Στο «φουλ» οι προετοιμασίες για την απεργία στις 17 Μάη. Στους εργατοτεχνίτες της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης μίλησε χτες ο Γ. Μαυρίκος, στέλεχος του ΠΑΜΕ
Χτες το πρωί, ο Γ. Μαυρίκος, μέλος της Γραμματείας του ΠΑΜΕ και της ΕΕ της ΓΣΕΕ, περιόδευσε στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη. Εκεί όπου το μεροκάματο οι εργάτες το πληρώνουν πολύ ακριβά, ακόμα και με την ίδια τους τη ζωή. Γι' αυτό και χτες δήλωσαν ότι δεν είναι διατεθειμένοι να επιτρέψουν σε κανέναν να διαπραγματεύεται το μεροκάματο και τη ζωή τους.
Στο πλοίο «Λίνδος», στο οποίο εκτελούνται επισκευαστικές εργασίες, τα σφυριά και οι οξυγονοκολλήσεις σταμάτησαν και οι εργάτες συγκεντρώθηκαν για να ακούσουν τον Γ. Μαυρίκο. Ο συνδικαλιστής ήταν σαφέστατος: «Εσείς οι εργάτες, της Ζώνης, μαζί με τους άλλους εργαζόμενους, πρέπει να πάρετε στα χέρια σας το τιμόνι του αγώνα». Ο συνδικαλιστής τόνισε ότι, μετά την επιτυχία της απεργίας της 26ης Απρίλη, «ο αγώνας βρίσκεται σε κρίσιμη καμπή. Η κυβέρνηση δυσκολεύεται. Η συνδικαλιστική ηγεσία και αυτή έχει αιφνιδιαστεί, φοβάται και κάνει πίσω. Ετσι, αυτές τις μέρες, θα κριθεί πού θα γείρει η πλάστιγγα. Οσοι δεν πήραν μέρος στις προηγούμενες κινητοποιήσεις, πρέπει να συμμετέχουν την ερχόμενη Πέμπτη στην απεργία και συγκέντρωση».
Ο Γ. Μαυρίκος ξεκαθάρισε ότι αν η συμμετοχή των εργαζομένων σ' αυτήν την απεργία είναι μειωμένη, η κυβέρνηση θα ξαναχτυπήσει και θα επιμείνει, ώστε να περάσει τα μέτρα της. Αναφερόμενος στα κυβερνητικά και συνδικαλιστικά καλέσματα για «διάλογο», είπε: «Μας λένε για "διάλογο" από μηδενική βάση. Τι εννοούν μηδενική βάση; Εννοούν να αποδεχτούμε πως τα κλεμμένα χρήματα τα χάνουμε. Να αποδεχτούμε ότι θα πάρουμε σύνταξη στα 65. Να αποδεχτούμε ότι χάθηκαν τα λεφτά που παίχτηκαν στο Χρηματιστήριο. Εμείς απορρίπτουμε αυτές τις λογικές. Απεργούμε για να μειωθεί το όριο ηλικίας στα βαρέα και ανθυγιεινά. Αυτό απαιτεί η εργατική τάξη. Αυτό πρέπει να γράφουμε στα πανό της απεργίας. Ζητάμε να καταργηθούν οι αντιασφαλιστικοί νόμοι. Παλεύουμε και λέμε ότι δεν μπορεί να υπάρχει σύνταξη κάτω από τις 220.000 δραχμές. Παλεύουμε για να μας φέρουν αυτά που μας χρωστάνε στην Κοινωνική Ασφάλιση. Παλεύουμε για την Υγεία, την Πρόνοια».
Καταλήγοντας, υπογράμμισε: «Στην απεργία θα έχουμε μαζί μας τους επαγγελματοβιοτέχνες, τους μαθητές, τους σπουδαστές, την αγροτιά της Θεσσαλίας. Ενωμένοι θα στείλουμε το μήνυμα και αν η συμμετοχή είναι πιο αυξημένη από τις προηγούμενες - που πρέπει να είναι - θα κόψει τα γόνατα στην κυβέρνηση. Θα δυσκολέψει τη συνδικαλιστική ηγεσία να πάει στο "παζάρι". Επιβάλλεται ο αγώνας να κλιμακωθεί. Εμείς σαν ΠΑΜΕ σ' αυτήν την κατεύθυνση θα κινηθούμε, γι' αυτό πρέπει να στηρίξετε το ΠΑΜΕ. Δεν είναι άτρωτοι, μπορεί η εργατική τάξη να νικήσει».
