ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 30 Μάη 2018
Σελ. /28
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΠΗΓΟΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΖΩΝΗ ΠΕΡΑΜΑΤΟΣ
Τρία εργατικά «ατυχήματα» στο ίδιο καράβι μέσα σε τέσσερις μέρες!

Επιβεβαιώνεται η κρισιμότητα της πρωτοβουλίας των ταξικών σωματείων για τη διεκδίκηση όλων των αναγκαίων μέτρων για την υγεία και την ασφάλεια στην εργασία

Δύο ολόκληρες ώρες χρειάστηκαν για τον απεγκλωβισμό του εργαζόμενου που τραυματίστηκε την Παρασκευή...
Δύο ολόκληρες ώρες χρειάστηκαν για τον απεγκλωβισμό του εργαζόμενου που τραυματίστηκε την Παρασκευή...
Τρεις εργαζόμενοι της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος βρέθηκαν στο νοσοκομείο μετά από ισάριθμα διαδοχικά εργατικά «ατυχήματα» που συνέβησαν στο ίδιο επισκευαζόμενο πλοίο (!) από την Παρασκευή 25/5 έως και την Δευτέρα 28/5.

Τα διαδοχικά «ατυχήματα» επιβεβαιώνουν την πλήρη έλλειψη και των πιο στοιχειωδών μέτρων ασφαλείας, όπως και την κρισιμότητα της πρωτοβουλίας των ταξικών σωματείων για την διεκδίκηση μέτρων για την υγεία και την ασφάλεια στην εργασία.

Τα τρία «ατυχήματα» συνέβησαν στο πλοίο «ΑΣΤΕΡΙΩΝ» της εταιρείας ΑΝΕΚ, το οποίο επισκευάζεται στην πλωτή δεξαμενή Νο3 του ΟΛΠ στο Πέραμα. Τα μέχρι τώρα στοιχεία που έχουν έρθει στην επιφάνεια, από τις καταγγελίες του Συνδικάτου Μετάλλου Αττικής και Ναυπηγικής Βιομηχανίας, του Σωματείου Ναυπηγοξυλουργών αλλά και των συναδέλφων των σακατεμένων, καταδεικνύουν ότι μεγαλοεργολάβοι, εφοπλιστές και ΟΛΠ ΑΕ (το πλειοψηφικό πακέτο της οποίας από τον Ιούλη του 2016 ανήκει στην «Cosco»), οπλισμένοι από την αντιλαϊκή πολιτική και της σημερινής κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, για να αυγατίσουν τα κέρδη τους έχουν μετατρέψει τους χώρους δουλειάς σε καρμανιόλες, θέτοντας τις ζωές των εργαζομένων σε άμεσο κίνδυνο.

Είναι χαρακτηριστικές οι φράσεις στελέχους της πλοιοκτήτριας εταιρείας, ο οποίος λίγο μετά το εργατικό «ατύχημα» της περασμένης Δευτέρας ήρθε στο πλοίο για να πει στους οργισμένους εργαζόμενους ότι... «φταίνε οι ίδιοι που χτύπησαν» επειδή ήταν «απρόσεχτοι» και ότι «δεν πρέπει να υπάρξει καμία καθυστέρηση στο έργο».

Επιβεβαιώθηκε η έλλειψη των πιο στοιχειωδών μέτρων ασφάλειας...

Το πλοίο «ΑΣΤΕΡΙΩΝ», στο οποίο σημειώθηκαν τα τρία διαδοχικά «ατυχήματα»
Το πλοίο «ΑΣΤΕΡΙΩΝ», στο οποίο σημειώθηκαν τα τρία διαδοχικά «ατυχήματα»
Πιο συγκεκριμένα, το μεσημέρι της περασμένης Παρασκευής, 50χρονος εργαζόμενος, μέλος του συνεργείου «Αφοί ΛΟΥΚΗΣ», έκανε βουτιά με το κεφάλι καθώς εκτελούσε επισκευαστικές εργασίες σε δεξαμενή του πλοίου, σε μεγάλο ύψος, χωρίς να υπάρχει σκαλωσιά! Ο εργαζόμενος, όπως είπαν συνάδελφοί του, «έκανε τη μαϊμού», ανεβασμένος πάνω σε σωληνώσεις...

