόνια, δηλαδή μέχρι και το 2038, εν μέσω βέβαια των εκτεταμένων αναδιαρθρώσεων σε κλάδους της οικονομίας, της παραγωγής, των ριζικών αλλαγών σε ό,τι αφορά τις παραμέτρους που προσμετρούνται και συνθέτουν το ΑΕΠ (π.χ. επενδύσεις, επίπεδο κατανάλωσης, εργασία, επιχειρηματικά κέρδη κ.ά.).

  • «Πρωτογενή πλεονάσματα»: Το 2018 απογειώνονται στο 3,82% του ΑΕΠ, φτάνοντας στα 7 δισ. ευρώ. Σε σχέση με το 2017 («πλεόνασμα» 4,36 δισ.) καταγράφεται περαιτέρω διόγκωση ύψους 2,64 δισ. ή κατά 65,2%, ως αποτέλεσμα των διαδοχικών μέτρων είτε σε φάση κάμψης είτε σε φάση ανάκαμψης της οικονομικής δραστηριότητας. Εδώ ξεχωρίζει το σφαγείο των κονδυλίων για Υγεία, Πρόνοια, Ασφάλιση, συνολικά για τις κοινωνικές ανάγκες, κατά 1,7 δισ. επιπλέον! Μια συσχέτιση των παραπάνω κομβικών στοιχείων δίνει τρανή απόδειξη ότι ο λαός ματώνει για να επιτευχθούν οι όποιοι θετικοί ρυθμοί ανάπτυξης.
Διογκώνεται η φοροληστεία

Οι άμεσοι φόροι για το 2018 αναμένεται να «αυγατίσουν» πάνω από 400 εκατ., φτάνοντας στα 20,7 δισ. ευρώ. Ειδική βαρύτητα θα έχουν οι έμμεσοι φόροι που φορτώνονται στη λαϊκή κατανάλωση. Συγκεκριμένα, θα φτάσουν τα 27,4 δισ. (από 26,9 δισ. φέτος), με νέα διόγκωση ύψους 500 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, οι έμμεσοι φόροι (ΦΠΑ και άλλα χαράτσια) αποτελούν το 56,1% της συνολικής μάζας των φόρων.

Οπως προκύπτει, η διόγκωση της φοροληστείας των λαϊκών στρωμάτων από την άμεση και την έμμεση φορολογία θα φτάσει το 2018 σε περίπου 900 εκατ. ευρώ.

Την ίδια ώρα, η φορολογία στα κάθε είδους «νομικά πρόσωπα» (εταιρείες) προβλέπεται να συνεχίσει σε ρότα μείωσης το 2018 κατά 3,2% και να διαμορφωθεί στα 3,3 δισ., ποσό που αντιστοιχεί μόλις στο 6,9% των άμεσων και των έμμεσων φόρων.

Παράλληλα, η συνολική μάζα των κάθε είδους κρατικών εσόδων αναμένεται στα 54,2 δισ. (από 52,1 δισ. ευρώ φέτος), με διόγκωση ύψους 2,1 δισ. ευρώ!

Οι «φόροι παρελθόντων οικονομικών ετών» (ρύθμιση μέχρι 100 δόσεις κ.ά.) φτάνουν σε 1,7 δισ. ευρώ, ενώ από 1/1/2018 η καθυστέρηση αποπληρωμής έστω και για μία μέρα συνεπάγεται την αποβολή του φορολογούμενου από τη ρύθμιση των 100 δόσεων, ενώ το σύνολο της οφειλής θα γίνεται απαιτητό.

Επιπλέον, με βάση τον υπάρχοντα προγραμματισμό, από το 2020 έρχεται να «δέσει» η περαιτέρω συρρίκνωση του αφορολόγητου ορίου (ακόμη 1% του ΑΕΠ) ή πάνω από 1,9 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση.

«Μερίσματα» στα μονοπώλια

Παράλληλα, οι δαπάνες από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ), που θα μοιραστούν σε επιχειρηματικούς ομίλους, διαμορφώνονται σε 6,75 δισ., από τα οποία το 1 δισ. ευρώ προέρχεται από τα έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού (φόρους και χαράτσια που φορτώνονται στις λαϊκές πλάτες) και 5,75 δισ. από τα κονδύλια στήριξης (ΕΣΠΑ κ.ά.) που προωθεί η ΕΕ.

