ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 19 Σεπτέμβρη 2019
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΚΑΙ ΦΟΡΕΙΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΑΣ - ΑΤΤΙΚΗΣ
Οργανώνουν ξεσηκωμό ενάντια στη νέα χωματερή

Αλλες δύο συσκέψεις για την κλιμάκωση του αγώνα πραγματοποιήθηκαν χτες

Από τη χτεσινή σύσκεψη στη Φυλή
Από τη χτεσινή σύσκεψη στη Φυλή
Σε μαζικό ξεσηκωμό καλούν Σωματεία και φορείς της Δυτικής Αθήνας και Αττικής το λαό της περιοχής, για να μην περάσει το νέο έγκλημα, η χωροθέτηση άλλης μιας χωματερής στη Φυλή, δίπλα στον υπάρχον ΧΥΤΑ και σε απόσταση αναπνοής από τις εργατικές κατοικίες του οικισμού «Γεννηματά 2». Ενας σχεδιασμός που υλοποιείται από την κυβέρνηση της ΝΔ, τη νέα περιφερειακή αρχή, που τον παρέλαβε από την προηγούμενη του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και τη δημοτική αρχή της Φυλής.

Για την οργάνωση της πάλης ενάντια στις επικίνδυνες αυτές εξελίξεις χτες πραγματοποιήθηκαν άλλες δύο συσκέψεις, σε Καματερό και Φυλή, με τη συμμετοχή σωματείων των πόλεων, που πήραν τη σκυτάλη από την Πετρούπολη, όπου πραγματοποιήθηκε αντίστοιχη σύσκεψη την περασμένη Δευτέρα.

Τα σωματεία θυμίζουν τα σχέδια για χωροθέτηση και νέας χωματερής στη Φυλή και σημειώνουν πως «οι ευθύνες για την υγειονομική βόμβα στη Φυλή, όπως και για τις καινούριες που ετοιμάζουν, είναι διαχρονικές και έχουν ονοματεπώνυμο! Η κυβέρνηση της ΝΔ, σε συνέχεια των επιλογών όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ, με τη σύμφωνη γνώμη της δημοτικής αρχής στη Φυλή και της Περιφέρειας, ετοιμάζουν νέες business για τους επιχειρηματικούς ομίλους και στον τομέα διαχείρισης των απορριμμάτων. Ο σχεδιασμός τους περιλαμβάνει πανάκριβες μονάδες επεξεργασίας σύμμεικτων σκουπιδιών με ΣΔΙΤ με ελάχιστο ποσοστό ανακύκλωσης, θάψιμο των σκουπιδιών και επιπλέον νομιμοποιεί την καύση τους από τις βιομηχανίες ως φθηνό καύσιμο, όπως συμβαίνει στον Βόλο και σχεδιάζεται και στην Αττική. Προωθεί την παραπέρα εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση του τομέα διαχείρισης των αποβλήτων, την πιο μεγάλη εκμετάλλευση των εργαζομένων του κλάδου, την παραπέρα υποβάθμιση του περιβάλλοντος και την ανοχή απέναντι στην ασυδοσία του βιομηχανικού κεφαλαίου, που εξακολουθεί να σπέρνει κατά βούληση τα τοξικά και άλλα επικίνδυνα απόβλητά του».

Οι αγωνιστικές πρωτοβουλίες που θα ξεδιπλωθούν το επόμενο διάστημα περιλαμβάνουν καμπάνια συλλογής υπογραφών, παραστάσεις διαμαρτυρίας σε Δημοτικά Συμβούλια, πικετοφορίες, εξορμήσεις και περιοδείες ενημέρωσης σε χώρους δουλειάς, γειτονιές και σχολεία, κινητοποίηση στην επόμενη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου. Η δραστηριότητα αυτή θα κορυφωθεί με μεγάλη συγκέντρωση και διαδήλωση μέσα στον Οκτώβρη, όπως ειπώθηκε στις συσκέψεις.


ΒΟΡΕΙΟΣ ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΚΡΗΤΗΣ
Δικομματικός καβγάς σε βάρος των αναγκών του λαού

ΕΠ Κρήτης του ΚΚΕ: Τα λαϊκά στρώματα να διεκδικήσουν σύγχρονο, ασφαλές οδικό δίκτυο, με ελεύθερη πρόσβαση

Σε πεδίο πολιτικής δικομματικής αντιπαράθεσης, μακριά από τις σύγχρονες ανάγκες των κατοίκων της Κρήτης για ασφαλείς οδικές μετακινήσεις, μετατρέπεται η κατασκευή του Βόρειου Οδικού Αξονα του νησιού, αφού όπως όλα δείχνουν η κυβέρνηση της ΝΔ προσανατολίζεται στην ακύρωση του σχεδιασμού που υλοποίησε ο ΣΥΡΙΖΑ για το συγκεκριμένο έργο και στην προώθηση νέου, ο οποίος θα έχει και διαφορετικό μοντέλο χρηματοδότησης.

Σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του υφυπουργού Μεταφορών Γ. Κεφαλογιάννη, η κυβέρνηση σχεδιάζει την ακύρωση της διαγωνιστικής διαδικασίας που βρίσκεται σε εξέλιξη και την έναρξη νέας διαβούλευσης, ενώ παράλληλα έβαλε στο τραπέζι του διαλόγου και το ενδεχόμενο ο νέος αυτοκινητόδρομος να χρηματοδοτηθεί μέσω διοδίων.

Σήμερα, αν και η διαγωνιστική διαδικασία έχει «παγώσει» μετά την κυβερνητική εναλλαγή, τυπικά βρίσκεται στη δεύτερη φάση, όπου συμμετέχουν για το τμήμα Χανιά - Ηράκλειο οι «ΑΚΤΩΡ», «ΓΕΚ - ΤΕΡΝΑ», «J&P - ΑΒΑΞ», «VINCI», «ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ - ACCIONA» και για το τμήμα Ηράκλειο - Νεάπολη οι «ΑΚΤΩΡ», «ΤΕΡΝΑ», «J&P - ΑΒΑΞ», «SHIKUN & BINUI LIMITED» και «ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ - INTERTOLL- ACCIONA».

Οι δηλώσεις του Γ. Κεφαλογιάννη περί επιβολής διοδίων για τη χρηματοδότηση του αυτοκινητόδρομου προκάλεσαν τις γνωστές υποκριτικές αντιδράσεις από πλευράς ΣΥΡΙΖΑ, τοπικών βουλευτών του αλλά και του «πράσινου» - συνεργαζόμενου με τον ΣΥΡΙΖΑ - περιφερειάρχη Στ. Αρναουτάκη. Ωστόσο, και η προηγούμενη κυβέρνηση είχε φροντίσει να δοθούν παχυλές αποζημιώσεις στους τελικούς αναδόχους του έργου από τον κρατικό προϋπολογισμό για διάστημα 20-30 χρόνων και ανάλογα με τον όγκο των διελεύσεων. Παράλληλα, το συνολικό κατασκευαστικό κόστος - που υπολογίζεται στα 1,6 δισ. ευρώ και περιελάμβανε και έργα εκσυγχρονισμού των λιμένων Σούδας, Ηρακλείου και Ρόδου - θα λάμβανε φυσικά χρηματοδότηση από δημόσιους και ευρωενωσιακούς πόρους, το ακριβές ύψος των οποίων δεν είχε δοθεί στη δημοσιότητα.

Σε δήλωσή του για το θέμα, ο Μανώλης Συντυχάκης, βουλευτής του ΚΚΕ και περιφερειακός σύμβουλος Κρήτης με τη «Λαϊκή Συσπείρωση», κάλεσε τα λαϊκά στρώματα να διεκδικήσουν σύγχρονο και ασφαλή ΒΟΑΚ και να μην αποδεχτούν τη χρηματοδότηση των κατασκευαστικών ομίλων.

Συγκεκριμένα, ο Μ. Συντυχάκης δήλωσε:

«Ο καβγάς ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ για την κατασκευή του ΒΟΑΚ με παραχώρηση σε ιδιώτες ή με σύμπραξη δημοσίου με ιδιωτικό τομέα, είτε μπουν διόδια είτε όχι, δείχνει πως βασική αγωνία και των δύο δεν είναι η οδική εξυπηρέτηση του λαού με ασφάλεια, αλλά το πώς θα εξασφαλιστεί να πληρώσει ο λαός για να έχει σίγουρο και άμεσο κέρδος για τα μονοπώλια που θα αναλάβουν να κατασκευάσουν το έργο.

Οι εργαζόμενοι της Κρήτης δεν πρέπει να αποδεχτούν διόδια ή άλλο τρόπο εκμετάλλευσης ως προϋπόθεση για την κατασκευή ενός σύγχρονου, ασφαλούς αυτοκινητόδρομου.

Ηδη οι εργαζόμενοι και οι λαϊκές οικογένειες πληρώνουν δυσβάσταχτους φόρους και τέλη κυκλοφορίας, τα οποία καταλήγουν στις τσέπες των επιχειρηματικών ομίλων και δεν αξιοποιούνται για την κάλυψη των λαϊκών αναγκών.

Η ΕΠ Κρήτης του ΚΚΕ καλεί την εργατική τάξη και τα άλλα λαϊκά στρώματα να διεκδικήσουν έναν Βόρειο Οδικό Αξονα και συνολικά σύγχρονο, ασφαλές οδικό δίκτυο στην Κρήτη, με ελεύθερη πρόσβαση, χωρίς διόδια ή άλλης μορφής εκμετάλλευση και δανεισμό που θα τον πληρώσουν και πάλι οι ίδιοι».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