ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 20 Δεκέμβρη 2019
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΚΥΡ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ
Τα σχέδια της κυβέρνησης «μουσική στα αυτιά» του κεφαλαίου

Ενας αποκαλυπτικός διάλογος με τον πρόεδρο του ΣΕΒ

Eurokinissi

Την αποφασιστικότητα της κυβέρνησης να στηρίξει με κάθε τρόπο το κεφάλαιο, εφαρμόζοντας κάθε απαίτησή του πρόβαλε χτες ο Κυρ. Μητσοτάκης στον δημόσιο διάλογο που είχε, στο Βιομηχανικό Συνέδριο του ΣΕΒ, με τον πρόεδρο του συνδέσμου Θ. Φέσσα και θέμα «Η ανάγκη για εθνική σύμπραξη».

«Από τα βασικά χαρακτηριστικά του προϋπολογισμού του 2020 (σ.σ. ψηφίστηκε προχτές βράδυ στη Βουλή) είναι οι μειώσεις φόρων, οι πιο πολλές αφορούν τις επιχειρήσεις», είπε εισαγωγικά ο πρωθυπουργός, ενώ επιχαίροντας και για το πρώτο εξάμηνο της διακυβέρνησής του και όσα μέτρα ήδη πέρασε, εκτίμησε ότι «η χρονιά κλείνει αρκετά καλά για την κυβέρνηση» και «με κλίμα συγκρατημένης αισιοδοξίας στην αγορά».

«Συγχαρητήρια», ήταν η απάντηση Φέσσα, τονίζοντάς του ταυτόχρονα ότι στον ΣΕΒ είναι «υπέρμαχοι της αλλαγής πορείας της χώρας».

Ο πρωθυπουργός επανέλαβε ότι οι «πυλώνες της αναπτυξιακής στρατηγικής» της κυβέρνησης είναι ο «ψηφιακός μετασχηματισμός» και η «προστασία του περιβάλλοντος», ξεκαθαρίζοντας ότι αποτελούν νέα πεδία κερδοφορίας του κεφαλαίου, αφού περιλαμβάνουν «επενδύσεις στην τεχνολογία», αλλά και τα σχέδια για την «απολιγνιτοποίηση» κ.λπ. Τόνισε, βέβαια, ότι για όλα αυτά χρειάζεται μακροπρόθεσμος, δεκαετής σχεδιασμός σε επίπεδο κυβερνήσεων και δημόσιας διοίκησης.

«Είναι μουσική στα αυτιά μου όσα λέτε», τον διαβεβαίωσε ο πρόεδρος του ΣΕΒ, πρόβαλε ωστόσο την ανησυχία του αν μπορεί όντως να υπάρξει και να τηρηθεί τέτοιος 10ετής σχεδιασμός από τα αστικά κόμματα, με τον πρωθυπουργό να διαβεβαιώνει για τη σταθερότητα της κυβέρνησης. Επισήμανε ως πιο σημαντική την εκτίμησή του ότι «η κοινωνία έχει διάθεση να στηρίξει αλλαγές κάτι που προηγούμενα ήταν δύσκολο να περάσουν». Διόλου τυχαία έφερε για παράδειγμα τις «κινητοποιήσεις», με το γνωστό παραμύθι ότι «δεν μπορεί οι λίγοι συστηματικά να ταλαιπωρούν τους πολλούς», αναλαμβάνοντας ξανά δημόσια δέσμευση χτες ότι μέσα στον Γενάρη θα φέρει το σχετικό εκτρωματικό νομοσχέδιο.

Στο ίδιο πλαίσιο ενέταξε και τις αντιδραστικές μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία, χαρακτηρίζοντας «απελευθέρωση των δημόσιων πανεπιστημίων» την πιο αποφασιστική πρόσδεσή τους στους επιχειρηματικούς ομίλους.

«Να αλλάξει η νοοτροπία του κόσμου και η κατεύθυνση στην οποία δρούμε, σκεφτόμαστε», ήταν η επωδός Φέσσα, που κάλεσε τον πρωθυπουργό να συνεχίσει «με το ίδιο πάθος και την ίδια επιμονή όπως και τις άλλες μεταρρυθμίσεις». «Θα τα καταφέρουμε», εξέφρασε τη βεβαιότητα των βιομηχάνων.