Οπως προκύπτει, τα ποσά που θα δοθούν απευθείας σε επιχειρηματικούς ομίλους φτάνουν στο 3,65% του ΑΕΠ. Την ίδια στιγμή, η μείωση του ΕΚΑΣ (240 εκατ.) αποτελεί μόνο ένα μικρό τμήμα από τις ενισχύσεις που θα δοθούν στα μονοπώλια μέσω του κρατικού προϋπολογισμού.

Μάλιστα, στην εισηγητική έκθεση καταγράφονται και οι κυβερνητικές προτεραιότητες, με βασικό στόχο την ταχεία και πλήρη ενεργοποίηση των πόρων του ΕΣΠΑ 2014 - 2020, αλλά και την ολοκλήρωση όλων των ημιτελών έργων της προηγούμενης προγραμματικής περιόδου 2007 - 2013.

Να σημειωθεί ότι τα ποσά (6,75 δισ.) που θα αποδοθούν μέσω του ΠΔΕ σε επιχειρηματικούς ομίλους βρίσκονται στο υψηλότερο επίπεδο από το έτος 2011. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι για το 2019, την ίδια ώρα που θα ξεκινάει ο νέος κύκλος κατακρεούργησης των συντάξεων, θα απογειωθούν και τα κονδύλια του κρατικού προϋπολογισμού για το ΠΔΕ κατά 250 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με το «Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο». Θυμίζουμε ότι η νομοθετική ρύθμιση για το δημοσιονομικό «κόφτη» εξαιρεί ρητά και κατηγορηματικά τις δαπάνες του ΠΔΕ, το οποίο αποτελεί ένα ακόμη αποφασιστικό εργαλείο στήριξης των μονοπωλίων, την ίδια στιγμή που στο στόχαστρο μπαίνουν τα κονδύλια που αφορούν τις λαϊκές ανάγκες.

Παράλληλα, οι προτεραιότητες της κυβερνητικής πολιτικής στον τομέα «οικονομία και ανάπτυξη» είναι βγαλμένες από τα κιτάπια του εγχώριου κεφαλαίου.

Μεταξύ άλλων, το «Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο» δίνει έμφαση στους παρακάτω άξονες:

-- Αναμόρφωση του νόμου για τις «στρατηγικές επενδύσεις», με στόχο, όπως επισημαίνουν, την προσέλκυση άμεσων ξένων επενδύσεων και μεγάλων εγχώριων επενδύσεων και «κατεύθυνση» τα ακόμα περισσότερα προνόμια και διευκολύνσεις για τους επιχειρηματικούς ομίλους.

-- Ολοκλήρωση της «Εθνικής Αναπτυξιακής Στρατηγικής», δηλαδή του νέου «παραγωγικού προτύπου» που ορέγονται ο ΣΕΒ και άλλα τμήματα του κεφαλαίου.

-- Υλοποίηση «στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξης και δράσης σε κρίσιμους βιομηχανικούς κλάδους με σημαντική συμβολή στο ΑΕΠ», όπως χαρακτηριστικά τονίζουν, «με πιλότο τον κλάδο της εγχώριας φαρμακοβιομηχανίας».

-- Μεταρρύθμιση για την απλούστευση των επιμέρους διαδικασιών αδειοδότησης των επενδύσεων.

-- Λειτουργία Φόρουμ Αγροδιατροφής - Βιομηχανίας - Τουρισμού, που «θα συνδέει τον τουρισμό με τον πρωτογενή τομέα και τη μεταποιητική βιομηχανία».

-- Χρηματοδότηση από πολυμερείς αναπτυξιακές τράπεζες για την παροχή ρευστότητας σε ελληνικές επιχειρήσεις κ.ά.