Ταυτόχρονα, σε διπλανά σημεία γίνονταν από άλλα συνεργεία εργασίες βαφής χωρίς να έχουν ληφθεί μέτρα εξαερισμού αλλά και χρήσης φλόγας, που σημαίνει ότι την τελευταία στιγμή αποφεύχθηκε και έκρηξη. Ηταν χαρακτηριστικό πως όταν στη δεξαμενή κατέβηκαν οι διασώστες για τον απεγκλωβισμό του εργαζόμενου, ένας από αυτούς (μία νεαρή γυναίκα) λιποθύμησε από τις αναθυμιάσεις!

Ομως το κακό δεν σταμάτησε εκεί. Χρειάστηκαν πάνω από δύο ώρες για τον απεγκλωβισμό του εργαζόμενου από τη δεξαμενή, χρόνος που σε άλλη περίπτωση θα μπορούσε να έχει αποβεί μοιραίος. Μεταφέρθηκε στο «Θριάσιο» Νοσοκομείο με πολλαπλές κακώσεις στο κεφάλι και σε άλλα μέρη του σώματος, όπου και νοσηλεύεται.

Το πρωί της επόμενης μέρας, Σάββατο 26/5, έγινε συγκέντρωση των εργαζομένων στη πύλη της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης μετά από κάλεσμα του Συνδικάτου Μετάλλου Αττικής και του Σωματείου Ναυπηγοξυλουργών, διεκδικώντας την άμεση λήψη όλων των μέτρων για την προστασία τους, καθώς και την εφαρμογή της Συλλογικής Σύμβασης, για να «μη δουλεύουμε σαν σύγχρονοι δούλοι και να γυρίζουμε στις οικογένειές μας σώοι και αρτιμελείς».

Από τη συγκέντρωση των εργαζομένων στη Ζώνη το Σάββατο
Από τη συγκέντρωση των εργαζομένων στη Ζώνη το Σάββατο
Οπως καταγγέλλουν τα σωματεία σε ανακοίνωσή τους, την ίδια μέρα, μετά «από την έντονη απαίτησή μας, κλιμάκιο τεχνικών επιθεωρητών του υπουργείου Εργασίας» πήγε στο πλοίο, ωστόσο «περιορίστηκε στην καταγραφή του "ατυχήματος" της Παρασκευής, χωρίς να ελέγξουν τους υπόλοιπους χώρους του πλοίου ώστε να δουν τις συνθήκες που επικρατούν».

Τη μέρα μάλιστα που έγινε αυτός ο ελλιπής έλεγχος σημειώθηκε και δεύτερο εργατικό «ατύχημα», το οποίο έγινε γνωστό μόνο μετά από καταγγελίες εργαζομένων στα σωματεία. Οπως αναφέρεται στην ανακοίνωση των σωματείων, εργαζόμενος τραυματίστηκε στο πόδι και τον μετέφεραν «κρυφά σε άλλο νοσοκομείο».

Τη Δευτέρα ήρθε το τρίτο εργατικό «ατύχημα» στο ίδιο πλοίο, όταν εργαζόμενος τραυματίστηκε στον αυχένα από σίδερο που προεξείχε κάτω από το κεντρικό κλιμακοστάσιο του πλοίου, ενώ εργαζόταν σε χώρο που δεν ήταν φωτισμένος όσο έπρεπε. Και σε αυτό το «ατύχημα» χρειάστηκαν δύο ώρες για τον απεγκλωβισμό του εργαζόμενου, ο οποίος στη συνέχεια μεταφέρθηκε στο Νοσοκομείο «Αττικόν».

Καμία εργασία μέχρι τη λήψη όλων των μέτρων προστασίας!

