ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 16 Φλεβάρη 2019 - Κυριακή 17 Φλεβάρη 2019
Σελ. /40
ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΝΣΤΟΛΟΥΣ
ΝΑΤΟική «σκιά» στον εναέριο χώρο των Βαλκανίων

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ έφερε για κύρωση στη Βουλή στις 8/2 το πρωτόκολλο εισδοχής της Βόρειας Μακεδονίας, για ένταξή της στο ΝΑΤΟ. Αλλη μια χώρα των Βαλκανίων στο ΝΑΤΟ. Ο υπουργός Αμυνας στην ομιλία του στη Βουλή είπε: «Η ένταξη της Βόρειας Μακεδονίας στο ΝΑΤΟ θα απαιτήσει από τη χώρα αυτή συστηματική προετοιμασία και καταβολή προσπαθειών μετασχηματισμού των Ενόπλων Δυνάμεών της, ώστε να ανταποκρίνεται στα προαπαιτούμενα πρότυπα και στις απαιτήσεις της Συμμαχίας (ΝΑΤΟ), που αφορούν στη διαλειτουργικότητα και την τυποποίηση».

Ταυτόχρονα, πληθαίνουν τα δημοσιεύματα σχετικά με τους νέους σχεδιασμούς του δολοφονικού μηχανισμού του ΝΑΤΟ στην περιοχή.

Πιο συγκεκριμένα, η ιστοσελίδα «viadiplomacy.gr» αναλύει τους σχεδιασμούς του ΝΑΤΟ στα Βαλκάνια. Οι ιμπεριαλιστές θέλουν να «χτίσουν» μια ισχυρή αεροπορία στα Βαλκάνια, ελέγχοντας τον εναέριο χώρο τους.

Δεν είναι η πρώτη φορά που εμφανίζονται τέτοια δημοσιεύματα. Ηδη το ΝΑΤΟ έχει αποφασίσει ότι η Ελλάδα και η Ιταλία διαδοχικά θα έχουν την ευθύνη επιτήρησης και ελέγχου του εναέριου χώρου του Μαυροβουνίου. Επίσης η Ελλάδα έχει την ευθύνη της επιτήρησης του εναέριου χώρου της Αλβανίας, στο πλαίσιο του ΝΑΤΟ.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, αυτήν τη φορά το ΝΑΤΟ προχωράει σε ολοκληρωτικό και απόλυτο έλεγχο του εναέριου χώρου των Βαλκανίων, μιας και θα διαθέτει μια από τις πιο ισχυρές αεροπορικές δυνάμεις, στο γεωγραφικό χώρο από τη Σλοβενία μέχρι τη Μαύρη Θάλασσα. Οι πρώτες δυνάμεις Πολεμικής Αεροπορίας, που θα συνθέτουν την αιχμή του ΝΑΤΟικού δόρατος, θα είναι από Ελλάδα, Σλοβακία και Βουλγαρία. Στη συνέχεια θα ενταχθούν και πολεμικά αεροσκάφη της Κροατίας, αφού πρώτα θα έχει αγοράσει καινούργια πολεμικά αεροσκάφη. Γι' αυτό και οι ΗΠΑ πρόσφατα μπλόκαραν την αγορά μεταχειρισμένων μαχητικών αεροσκαφών από την Κροατία.

Με τους παραπάνω σχεδιασμούς των ΗΠΑ - ΝΑΤΟ σχετίζεται και η πρόσφατη ανακοίνωσή τους (1/2019) για την κατασκευή στην Αλβανία της πρώτης αεροπορικής ΝΑΤΟικής βάσης στα Βαλκάνια και γι' αυτόν το σκοπό το ΝΑΤΟ θα δαπανήσει περισσότερα από 50 εκατ. ευρώ.

Οι αποφάσεις αυτές του ΝΑΤΟ τίποτε καλό δεν προοιωνίζονται για τους λαούς των Βαλκανίων. Οι ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις εμπλέκονται ολοένα και περισσότερο στο επικίνδυνο κουβάρι των ανταγωνισμών για τον έλεγχο των Βαλκανίων. Ολοένα και περισσότερες ελληνικές στρατιωτικές δυνάμεις δρουν μακριά από τα σύνορα, όπως η παρουσία φρεγάτας στην περιοχή του Λιβάνου, αεροσκάφη και προσωπικό των Ενόπλων Δυνάμεων πήραν μέρος στη μεγαλύτερη άσκηση του ΝΑΤΟ της τελευταίας εικοσαετίας στη Νορβηγία και τώρα η συμμετοχή της Πολεμικής Αεροπορίας στον έλεγχο του ΝΑΤΟικού εναέριου χώρου στα Βαλκάνια.