Σπάει «κοντέρ» το κρατικό χρέος

Την εκτίναξη του δημόσιου χρέους στα 343 δισ. ευρώ προβλέπει το τελικό σχέδιο του προϋπολογισμού του 2018, από το οποίο προκύπτει ακόμα ότι η κυβέρνηση φιλοδοξεί να δημιουργήσει ταμειακό «μαξιλάρι» ύψους τουλάχιστον 10 δισ. ευρώ, ώστε να διευκολυνθεί η αναζήτηση νέων κρατικών δανείων από τις διεθνείς χρηματαγορές.

Η μάζα του κρατικού χρέους αναμένεται στο 185,7% του ΑΕΠ για το 2018. «1 το κρατούμενο» είναι η αποπληρωμή του κρατικού χρέους, μέσω των «πρωτογενών πλεονασμάτων» που φορτώνουν στις πλάτες του λαού, με περικοπές σε συντάξεις, Πρόνοια, τη φοροληστεία κ.ο.κ., και μάλιστα για μια υπόθεση που αφορά το «βαθμό ελευθερίας» για τη στήριξη των μονοπωλιακών ομίλων, δηλαδή ξεκομμένη από τα λαϊκά συμφέροντα. Ενα δεύτερο ζήτημα είναι η εφαρμογή του Συμφώνου Σταθερότητας της ΕΕ, το οποίο προβλέπει τη διαμόρφωση του κρατικού χρέους στο 60% του ΑΕΠ.

Σύμφωνα με το κεντρικό σενάριο του ΕSM, σε συνδυασμό με τους στόχους για τα πλεονάσματα και τις υποθέσεις για την εξέλιξη του ΑΕΠ, η αναλογία του κρατικού χρέους αναμένεται να υποχωρήσει στα όρια που προβλέπει το Σύμφωνο Σταθερότητας, δηλαδή στο 65,4% το 2060!

Βαρέλι δίχως πάτο

Επιπλέον, σύμφωνα με πληροφορίες, οι υπάρχουσες εκτιμήσεις αναφορικά με το δημοσιονομικό κενό του 2018 - όπως αυτό προκύπτει με βάση την επίτευξη του στόχου για διπλασιασμό των πρωτογενών πλεονασμάτων στο 3,5% του ΑΕΠ - κάνουν λόγο σήμερα για 0,4% του ΑΕΠ ή περισσότερα από 700 εκατ. ευρώ, κάτι που μεταφράζεται και σε επόμενο συμπληρωματικό πακέτο αντιλαϊκών μέτρων, που θα συζητηθεί με τους «θεσμούς» σε επόμενη φάση και με βάση τα οριστικά στοιχεία σχετικά με την απόδοση των αντιλαϊκών μέτρων στο φετινό κρατικό προϋπολογισμό.


Α. Σ.


ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ - ΕΟΠΥΥ - ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ - ΟΑΕΔ
Περικοπές και αυξημένες φέρνουν τα πλεονάσματα

Τα ματωμένα πλεονάσματα της σκληρής ταξικής πολιτικής σε βάρος των εργατικών - λαϊκών στρωμάτων αποτυπώνονται με τον πιο παραστατικό τρόπο και στα στοιχεία του «ενοποιημένου κοινωνικού προϋπολογισμού».

Οπως ομολογούν ανοιχτά οι συντάκτες του, «ο κοινωνικός προϋπολογισμός για το 2018 συνεχίζει να χαρακτηρίζεται από την εφαρμογή της ασφαλιστικής μεταρρύθμισης που θεσμοθετήθηκε με τους νόμους 4336/2015 και 4387/2016 και από τις αλλαγές που αυτή επιφέρει»! Δηλαδή από τους νόμους - λαιμητόμους της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, με τους οποίους, στα βήματα όλων των προηγούμενων αντιλαϊκών ανατροπών, μειώθηκαν εκ νέου οι συντάξεις, αυξήθηκαν τα όρια ηλικίας συνταξιοδότησης, κατακρεουργήθηκε το ΕΚΑΣ, συρρικνώθηκαν οι παροχές και αυξήθηκαν οι εισφορές εργαζομένων και συνταξιούχων.