Το λόγο πήρε στη συνέχεια ο πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά Ι. Πουντίδης, ο οποίος ενημέρωσε τους εργαζόμενους ότι ο Γ. Παπαδημητρίου, που πριν 1,5 μήνα περίπου μαζί με έναν άλλο εργάτη τραυματίστηκαν, αποτέλεσμα της εργοδοτικής ασυδοσίας, στο πλοίο «Σι Τρέιλερ», άφησε χτες την τελευταία του πνοή στο νοσοκομείο: «Αυτό είναι το επάγγελμά μας. Αυτή είναι η Ζώνη. Κανένας βιομήχανος δεν πέθανε από σακατεμένα πνευμόνια. Κανένας βιομήχανος δεν πέθανε από υπερκόπωση. Γι' αυτό όλοι σαν μια γροθιά να παλέψουμε και να κλιμακώσουμε αυτόν τον αγώνα. Παζάρια και εκπτώσεις στα πλαίσια του συνδικαλιστικού κινήματος δεν κάνουμε. Παζάρια με το μεροκάματο και τη σύνταξη δεν κάνουμε».
Καλά είναι βέβαια τα καλαμπούρια, μόνο που ο υπουργός δεν έκανε αστεία. Εθεσε σε εφαρμογή τη μόνιμη τακτική του ψεύδους και της παραπληροφόρησης. Αδιαφορώντας για το μέγεθος της πρόκλησης και της απάτης, εκσφενδόνισε διάφορα στοιχεία και αριθμούς, που, ακόμα κι αν υφίστανται, δεν έχουν καμιά σχέση με το περιεχόμενο που τους προσέδωσε.
***
***
Για το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο, η ιστορία είναι γνωστή. Το Ταμείο τινάχτηκε στον αέρα από τους εφοπλιστές και από τους πρασινογάλανους κυβερνώντες, που οι πρώτοι με αποφάσεις των δεύτερων ξεκοκάλισαν και την τελευταία δεκάρα των ναυτικών. Αυτό τους έλειπε να μην πληρώνουν και τις συντάξεις...
Σε ό,τι αφορά τον ΟΓΑ, ας καυχιέται η κυβέρνηση και ο Γ. Παπαντωνίου ότι μετά το ξεκλήρισμα της αγροτιάς, μετά την καταστροφή που έχουν προκαλέσει στην αγροτική οικονομία, μετά την υποχρεωτική επιβολή ασφαλιστικών εισφορών και στους αγρότες ότι οι αγρότες παίρνουν μηνιάτικη σύνταξη, κάτι περισσότερο από ό,τι κοστίζει ένα δικό τους μπρέκφαστ στα στέκια που συχνάζουν...
«Αναρωτιέμαι αν με τα μέτρα που προωθεί η κυβέρνηση επιδιώκει την εξόντωσή μας για να απαλλαγεί έτσι και από το... εργατικό κόστος! Αν εφαρμοστούν τα μέτρα που "πάγωσε" η κυβέρνηση, σε δύο 10ετίες δε θα υπάρχουν Ελληνες πολίτες. Για τις γυναίκες θα είναι απαγορευτική ακόμα και η εγκυμοσύνη, ενώ ούτε λόγος να γίνεται για ιατροφαρμακευτική περίθαλψη. Θα πεθαίνουμε στους δρόμους σαν τα σκυλιά».
Αυτά τα λόγια, γεμάτα απόγνωση και αγωνία, βγήκαν χτες από το στόμα εργαζόμενης της «Ολυμπιακής Αεροπορίας» (ΟΑ) στο Διεθνές Αεροδρόμιο Σπάτων (ΔΑΑ), κατά τη διάρκεια περιοδείας αντιπροσωπείας του ΚΚΕ, με επικεφαλής τον Γ. Σταυρόπουλο, μέλος της ΚΕ του Κόμματος. Η χτεσινή περιοδεία στο ΔΑΑ και στους χώρους δουλιάς του προσωπικού και των μηχανικών της ΟΑ έγινε στο πλαίσιο του εκτεταμένου προγράμματος απευθείας επαφών στελεχών του Κόμματος με τους εργαζόμενους για το Ασφαλιστικό.
