ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 19 Μάη 2020
Σελ. /28
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
Με fast track διαδικασίες παραδίδει παραλίες για εκτεταμένη επιχειρηματική εκμετάλλευση

Με νομοσχέδιο και Κοινή Υπουργική Απόφαση και με πρόσχημα την πανδημία του κορονοϊού, έρχεται να υλοποιήσει όσα σχεδίαζε από τον περασμένο Σεπτέμβρη με το αναπτυξιακό νομοσχέδιο!

Eurokinissi

Με fast track διαδικασίες, η κυβέρνηση με Κοινή Υπουργική Απόφαση δίνει τη δυνατότητα στους δήμους να παραχωρούν την απλή χρήση αιγιαλού και παραλίας για επιχειρηματική εκμετάλλευση με την προσκόμιση κάποιων απλών δικαιολογητικών. Ταυτόχρονα, με διάταξη σε νομοσχέδιο για τον καταδυτικό τουρισμό που κατατέθηκε χτες στη Βουλή, αυξάνει τον χώρο σε παραλία και αιγιαλό μέσα στον οποίο μπορεί να αναπτυχθεί επιχειρηματική δραστηριότητα. Κι όλα αυτά με πρόσχημα τον κορονοϊό και σε βάρος του ελάχιστου ελεύθερου χώρου παραλίας και αιγιαλού, αλλά και της ανάγκης των εργατικών - λαϊκών οικογενειών να κάνουν ένα μπάνιο χωρίς να χρειαστεί να πληρώνουν υπέρογκα ποσά για ξαπλώστρες και ομπρέλες.

Πιο συγκεκριμένα, με τη διάταξη στο νομοσχέδιο «Ειδικές μορφές τουρισμού και διατάξεις για την τουριστική ανάπτυξη» και συγκεκριμένα στο άρθρο 43 προβλέπεται ότι πρέπει να παραμένει ελεύθερη έκταση αιγιαλού σε ποσοστό τουλάχιστον 50% του συνολικού εμβαδού του, ανάλογα με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του αιγιαλού, αντί για το 60% που ισχύει σήμερα. Παράλληλα, αυξάνεται από τα 300 στα 500 τ.μ. ο μέγιστος εκμισθούμενος χώρος σε κάθε εκμετάλλευση (θαλάσσιων μέσων αναψυχής, ξαπλωστρών, ομπρελών, λειτουργία αυτοκινούμενου ή ρυμουλκούμενου τροχήλατου αναψυκτηρίου, καθώς και τραπεζοκαθισμάτων) του αιγιαλού και της παραλίας. Σύμφωνα με την κυβέρνηση, αυτό θα διευκολύνει την κατάσταση λόγω των ιδιαίτερων υγειονομικών συνθηκών, αφού θα πρέπει να τοποθετήσουν ομπρέλες και τραπεζοκαθίσματα με μεγαλύτερες αποστάσεις.

Την ίδια στιγμή, με την ΚΥΑ των υπουργών Εσωτερικών και Περιβάλλοντος και του υφυπουργού Οικονομικών, προωθούνται διαδικασίες fast track για την παραχώρηση της απλής χρήσης του αιγιαλού και της παραλίας. Επίσης ανοίγει ο δρόμος για την εκμετάλλευση παραλιών με προσκόμιση μόνο των απαραίτητων δικαιολογητικών, ώστε να υπογραφούν και να προχωρήσουν γρήγορα οι συμβάσεις παραχώρησης. Ο μισθωτής υποχρεούται να προσκομίσει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά εντός δύο μηνών από την υπογραφή της σύμβασης στην αρμόδια Κτηματική Υπηρεσία. Κατ' εξαίρεση αποκλειστικά για το έτος 2020, όσοι είχαν συνάψει μισθωτήρια απευθείας παραχώρησης έκτασης αιγιαλού και παραλίας για το έτος 2019, δύνανται να συνάψουν νέες μισθώσεις για τις ίδιες θέσεις. Παράλληλα, κατ' εξαίρεση για φέτος, το ύψος του καταβαλλόμενου ανταλλάγματος καθορίζεται σε ποσοστό 40% του υπολογισθέντος ανταλλάγματος και καταβάλλεται είτε εφάπαξ είτε σε τρεις ισόποσες μηνιαίες δόσεις.

Είχαν αυτήν την πρόθεση και πριν τον κορονοϊό

Το γεγονός ότι η επίκληση της πανδημίας του κορονοϊού για την επέλαση των επιχειρηματικών συμφερόντων στις παραλίες και τον αιγιαλό είναι καθαρά προσχηματική, προκύπτει από το γεγονός ότι: Η μεγαλύτερη δυνατή κατάληψη των παραλιών από ιδιώτες προβλεπόταν σε διάταξη που επέκτεινε τις χρήσεις σε παραλίες και αιγιαλό για επιχειρηματικά συμφέροντα, μέσα στο αναπτυξιακό νομοσχέδιο, ήδη από τον περασμένο Σεπτέμβρη. Θυμίζουμε ότι τότε είχε αποσυρθεί λόγω των έντονων αντιδράσεων. Και επανέρχεται τώρα, με αφορμή τη συγκυρία του κορονοϊού.

