ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 19 Δεκέμβρη 2018
Σελ. /24
Στο σημερινό 4σέλιδο «Νεολαία» μπορούμε να βρούμε:
  • Ρεπορτάζ από την Πανελλαδική Συνάντηση των μαθητών που έγινε την περασμένη Κυριακή στην Αθήνα.
  • Αποσπάσματα εισήγησης στην 9η Πανελλαδική Συνάντηση του ΜΑΣ για την οργάνωση του φοιτητικού κινήματος.
  • Μια πρώτη ματιά στα διετή προγράμματα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης στα ΑΕΙ.
ΜΑΘΗΤΕΣ
Το μήνυμα του αγώνα θα φτάσει παντού σε κάθε σχολείο

Αποσπάσματα από την εισήγηση στην Πανελλαδική Συνάντηση Συντονιστικών Επιτροπών και Σχολείων την Κυριακή 16 Δεκέμβρη

Την αποφασιστικότητά τους για συνέχιση του αγώνα τους για «σχολείο που να μορφώνει και όχι να εξοντώνει» επιβεβαίωσαν οι μαθητές εκπρόσωποι Συντονιστικών Επιτροπών και Σχολείων από όλη τη χώρα, που πήραν μέρος στην Πανελλαδική Συνάντηση που έγινε την Κυριακή 16 Δεκέμβρη.

Στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Καισαριανής, που φιλοξένησε τη Συνάντηση, αντάμωσαν μαθητές από Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Γιάννενα, Αρτα, Πρέβεζα, Βέροια, Κιλκίς, Λάρισα, Λαμία, Λιβαδειά, Χανιά, Ηράκλειο και αλλού. Αντάλλαξαν εμπειρία από τη δράση τους από την αρχή της χρονιάς και κατέληξαν σε επόμενα αγωνιστικά βήματα.

Την εισηγητική ομιλία παρουσίασε εκ μέρους της Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών Αθήνας ο Δημήτρης Βουρνάς, πρόεδρος του 15μελούς του ΕΠΑΛ Ζωγράφου. Οπως τόνισε, «η Συντονιστική Επιτροπή της Αθήνας πήραμε την πρωτοβουλία να καλέσουμε τις Συντονιστικές Επιτροπές και τα σχολεία όλης της χώρας σε πανελλαδικό συντονισμό, μέσα σε μια χρονιά που ήδη μετράμε δεκάδες μαθητικούς αγώνες. Η σημερινή μας Συνάντηση είναι ένα ακόμα αγωνιστικό πανελλαδικό ραντεβού, που προστίθεται σε όλα τα προηγούμενα. Σήμερα είμαστε εδώ για να συζητήσουμε και να αποφασίσουμε την κλιμάκωση του αγώνα μας, να ετοιμάσουμε ακόμα πιο μαζικούς και δυναμικούς αγώνες».

Ενάντια στο σχέδιο για πιο εξοντωτικό Λύκειο

Ο Δ. Βουρνάς
Ο Δ. Βουρνάς
Στο επίκεντρο της Συνάντησης βρέθηκε το σχέδιο της κυβέρνησης για το Λύκειο, η επιχειρηματολογία με την οποία το συνοδεύει το υπουργείο και οι συνέπειες για τους μαθητές. Εισηγητικά τονίστηκε σχετικά:

«Να μην τολμήσουν να καταθέσουν το νομοσχέδιο που θα κάνει το σχολείο ακόμα πιο εξοντωτικό εξεταστικό κέντρο και θα μας βάζουν να δίνουμε διπλές πανελλαδικές εξετάσεις, μιας και πέρα από τις γνωστές πανελλαδικές, θέλουν να μας φορτώσουν έναν ακόμα γύρο, αφού και για το απολυτήριο του Λυκείου θα πρέπει να δίνουμε εξετάσεις τύπου πανελλαδικών σε επίπεδο δήμων ή νομών. Και μην μας πει ο κύριος Γαβρόγλου ξανά πως δεν είναι έτσι και πως δεν έχουμε καταλάβει σωστά, γιατί αυτός ο ίδιος σε συνεντεύξεις του έχει δηλώσει πως η κυβέρνηση με το νομοσχέδιο σχεδιάζει να διατηρήσει τις πανελλαδικές και ταυτόχρονα να τις επεκτείνει και σε τοπικό επίπεδο. Δηλαδή, με απλά λόγια, ετοιμάζονται να σφίξουν και άλλο τη θηλιά του ανταγωνισμού και του άγχους, βάζοντάς μας να διανύουμε όχι έναν αλλά δύο εξεταστικούς μαραθώνιους, με την παπαγαλία να χτυπάει κόκκινο! (...)

