ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 4 Σεπτέμβρη 2018
Σελ. /24
ΝΕΟΛΑΙΑ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΟ ΛΥΚΕΙΟ
Προς ένα πιο σκληρό και ανταγωνιστικό Λύκειο

Eurokinissi

Με αλλαγές στο Λύκειο και στο σύστημα πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση συμπληρώνει η κυβέρνηση το «παζλ» των σοβαρών αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων στην Εκπαίδευση. Οι εξαγγελίες που έκανε χτες το υπουργείο Παιδείας περιγράφουν ένα Λύκειο ακόμα πιο προσδεδεμένο στην εισαγωγή στην Ανώτατη Εκπαίδευση, πιο ταξικό και απογυμνωμένο από γενικότερη μόρφωση, με διπλές εξετάσεις για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Τα όσα περιγράφει το σχέδιο που παρουσιάστηκε, αφορούν τους μαθητές που φέτος θα φοιτήσουν στη Β' Λυκείου και στόχος της κυβέρνησης είναι να νομοθετηθούν μέχρι τον ερχόμενο Δεκέμβρη.

Η κυβέρνηση δεν κρύβει πως οι αλλαγές αποτελούν κομμάτι των γενικότερων αλλαγών, τόσο στην Ανώτατη Εκπαίδευση, η οποία αλλάζει ταχύτατα για να επιτελέσει καλύτερα το ρόλο της στο σχεδιασμό του μεγάλου κεφαλαίου, όσο και στην Τεχνικοεπαγγελματική Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, όπου σταθερός στόχος παραμένει η μαζικοποίησή της, υπηρετώντας την ίδια στρατηγική, της δημιουργίας φτηνού εργατικού δυναμικού για τις ανάγκες της καπιταλιστικής ανάκαμψης. «Δεν πρόκειται να γίνει κατανοητό το σύνολο του σχεδίου, εάν δεν τοποθετηθεί μέσα σε ένα πλέγμα μιας συνολικής εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης. Και η μεταρρύθμιση αυτή έχει σχέση και με τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και με την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και όπως θα δούμε και με την επιμόρφωση των καθηγητών», δήλωσε χτες χαρακτηριστικά ο υπουργός Παιδείας.

Χρησιμοποιώντας προκλητικά το επιχείρημα της αναβάθμισης του ρόλου και του απολυτηρίου του Λυκείου, συγκροτείται μία Β' Λυκείου όπου θα ολοκληρώνονται οι εγκύκλιες γνώσεις και μία ανταγωνιστική, εξετασιοκεντρική Γ' τάξη, αποκλειστικά προσανατολισμένη, ασφυκτικά δεμένη και περιορισμένη στη διαδικασία επιλογής για την Ανώτατη Εκπαίδευση, η οποία χαρακτηρίζεται «προπαρασκευαστική τάξη για τα ΑΕΙ». Αυτό το ακόμα φτωχότερο σχολείο, που οικοδομείται, βαφτίζεται «παιδεία σύγχρονη και ελκυστική, που να ανταποκρίνεται στις πολύπλοκες απαιτήσεις μιας σύγχρονης και δημοκρατικής κοινωνίας, τόσο σε απόκτηση γνώσεων όσο και στην καλλιέργεια των αξιών»...

Οι αλλαγές στη Γ' τάξη

Οι 3 ομάδες προσανατολισμού γίνονται 4 και καθεμία αντιστοιχεί σε ένα επιστημονικό πεδίο, με ίδια βασικά μαθήματα με την αντίστοιχη σημερινή ομάδα και με αντικατάσταση του μαθήματος των Λατινικών από το μάθημα της Κοινωνιολογίας.

Στο όνομα του να αποκτήσει η Γ' Λυκείου περιεχόμενο και να μην ασχολούνται οι μαθητές μόνο με τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, προωθείται ουσιαστικά ο εξοβελισμός όσων αντικειμένων δεν εξετάζονται πανελλαδικά. Ετσι, για το ημερήσιο Λύκειο προβλέπονται τρία υποχρεωτικά μαθήματα Γενικής Παιδείας: Νεοελληνική Γλώσσα και Γραμματεία (6 ώρες), Θρησκευτικά (1 ώρα), Φυσική Αγωγή (2 ώρες) και ένα δίωρο μάθημα επιλογής που περιλαμβάνει τα ειδικά μαθήματα. Για το Εσπερινό ΓΕΛ προβλέπονται Νεοελληνική Γλώσσα και Θρησκευτικά.