Ετσι, τώρα, οι εργατικές - λαϊκές οικογένειες της Αττικής, εκτός από το ακριβό εισιτήριο στις ιδιωτικές πλαζ, θα βρεθούν αντιμέτωπες και με την επέκταση των ομπρελών και ξαπλωστρών των επιχειρηματιών στις λεγόμενες «ελεύθερες» πλαζ.

Αν δει κάποιος τους τιμοκαταλόγους, θα πειστεί για την κατάσταση που επικρατεί. Πιο αναλυτικά, το περσινό καλοκαίρι οι τιμές σε ιδιωτικές πλαζ για είσοδο το Σαββατοκύριακο είχαν ως εξής: Σε ιδιωτική πλαζ στον Αλιμο 6 ευρώ το άτομο. Στη Βάρκιζα 6 ευρώ, στη Βουλιαγμένη 5 ευρώ, στη Βούλα 6 ευρώ, στο Καβούρι 16 ευρώ, στο «Grand Resort» στο Λαγονήσι 25 ευρώ, στον «Αστέρα Βουλιαγμένης» 32 ευρώ και για τα παιδιά 16 ευρώ. Επιπλέον, σε κάποιες παραλίες δεν υπάρχει είσοδος, αλλά η παραχώρηση σε επιχειρηματίες έχει άλλες ...επιπτώσεις στην τσέπη των εργαζομένων και των οικογενειών τους. Δηλαδή, στο Σούνιο η είσοδος είναι δωρεάν, αλλά το σετ για ομπρέλα - ξαπλώστρα είναι 25 ευρώ! Και στο Λαγονήσι σε άλλη παραλία το σετ έχει κόστος 12 ευρώ. Ετσι στις κατ' όνομα «ελεύθερες» παραλίες το κόστος για ομπρέλα και ξαπλώστρα ξεκινά από 10 ευρώ και μπορεί να φτάσει ακόμα και τα 120 ευρώ... Το περασμένο Σαββατοκύριακο, για παράδειγμα, με 40 βαθμούς θερμοκρασία και την ανάγκη να μη συνωστίζεται ο κόσμος, το κόστος για το σετ στον Αστέρα της Βουλιαγμένης ήταν 80 ευρώ!

Ποια εργατική οικογένεια μπορεί να επισκεφτεί αυτές τις πλαζ, το καλοκαίρι, πολύ περισσότερο που με τις νέες ρυθμίσεις περιορίζεται ακόμα περισσότερο ο «ελεύθερος» χώρος στις πλαζ. Για το συγκεκριμένο καθεστώς την απόλυτη ευθύνη έχουν διαχρονικά οι κυβερνήσεις, που παραχώρησαν - και συνεχίζουν να το κάνουν - παραλίες σε επιχειρηματικούς ομίλους, είτε βάζοντας εισιτήριο στην είσοδο είτε ζητώντας τεράστια ποσά για να κάνει κάποιος μπάνιο σαν άνθρωπος. Μεγάλη είναι και η ευθύνη των δήμων που προχωρούν σε ιδιωτικοποίηση ελεύθερων τμημάτων των παραλιών, με το αιτιολογικό της εξεύρεσης εσόδων, χαρατσώνοντας όμως τους εργαζόμενους.

Υπουργικό σόου...

Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, το περασμένο Σάββατο ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Αδωνις Γεωργιάδης, συνοδευόμενος από τον υφυπουργό Ανάπτυξης, Νίκο Παπαθανάση, βρέθηκαν λίγο μετά τη μία το μεσημέρι στην Ακτή Βουλιαγμένης, προκειμένου να διαπιστώσουν αν τηρούνται τα μέτρα προστασίας... Την ίδια στιγμή που σε μια παραλία όπως η Ακτή Βουλιαγμένης, που τη διαχειρίζεται η ΕΤΑΔ, δηλαδή το ελληνικό Δημόσιο, είχε εισιτήριο εισόδου για τον κόσμο, οι υπουργοί βρήκαν ευκαιρία να φωτογραφηθούν και να κάνουν δηλώσεις στις κάμερες περί πειθαρχίας του κόσμου. Κι αυτό όταν στις διπλανές παραλίες υπήρχε ο απόλυτος συνωστισμός ανθρώπων στην προσπάθειά τους να κάνουν ένα μπάνιο.


ΤΟ ΝΟΤΙΟΥ ΤΟΜΕΑ ΑΤΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Να ανοίξουν οι οργανωμένες παραλίες χωρίς επιβάρυνση του λαού

Με την ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ οι Οργανώσεις Νότιου Τομέα Αττικής του Κόμματος εξόρμησαν την Κυριακή 17/5 στις παραλίες του Π. Φαλήρου, του Αλίμου και της Βάρκιζας.

