INTIME NEWS |
Προσπαθώντας να καθησυχάσει ανησυχίες και ερωτήματα γονιών και εκπαιδευτικών, η υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε στους παράγοντες που οδήγησαν την Επιστημονική Επιτροπή να εισηγηθεί ομόφωνα το άνοιγμα των σχολείων, σημειώνοντας πως λόγω καθοδικής πορείας της επιδημίας και ανόδου των θερμοκρασιών είναι η ασφαλέστερη περίοδος για να ανοίξουν και προσθέτοντας ότι τα παιδιά κολλάνε και μεταδίδουν πιο δύσκολα τον κορονοϊό. Ανέφερε ακόμα πως θα υπάρξουν ειδικές οδηγίες τις επόμενες μέρες ξεχωριστά για τα Δημοτικά και ξεχωριστά για τα Νηπιαγωγεία, λαμβάνοντας υπόψιν τις διαφορετικές ηλικίες των παιδιών.
Στα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία σε κάθε τμήμα θα υπάρχουν έως 15 μαθητές. Αν το τμήμα έχει περισσότερους από 15 μαθητές, τότε θα δημιουργηθούν δύο υποτμήματα και θα κάνουν μάθημα εκ περιτροπής, όπως συμβαίνει ήδη με τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Αν οι μαθητές είναι έως 15, τότε το τμήμα θα κάνει μάθημα καθημερινά. Οι συμβάσεις των αναπληρωτών εκπαιδευτικών θα επεκταθούν έως τις 30 Ιούνη, οπότε και θα λήξει για τους εκπαιδευτικούς το σχολικό έτος.
Στις αίθουσες θα υπάρχουν αντισηπτικά, προβλέπεται καθαρισμός δύο φορές τη μέρα, ενώ η υπουργός έκανε λόγο για ειδική νομοθετική ρύθμιση και επιπλέον κονδύλια για την τροποποίηση των συμβάσεων του προσωπικού καθαριότητας και για δυνατότητα πρόσληψης επιπλέον προσωπικού. Το διάλειμμα θα είναι σε διαφορετικές ώρες και δεν θα λειτουργεί κυλικείο. Ανάμεσα στα θρανία θα υπάρχει απόσταση 1,5 μέτρου και η χρήση μάσκας θα είναι προαιρετική τόσο στην αίθουσα όσο και στα σχολικά λεωφορεία.
Η άδεια ειδικού σκοπού θα συνεχιστεί σε γονείς για τις μέρες που τα παιδιά τους δεν θα είναι στο σχολείο και θα μπορούν να την λάβουν διακεκομμένα. Επίσης, δεν θα επαναλειτουργήσουν τα ολοήμερα σχολεία.
Οπως και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, έτσι και τώρα η υπουργός είπε ότι υπάρχει μέριμνα για εκπαιδευτικούς που εμπίπτουν στην κατηγορία ειδικών αδειών απουσίας, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα απουσίας μαθητή, στη βάση απλής υπεύθυνης δήλωσης γονέα ή κηδεμόνα περί ύπαρξης ατόμου στο σπίτι που ανήκει σε ομάδα αυξημένου κινδύνου ή νοσεί. Να σημειωθεί ότι με βάση τα παραπάνω η συμμετοχή των μαθητών στο Γυμνάσιο και το Λύκειο είναι της τάξης του 60% με 70%. Οσο για τους μαθητές που αναγκάζονται να μένουν στο σπίτι, το υπουργείο Παιδείας δεν έχει προβλέψει τίποτα παραπάνω από την επικίνδυνη και αντιδραστική τροπολογία για την αναμετάδοση του μαθήματος μέσα από τις σχολικές τάξεις, ενώ και πάλι δεν έγινε λόγος για τη στήριξη με το αναγκαίο εκπαιδευτικό προσωπικό, είτε για κάλυψη των κενών εκπαιδευτικών είτε για τις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης.
Με τους ίδιους κανόνες που ανακοινώθηκαν για Δημοτικά και Νηπιαγωγεία (αριθμός παιδιών ανά τμήμα, αποστάσεις, καθαρισμός κ.λπ.) θα επαναλειτουργήσουν και οι παιδικοί σταθμοί (δημοτικοί και ιδιωτικοί) από 1η Ιούνη έως 31 Ιούλη, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Εσωτερικών, Τάκης Θεοδωρικάκος. Είπε, επίσης, πως υπάρχει η δυνατότητα στους δήμους να κάνουν προσλήψεις προσωπικού στην καθαριότητα αν χρειαστεί με «συμβάσεις έως 4 μηνών».