Το μεγαλύτερο μέρος του προγράμματος αφορά τα μαθήματα των Ομάδων Προσανατολισμού με 6 ώρες το καθένα και είναι τα εξής: Ανθρωπιστικών Σπουδών, Αρχαία Ελληνικά, Ιστορία, Κοινωνιολογία. Θετικών Σπουδών, Φυσική, Χημεία, Μαθηματικά. Σπουδών Υγείας, Φυσική, Χημεία, Βιολογία. Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής, Μαθηματικά, Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον, Οικονομία.

Το απολυτήριο του Λυκείου

Οι βαθμοί των τετραμήνων θα διαμορφώνονται για όλα τα μαθήματα, εκτός της Φυσικής Αγωγής, από ωριαία διαγωνίσματα και εργασίες, όπως σήμερα. Οι γραπτές ενδοσχολικές εξετάσεις του Ιούνη θα γίνονται στα τέσσερα εξάωρα μαθήματα και, σε μία κίνηση ενίσχυσης του εξετασιοκεντρικού χαρακτήρα του Λυκείου, καθιερώνονται διαδικασίες τύπου πανελλαδικών σε επίπεδο ομάδων σχολείων, ανά δήμο στις μεγάλες πόλεις και ανά νομό στην επαρχία. Τα θέματα στα οποία θα εξετάζονται οι τελειόφοιτοι θα προετοιμάζονται από ομάδα εκπαιδευτικών όλων των σχολείων ανά ομάδα, θα στέλνονται ηλεκτρονικά στα σχολεία, ενώ τα γραπτά θα βαθμολογούνται, αφού καλυφθούν τα ονόματα, από καθηγητή άλλου σχολείου.

Ο βαθμός για κάθε γραπτώς εξεταζόμενο μάθημα θα προκύπτει κατά 40% για την τελική ενδοσχολική εξέταση και 60% για το βαθμό των τετραμήνων και για τα υπόλοιπα εξολοκλήρου από το βαθμό των τετραμήνων.

Οπως διευκρινίζεται, οι αλλαγές δεν αφορούν τα ΕΠΑΛ.

Η επιλογή για την Ανώτατη Εκπαίδευση

Με το σχέδιο του υπουργείου Παιδείας, οι μαθητές καλούνται να προχωρήσουν ακόμα νωρίτερα, μόλις δηλαδή τελειώσουν τη Β' Λυκείου, σε δεσμευτικές επιλογές που αφορούν το μέλλον τους. Ετσι, τον Ιούλη συμπληρώνουν ένα πρώτο μηχανογραφικό με 10 προτιμήσεις τμημάτων και αν δεν υποβάλουν τη συγκεκριμένη δήλωση, χάνουν το δικαίωμα εισαγωγής στην Ανώτατη Εκπαίδευση.

Με βάση τις προτιμήσεις που θα προκύψουν από την παραπάνω διαδικασία και τον αριθμό εισακτέων σε κάθε τμήμα, προκύπτει ένας αριθμός τμημάτων για τα οποία ο αριθμός προτιμήσεων θα είναι ίσος ή μικρότερος από τον αριθμό εισακτέων. Τα τμήματα αυτά ονομάζει το υπουργείο «Τμήματα Ελεύθερης Πρόσβασης» (ΤΕΠ). Δεν πρόκειται για συγκεκριμένα τμήματα, αλλά θα διαμορφώνονται κάθε χρόνο με βάση τις προτιμήσεις των υποψηφίων. Το σχέδιο παραπέμπει δηλαδή στα σημερινά τμήματα χαμηλής ζήτησης, που είτε επειδή είναι απομακρυσμένα είτε επειδή απαξιώνονται λόγω των κυβερνητικών επιλογών, ελάχιστοι τα δηλώνουν στο μηχανογραφικό.

Τα Τμήματα που δηλώθηκαν από αριθμό υποψηφίων μεγαλύτερο από εκείνο των εισακτέων σε αυτά, ονομάζονται «Τμήματα πρόσβασης μόνο με πανελλαδικές εξετάσεις».

Στη συνέχεια, το Φλεβάρη και ενώ θα φοιτούν στη Γ' Λυκείου, οι μαθητές δηλώνουν αν θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις ή αν επιλέγουν να εισαχθούν σε ένα από τα ΤΕΠ που είχαν δηλώσει στο πρώτο μηχανογραφικό (αν βέβαια υπάρχει τέτοιο τμήμα ανάμεσα στις προτιμήσεις του). Σημειώνεται πως για όσους εισαχθούν σε τέτοια τμήματα δεν προβλέπεται δυνατότητα μετεγγραφής. Αν πάλι επιλέξει να δώσει πανελλαδικές εξετάσεις, χάνει το δικαίωμα να εισαχθεί σε «Τμήμα Ελεύθερης Πρόσβασης».

