Οπως τονίζεται μεταξύ άλλων στο κάλεσμα:
«16 Μάρτη Απεργώ! Συμμετέχω στην Πανελλαδική Συγκέντρωση στο υπουργείο Παιδείας στις 13.00.
«Πάνω απ' όλα απεργούμε και διαδηλώνουμε γιατί δεν θέλουμε να είμαστε υποταγμένοι και σκυφτοί, δεν θέλουμε να εκπαιδεύουμε μια νέα γενιά που θα ζήσει χειρότερα από μας, με σκυμμένο κεφάλι και χωρίς δικαιώματα. Γιατί γνωρίζουμε και κατανοούμε ότι η νέα γενιά έχει ανάγκη από ιδανικά, από εκπαιδευτικό που δεν προσκυνά», τονίζει μεταξύ άλλων η Πανελλαδική Γραμματεία Εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ.
Σε πανελλαδικό συντονισμό προχωρούν μια σειρά φοιτητικοί σύλλογοι από όλη τη χώρα για το θέμα της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας. Οι σύλλογοι της Αθήνας καλούν, σε έναν πρώτο σταθμό αγωνιστικής δράσης, την Παρασκευή 16 Μάρτη στο υπουργείο Παιδείας, ενώνοντας τη φωνή τους με τα σωματεία των απεργών εκπαιδευτικών.
Στον φοιτητικό συντονισμό για το θέμα συμμετέχουν μέχρι στιγμής οι σύλλογοι: Ιστορικού - Αρχαιολογικού, Δασκάλων και Νηπιαγωγών ΕΚΠΑ, Γεωγραφίας Χαροκοπείου, Φυσικού, Νηπιαγωγών και Βιολογικών Εφαρμογών Ιωαννίνων, Μαθηματικού, Στατιστικής και Μηχανικών Πληροφοριακών - Επικοινωνιακών Συστημάτων Σάμου, Φιλοσοφικής Ρεθύμνου, Μαθηματικού, Φυσικού, Βιολογικού και Εφαρμοσμένων Μαθηματικών Ηρακλείου, Φυσικού και Ιστορικού - Αρχαιολογικού ΑΠΘ.
«Καλούμε όλους τους φοιτητές να αγωνιστούμε για να μην περάσουν τα σχέδια της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ για την παιδαγωγική επάρκεια!», σημειώνουν σε σχετική ανακοίνωσή τους και αναφέρονται αναλυτικά στα σχέδια που έχουν δει τη δημοσιότητα από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής κ.ά.
«Η απόσπαση της παιδαγωγικής επάρκειας από το πτυχίο μας δεν θα περάσει», διαμηνύουν οι Σύλλογοι και απαιτούν:
Οι σύλλογοι που έχουν συντονιστεί πανελλαδικά καλούν και τους υπόλοιπους φοιτητικούς συλλόγους τους οποίους αφορά το θέμα, καθώς και όλους τους φοιτητές, σε Γενικές Συνελεύσεις, συνελεύσεις σε έτη και Τμήματα, για να ενημερωθούν για τις αλλαγές και να οργανώσουν όλοι μαζί την πάλη τους, καθώς και σε κινητοποιήσεις στις διοικήσεις των Τμημάτων και των Ιδρυμάτων.
Οταν μιλάει ο πρωθυπουργός Αλ. Τσίπρας, πολλές φορές οι λέξεις καταλήγουν να χάνουν το νόημά τους. Αυτό συνέβη και τη Δευτέρα, που μίλησε στο Αιγάλεω σε φιέστα για το νεοϊδρυθέν Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (ΠΔΑ), και μέσα στην ομιλία του χρησιμοποίησε πολλές φορές την έννοια της ταξικότητας, μίλησε για «ταξικούς διαχωρισμούς» που δήθεν θα αντιμετωπίσει.