Αγωνιζόμαστε για ένα σχολείο που θα μας μορφώνει χωρίς διακρίσεις, για ένα σχολείο χωρίς εμπόδια για τους μαθητές. Αγωνιζόμαστε για ένα σχολείο που θα μας δίνει ολόπλευρη γνώση, στο οποίο θα είμαστε δημιουργικοί και όχι αριθμοί ονομάτων για τα απουσιολόγια. Για ένα σχολείο που δεν θα κοιτάει την τσέπη των γονιών μας, για Παιδεία που δεν θα είναι εμπόρευμα, αλλά θα είναι δημόσια και δωρεάν για όλους μας».

Ανανεώνοντας τον αγωνιστικό σχεδιασμό

Από την Πανελλαδική Συνάντηση
Από την Πανελλαδική Συνάντηση
Σε ό,τι αφορά τα επόμενα βήματα των μαθητών, αποφασίστηκαν πολύμορφες πρωτοβουλίες και άμεση απάντηση με την ανακοίνωση της ημερομηνίας κατάθεσης του νομοσχεδίου. Οπως τονίστηκε:

«Ετοιμάζουμε νέους μαθητικούς αγώνες. Η Συντονιστική Επιτροπή της Αθήνας προτείνουμε από τώρα να οργανώνονται αγωνιστικές πολύμορφες δράσεις στα σχολεία. Να απλώνει η συζήτηση σε κάθε τάξη και σχολείο. Δίνουμε ζωή στη μαθητική κοινότητα. Φτιάχνουμε πολιτιστικές και αθλητικές ομάδες εκεί που δεν υπάρχουν, ζωντανεύουμε με τη δράση μας όσες ήδη λειτουργούν. Κάνουμε συναυλίες, οργανώνουμε πορείες, κλεισίματα δρόμων και άλλες αγωνιστικές δράσεις με στόχο να μπαίνουν και άλλοι συμμαθητές μας στον αγώνα. Κρατάμε αναμμένη τη φλόγα του αγώνα σε κάθε σχολείο. Δυναμώνουμε τις Συντονιστικές Επιτροπές που υπάρχουν, φτιάχνουμε νέες εκεί που δεν έχουμε!

Είμαστε σε ετοιμότητα! Σε κάθε σχολείο σε όλη την Ελλάδα πρέπει να σημάνει μαθητικός συναγερμός».

Από την Πανελλαδική Συνάντηση αποφασίστηκαν:

  • Κινητοποιήσεις και πορείες σε όλη την Ελλάδα μόλις ανακοινωθεί η ημερομηνία κατάθεσης του νομοσχεδίου.
  • Εκδοση εφημερίδας με το κάλεσμα του αγώνα μας, άρθρα Συντονιστικών Επιτροπών και μαθητών με στόχο να φτάσει σε κάθε σχολείο, σε κάθε μαθητή.
  • 21 Μάρτη, Παγκόσμια Μέρα κατά του ρατσισμού, οργάνωση δράσεων κατά του ρατσισμού και του φασισμού σε όλα τα σχολεία της Ελλάδας. Δράσεις αλληλεγγύης με τους πρόσφυγες και μετανάστες συμμαθητές τους κόντρα στους φασίστες και τις σάπιες ιδέες τους.

«Από αύριο κιόλας το μήνυμα του αγώνα θα φτάσει παντού σε κάθε σχολείο σε όλη την Ελλάδα. Ολοι εμείς που είμαστε σήμερα εδώ, να μπούμε αποφασιστικά μπροστά στο ζωντάνεμα όλης της ζωής στο σχολείο, των 5μελών και 15μελών, των Γενικών Συνελεύσεων των μαθητών, ώστε να έχουν λόγο και δράση για όλα όσα μας απασχολούν.