Για όλους αυτούς τους επικίνδυνους σχεδιασμούς του ΝΑΤΟ, που υπηρετεί η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, η ΝΔ και τα άλλα κόμματα δεν λένε κουβέντα.

Ο λαός μας θα πρέπει να οργανώσει την πάλη του για την έξοδο της χώρας από το ΝΑΤΟ. Να σταματήσουν οι Ενοπλες Δυνάμεις να συμμετέχουν σε αποστολές έξω από τα σύνορα. Να σταματήσουν να χρησιμοποιούνται οι στρατιωτικές υποδομές της χώρας μας ως προγεφυρώματα των ΗΠΑ και ΝΑΤΟ.

Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ενισχύει τα ΜΑΤ που... θα καταργούσε

Η πρόσφατη διαταγή της ΓΑΔΑ για ενίσχυση των ΜΑΤ και με άλλους αστυνομικούς επιβεβαιώνει ότι η βάρβαρη καταστολή του λαϊκού κινήματος είναι επιλογή και απόλυτη προτεραιότητα της κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, όπως και των προηγούμενων κυβερνήσεων ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, για τον προσανατολισμό της Αστυνομίας.

Η πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ, που - όπως είναι γνωστό - διατυμπάνιζε ότι θα καταργούσε τα ΜΑΤ όταν γίνει κυβέρνηση, αναδεικνύεται και στο ζήτημα αυτό, που συνδέεται με την άσκηση στοιχειωδών δημοκρατικών δικαιωμάτων του λαού, απόλυτα αναξιόπιστη.

Η κυβέρνηση όχι απλά διατήρησε και χρησιμοποίησε τα ΜΑΤ για να περάσει με την πιο σκληρή καταστολή του αγωνιζόμενου λαού τις αντιλαϊκές πολιτικές της, αλλά τα ενισχύει με αστυνομικούς, εφαρμόζοντας με συνέπεια το δόγμα «νόμος και τάξη» ενάντια στον «εχθρό λαό». Είναι μια διαχρονική πολιτική, που εφάρμοσαν και όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ και στοχεύει στο διαρκές χτύπημα των αγώνων του λαού μας.

Αυτήν τη φορά, μάλιστα, η ενίσχυση των ΜΑΤ γίνεται κόντρα και στη θέληση των αστυνομικών, όπως προκύπτει μέσα και από τις ανακοινώσεις των συνδικαλιστικών τους ενώσεων. Οι ίδιοι τονίζουν τις συνέπειες που θα έχει και καταγγέλλουν τις αναγκαστικές τους μετακινήσεις σε έναν μηχανισμό καταστολής που προκαλεί την απέχθεια του λαού.

Η ύπαρξη και λειτουργία των ΜΑΤ, δηλαδή μιας «σούπερ» ειδικής κατασταλτικής μονάδας μέσα στο μηχανισμό της Αστυνομίας με στόχο την καταστολή του λαϊκού κινήματος, είναι απαράδεκτη. Η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, που έχει προσανατολίσει την Αστυνομία στη σκληρή καταστολή, όπως και οι προηγούμενες των ΝΔ - ΠΑΣΟΚ, πρέπει να καταδικαστεί από το λαό, αλλά και από τους αστυνομικούς, που δεν τους ταυτίζουμε στην πλειοψηφία τους με τον κατασταλτικό μηχανισμό που υπηρετούν.


Γιώργος ΠΑΛΙΟΥΡΑΣ
Υποστράτηγος Αστυνομίας ε.α.- Υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος Αθήνας

Υποχρηματοδότηση των Λιμενικών Πυροσβεστικών Σταθμών

Οι Λιμενικοί Πυροσβεστικοί Σταθμοί συρρικνώθηκαν, λόγω της διαρκώς μειούμενης χρηματοδότησης, τόσο από τη σημερινή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και από τις προηγούμενες της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ.

Αυτοί έχουν την ευθύνη για την πυρασφάλεια λιμένων και λιμενικών εγκαταστάσεων της χώρας, την αντιμετώπιση πυρκαγιών και εισροών υδάτων σε πλοία που βρίσκονται είτε ελλιμενισμένα ή στην ευρύτερη περιοχή του λιμένα και την παροχή βοήθειας σε άτομα που κινδυνεύουν στη θάλασσα.

Σήμερα λειτουργούν Λιμενικοί Πυροσβεστικοί Σταθμοί σε Πειραιά, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηγουμενίτσα, Ηράκλειο και Καβάλα. Θα πρέπει να αναφερθεί ότι ο σταθμός της Καβάλας δεν λειτουργεί προσωρινά λόγω του ότι δεν υπάρχει πυροσβεστικό πλοιάριο.