Για εκείνους που επιλέξουν να μπουν στη διαδικασία εξετάσεων στα ίδια μαθήματα, μέσα από τις πανελλαδικές, προβλέπεται η συμπλήρωση δεύτερου μηχανογραφικού δελτίου μετά από αυτές. Εκεί μπορούν να δηλώσουν όσα τμήματα επιθυμούν με βάση τις επιδόσεις τους, όπως ισχύει και σήμερα.

Σύμφωνα με το υπουργείο, για τον πρώτο χρόνο εφαρμογής του νέου συστήματος, στο βαθμό των πανελλαδικών εξετάσεων θα μετρήσει κατά 90% ο μέσος όρος βαθμολογίας στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα και μαθήματα και κατά 10% ο βαθμός απολυτηρίου, με στόχο να αυξηθεί σταδιακά το ποσοστό του βαθμού απολυτηρίου.

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΗ ΝΕΟΛΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
«Χτίζουν» ένα Λύκειο ακόμα πιο εξοντωτικό και ψυχοφθόρο

Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου του ΚΣ με αφορμή τις αλλαγές που ανακοίνωσε η κυβέρνηση

Ανακοίνωση με αφορμή τις εξαγγελίες για αλλαγές στο Λύκειο και στο σύστημα πρόσβασης εξέδωσε το Γραφείο Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ, στην οποία τονίζει τα εξής:

«Με τη συνέντευξη Τύπου του υπουργού Παιδείας για την παρουσίαση του νομοσχεδίου για τις αλλαγές στο Λύκειο και το εξεταστικό, επιβεβαιώνεται περίτρανα πως η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ ετοιμάζει ένα χειρότερο Λύκειο για τους μαθητές και τις οικογένειές τους, που δεν έχει καμία σχέση με το σχολείο των σύγχρονων αναγκών και δυνατοτήτων.

Πάνω στα ήδη τσακισμένα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, η κυβέρνηση ετοιμάζεται να "χτίσει" ένα σχολείο ακόμα πιο εξοντωτικό και ψυχοφθόρο. Ενα Λύκειο με περισσότερες εξετάσεις, ακόμα πιο σκληρό και ανταγωνιστικό εξεταστικό κέντρο. Ενα Λύκειο με μεγαλύτερα εμπόδια, που θα κοιτά περισσότερο τους μαθητές και τις οικογένειές τους στην τσέπη.

Το Λύκειο που ετοιμάζει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, με το νομοσχέδιο που θα καταθέσει και αφορά άμεσα τη συντριπτική πλειοψηφία των μαθητών, είναι ένα Λύκειο που "εξορίζει" την όποια γενική ολόπλευρη μόρφωση είχε απομείνει και το μετατρέπει σε ένα θάλαμο ξεσκαρταρίσματος των μαθητών, που από πιο μικρή ηλικία θα καλούνται να πάρουν σοβαρές αποφάσεις για το μέλλον τους και μάλιστα με πολύ λιγότερες επιλογές στη διάθεσή τους.

Μάλιστα, με τα παραπάνω θα βρεθούν αντιμέτωποι και οι μαθητές της φετινής Β' Λυκείου, που θα ξεκινήσουν τη νέα σχολική χρονιά χωρίς να ξέρουν κυριολεκτικά τι τους ξημερώνει, μιας και από το πουθενά καλούνται να φτιάξουν τον Ιούλιο του 2019 το μηχανογραφικό τους.

Παραμύθια αποδείχθηκαν και τα περί ελεύθερης πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, που διατυμπανίζει η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας. Τίποτα ουσιαστικό δεν αλλάζει! Στην πραγματικότητα, η κυβέρνηση βαφτίζει "ελεύθερη πρόσβαση" αυτό που και σήμερα ισχύει. Δηλαδή πως τμήματα που είναι απαξιωμένα, με ευθύνη τόσο της σημερινής όσο και των προηγούμενων κυβερνήσεων, έχουν τελικά χαμηλή ζήτηση, σε σημείο που ο βαθμός των πανελλαδικών εξετάσεων δεν παίζει πραγματικό ρόλο για την εισαγωγή σε αυτά.

