Copyright 2020 The Associated |
Στην πρώτη θέση της παγκόσμιας κατάταξης είναι οι ΗΠΑ, με περίπου 9,8 εκατ. επιβεβαιωμένα κρούσματα και σχεδόν 240.000 θύματα. Είναι ενδεικτικό ότι τα ημερήσια κρούσματα έχουν αυξηθεί κατά 45% τις τελευταίες δύο βδομάδες, σε 86.352 κατά μέσο όρο, σύμφωνα με στοιχεία του Πανεπιστημίου «John Hopkins». Οι ημερήσιοι θάνατοι έχουν αυξηθεί κατά 15% με μεσοσταθμικά 846 θανάτους. Μόνο την Τετάρτη ανακοινώθηκαν πάνω από 102.000 νέα κρούσματα και 1.097 νέοι θάνατοι σε ένα 24ωρο.
Με αμείωτο ρυθμό εξαπλώνεται η πανδημία και στη Βραζιλία, που μόνο την Τρίτη καταγράφηκαν 610 νέοι θάνατοι (περισσότεροι από 161.000 συνολικά) και σχεδόν 24.000 νέα επιβεβαιωμένα κρούσματα (σχεδόν 5,6 εκατ.).
Στην Ευρώπη, καταγράφονται καθημερινά νέα ρεκόρ κρουσμάτων και θανάτων.
Στο Ηνωμένο Βασίλειο καταγράφηκαν χτες 492 νέοι θάνατοι, ο υψηλότερος αριθμός από τον Μάη. Συνολικά οι επίσημοι θάνατοι είναι 47.700, ωστόσο στοιχεία από τις στατιστικές υπηρεσίες δείχνουν ότι ο πραγματικός αριθμός είναι περίπου 63.000.
Νέο ρεκόρ με σχεδόν 20.000 κρούσματα καταγράφηκε το περασμένο 24ωρο στη Γερμανία, ενώ 118 ασθενείς υπέκυψαν (σχεδόν 11.000 συνολικά).
Η Ρωσία κατέγραψε χτες 19.404 νέα κρούσματα (πάνω από 1,7 εκατ. συνολικά), αριθμός σε επίπεδο ρεκόρ, και αναφέρθηκαν άλλοι 292 νέοι θάνατοι (29.500 συνολικά). «Η κατάσταση στη Μόσχα επιδεινώνεται από την αρχή της βδομάδας, όπως βλέπουμε από τον αριθμό των ασθενών και των εισαγωγών», σύμφωνα με τον δήμαρχο.
Η Τσεχία ανακοίνωσε την Τετάρτη 15.729 νέα κρούσματα, ο μεγαλύτερος ημερήσιος απολογισμός από την αρχή της πανδημίας, και 220 νέους θανάτους (4.133 συνολικά).
Η Σουηδία κατέγραψε και χτες ρεκόρ 4.034 ημερήσιων κρουσμάτων και οι συνολικοί θάνατοι ξεπέρασαν τις 6.000, ενώ αυξάνονται οι εισαγωγές στα νοσοκομεία.
Εκτός από το lockdown στη Γαλλία, επιπλέον περιορισμοί επιβάλλονται στο Παρίσι, όπου απαγορεύονται από σήμερα υπηρεσίες «delivery» και «take away» για φαγητά και ποτά μετά τις 10 το βράδυ. Την Τετάρτη καταγράφηκαν στη χώρα 40.558 νέα κρούσματα (περίπου 1,5 εκατ.) και 385 θάνατοι (38.674 σύνολο).