Είπε για παράδειγμα ότι η κυβερνητική πρωτοβουλία για την ίδρυση του ΠΔΑ δεν αρέσει σε κάποιους: «Σε αυτούς που θεωρούν ότι η γνώση, η έρευνα, η ακαδημαϊκή εξέλιξη, οφείλουν να υπόκεινται σε ταξικούς διαχωρισμούς. Σε αυτούς που θεωρούν ότι η εκπαίδευση συγκροτεί έναν μικρόκοσμο της αγοράς, στον οποίο κάποια Ιδρύματα πρέπει να αποτελούν την ελίτ, για τους λίγους, τους ικανούς και τους άξιους, και κάποια άλλα να είναι σε δεύτερο πλάνο, σε μια άλλη ταχύτητα. Με αυτήν τη λογική, είμαστε αποφασισμένοι όχι απλά να διαχωριστούμε αλλά και να συγκρουστούμε στην πράξη», πρόσθεσε ο Αλ. Τσίπρας, ενώ αργότερα συμπλήρωσε ότι η ίδρυση του ΠΔΑ: «Αποτελεί μία ακόμα τομή στην κατεύθυνση της αντιμετώπισης των ανισοτήτων και των ταξικών διαχωρισμών και είναι δεδομένο ότι θα συνδράμει στην περαιτέρω αναβάθμιση της περιοχής».
Σε αυτή την «ταξική» ανάλυση οφείλουμε να απαντήσουμε, αρχικά, ότι η ύπαρξη Ιδρυμάτων πολλών και διαφορετικών ταχυτήτων στην Ανώτατη Εκπαίδευση δεν θα εκλείψει από τη δημιουργία του ΠΔΑ. Αντίθετα, με το νόμο για το νέο Ιδρυμα οι πολλαπλές ταχύτητες, που εκφράζουν και ταξικές διαφορές, αυξάνονται αντί να μειώνονται, και μάλιστα ακόμα και από το ίδιο Ιδρυμα θα βγαίνουν απόφοιτοι διαφορετικών ταχυτήτων (βλέπε διετή). Κι αυτοί οι απόφοιτοι, όπως συνολικά οι νέοι στην εποχή του ΣΥΡΙΖΑ, που... χτυπιούνται οι ταξικοί διαχωρισμοί (γελάνε και οι πέτρες!), έχουν να τα βγάλουν πέρα με την αθλιότητα του «υποκατώτατου μισθού», των εργασιακών σχέσεων - λάστιχο κ.ο.κ.
Επιπλέον και πιο σημαντικό: Το ποιας τάξης τα συμφέροντα υπηρετεί μια πρωτοβουλία κρίνεται από το περιεχόμενό της κι όχι από το πού τοποθετείται γεωγραφικά. Οι ίδιοι οι εκπρόσωποι του κεφαλαίου δήλωσαν ευθαρσώς ότι έχουν σχεδιάσει διετή προγράμματα στο νέο πανεπιστήμιο για το πώς επιθυμούν τους αποφοίτους τους, ενώ και οι μελέτες βιωσιμότητας του νέου Ιδρύματος, που εκπόνησαν το υπουργείο Παιδείας και το Πανεπιστήμιο της Αθήνας (βλέπε «Ριζοσπάστης του Σαββατοκύριακου» 3/4 Μάρτη, σελ. 34), επικεντρώνουν στα οφέλη που θα έχει το κεφάλαιο από το νέο Ιδρυμα και κατονομάζουν επιχειρηματικούς ομίλους και σχέδια στην περιοχή. Με άλλα λόγια, το ΠΔΑ είναι διακηρυγμένο ότι θα υπηρετεί τα συμφέροντα του κεφαλαίου και αυτό δεν αλλάζει, είτε η έδρα του είναι στη Δυτική Αττική είτε στην Εκάλη.
Σε τελική ανάλυση, είναι γνωστό ότι η ταξικότητα της κοινωνίας δεν μπορεί παρά να εκφράζεται και στην εκπαίδευση, και τα φούμαρα της κυβέρνησης περί «σύγκρουσης με τους ταξικούς διαχωρισμούς» δεν είναι τίποτε άλλο παρά μια προσπάθεια να σπείρει σύγχυση και αυταπάτες στον λαϊκό κόσμο της Δυτικής Αθήνας, οι οποίες όμως είναι βέβαιο ότι δεν θα πιάσουν...
Με κοινό τους ψήφισμα για όλες τις εξελίξεις στο χώρο της Ανώτατης Εκπαίδευσης, οι φοιτητικοί σύλλογοι Νέων Φοιτητικών Εστιών Πολυτεχνείου (ΝΦΕΕΜΠ), Φοιτητικής Εστίας Αθήνας (ΦΕΑ), Ιστορικού - Αρχαιολογικού και Δασκάλων Αθήνας ενώνουν επίσης τη φωνή τους με τους απεργούς εκπαιδευτικούς, την Παρασκευή 16 Μάρτη στη 1 μ.μ., στο υπουργείο Παιδείας.