Οι εργαζόμενοι, με νέα συγκέντρωση τη Δευτέρα, μπροστά από το «ΑΣΤΕΡΙΩΝ», αποφάσισαν ότι δεν θα ξαναπάνε για δουλειά μέχρι να υπάρξει επίσημη διαβεβαίωση από τους αρμόδιους (ΚΕΠΕΚ, επιθεωρητές υπουργείου Εργασίας κ.ά.) ότι πληρούνται όλα τα μέτρα προστασίας.

Οπως καταγγέλλουν σε ανακοίνωσή τους το Συνδικάτο Μετάλλου Αττικής και το Σωματείο Ναυπηγοξυλουργών,«από τα επαναλαμβανόμενα περιστατικά αναδεικνύονται οι ευθύνες των εταιρειών που έχουν αναλάβει τις εργασίες, αλλά και της πλοιοκτήτριας εταιρείας, που μέσω του τεχνικού ασφαλείας δεν είχε πάρει κανένα μέτρο προστασίας, καθώς και η παντελής έλλειψη συντονισμού των εργασιών».

Ειδική αναφορά κάνουν τα Συνδικάτα στον τρόπο με τον οποίο έγινε τελικά και ο απεγκλωβισμός των δύο τραυματισμένων εργαζομένων, τονίζοντας ότι «αναδεικνύει όσα εδώ και χρόνια καταγγέλλουμε, για τις ευθύνες της κυβέρνησης και του ΟΛΠ ("Cosco"). Ενώ από την πρώτη στιγμή κλήθηκαν το ΕΚΑΒ, η Πυροσβεστική και στη συνέχεια τα ΕΜΑΚ, χρειάστηκαν τουλάχιστον δύο ώρες για να απεγκλωβιστούν οι τραυματίες, χρόνος που σε πολλές περιπτώσεις έχει οδηγήσει σε τραγικά αποτελέσματα».

«Είναι χαρακτηριστικό», προσθέτουν, «ότι η νέα - υποτίθεται - δεξαμενή του ΟΛΠ δεν διέθετε ούτε ένα καλάθι για μεταφορά τραυματιών, καθώς και ότι ο ένας από τους δύο γερανούς που ήταν στην πλευρά της εξόδου του πλοίου δεν βρίσκεται σε λειτουργία».

Το αποτέλεσμα, όπως σημειώνεται, ήταν ο εργαζόμενος που τραυματίστηκε την Παρασκευή «να κατέβει δεμένος πάνω στο φορείο με εξωτερικό καλαθοφόρο όχημα, που σε καμία περίπτωση δεν είναι κατάλληλο γι' αυτήν τη δουλειά».

Τα σωματεία επισημαίνουν ότι τα νέα εργατικά «ατυχήματα», που έρχονται να προστεθούν στα όσα μέχρι τώρα «μετράει» η Ζώνη, ορισμένα από αυτά και θανατηφόρα, επιβεβαιώνουν την αναγκαιότητα της πρωτοβουλίας που ανέλαβαν το προηγούμενο διάστημα σε πανελλαδικό επίπεδο για το συντονισμό όλων των εργαζομένων στη διεκδίκηση μέτρων για την υγεία και την ασφάλεια στην εργασία.

«Η εργοδοσία, με τις πλάτες της κυβέρνησης, αδιαφορώντας παντελώς για κάθε αναγκαίο μέτρο προκειμένου να μεγιστοποιήσει τα κέρδη της, έχει μετατρέψει σε κρεματόριο κάθε εργασιακό χώρο», υπογραμμίζουν τα δύο σωματεία.

Ως επιβεβαίωση, αναδεικνύουν την προσπάθεια που καταβάλλει η κυβέρνηση να διαλύσει τις μεικτές επιτροπές ελέγχου στη Ζώνη, απορρίπτοντας ταυτόχρονα τις προτάσεις που προβάλλουν οι εργαζόμενοι για ενίσχυση της λειτουργίας τους.