Ετσι, πάνω σε όλες τις προηγούμενες περικοπές, η κρατική χρηματοδότηση προς τα ασφαλιστικά ταμεία, ΕΟΠΥΥ και νοσοκομεία, μειώνεται το 2018 κατά ακόμα 638 εκατομμύρια ευρώ. Συγκεκριμένα, οι μεταβιβάσεις του τακτικού προϋπολογισμού προς Ταμεία, ΕΟΠΥΥ, νοσοκομεία, ΟΑΕΔ μειώνονται από τα 17,911 δισ. ευρώ στα 17,273 δισ. ευρώ (μείωση 3,56%).

Την ίδια ώρα, ο «κοινωνικός προϋπολογισμός» εμφανίζει πλεόνασμα 1,929 δισ. ευρώ, έναντι πλεονάσματος 1,560 δισ. ευρώ το τρέχον έτος, μια παραπέρα εκτόξευση κατά 369 εκατ. ευρώ, στην οποία περιλαμβάνεται η αντίστοιχη επιβάρυνση των εργατικών - λαϊκών στρωμάτων, με την αύξηση εισφορών εργαζομένων και συνταξιούχων, τις πληρωμές σε Υγεία - Πρόνοια κ.ά.

Είναι, επίσης, χαρακτηριστικό ότι αν και το 2018 αναμένεται - σύμφωνα με όσα αναφέρει η κυβέρνηση - να αποδοθούν οι καθυστερούμενες συντάξεις, κύριες, επικουρικές και εφάπαξ, εντούτοις η συνολική δαπάνη για τις ήδη πετσοκομμένες συντάξεις το νέο έτος θα είναι μειωμένη κατά 174 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2017.

Υπενθυμίζεται ότι, όπως προέκυπτε και από το προσχέδιο του προϋπολογισμού, το 2017 τα ασφαλιστικά ταμεία περιέκοψαν τη δαπάνη τους - και άρα τις παροχές προς τους ασφαλισμένους - κατά 1,076 δισ. ευρώ σε σχέση με την πρόβλεψη του Μεσοπρόθεσμου. Οι κύριες συντάξεις περικόπηκαν κατά 446 εκατ. ευρώ, οι επικουρικές κατά 115 εκατ. ευρώ, ενώ και οι υπόλοιπες παροχές μειώθηκαν κατά 515 εκατ. ευρώ σε σχέση με τις προβλέψεις.

ΟΑΕΔ: Προκλητικά πλεονάσματα όταν μόνο το 10% των ανέργων παίρνει επίδομα!

Η πολιτική των ματωμένων πλεονασμάτων βρίσκει την κορύφωσή της στην περίπτωση του ΟΑΕΔ, όπου καταλήγουν και οι εισφορές των εργαζομένων για Εργατική Εστία και Εργατική Κατοικία, παρά το γεγονός ότι τα προγράμματά τους έχουν σχεδόν καταργηθεί.

Ετσι, για το 2018 προϋπολογίζεται πλεόνασμα 586 εκατ. ευρώ (!), ενώ από τα 2,993 δισ. ευρώ έσοδα του ΟΑΕΔ, που προέρχονται κατά κύριο λόγο από τις εισφορές των εργαζομένων, στους ανέργους προβλέπεται να καταλήξουν μόνο 986 εκατ. ευρώ, δηλαδή το 33% των εσόδων του (στα ίδια επίπεδα, 988 εκατ. ευρώ κυμάνθηκε το αντίστοιχο ποσό και φέτος). Ετσι εξηγείται γιατί οι 9 στους 10 εγγεγραμμένους ανέργους παραμένουν σταθερά και διαχρονικά χωρίς επίδομα ανεργίας!

Την ίδια ώρα, για τα λεγόμενα «προγράμματα απασχόλησης», δηλαδή τα προγράμματα ανακύκλωσης της ανεργίας και παροχής ζεστού χρήματος στα ταμεία της εργοδοσίας, το σχετικό κονδύλι αυξάνεται από τα 350 εκατ. ευρώ φέτος στα 450 εκατ. ευρώ για το 2018... Ειδικότερα, τα ποσά αυτά θα κατευθυνθούν στην επιχορήγηση επιχειρήσεων για «πρώτη πρόσληψη μισθωτού», που θα καλύπτει το μισθολογικό και μη μισθολογικό κόστος για 12 μήνες, στο πρόγραμμα επιδότησης εργοδοτών για να μετατρέψουν τις συμβάσεις με «μπλοκάκι» σε συμβάσεις μισθωτών και να σταματήσουν να παρανομούν καθώς και στο πρόγραμμα για τους λεγόμενους «εγκλωβισμένους», δηλαδή σε επιχειρήσεις που δεν καταβάλλουν ούτε τα δεδουλευμένα προς τους εργαζόμενους.

