Η Ε. Κοντόρα σχετικά με τις ιστορίες που περιέχονται στο βιβλίο ανέφερε: «Είναι ιστορίες που, φαινομενικά, δεν έχουν σχέση μεταξύ τους. Εκτός από τις πρώτες τρεις, με τον γενικό τίτλο "Τα κατοικίδια του Μάκη", που έχουν κοινό θέμα και πρωταγωνιστές, οι άλλες εννιά είναι αυτοτελείς. Δεν συνδέονται κατά κανέναν τρόπο με την προηγούμενη ή την επόμενή τους και μόνο σε μία θα βρει κανείς πρόσωπα που τα έχει συναντήσει και σε κάποια άλλη. Καμιά από τις ιστορίες αυτές δεν διαθέτει φανταστικά στοιχεία. Είναι όλες βγαλμένες από την καθημερινότητα κάποιων πολύ συνηθισμένων παιδιών, με ηλικίες από την πρώτη τάξη του Δημοτικού έως την τελευταία του Γυμνασίου, και στεγάζονται σε μια δεύτερη ενότητα, που τιτλοφορείται: "Ιστορίες της κάθε μέρας". Οι πρωταγωνιστές δεν είναι ούτε τα πιο πλούσια, ούτε τα πιο όμορφα, ούτε τα πιο δημοφιλή, ούτε τα πιο μελετηρά παιδιά. Οι οικογενειακές και οι κοινωνικές τους σχέσεις δεν είναι πάντα ομαλές. Εχουν επιθυμίες, αλλά είναι μπερδεμένες, όπως και οι σχέσεις τους με το άλλο φύλο, με τα μεγαλύτερα ή τα μικρότερα αδέρφια τους, με τους γονείς και τους παππούδες τους, με τους συμμαθητές και τους φίλους. Στα σπίτια τους αντιμετωπίζουν προβλήματα οικονομικά, η μητέρα ή ο πατέρας τους είναι άνεργοι, απολυμένοι ή υποψήφιοι απολυμένοι, ευέλικτα εργαζόμενοι, κακοπληρωμένοι. Ως εκ τούτου, τα παιδιά έρχονται αντιμέτωπα με την εσωτερική μετανάστευση ή με τη μετανάστευση στο εξωτερικό. Ανακαλύπτουν ότι ο κόσμος είναι γεμάτος ευτράπελα - στην καλύτερη περίπτωση - και, στη χειρότερη, γεμάτος βάσανα και προβλήματα, που αγγίζουν και τα ίδια, όσο κι αν οι γονείς τους θέλουν να τα "προστατέψουν" από την πραγματικότητα της ζωής τους. Αν και δεν φαίνεται ξεκάθαρα με την πρώτη ανάγνωση, κάποια από τα παιδιά είναι μέλη μονογονεϊκών οικογενειών, με τη μητέρα να σηκώνει αποκλειστικά τα βάρη του σπιτιού και της οικογένειας. Με δυο λόγια, αυτές οι ιστορίες είναι ένα μίνι πανόραμα του κόσμου που μας περιβάλλει και που δεν είναι αγγελικά πλασμένος αφού είναι κατασκευασμένος έτσι ώστε να καταπιέζονται οι πολλοί για χάρη των λίγων».
Και όπως ανέφερε στη συνέχεια: «Οι ζωές οι δικές τους και της οικογένειάς τους τους φαίνονταν συνηθισμένες και ασήμαντες. Δεν έβλεπαν καμιά ομορφιά σε αυτές και κανένα ενδιαφέρον. Οι ήρωες των ιστοριών που διάβαζαν - αν και όταν διάβαζαν! - ήταν συνήθως προικισμένοι με ξεχωριστές ιδιότητες και πολύ θα ήθελαν να βρίσκονται στη θέση τους, κυρίως γιατί δεν φαίνονταν βαρετοί και συνηθισμένοι στα μάτια των άλλων. Τέτοιο λίγο - πολύ ήταν το κριτήριο που με βοήθησε να διαμορφώσω αυτήν τη συλλογή με "συνηθισμένες και ασήμαντες" ιστορίες. Ισως γιατί, πίσω από το "συνηθισμένο" και "ασήμαντο" περίγραμμά τους κρύβεται η μεγάλη περιπέτεια των ανθρώπινων σχέσεων, η δύσκολη πορεία προς την ενηλικίωση. Ισως γιατί η "ρουτίνα" της καθημερινότητας, που τόσο ασήμαντη φαίνεται κάποτε στα μάτια μας, έχει κι αυτή ανηφόρες και θύελλες, εμπόδια που πρέπει να ξεπεράσουμε και εχθρούς - αόρατους ή μεταμφιεσμένους, έξω από μας ή και μέσα μας - που χρειάζεται να τους νικήσουμε για να πάμε παρακάτω.
Ισως γιατί τα παιδιά αυτά, με τις "συνηθισμένες κι ασήμαντες" ιστορίες τους, η αυριανή βάρδια των εργαζόμενων ανθρώπων, θα έχουν το προνόμιο - κι ας μην το ξέρουν ακόμα - όχι μόνο να βιώσουν τις σαρωτικές κοινωνικές αλλαγές που θα συντελεστούν, αλλά και να γίνουν υποκείμενά τους. Ισως γιατί, τελικά, η πιο όμορφη, η πιο μαγική, η πιο υπέροχη περιπέτεια που μπορούμε να ζήσουμε είναι η εκπληκτική περιπέτεια της δικής μας ζωής...».
