Η ιστορία του Αρη Βελουχιώτη έχει έναν ξεχωριστό τρόπο να ελκύει, να διεγείρει, να συγκινεί. Με τη ζωή και το θάνατό του, υπηρέτησε τα ιδανικά της δικαιοσύνης και της ελευθερίας. Επιλέγοντας τη στράτευση με το ΚΚΕ, αναδείχτηκε σε πραγματικό λαϊκό ηγέτη. Αντιτάχθηκε στη Συμφωνία της Βάρκιζας, την οποία χαρακτήρισε λαθεμένη, γεγονός που τον οδήγησε στη διαγραφή του από το ΚΚΕ, ενώ το 2011 έγινε η επίσημη πολιτική αποκατάστασή του.
Ο ηθοποιός Θοδωρής Τσουανάτος και ο μικρός Πέτρος Φλωράκης «έδωσαν» τις φωνές τους. Σκηνικά - κοστούμια: Ομάδα «Cartel». Μουσική: Villagers of Ioannina City. Το τραγούδι «Αρη μου», σε στίχους Αγλαΐας Κλάρα, μελοποίησε και ερμηνεύει η Ερωφίλη. Το μουσικό κομμάτι της έναρξης και του τέλους είναι του Βασίλη Καραγιάννη. Κινησιολογία: Αγγέλα Πατσέλη. Φωτισμοί: Λάμπρος Παπούλιας. Επιμέλεια video: Ηλίας Φλωράκης.
Στις 11 το πρωί στο υπουργείο Πολιτισμού
«Το Εργατικό Κέντρο Λαυρίου - Ανατολικής Αττικής προχωρά σε παρέμβαση στο υπουργείο Πολιτισμού την Πέμπτη 22 Αυγούστου, στις 11.30 π.μ., για να μεταφέρουμε στην πολιτική ηγεσία την αντίθεσή μας, όσον αφορά την αντιμετώπιση του ανασκαφικού έργου σε μεγάλα έργα της περιοχής και την ένταξή τους στις εργολαβίες, χωρίς τη δημιουργία αυτόνομου υποέργου, καθώς και στην ανάγκη ένταξης όλων των εργαζομένων στις ανασκαφές στην ανθυγιεινή εργασία και να παρθούν άμεσα μέτρα προστασίας των εργαζομένων στο έργο της ανάδειξης των αρχαίων μεταλλευτικών πλυντηρίων στην περιοχή Σούριζα στο Λαύριο, όπου μετά από πρωτοβουλία του ΕΚ Λαυρίου - Ανατολικής Αττικής έγιναν αιματολογικές εξετάσεις, όπου έδειξαν αυξημένες τιμές μολύβδου.
Καλούμε το υπουργείο να δώσει λύση στα σοβαρά ζητήματα που αφορούν στην υγεία και ασφάλεια των συναδέλφων, κάτι που δεν έχει κάνει μέχρι σήμερα».
Ο Φιλιππότης καθόρισε με την καλλιτεχνική του παραγωγή την εξέλιξη της νεοελληνικής γλυπτικής κατά την τελευταία τριακονταετία του 19ου αιώνα. Το έργο του Φιλιππότη προκάλεσε το νεοκλασικιστικό κατεστημένο, τόσο με τις ελεύθερες διακοσμητικές συνθέσεις του, που εισήγαγε για πρώτη φορά στη νεοελληνική γλυπτική του 19ου αιώνα, όσο και με τη ρεαλιστική απόδοση των μορφών στις προτομές και στα επιτύμβια μνημεία του. Είναι ο πρώτος που εισάγει στη νεοελληνική γλυπτική θέματα με παιδικές μορφές σε καθημερινές σκηνές και δημιουργεί τις πρώτες ελεύθερες συνθέσεις, χωρίς να προηγηθεί παραγγελία. Ανοιξε τον δρόμο για μελλοντικές αναζητήσεις της νεοελληνικής γλυπτικής και αποτέλεσε αξεπέραστο παράδειγμα μεγάλου και αυθεντικού τεχνίτη, απόλυτα εξοικειωμένου με τη φύση και με τις δυνατότητες του υλικού του.
Η έκθεση περιλαμβάνει αυθεντικά έργα, προτομές σε μάρμαρο και γύψο και δύο εκμαγεία ταφικών μνημείων του Δημητρίου Φιλιππότη από τις συλλογές της Εθνικής Πινακοθήκης, τα οποία παρουσιάζονται για πρώτη φορά στην Τήνο, πατρίδα του καλλιτέχνη.
Η επιστημονική επιμέλεια της έκθεσης ανήκει στην Ευθυμία Μαυρομιχάλη, επίκουρη καθηγήτρια του Τμήματος Ιστορίας και Αρχαιολογίας του ΕΚΠΑ, σε συνεργασία με την Τώνια Γιαννουδάκη, επιμελήτρια της Εθνικής Πινακοθήκης.
Μέρες και ώρες λειτουργίας: Καθημερινά, εκτός Τρίτης, 10.00-18.00.
Η σπουδαία ερμηνεύτρια θα ταξιδέψει το κοινό σε «ένα ονειρικό μουσικό ταξίδι ψυχής», όπως το ονομάζει, με τραγούδια που θα ερμηνεύσει σε έξι διαφορετικές γλώσσες σε μία πολυπολιτισμική βραδιά, που περιλαμβάνει έργα από τα μουσικά ταξίδια της σε διάφορα σημεία του πλανήτη. Θα ερμηνεύσει, επίσης, τραγούδια μεγάλων Ελλήνων συνθετών όπως και αγαπημένες μελωδίες των Κουρτ Βάιλ, Βαγγέλη Παπαθανασίου και μικρασιάτικα σε απρόσμενες προσεγγίσεις με τη σφραγίδα της.
Στην ιδιαίτερη συναυλία, που παρουσιάζεται για πρώτη φορά στο κοινό της Πάτρας, τη σπουδαία ερμηνεύτρια θα πλαισιώσουν οι κορυφαίοι σολίστ Πέτρος Μπούρας (πιάνο - μουσική επιμέλεια), Δημήτρης Κουζής (βιολί), Γιάννος Γιοβάνος (τσέλο) και Βιβή Γκέκα (μαντολίνο).