Οι μαθητές και οι οικογένειές τους να μην πιστέψουν την κυβέρνηση που, συνεχίζοντας στο δρόμο όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ) και στις κατευθύνσεις της ΕΕ, έβαλε και την Παιδεία στο μνημόνιο. Την κυβέρνηση που έχει τσακίσει τις ζωές και το μέλλον των μαθητών και τώρα ετοιμάζεται να βάλει οριστική ταφόπλακα σε ό,τι είχε απομείνει από τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών της λαϊκής οικογένειας. Οι μαθητές και οι οικογένειές τους να γυρίσουν την πλάτη και στη ΝΔ, που "τσακώνεται" με τον ΣΥΡΙΖΑ για το ποιος θα κάνει το σχολείο μεγαλύτερη "αρένα" ανταγωνισμού και εξόντωσης, και με την ευκαιρία ζητάει και την επαναφορά της βάσης του 10.

Καμία αναμονή! Η ΚΝΕ καλεί τους μαθητές σε αγωνιστικό συναγερμό και ξεσηκωμό από το πρώτο κιόλας κουδούνι της νέας σχολικής χρονιάς! Το νομοσχέδιο που κάνει χειρότερο το σημερινό σχολείο να μην περάσει! Μέσα από τον οργανωμένο συλλογικό τους αγώνα, οι μαθητές να εξασφαλίσουν χωρίς χάσιμο χρόνου πως η κυβέρνηση, η ΕΕ και όσοι τη στηρίζουν θα βρουν απέναντί τους ένα μαθητικό κίνημα ακόμα πιο δυνατό και αποφασισμένο να παλέψει για το σχολείο που έχουν ανάγκη οι μαθητές.

Ενα σχολείο με ό,τι επιβάλλει η εξέλιξη των επιστημών, της τεχνολογίας, του ανθρώπινου πολιτισμού. Ενα σχολείο που δεν θα κοιτά τους μαθητές και τις οικογένειές τους στην τσέπη, που δεν θα τους διαχωρίζει, αλλά θα μορφώνει πραγματικά και ολόπλευρα όλα τα παιδιά. Για ένα σχολείο που δεν θα αντιμετωπίζει τους μαθητές σαν "παπαγαλάκια" και "μέσους όρους βαθμολογιών", αλλά θα θέτει τις βάσεις για ανθρώπους δημιουργικούς, με κριτική σκέψη, μορφωμένους, όποιο επάγγελμα και αν ακολουθήσουν στη ζωή τους.

Οι μαθητές έχουν αποδείξει και στο παρελθόν με τους αγώνες τους πως δεν παραιτούνται από το δίκαιο αίτημά τους για σχολείο που θα μορφώνει και δεν θα εξοντώνει, το οποίο όχι μόνο δεν είναι "ουτοπία", όπως το χαρακτηρίζει ο υπουργός Παιδείας, αλλά το μόνο αναγκαίο σήμερα. Γι' αυτό και φέτος οι μαθητές, μαζί με τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς, τους φοιτητές, με όλο το λαό, δεν θα μείνουν με σταυρωμένα τα χέρια απέναντι στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης, αλλά θα οργανώσουν τον αγώνα τους για τη μόρφωση, τη ζωή και το μέλλον που μας αξίζει.

Κάθε τάξη, κάθε σχολείο να γίνει εστία συζήτησης και αγώνα, γιατί όπως λέει και ένα μαθητικό σύνθημα, "Ρεαλισμός δεν είναι να κάτσουμε στα αυγά μας, είναι να παλέψουμε τα δικαιώματά μας"!».

ΚΟΜΜΟΥΝΙΣΤΙΚΟ ΚΟΜΜΑ ΕΛΛΑΔΑΣ
Ενισχύεται ο χαρακτήρας του σχολείου ως «σκληρού εξεταστικού κέντρου»

Το Γραφείο Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση για τις εξαγγελίες της κυβέρνησης για το Λύκειο και το νέο σύστημα πρόσβασης:

«Οι εξαγγελίες της κυβέρνησης για το Λύκειο και τον τρόπο εισαγωγής στην Ανώτατη Εκπαίδευση ενισχύουν παραπέρα το χαρακτήρα του σχολείου ως "σκληρού εξεταστικού κέντρου", με νέες εξετάσεις τύπου πανελλαδικών στη Γ' Λυκείου, με σοβαρό περιορισμό των επιλογών των μαθητών στο μηχανογραφικό, θέτοντας, ακόμα πιο νωρίς και βίαια, εμπόδια και διλήμματα σε νέα παιδιά. Ακόμα και τα ψήγματα της - αναγκαίας για τον σύγχρονο άνθρωπο - γενικής παιδείας, που έχουν απομείνει, σταματάνε στην ηλικία των 15 ετών.