Αναφορικά με την Ειδική Αγωγή, ανακοινώθηκε ότι τα ειδικά σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα επαναλειτουργήσουν από την 1η έως τις 12 Ιούνη, τα ειδικά σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης από 1η έως και 26 Ιούνη, ενώ αναμένονται ειδικές οδηγίες από τους λοιμωξιολόγους για τις λεπτομέρειες επαναλειτουργίας της Ειδικής Αγωγής.
Ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ του ΚΚΕ για τις ανακοινώσεις της κυβέρνησης για Νηπιαγωγεία και Δημοτικά
Αναλυτικά, στην ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου επισημαίνεται:
«Είναι φανερό ότι η κυβέρνηση δεν λαμβάνει υπόψη τις ανησυχίες, τις διεκδικήσεις, τις πρακτικές προτάσεις που καταθέτουν εδώ και μέρες οι φορείς των γονιών και των εκπαιδευτικών για το άνοιγμα των σχολείων.
Αν μια φορά χρειάζονταν να παρθούν μέτρα ουσιαστικής στήριξης για τα Γυμνάσια και τα Λύκεια, για τους παιδικούς σταθμούς, τα Δημοτικά και τα Νηπιαγωγεία, σήμερα τα μέτρα αυτά πρέπει να είναι πολλαπλάσια. Η αναγκαία - απ' όλες τις απόψεις - συνέχεια της μορφωτικής διαδικασίας δεν μπορεί να αποτελεί ατομική εκτίμηση ρίσκου.
Συγκεκριμένα:
Παραμένει "γκρίζο" το τοπίο σε σχέση με το φλέγον ζήτημα της καθαριότητας στα σχολεία, το οποίο αναθέτει γι' ακόμα μια φορά στους δήμους, αφήνοντας τουλάχιστον ερωτηματικά σε σχέση με τα ωράρια και τις συμβάσεις των εργαζομένων στην καθαριότητα.
Δεν απαντά στο πώς θα καλυφτούν τα κενά από τις αναγκαίες εξαιρέσεις ευπαθών ομάδων από την εκπαιδευτική συνέχεια, ειδικά στην περίπτωση των Δημοτικών και των Νηπιαγωγείων, που κατά βάση η διδασκαλία είναι μονοπρόσωπη.
Η συνεχιζόμενη αναστολή λειτουργίας των ολοήμερων τμημάτων δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στις οικογένειες που στέλνουν τα παιδιά σε αυτά.
Οι εξαγγελίες για ανώτατο όριο 15 μαθητών ανά τάξη, σε αίθουσες κλουβιά και κοντέινερ, είναι άκρως επικίνδυνες!
Οι ανακοινώσεις για τη λειτουργία των παιδικών σταθμών και ειδικά των βρεφικών τμημάτων και οι εξαγγελίες για την "κοινωνική αποστασιοποίηση" σε αυτές τις ηλικίες τουλάχιστον προκαλούν.
Η επίκληση στην ατομική ευθύνη των γονιών είναι επικίνδυνη. Γιατί η κυβέρνηση είναι που πρέπει πρώτα απ' όλα να επιδείξει κρατική ευθύνη, ενώ η πείρα από τη λειτουργία των Γυμνασίων και των Λυκείων δείχνει ότι αυτή ακριβώς η μετάθεση της ευθύνης στις οικογένειες επιδρά διαλυτικά στην Εκπαίδευση.
Το ΚΚΕ καταθέτει για ακόμη μία φορά άμεσα μέτρα που πρέπει να ληφθούν, προκειμένου η όποια λειτουργία των εκπαιδευτικών δομών να γίνει με κριτήριο την προστασία της υγείας όλων των εμπλεκόμενων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Εδώ και τώρα χρειάζεται, χωρίς καθυστέρηση και με κρατική ευθύνη:
Με παράσταση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας, σήμερα Τρίτη στις 11.30 π.μ., συνεχίζει ο Σύλλογος Σπουδαστών Δημοσίων ΙΕΚ Αττικής τις παρεμβάσεις για τα πολύπλευρα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι νέοι στην Κατάρτιση μετά το άνοιγμα των σχολών.
Κτίρια όπου δεν έχουν γίνει απολυμάνσεις, ελλείψεις καθηγητών, ειδικότητες με εργαστήρια που δεν πραγματοποιούνται, καταγράφει μεταξύ άλλων ο ΣΥΣΔΙΕΚ, που καλεί την κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας να πάρουν άμεσα όλα τα απαραίτητα μέτρα, ώστε να εξεταστούν οι σπουδαστές στην ύλη που έχουν διδαχθεί μέχρι στιγμής σε κάθε ειδικότητα, να δοθεί εδώ και τώρα η «βεβαίωση σπουδών» σε όλους τους τελειόφοιτους σπουδαστές, να μην αποτελεί προϋπόθεση η ολοκλήρωση της πρακτικής κ.ά.