Μέσα σε ένα τέτοιο κλίμα, ο Μητσοτάκης συνέχισε τα ταξίματα, με το βλέμμα στραμμένο στο πώς θα σταθούν οι ελληνικοί επιχειρηματικοί όμιλοι στον διεθνή ανταγωνισμό: «Το 2020 θα μειώσουμε και τις επιβαρύνσεις στη μισθωτή εργασία, την εισφορά κοινωνικής αλληλεγγύης και την πρώτη δόση (σ.σ. μείωσης) στις εργοδοτικές εισφορές. Αλλά πρέπει να μεγαλώσουν οι ελληνικές επιχειρήσεις, ακόμα και με συγχωνεύσεις, για να στηθούν μεγαλύτερα επιχειρηματικά σχήματα». «Δεν έχουμε πολλές επιχειρήσεις μεσαίου μεγέθους που να μπορούν να ανταποκριθούν στους όρους ανταγωνισμού της παγκόσμιας αγοράς, όπου ο ανταγωνισμός θα είναι αδυσώπητος», προειδοποίησε.

«Το να μεγαλώσουν το λέμε εδώ και χρόνια», αλλά ταυτόχρονα «πρέπει να πέσει το κόστος της μισθωτής εργασίας», όπως και να προχωρήσει η «τριμερής συνεργασία ανάμεσα στην επιχειρηματική, την ακαδημαϊκή κοινότητα και την πολιτεία», έβαλε προαπαιτούμενα ο πρόεδρος του ΣΕΒ, για να εισπράξει άλλη μια διαβεβαίωση Μητσοτάκη ότι η κυβέρνηση θα στήσει ένα Εθνικό Συμβούλιο Βιομηχανίας, με αντικείμενα όχι μόνο τον λεγόμενο ψηφιακό μετασχηματισμό της ελληνικής οικονομίας «αλλά και άλλα προβλήματα χωροθέτησης, χρήσεων γης, το κόστος Ενέργειας», ό,τι δηλαδή καίει το κεφάλαιο.

Διαβεβαίωσε, μάλιστα, ότι η κυβέρνηση θα καταλήξει «σύντομα σε έναν οδικό χάρτη με ό,τι αναμένετε από μας, με στόχους, ορόσημα, χρονοδιάγραμμα υλοποίησης», όπου «ένα κομμάτι (σ.σ. των επόμενων μέτρων) θα είναι κανονιστικό, ένα χρηματοδοτικό και ένα θα αφορά το ανθρώπινο δυναμικό. Θα βάλουμε κάτω στόχους και μετά θα σπεύσουμε να τους υλοποιήσουμε».

Για τα παραπάνω, ο πρόεδρος του ΣΕΒ είπε ότι έχει γίνει «προεργασία», θέτοντας ξανά ως θέματα πρώτης γραμμής το «κόστος εργασίας», την ταχύτητα απονομής δικαιοσύνης, ώστε να ξεμπλοκάρουν μπίζνες. «Να έχουμε αυτό ως τίτλο, "η Ελλάδα φιλική στις επενδύσεις", και να δούμε τι τις εμποδίζει να το υλοποιήσουμε», ζήτησε από τον πρωθυπουργό, που έσπευσε να διαβεβαιώσει ξανά για την «απόλυτη προσήλωση της κυβέρνησής» στα θέλω των βιομηχάνων.

«Σας ευχαριστούμε για την τόλμη και την ευθύτητα, με την οποία ανταποκρίνεστε στα καλέσματα του επιχειρηματικού κόσμου», ήταν η καταληκτική τοποθέτηση Φέσσα.

Οι αξιώσεις του ΣΕΒ

Ο ΣΕΒ, από την πλευρά του, βλέπει την «4η βιομηχανική επανάσταση» ως «καταλύτη για την ενίσχυση της παραγωγικότητας και ανταγωνιστικότητας», με «όραμα», όπως λένε, «τη «δημιουργία μιας σύγχρονης, ανταγωνιστικής και εξωστρεφούς βιομηχανίας, συνδεδεμένης με τα παγκόσμια βιομηχανικά δίκτυα».