"Γεύση" για το πού το πάει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ με το Λύκειο, έχουν πάρει ήδη η λαϊκή οικογένεια και τα παιδιά της.

Η "κανονικότητα" του σχολείου που ευαγγελίζεται η κυβέρνηση είναι η καθημερινότητα των κενών σε εκπαιδευτικούς, είναι οι συμπτύξεις μαθημάτων και ειδικοτήτων εκπαιδευτικών. Είναι ο εκπαιδευτικός αναχρονισμός, να αναγκάζονται, δηλαδή, οι εκπαιδευτικοί να κάνουν μαθήματα άσχετα με την επιστήμη τους. Η "κανονικότητα" του σχολείου είναι η παραπαιδεία, την αιτία της οποίας η κυβέρνηση αποδίδει ακόμα και στη νοοτροπία των γονιών! Το ενδιαφέρον της είναι εντελώς υποκριτικό, όταν χρόνια τώρα, με ευθύνη τόσο αυτής όσο και των προηγούμενων κυβερνήσεων, δεν λειτουργούν ουσιαστικά η ενισχυτική διδασκαλία και η πρόσθετη διδακτική στήριξη στο δημόσιο Γυμνάσιο και Λύκειο.

Οι διακηρύξεις για δήθεν ελεύθερη πρόσβαση κρύβουν ότι και σήμερα, σε τμήματα ΑΤΕΙ, που διαρκώς απαξιώνονται από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, συνεχίζοντας την πολιτική της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, οι νέοι εισάγονται ούτως ή άλλως με πολύ χαμηλούς βαθμούς.

Το κύριο είναι ότι το σχολείο που ετοιμάζουν βρίσκεται σε κραυγαλέα αντίθεση με τις σύγχρονες ανάγκες, για ένα σχολείο που θα μορφώνει ολόπλευρα και δεν θα εξοντώνει, για ουσιαστική και ποιοτική αύξηση του ελεύθερου χρόνου των εφήβων.

Το άγχος των μαθητών του Λυκείου, η απώλεια του μορφωτικού ρόλου του, έχουν τις ρίζες τους στην κοινωνία της εκμετάλλευσης, του ανταγωνισμού και των ταξικών φραγμών. Αυτήν την κοινωνία υπηρετεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝΕΛ, αλλά και η ΝΔ που μάλιστα προτείνει προκλητικά την επαναφορά της "βάσης του δέκα", για να κόψει τα φτερά χιλιάδων νέων των λαϊκών οικογενειών.

Το βασικό ζήτημα είναι ότι το σχολείο και ειδικά το Λύκειο γίνεται απωθητικό, γιατί ο ανταγωνισμός για μια "θέση στον ήλιο" εντείνεται, γιατί η ανεργία και η ανασφάλεια καλπάζουν, γιατί η μόρφωση γίνεται εμπόρευμα και η πρόσβαση σε αυτήν καθορίζεται από την τσέπη του καθενός.

Το ΚΚΕ απευθύνεται στους μαθητές, στους εκπαιδευτικούς, συνολικά στην εργατική - λαϊκή οικογένεια, με επίγνωση της συσσωρευμένης πείρας που διαθέτουν, και τους καλεί να μην πιστέψουν ούτε λέξη από την προπαγάνδα της κυβέρνησης, να απορρίψουν τους σχεδιασμούς της και να βρεθούν σε θέση μάχης, παλεύοντας για ένα σχολείο που θα δουλεύει σταθερά με όλα - και για όλα - τα παιδιά, αναπτύσσοντας όλες τις κλίσεις, τα ενδιαφέροντα, τα ταλέντα, που θα καλλιεργεί τη δίψα για μόρφωση και θα δίνει διέξοδο στις νεανικές ανησυχίες. Το σχολείο των σύγχρονων αναγκών και δυνατοτήτων της εποχής μας».

Σήμερα το Φεστιβάλ στην Πτολεμαΐδα

Σήμερα, Τρίτη 4 Σεπτέμβρη στις 20.00, το Φεστιβάλ 100 χρόνια ΚΚΕ - 50 χρόνια ΚΝΕ κάνει «στάση» στην Πτολεμαΐδα. Οι εκδηλώσεις ξεκινούν στις 20.00, στο Πέτρινο Δημοτικό σχολείο Πτολεμαΐδας. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει ομιλία από τον Θανάση Χάστα, Γραμματέα της ΕΠ Δυτικής Μακεδονίας του ΚΚΕ, ενώ θα ακολουθήσει συναυλία με την Ρίτα Αντωνοπούλου και τον Μανώλη Ανδρουλιδάκη.