Την παράσταση παρακολούθησε την Κυριακή το απόγευμα ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρης Κουτσούμπας, ο οποίος συνεχάρη θερμά τους συντελεστές.
Βιεννέζικα βαλς, ανάλαφρη πρόζα, γλυκές, νοσταλγικές μελωδίες και μία εκθαμβωτική Χήρα συνθέτουν ένα τρελό γαϊτανάκι... Μια φρέσκια ματιά της θρυλικής βιεννέζικης οπερέτας από τον Iσίδωρο Σιδέρη και τους συνεργάτες του, τον Διονύση Τσαφταρίδη (χορογραφίες) με οκταμελές μπαλέτο και τον Κώστα Μπλουγουρά (φωτισμοί) μέσα σε ένα λαμπερό σκηνικό και με τα κοστούμια του Μανόλη Παντελιδάκη. Μουσική διεύθυνση: Ζωή Ζενιώδη και Ελένη Κοτσμανίδου. Με καταξιωμένους σολίστ, τη Συμφωνική Ορχήστρα και τη Χορωδία Δήμου Αθηναίων.
Επόμενες παραστάσεις: 26 και 27 Δεκέβρη, 1 και 2 Φλεβάρη.
Ωρα έναρξης: 8 μ.μ. Κυριακές 6.30 μ.μ.
Συναυλία στις 20 Γενάρη στο Μέγαρο Μουσικής με αγαπημένα τραγούδια του
Αποσπάσματα από τη βιογραφία του Θάνου Μικρούτσικου θα διαβάσει ο Οδυσσέας Ιωάννου. Την καλλιτεχνική επιμέλεια της βραδιάς έχει αναλάβει ο Θύμιος Παπαδόπουλος.
Η προπώληση αρχίζει την Παρασκευή 27 Δεκέμβρη στο «megaron.gr» και σε όλα τα καταστήματα «Public».
Από το νοσοκομείο όπου βρίσκεται αυτό το διάστημα ο συνθέτης και δίνει παλικαρίσια μάχη με την ασθένεια, έκανε το περασμένο Σάββατο την ακόλουθη παρέμβαση: «Αυτές τις μέρες στο νοσοκομείο χρειάστηκε πολλές φορές να κάνω μετάγγιση αίματος. Το ίδιο και οι άνθρωποι στους διπλανούς θαλάμους. Σκεφτόμουνα αντί για δώρο φέτος να δώσετε αίμα. Για τον Θ. Μ. Για κάποιον που το έχει ανάγκη. Αυτές τις γιορτές σκεφτείτε τους άλλους και γίνετε αιμοδότες».
Η συγκεκριμένη συλλεκτική έκδοση περιλαμβάνει νέα, αναθεωρημένη ηχογράφηση στα δύο έργα που μελοποίησε ο Θάνος Μικρούτσικος το 1976 - «Σπουδή σε ποιήματα του Βλαδίμηρου Μαγιακόβσκη», σε ποιητική απόδοση Γιάννη Ρίτσου, και «Καντάτα για τη Μακρόνησο» σε ποίηση Γιάννη Ρίτσου - και είναι αφιερωμένη στα 100 χρόνια ηρωικής ζωής και δράσης του ΚΚΕ. Το βιβλίο - cd περιλαμβάνει την ομιλία του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ, Δημήτρη Κουτσούμπα, στο Γαλάτσι, στην πρώτη από τις τρεις συναυλίες που αφιέρωσε τον περασμένο Μάρτη ο συνθέτης στα 100χρονα του Κόμματος. Ακολουθούν κείμενο του Θάνου Μικρούτσικου καθώς και στοιχεία από τη ζωή και το έργο των δύο μεγάλων ποιητών. Ξεχωρίζουν, ακόμα, το πλούσιο φωτογραφικό υλικό αλλά και κριτικές που έχουν γραφτεί στον ελληνικό και ξένο Τύπο για τον Θ. Μικρούτσικο.
Τραγουδούν: Ρίτα Αντωνοπούλου, Κώστας Θωμαΐδης.
Γεννήθηκε τον Μάη του 1949. Αυτοδίδακτος και «εμπειρικός», ξεκίνησε μετά από καλλιτεχνική περιπλάνηση χρόνων να γράφει τραγούδια στα 30 του. Εκτοτε κυκλοφόρησε σειρά δίσκων και συνεργάστηκε με δεκάδες καλλιτέχνες. Μερικά από τα πιο γνωστά του τραγούδια ήταν τα «Agrigento» (Γιώργος Νταλάρας), «Αποκλεισμένος στη Σαλονίκη», «Θεωρία και πράξη» (Δημήτρης Ζερβουδάκης), «Δραπέτες, Ο Μανδραγόρας» (Νίκος Παπάζογλου), «Μαργαριτάρια» (Κώστας Μακεδόνας), «Με μπουνάτσες και μποφόρια» (Γλυκερία), «Στις άκρες απ' τα μάτια σου» (Ελευθερία Αρβανιτάκη).