Από την περιοδεία φάνηκε ξεκάθαρα ότι οι εργαζόμενοι στην ΟΑ είναι ανάστατοι με όσα έχουν ακούσει ή διαβάσει για τα προωθούμενα κυβερνητικά μέτρα, όπως, επίσης, φάνηκε και η έλλειψη πληροφόρησης που έχουν για όσα σε βάρος τους απεργάζεται η κυβέρνηση.
Υπενθυμίζεται ότι οι εργαζόμενοι της ΟΑ έχουν ήδη πληγεί από το νομοσχέδιο Σιούφα (ΝΔ) σε ό,τι αφορά στην επικουρική τους ασφάλιση (ΤΕΑΠΑΕ), όπου απαιτούνται πλέον 30 χρόνια επικουρικής ασφάλισης προκειμένου να πάρουν τη σύνταξη από το επικουρικό, ενώ και στους ηλεκτρονικούς μηχανικούς, που είναι ασφαλισμένοι στο ΤΕΑΙΕ, ήδη έχει εφαρμοστεί ότι η επικουρική τους ασφάλιση δε θα υπερβαίνει το 20% της κύριας, με σημαντική μείωση της σύνταξης από το επικουρικό τους ταμείο.
Η αντιπροσωπεία του ΚΚΕ μοίρασε στους εργαζόμενους ενημερωτικό υλικό και τους κάλεσε να πάρουν μαζικά μέρος στην πανελλαδική πανεργατική απεργία της ερχόμενης Πέμπτης και να συμμετάσχουν στην προσπάθεια συγκρότησης μετώπου στο χώρο τους ενάντια στην αντιλαϊκή επίθεση που έχει εξαπολύσει η κυβέρνηση.
Σημειώνεται ότι στην τεχνική βάση της ΟΑ συγκροτήθηκε Επιτροπή Αγώνα για το Ασφαλιστικό, με απόφαση του ΔΣ της Ενωσης Πτυχιούχων Τεχνικών Αεροπλάνων ΟΑ (ΕΠΤΑΟΑ).
Μια πρωτοφανή για τα τελευταία χρόνια σε μέγεθος συγκέντρωση, ανάλογη των προβλημάτων, πραγματοποίησαν χτες στο χώρο του ναυπηγείου έπειτα από πρόσκληση της «Εργοστασιακής Επιτροπής» (ΕΕ), οι εργαζόμενοι του Σκαραμαγκά. Αν και αφορμή για τη συγκέντρωση στάθηκε η ενημέρωση των εργαζομένων για τις εξελίξεις στο ασφαλιστικό, το ξεπούλημα των ναυπηγείων, αλλά και η επικείμενη υπογραφή της συλλογικής σύμβασης εργασίας, αυτή πήρε τα χαρακτηριστικά καθολικής αντίδρασης στο - δρομολογημένο από την κυβέρνηση - ξεπούλημα του μεγαλύτερου ναυπηγείου της χώρας. Από το χώρο της συγκέντρωσης, όπου ομιλητές ήταν ο Θ. Κούτρας, μέλος της διοίκησης της ΓΣΕΕ και στέλεχος της ΕΕ και ο Σπ. Βαρθολομαίος, επίσης στέλεχος της ΕΕ, καταδικάστηκε με τα συνθήματα των εργαζομένων η πλειοψηφία της διοίκησης του σωματείου «Τρίαινα», διότι όλα αυτά τα χρόνια, έχει ταχθεί στο πλευρό της κυβέρνησης, επιχειρώντας να ρίξει «στάχτη στα μάτια» των εργαζομένων.
Κατά τη διάρκεια της ολιγόωρης συγκέντρωσης (αφού ήταν στα πλαίσια του μεσημεριανού διαλείμματος) έγινε αναφορά και συζήτηση για την πρόθεση κυβέρνησης και μεγάλου κεφαλαίου να κατεδαφίσουν το σύστημα της κοινωνικής ασφάλισης, όπως επίσης συζητήθηκαν και οι εξελίξεις στο ζήτημα της υπογραφής της ΣΣΕ. Απ' αυτού, αν και είχε αποφασιστεί να διεκδικηθεί η αύξηση των 1.600 δραχμών επί του ημερομισθίου, η πλειοψηφία της «Τρίαινας» παζαρεύει την αύξηση στις 900 δραχμές, θέτοντας ως επιχείρημα ότι θα υπάρξει μεγάλη... επιβάρυνση για το ναυπηγείο και την κυβέρνηση, αφού ήδη αναμένεται να δοθούν σχεδόν 25 δισεκατομμύρια δραχμές ως «κίνητρα» για να απολυθούν εκατοντάδες εργαζόμενοι ενόψει του ξεπουλήματος. Αυτή η ομολογία της πλειοψηφίας, από μόνη της καταδεικνύει το τι παιχνίδι σε βάρος των εργαζομένων παίζει η πρασινογάλαζη πλειοψηφία της «Τρίαινας».