Επίσης, θα προβληθεί video για τα 100 χρόνια του ΚΚΕ, ενώ θα υπάρχουν εκθέσεις και αφιερώματα στην 100χρονη δράση του ΚΚΕ, στην ηρωική Εθνική Αντίσταση και τον ΔΣΕ, στο εργατικό κίνημα της περιοχής, έκθεση βιβλίου κ.ά.

Διαμαρτυρία από επιτυχόντες του ΑΣΕΠ

Παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας έκαναν χτες το πρωί εκπαιδευτικοί που πέτυχαν στον γραπτό διαγωνισμό του ΑΣΕΠ του 2008 και δεν διορίστηκαν. Σε συνάντηση που είχε αντιπροσωπεία τους με παράγοντες του υπουργείου Παιδείας, τέθηκε το ζήτημα της εφαρμογής των αποφάσεων δικαστηρίων που δικαιώνουν 500 περίπου εκπαιδευτικούς και το αίτημα για άμεσο διορισμό τους. Οπως μετέφεραν, η απάντηση που έλαβαν ήταν ότι έχει σταλεί σχετικό ερώτημα στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους, χωρίς ωστόσο να τους γίνει γνωστό το περιεχόμενο του ερωτήματος. Ανάλογη ήταν η τοποθέτηση του υπουργού Παιδείας, ο οποίος δήλωνε χτες πως αναμένεται σχετική απάντηση από το Νομικό Συμβούλιο.

Από πλευράς των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στην κινητοποίηση τονίζεται πως σε καμία περίπτωση το αίτημα για μόνιμο διορισμό δεν τους φέρνει σε αντίθεση με τους συναδέλφους τους. Πολλοί από τους ίδιους άλλωστε δουλεύουν για πολλά χρόνια ως αναπληρωτές, καλύπτοντας ανάγκες των σχολείων, σαν γυρολόγοι, με μισά δικαιώματα, βιώνοντας την πολιτική που πλήττει ευθέως τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών της λαϊκής οικογένειας. Ζητήματα για τα οποία η διέξοδος βρίσκεται στους μαζικούς μόνιμους διορισμούς ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες των σχολείων και - ενάντια σε λογικές διαχωρισμών - να διασφαλιστεί το δικαίωμα στη μόνιμη και σταθερή εργασία, όπως τονίστηκε και από τους εκπαιδευτικούς του ΠΑΜΕ που παρευρέθηκαν στη χτεσινή κινητοποίηση.

ΚΕΡΚΥΡΑ
Για τέταρτη χρονιά τα μαθήματα αλληλεγγύης

Δωρεάν μαθήματα ενισχυτικής διδασκαλίας, στο πλαίσιο της αλληλεγγύης προς τις λαϊκές οικογένειες και τα παιδιά τους, οργανώνουν σωματεία της Κέρκυρας. Συγκεκριμένα, ο Κερκυραϊκός Σύνδεσμος Ιδιωτικών Υπαλλήλων, το Συνδικάτο Εργατοτεχνιτών Οικοδόμων και Συναφών Επαγγελμάτων και ο Σύνδεσμος Ξενοδοχοϋπαλλήλων ετοιμάζονται να ξεκινήσουν για τέταρτη χρονιά φέτος τα μαθήματα αλληλεγγύης και καλούν μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς να δηλώσουν τη συμμετοχή τους στο τηλέφωνο 6946125471.

Στην κοινή τους ανακοίνωση τα τρία σωματεία σημειώνουν: «Στόχος των μαθημάτων αλληλεγγύης δεν είναι σε καμία περίπτωση να υποκαταστήσουμε το δημόσιο σχολείο. Αντίθετα τα σωματεία και οι δυνάμεις που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ παλεύουν για πραγματικά δωρεάν δημόσιο σχολείο, που να μορφώνει ολόπλευρα και να μην απαιτούνται κανενός είδους επιπλέον φροντιστήρια και μαθήματα. Τα μαθήματα αλληλεγγύης έχουν στόχο να μη στερηθούν τα παιδιά τη βοήθεια επειδή δεν έχουν να πληρώσουν. Να μη λυγίσουν στις δυσκολίες και τα εμπόδια».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