Τα σωματεία απαιτούν: «Να επαναλειτουργήσουν με διευρυμένο ωράριο και το Σαββατοκύριακο οι μεικτές επιτροπές ελέγχου των μέτρων υγιεινής και ασφάλειας, αφού τα δύο από τα τρία "ατυχήματα" συνέβησαν για μια ακόμη φορά εκτός του ωραρίου που γίνονται οι έλεγχοι, τη στελέχωση του πυροσβεστικού σταθμού της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης με κατάλληλο προσωπικό, εκπαιδευμένο στον απεγκλωβισμό τραυματιών από επισκευαζόμενα πλοία. Απαιτούμε επίσης να αλλάξει άμεσα το καθεστώς με το οποίο ορίζονται οι τεχνικοί ασφαλείας, σύμφωνα με την πρόταση που έχουμε καταθέσει επανειλημμένα στους αρμόδιους, ώστε να τους διασφαλίζεται η δυνατότητα να κάνουν απερίσπαστοι τη δουλειά τους». Να σημειωθεί εδώ ότι οι τεχνικοί ασφαλείας προσλαμβάνονται από τον εφοπλιστή, δηλαδή είναι υπάλληλοί του...

«FULGOR»
Καταγγελία για έκθεση εργαζομένων σε αμίαντο

Την εύρεση αμίαντου σε αναλώσιμα μέρη μηχανήματος στην παραγωγή, καθώς και την προσπάθεια της εργοδοσίας να αποκρύψει το γεγονός, καταγγέλλουν στους εργαζόμενους του εργοστασίου της «Fulgor» (όμιλος Στασινόπουλου) με κοινή ανακοίνωσή τους τα Συνδικάτα Μετάλλου Κορινθίας, Αττικής, Πάτρας, Φθιώτιδας και Μαγνησίας.

Οπως καταγγέλλουν τα πέντε σωματεία, «διαπιστώθηκε ότι σε μηχάνημα που διαθέτει τακάκια, αυτά περιέχουν αμίαντο, υλικό που έχει αποδεδειγμένα χαρακτηριστεί καρκινογόνο και έχει απαγορευτεί η χρήση του από το 2005». Εξηγούν, μάλιστα, ότι τα τακάκια είναι ένα μέρος του εξοπλισμού που από τη φύση της χρήσης του φθείρεται, «απελευθερώνοντας στον αέρα ίνες αμιάντου, ρυπαίνοντας το χώρο, εκθέτοντας σε κίνδυνο όποιον εργάζεται στον παρακείμενο χώρο ή απλά περνάει από εκεί». Επιπλέον, η διεύθυνση της επιχείρησης «αντικατέστησε κρυφά τα τακάκια από τις μηχανές χωρίς να πάρει τα κατάλληλα μέτρα, αναθέτοντας δηλαδή την αντικατάσταση σε εξειδικευμένο πιστοποιημένο συνεργείο για αυτήν τη δουλειά, εκθέτοντας σε σοβαρό κίνδυνο κι άλλους εργαζόμενους».

«Το συγκεκριμένο περιστατικό έρχεται μόλις λίγους μήνες μετά τη γνωστή υπόθεση στο επισκευαζόμενο πλοίο "Moby Love" στο Πέραμα, όπου δεκάδες εργαζόμενοι εκτέθηκαν στο επικίνδυνο υλικό του αμιάντου με ευθύνη του εφοπλιστή και των εργολάβων, με την κυβέρνηση να προσπαθεί να συγκαλύψει τις ευθύνες τους, σπρώχνοντας τους εργαζόμενους να δουλέψουν απροστάτευτοι», υπενθυμίζουν τα σωματεία.

Καλούν τους εργάτες της «Fulgor» να πάρουν την υπόθεση της υπεράσπισης της υγείας και της ζωής τους στα δικά τους χέρια και το επιχειρησιακό σωματείο να πάρει θέση. Απαιτούν, τέλος, η διεύθυνση της επιχείρησης να καταγράψει τους εργαζόμενους που ενδεχομένως εκτέθηκαν στο επικίνδυνο υλικό, να ενημερώσει το υπουργείο Υγείας και να ενταχθούν, με ευθύνη της κυβέρνησης, σε πρόγραμμα προληπτικού ελέγχου και παρακολούθησης.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