Με την πάροδο του χρόνου και λόγω της υποχρηματοδότησης του Πυροσβεστικού Σώματος, τα προβλήματα συνεχώς μεγαλώνουν. Ενα από τα σημαντικότερα είναι η έλλειψη προσωπικού ειδικών καθηκόντων, καθώς οι τελευταίες προσλήψεις αξιωματικών ειδικών καθηκόντων έγιναν το 2006. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα πολλοί από τους υπαλλήλους να εκτελούν πέραν του καθορισμένου ωραρίου τους βάρδιες και εκτός από την καταπόνηση των ίδιων η «αμοιβή» από την υπηρεσία είναι τα ρεπό. Δίνουν, δηλαδή, ρεπό για να πληρωθούν οι υπερωρίες. Τα κτίρια των Λιμενικών Πυροσβεστικών Σταθμών συνήθως ανήκουν στον εκάστοτε Οργανισμό Λιμένα, ο οποίος καλύπτει τα λειτουργικά τους έξοδα για τις πάγιες ανάγκες τους, όπως επίσης και έξοδα για αναλώσιμα υλικά που χρειάζονται τα πυροσβεστικά πλοιάρια. Ομως, με τις πρόσφατες ιδιωτικοποιήσεις λιμένων, όπως της Θεσσαλονίκης, ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης, τελευταία, αρνείται να τα πληρώσει αυτά και, σε συνδυασμό με την έλλειψη κονδυλίων για το Πυροσβεστικό Σώμα, δημιουργούνται πρόσθετα προβλήματα.

Υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις για την επαναλειτουργία του Λιμενικού Πυροσβεστικού Σταθμού της Καβάλας, που ενώ έχει παραχωρηθεί κτίριο από τον Οργανισμό Λιμένα Καβάλας και έχει επικυρωθεί με ΚΥΑ πριν από ενάμιση χρόνο, εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού δεν παρέχεται πυροσβεστικό πλοιάριο για τη λειτουργία του σταθμού. Στην πραγματικότητα, όμως, δεν έχει δοθεί η πολιτική εντολή. Αποτέλεσμα αυτού είναι οι υπάλληλοι να έχουν μετατεθεί σε άλλους Λιμενικούς Πυροσβεστικούς Σταθμούς πολλά χιλιόμετρα μακριά και να μην μπορούν να γυρίσουν στον τόπο κατοικίας τους.

Στον Λιμενικό Πυροσβεστικό Σταθμό της Πάτρας δεν υπάρχει ο απαιτούμενος αριθμός πληρώματος για άμεση έξοδο του πλοιαρίου, αλλά θα πρέπει να κληθεί σε επιφυλακή προσωπικό που είναι εκτός υπηρεσίας, με ό,τι σημαίνει αυτό από πλευράς άμεσης αντιμετώπισης των ενδεχόμενων συμβάντων. Παρόλο που ο Οργανισμός Λιμένος Πάτρας διαθέτει κτιριακή υποδομή για τη στέγαση της υπηρεσίας, αυτή βρίσκεται στο νέο λιμάνι, δύο χιλιόμετρα μακριά από τη θέση ελλιμενισμού του πλοιαρίου, και το προσωπικό για να βρίσκεται σε άμεση ετοιμότητα, διαμένει σε κοντέινερ κοντά στο πλοιάριο στο παλιό λιμάνι. Και αυτό γιατί δεν έχει προβλεφθεί θέση στο νέο λιμάνι για το πυροσβεστικό πλοιάριο με υποδομή για ρεύμα, νερό κ.τ.λ. Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι λόγω έλλειψης κονδυλίων για τις συντηρήσεις και για τις επισκευές των πυροσβεστικών πλοιαρίων και σε συνδυασμό με την έλλειψη προσωπικού δεν γίνεται η σωστή συντήρηση των πυροσβεστικών πλοιαρίων, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Τα σοβαρά συμβάντα που έγιναν εν πλω κοντά στη Ρόδο το 2017 και στα βόρεια της Κέρκυρας το 2014, νησιά που υποδέχονται ή διέρχονται εκατοντάδες κρουαζιερόπλοια κατ' έτος με χιλιάδες επιβάτες, καταδεικνύουν την αναγκαιότητα για δημιουργία λιμενικών πυροσβεστικών σταθμών στα νησιά αυτά.

Είναι αναγκαίο οι πυροσβέστες μαζί με το λαό να αγωνιστούν για αύξηση των δαπανών για το Πυροσβεστικό Σώμα, για να γίνουν οι αναγκαίες προσλήψεις προσωπικού.


Ενας Πυροσβέστης



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