Συζητώντας με τον κόσμο, τα μέλη του ΚΚΕ ανέδειξαν την ανάγκη για ελεύθερη και δωρεάν πρόσβαση σε όλες τις παραλίες, με απόλυτες συνθήκες ασφαλείας, προκειμένου να μη γίνεται συνωστισμός.

Για άλλη μια φορά, όπως και κάθε χρόνο, διαπιστώθηκε ότι είναι πολλαπλάσιος ο κόσμος που συρρέει στις δωρεάν παραλίες από ό,τι ο κόσμος που πηγαίνει στις ιδιωτικές. Επιβεβαιώνεται αυτό που έχει αναδείξει το ΚΚΕ, ότι η κυβέρνηση σε συνεργασία με τους δήμους επιβάλλεται αυτήν τη στιγμή να εξασφαλίσει την ελεύθερη πρόσβαση και είσοδο στις ιδιωτικοποιημένες παραλίες.

Παραμένει ακριβή πολυτέλεια για το λαό του μεγαλύτερου μέρους της Αττικής που συρρέει στις παραλίες του Νότιου Τομέα η αυτονόητη ανάγκη για αναψυχή, απόλαυση της θάλασσας, σκιά, καθαριότητα, όπως διαπιστώνεται κάθε χρόνο από τις παρεμβάσεις των Οργανώσεων του ΚΚΕ στις παραλίες. Πιο επιτακτική γίνεται αυτή η ανάγκη σήμερα, σε συνθήκες πανδημίας, που επιβάλλεται να τηρούνται και τα μέτρα προστασίας.



ΔΑΣ ΟΑΣΑ
Ευθύνη της κυβέρνησης η ασφαλής μετακίνηση του λαού

Eurokinissi

Το σκηνικό ταλαιπωρίας και έκθεσης επιβατών και εργαζομένων στον κίνδυνο της μετάδοσης του κορονοϊού, που ξετυλίχθηκε το Σαββατοκύριακο ιδιαίτερα στις γραμμές των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς που εξυπηρετούν παραλιακές περιοχές της Αττικής, σχολιάζει η ΔΑΣ ΟΑΣΑ.

Οι διοικήσεις των αμαξοστασίων «τελευταία στιγμή, το βράδυ του Σαββάτου, έψαχναν να βρουν οδηγούς για να βγάλουν ενισχυτικά την Κυριακή, γνωρίζοντας πολύ καλά πως βάσει προγράμματος δεν μπορούσαν να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες που δημιούργησαν η αύξηση της θερμοκρασίας και η ανάγκη του λαού να κινηθεί προς τις παραλίες της Αττικής», καταγγέλλει η ΔΑΣ.

Οπως εξηγεί, οι εικόνες που αποτυπώθηκαν σε λεωφορεία το Σάββατο και την Κυριακή είναι έκφραση των συσσωρευμένων προβλημάτων που έχει προκαλέσει η πολιτική όλων των κυβερνήσεων, η οποία μειώνει την κρατική χρηματοδότηση, το προσωπικό και τα οχήματα. «Τα χίλια λεωφορεία που έταζαν ότι θα έβγαιναν στην κυκλοφορία, από την προηγούμενη βδομάδα κιόλας, είναι ακόμα μια αποτυχημένη προσπάθεια που δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί», σημειώνει η ΔΑΣ, ενώ προσθέτει πως χωρίς συχνά δρομολόγια οι κορδέλες και τα απαγορευτικά που έχουν τοποθετηθεί στα καθίσματα μοιραία γίνονται «φύλλο και φτερό από τον συνωστισμό των επιβατών».

«Δεν είναι ευθύνη των οδηγών (...) να μετράνε πόσα άτομα μπαίνουν στο όχημα. Είναι ευθύνη της κυβέρνησης να πυκνώσει τα δρομολόγια ειδικά στις ώρες αιχμής, να φτιάξει τα οχήματα που παραμένουν σε βλάβη, να προσλάβει προσωπικό, να πάρει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την ασφαλή μετακίνηση του λαού», τονίζει η ΔΑΣ, απαντώντας στην προσπάθεια της κυβέρνησης να συγκαλύψει τις μεγάλες ευθύνες της για την κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες κουνώντας το δάχτυλο σε εργαζόμενους και επιβάτες.

Απαιτεί: Πύκνωση δρομολογίων ειδικά στις ώρες αιχμής. Μείωση του ωραρίου, 4 ώρες δουλειάς σε συνθήκες καύσωνα. Επισκευή και ανανέωση του στόλου. Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού με πλήρη δικαιώματα. Ουσιαστικά μέτρα προστασίας για εργαζόμενους και επιβάτες.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