Σε γραπτό υπόμνημα, ο Σύνδεσμος ξεκαθαρίζει ότι η ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας προϋποθέτει στοχευμένες παρεμβάσεις, νέα «κίνητρα» και κρατικές ενισχύσεις τόσο μέσω του κρατικού προϋπολογισμού, όσο και με τη χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ και άλλων μηχανισμών της ΕΕ. Ειδικότερα, ο ΣΕΒ επισημαίνει ότι «ένα ελληνικό πρόγραμμα θα είχε ιδανικά διάρκεια 4 ετών και ενδεικτικό προϋπολογισμό 4 - 6 δισ. ευρώ συνολικά με δημόσιους πόρους της τάξης των 2 δισ., και τουλάχιστον ίση κινητοποίηση ιδιωτικών κεφαλαίων», ενώ σε πρώτη φάση «η χρηματοδότηση μπορεί να αξιοποιήσει πόρους τόσο του σημερινού ΕΣΠΑ όσο και του τρέχοντος αναπτυξιακού νόμου».

Πέρα από το πακέτο των κρατικών ενισχύσεων οι βιομήχανοι βάζουν στην ατζέντα και νέες παρεμβάσεις, μεταξύ άλλων «υπερ-αποσβέσεις 200% για επενδύσεις σε ψηφιακές τεχνολογίες και σύγχρονο μηχανολογικό εξοπλισμό», «αύξηση του επιτρεπόμενου χρόνου μεταφοράς ζημιών τουλάχιστον στη 10ετία», πρόσθετες ενισχύσεις σε σχέση με τις προβλεπόμενες στον «αναπτυξιακό νόμο» κ.ά., που βέβαια μεταφράζονται σε εκμηδενισμό των φόρων επί των επιχειρηματικών κερδών.

Σε ανάλογη ρότα, ο επιχειρηματίας (και αντιπρόεδρος του ΣΕΒ) Ευ. Μυτιληναίος τόνισε ότι οι ελληνικές επιχειρήσεις καλούνται να ανταγωνιστούν ευρωπαϊκούς κολοσσούς, που έχουν πρόσβαση σε φθηνό ρεύμα, φθηνό χρήμα, ρυθμιστική σταθερότητα, αδειοδοτική διευκόλυνση από το κράτος, εργαλεία και κίνητρα ψηφιακού μετασχηματισμού. Επίσης, όπως χαρακτηριστικά υπογράμμισε, «καλούμαστε παράλληλα να ανταγωνιστούμε τη βιομηχανική παραγωγή τρίτων χωρών, που ήδη επενδύει στον ψηφιακό μετασχηματισμό αλλά και επιδοτείται σκανδαλωδώς». Μάλιστα, ως τέτοιο «παράδειγμα» («σκανδαλώδους επιδότησης») ανέφερε την κινεζική βιομηχανία αλουμινίου, προσθέτοντας ότι ο Πρόεδρος των ΗΠΑ έχει σε πολλά σημεία δίκιο...

ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΟΥ ΠΑΜΕ
Τριήμερη δράση για τις αστικές συγκοινωνίες

Αγωνιστικές παρεμβάσεις για το χάλι στον ΟΑΣΘ

Τριήμερο δράσης για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης διοργανώνουν τα σωματεία που συσπειρώνονται στο ΠΑΜΕ, στις 21, 22 και 23 Δεκέμβρη.

Το Σαββατοκύριακο 21 και 22/12 προγραμματίζουν ενημερωτικές παρεμβάσεις από τις 11 π.μ. έως τις 4 μ.μ., με συμπλήρωση ερωτηματολογίων και υπογραφών στο κέντρο της πόλης (πεζόδρομος Αγ. Σοφίας, στάση ΟΑΣΘ πλ. Αριστοτέλους και στους τερματικούς σταθμούς Αριστοτέλους - Εγνατία, ΙΚΕΑ και ΟΣΕ).

Τη Δεύτερα 23/12, θα πραγματοποιήσουν παραστάσεις διαμαρτυρίας σε διοίκηση ΟΑΣΘ και πρωθυπουργικό γραφείο στο υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης, προκειμένου να επιδώσουν τις υπογραφές.