Σε ό,τι αφορά, το ξεπούλημα των ναυπηγείων, οι συνδικαλιστές εξήγησαν τις διαστάσεις του ομολογουμένως τεραστίου σκανδάλου, και το ποιες θα είναι οι συνέπειες για τους εργαζόμενους, την εθνική οικονομία, αλλά και την ασφάλεια της χώρας και κάλεσαν τους εργαζόμενους, έστω και αυτή τη στιγμή να αντιδράσουν δυναμικά στο ξεπούλημα του ναυπηγείου. Εκεί καταγγέλθηκε και η τακτική της πλειοψηφίας του σωματείου, με την αποδοχή πριν από μερικά χρόνια του «ερμαφρόδιτου» σχήματος 51 - 49% που αποτέλεσε το προανάκρουσμα των σημερινών διαδικασιών για το ξεπούλημα του ναυπηγείου. Σήμερα βέβαια, η ίδια πλειοψηφία, τάσσεται υπέρ του ξεπουλήματος, διεκδικώντας και μερίδιο...
Εκείνη τη στιγμή πάγωσαν όλοι. Κι ας είναι «μαθημένοι» στο θάνατο.
«Ο συνάδελφός μας Γ. Παπαδημητρίου που πριν από ενάμιση μήνα τραυματίστηκε στο πλοίο "Σι Τρέιλερ" άφησε χτες την τελευταία του πνοή στο νοσοκομείο»...
Αυτός ο θάνατος δεν καταγράφεται καν στις στατιστικές των νεκρών στους χώρους δουλιάς, όπου αναφέρονται μόνο όσοι πεθαίνουν επί τόπου.
Την ανακοίνωση την έκανε την ώρα της συζήτησης ο ίδιος ο πρόεδρος του Συνδικάτου Μετάλλου Πειραιά, Ι. Πουντίδης. «Αυτό, είπε, είναι το επάγγελμά μας. Αυτή είναι η Ζώνη. Κανένας βιομήχανος δεν πέθανε από σακατεμένα πνευμόνια. Κανένας βιομήχανος δεν πέθανε από υπερκόπωση. Σα μια γροθιά να παλέψουμε και να κλιμακώσουμε αυτόν τον αγώνα. Παζάρια και εκπτώσεις στα πλαίσια του συνδικαλιστικού κινήματος δεν κάνουμε. Παζάρια με το μεροκάματο και τη σύνταξη δεν κάνουμε».
Οι σφιγμένες γροθιές, τα σφιχτά σαν πέτρα πρόσωπα είχαν δώσει, ήδη, την επικύρωση...
Η εφοπλιστική πολιτική του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, τα σοβαρά και οξυμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ναυτεργάτες, το νέο «θεσμικό πλαίσιο - έκτρωμα - για την ακτοπλοΐα», που προωθεί στη Βουλή το ΥΕΝ και διώχνει τους ναυτεργάτες από τα πλοία, αλλά και η νέα επίθεση στα κοινωνικοασφαλιστικά δικαιώματα, ξεχείλισε το ποτήρι. Η αγωνιστική «φόρα» των ναυτεργατών ανάγκασε τη διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, κατά τη χτεσινή της συνεδρίαση, να κηρύξει 24ωρη απεργία στα πλοία, στις 17 Μάη.
Με μπροστάρη το ταξικό ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα, οι ναυτεργάτες που συμμετείχαν στη μεγαλειώδη απεργιακή κινητοποίηση στις 26 Απρίλη, με δηλωμένη την απόφασή τους για κλιμάκωση και ένταση του αγώνα, ανάγκασαν την ΠΝΟ να αποφασίσει και νέα 24ωρη απεργία. Οι ναυτεργάτες, που αγωνίζονται μαζί με τους εργαζόμενους της στεριάς για την υπεράσπιση και διεύρυνση της Κοινωνικής Ασφάλισης, συμμετέχουν στην απεργία με το διεκδικητικό πλαίσιο των ταξικών συνδικαλιστικών δυνάμεων στο χώρο των ναυτεργατών.