Συνεχίσουμε ακόμα πιο δυναμικά, γιατί ξέρουμε πως μόνο με τον αγώνα μας μπορούμε να μπλοκάρουμε τα χειρότερα που μας ετοιμάζουν. Μόνο με τον αγώνα μας μπορούμε να εξασφαλίζουμε ένα σχολείο που θα μας μορφώνει πραγματικά χωρίς να μας εξοντώνει», τονίστηκε.

Χαιρετιστήριο μήνυμα Ιταλών εκλεγμένων μαθητών

Την αλληλεγγύη τους στον αγώνα και στα αιτήματα των Ελλήνων μαθητών εκφράζουν, σε χαιρετιστήριο μήνυμα που διαβάστηκε στην Πανελλαδική Συνάντηση, εκλεγμένοι σε Περιφερειακά Μαθητικά Συμβούλια της Ιταλίας. Σχετικά με τη Συνάντηση τονίζουν:

«Πιστεύουμε ότι τέτοιου είδους πρωτοβουλίες συζήτησης και συντονισμού των μαθητικών αγώνων είναι αναγκαίες για την εμβάθυνση της ανάλυσης και την εξέλιξη των θέσεων, για μια ακόμα πιο πλατιά συμμετοχή νέων στην πάλη για ένα διαφορετικό εκπαιδευτικό σύστημα».

Αναφέρονται στη στρατηγική της ΕΕ για την Εκπαίδευση και τις συνέπειες για τους μαθητές στην Ιταλία, τονίζοντας: «Στην Ιταλία βιώνουμε στο πετσί μας τις συνέπειες αυτού του σχεδίου, που εισήχθηκε με την εναλλαγή ανάμεσα στο σχολείο και την υποχρεωτική δουλειά, με τη μεταρρύθμιση της κυβέρνησης Ρέντσι το 2015. Αυτήν τη στιγμή, 1,5 εκατομμύριο Ιταλοί μαθητές είναι υποχρεωμένοι να δουλεύουν τζάμπα, με πρόσχημα την πάλη κατά της ανεργίας.

Οι κυβερνήσεις των χωρών μας έχουν υπακούσει σε όλες τις αποφάσεις και τα μνημόνια της ΕΕ, εφαρμόζοντας μέτρα από δάκρυα και αίμα που έχουν χειροτερέψει την κατάσταση της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων. Τα τελευταία χρόνια έχουμε κινητοποιηθεί για να μην περάσουν οι κυβερνητικές μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία, διεκδικώντας έναν διαφορετικό τύπο εκπαίδευσης, ακριβώς στον αντίποδα από αυτόν που προωθούν όλες οι πολιτικές δυνάμεις που έχουν κυβερνήσει, κεντροδεξιές και κεντροαριστερές (...).

Σήμερα, η πάλη μας μπορεί να γίνει ακόμα πιο διεισδυτική μόνο αν είμαστε ικανοί να συμμετάσχουν ενεργά σε αυτήν ακόμη περισσότεροι μαθητές, ενημερώνοντας παράλληλα πλατιά για τις κινητοποιήσεις και τις καθημερινές μας δραστηριότητες. Μόνο αν αποδίδουμε ανοικτά τις πολιτικές ευθύνες για την κατάσταση που ζούμε στοχεύοντας τον πραγματικό αντίπαλο, μόνο αν συνδέσουμε τις μαθητικές διεκδικήσεις με την πάλη των εργατών για την οικοδόμηση μιας άλλης, πιο δίκαιης κοινωνίας. Μόνο αν στηρίξουμε την ανάγκη για ένα διαφορετικό εκπαιδευτικό σύστημα, που θα επιτρέπει σε κάθε νέο να ικανοποιήσει τις ανάγκες του, να εκφράσει τις ικανότητες και τα όνειρά του για τη ζωή. Αυτά είναι μόνο κάποια από τα καθήκοντα που θεωρούμε πολύ σημαντικά για την εξέλιξη και ανάπτυξη του αγώνα των μαθητών», σημειώνουν ανάμεσα σε άλλα οι Simon Vial, πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Μαθητών του Τορίνο, Bryan Barresi, πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Μαθητών του Λιβόρνο και Raji Colombo, πρόεδρος του Περιφερειακού Συμβουλίου Μαθητών της Βενετίας.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