Επιπλέον, και το 2018 οι συνταξιούχοι θα συνεχίσουν να ματώνουν για τα χαράτσια που τους έχουν επιβληθεί, με την περιβόητη «εισφορά αλληλεγγύης» που κατευθύνεται προς τον ΑΚΑΓΕ να αφαιρεί από τις ήδη πετσοκομμένες συντάξεις τους το ποσό των 623 εκατ. ευρώ.

Νέο «τσεκούρι» σε νοσοκομεία - ΠΕΔΥ - ΕΟΠΥΥ

Ακόμη πιο βαθύ κι από το προσχέδιο είναι το τσεκούρωμα που προβλέπει ο κρατικός προϋπολογισμός για τη δημόσια Υγεία.

Συγκεκριμένα:

-- Η χρηματοδότηση του ΕΟΠΥΥ από τον κρατικό προϋπολογισμό θα περικοπεί το 2018 κατά 214 εκατ. ευρώ, ενώ και το 2017 η επιχορήγηση του ΕΟΠΥΥ ήταν μειωμένη κατά 200 εκατομμύρια (38%) σε σχέση με το 2016... Παρ' όλα αυτά, λόγω των αυξημένων εισφορών Υγείας που επιβλήθηκαν στους συνταξιούχους, προβλέπεται ότι ο ΕΟΠΥΥ θα παρουσιάσει το 2018 πλεόνασμα 333 εκατ. ευρώ. Στην πραγματικότητα, η κρατική χρηματοδότηση του Οργανισμού μηδενίζεται, αφού περιορίζεται μόλις στα 100 εκατ. ευρώ, ποσό που θα κατευθυνθεί «στην κάλυψη της δαπάνης υγειονομικής περίθαλψης των ανασφάλιστων πολιτών». Με λίγα λόγια, η αναγκαία κάλυψη των ανασφάλιστων φορτώνεται και πάλι στις πλάτες εργαζομένων και συνταξιούχων, αντί να καλύπτεται από το αστικό κράτος.

-- Για τα δημόσια νοσοκομεία και τα ΠΕΔΥ, ο τακτικός προϋπολογισμός μειώνεται κατά 363 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2017, δηλαδή επιβάλλεται νέα μείωση κατά 24,1%. Το «τσεκούρι» αυτό έρχεται να προστεθεί στη μείωση της κρατικής χρηματοδότησης των δημόσιων νοσοκομείων κατά 22,8% το 2015, μείωση η οποία διατηρήθηκε στη συνέχεια. Επίσης, το 2017 η χρηματοδότηση των μονάδων ΠΕΔΥ είχε μειωθεί κατά 7 εκατομμύρια σε σχέση με το 2016.

Η δε χρηματοδότηση του ΟΓΑ - ο οποίος θα είναι αποκλειστικά αρμόδιος για τα κοινωνικά επιδόματα - μειώνεται κατά 60 εκατομμύρια, γεγονός που προμηνύει νέες περικοπές και στα προνοιακά επιδόματα.

Την ίδια στιγμή, οι συντάκτες του προϋπολογισμού ισχυρίζονται ότι η όποια μείωση «εν μέρει εξισορροπείται» από την αναμενόμενη αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών κατά 362 εκατ. ευρώ. Το 2017 οι ασφαλιστικές εισφορές αντιπροσώπευαν το 82,3% των εσόδων του ΕΟΠΥΥ, έναντι 79,2% το 2016. Δηλαδή, συνεχίζεται ακάθεκτη η πολιτική της ραγδαίας κρατικής υποχρηματοδότησης και συγχρόνως αυξάνονται οι πληρωμές που πρέπει να καταβάλουν εργαζόμενοι και συνταξιούχοι.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