Με κοινή τους ανακοίνωση τα Σωματεία Οικοδόμων, Τηλεπικοινωνιών - Πληροφορικής, Εργολαβικών καθαριστριών και φύλαξης, Εμποροϋπαλλήλων, Ιδιωτικών Υπαλλήλων, Επισιτισμού - Τουρισμού καλούν τον εργαζόμενο λαό να διεκδικήσει: Αμεσα μείωση της τιμής του εισιτηρίου στο μισό. Οχι στην κρατική επιδότηση των ΚΤΕΛ με εκχώρηση γραμμών από τον ΟΑΣΘ. Δωρεάν μετακίνηση των εργαζομένων και των μαθητών τις ώρες που μετακινούνται από και προς τη δουλειά και τα σχολεία. Συντήρηση του στόλου των οχημάτων από μόνιμο προσωπικό. Προσλήψεις εργαζομένων με πλήρη δικαιώματα. Αξιοποίηση των εγχώριων δυνατοτήτων για κατασκευή νέων οχημάτων. Συχνές, τακτικές αστικές συγκοινωνίες με ανθρώπινες συνθήκες. Κάλυψη της χρηματοδότησης από τον κρατικό προϋπολογισμό.

Μεταξύ άλλων σημειώνουν: «Μετά από 6 μήνες διακυβέρνησης της ΝΔ το χάλι με τον ΟΑΣΘ συνεχίζεται. Για να μετακινηθείς με τα αστικά λεωφορεία περιμένεις το λιγότερο 20 και πολλές φορές 30 και 40 λεπτά. Δεκάδες λεωφορεία είναι ακινητοποιημένα λόγω έλλειψης ανταλλακτικών και αναλώσιμων. Η έλλειψη προσωπικού είναι εμφανής και ιδιαίτερα στην τεχνική βάση αλλά και στους οδηγούς. Στις ώρες αιχμής η συγκοινωνία καταρρέει. Οι οδηγοί πολλές φορές γίνονται στόχος για τα χάλια της συγκοινωνίας, οι τεχνίτες εφευρίσκουν πατέντες για να κρατήσουν τα σαράβαλα αξιόμαχα, όλες οι ειδικότητες κοπιάζουν για να βγει ακόμα και αυτό το λειψό συγκοινωνιακό έργο.

Η κυβέρνηση προχωρά ολοταχώς στην ιδιωτικοποίηση του ΟΑΣΘ μέσα από το πέρασμα γραμμών του ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ, δείχνοντας ότι αυτό που την ενδιαφέρει είναι να μειωθεί η κρατική επιδότηση και αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις που αυτό έχει στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και κατ' επέκταση στην καθημερινότητα της ζωής του λαού. Την ίδια περίοδο στο μετρό μετράμε νέες καθυστερήσεις στην υλοποίηση του έργου...».

Τα σωματεία επισημαίνουν ότι αιτία είναι η λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών με κριτήριο όχι την εξυπηρέτηση των λαϊκών αναγκών αλλά τη συμβολή τους στην καπιταλιστική κερδοφορία, μια πολιτική που «ακολούθησε τα προηγούμενα χρόνια και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, στις ίδιες ράγες κινείται και η ΝΔ».

Μπίζνες με τα «κόκκινα» δάνεια

«Στρατηγική σύμπραξη» για τη μεταβίβαση και διαχείριση πακέτων με προβληματικά δάνεια συνολικού ύψους πάνω από 11 δισ. ευρώ ανακοίνωσε χτες ο όμιλος της Eurobank με την εταιρεία «doValue», που με τη σειρά της «αποκτά κορυφαία θέση στην ελληνική αγορά, η οποία λόγω του υψηλού αποθέματος μη εξυπηρετούμενων δανείων 80 δισ. ευρώ θεωρείται από τις πλέον αναπτυσσόμενες στην Ευρώπη». Σύμφωνα με σχετική ενημέρωση, η εξαγοράστρια εταιρεία είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο του Μιλάνου και αποτελεί τη μεγαλύτερη εταιρεία διαχείρισης δανείων και ακινήτων στη Νότια Ευρώπη, με δραστηριότητα σε Ιταλία, Ισπανία, Πορτογαλία και Κύπρο.

Η επιχειρηματική συμφωνία έρχεται σε συνέχεια του πρόσφατου νόμου (σχέδιο «Ηρακλής») με τον οποίο επιταχύνονται πωλήσεις προβληματικών δανείων από τις τράπεζες σε funds και άλλους εμπλεκόμενους «παίκτες» και βέβαια με την προκλητική κάλυψη των παρεχόμενων κρατικών εγγυήσεων.

Παράλληλα, η Τράπεζα της Ελλάδας σήμερα Παρασκευή θα δημοσιοποιήσει την «ενδιάμεση έκθεση για τη νομισματική πολιτική», στο επίκεντρο της οποίας θα βρεθεί το ζήτημα της διαχείρισης των «κόκκινων» δανείων.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