Η Δανία θα σφαγιάσει 15 - 17 εκατ. βιζόν που εκτράφηκαν στο έδαφός της εξαιτίας μιας μετάλλαξης της Covid-19 που έχει μεταδοθεί σε 12 ανθρώπους και απειλεί την αποτελεσματικότητα ενός μελλοντικού εμβολίου, ανακοίνωσε η πρωθυπουργός, Μέτε Φρεντέρικσεν. Ο μεταλλαγμένος ιός δεν έχει πιο σοβαρές παρενέργειες στον άνθρωπο, αλλά «δεν αντιδρά τόσο στα αντισώματα όσο ο κανονικός», γι' αυτό απειλεί την ανάπτυξη εμβολίων. Δήμοι στη βόρεια Δανία, όπου βρίσκονται τα περισσότερα εκτροφεία, θα έχουν περιορισμούς στη μετακίνηση σε άλλους δήμους, ενώ εστιατόρια και μπαρ πιθανόν θα κλείσουν.
Στο πλαίσιο των γεωπολιτικών και οικονομικών προεκτάσεων της πανδημίας, ο Ρώσος ΥΠΕΞ, Σεργκέι Λαβρόφ, δήλωσε στην προχτεσινή Σύνοδο των ΥΠΕΞ του Συμβουλίου της Ευρώπης πως η Ρωσία «είναι έτοιμη να συνεργαστεί στον τομέα του εμβολιασμού» με την Ευρώπη, παρότι «γνωρίζουμε ότι οι επιτυχίες μας δεν αρέσουν σε όλους». Η Ρωσία έχει εγκρίνει το «Sputnik-V» και ένα ακόμη εμβόλιο, ενώ η συνεργασία θα μπορούσε να αφορά είτε στην προμήθεια είτε στην παραγωγή ενός ρωσικού εμβολίου σε ευρωπαϊκές χώρες.
Μέτρα προστασίας των αυτοαπασχολούμενων ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων ζητάνε με Ερώτησή τους προς τους υπουργούς Οικονομικών και Υποδομών και Μεταφορών οι βουλευτές του ΚΚΕ Νίκος Καραθανασόπουλος, Διαμάντω Μανωλάκου και Λεωνίδας Στολτίδης.
Οπως σημειώνουν στην Ερώτησή τους οι βουλευτές: «Από την πρώτη μέρα έναρξης των περιοριστικών μέτρων λόγω της πανδημίας του κορονoϊου Covid-19, ένας από τους κλάδους που επλήγησαν άμεσα ήταν αυτός των ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων. Ιδιαίτερα έχει πληγεί η μεγάλη πλειοψηφία των ιδιοκτητών, αυτοαπασχολούμενων λεωφορειούχων, που εργάζονται και οι ίδιοι ως οδηγοί και το μοναδικό τους εισόδημα στηρίζεται στα 1-2 λεωφορεία που διαθέτουν.
Εδώ και εννέα μήνες, με την κατακόρυφη πτώση των εκδρομών, την κουτσουρεμένη θερινή τουριστική περίοδο όπου εξασφάλιζαν συνολικά ένα εισόδημα, αλλά και στη συνέχεια με τη νέα έξαρση της πανδημίας, η κατάσταση που δημιουργείται για τη συγκεκριμένη κατηγορία επαγγελματιών/αυτοαπασχολούμενων είναι απελπιστική.
Πρόκειται - συνεχίζουν στην Ερώτησή τους - για έναν ασφυκτικό κλοιό γύρω από τους συγκεκριμένους ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων, που αντιμετωπίζουν πλέον σοβαρά ζητήματα επιβίωσης, όπως αναφέρουν και συνδικαλιστικοί φορείς τους, ιδιαίτερα σε περιοχές και νομούς που από την αρχή ίσχυσαν περιοριστικά μέτρα ή και σήμερα συνεχίζονται πιο έντονα.
Μάλιστα, όπως τονίζεται από τους τελευταίους, τα όποια μέτρα έχουν παρθεί έως σήμερα από την πλευρά της κυβέρνησης και των αρμόδιων υπουργείων, δεν αφορούν τους αυτοαπασχολούμενους ιδιοκτήτες ελάχιστων λεωφορείων, αλλά μόνο τα μεγάλα γραφεία στην ιδιοκτησία των οποίων μπορεί να υπάρχουν δεκάδες ή και εκατοντάδες λεωφορεία, κάτι που διευκολύνει την καταστροφή και όχι την επιβίωση των βιοπαλαιστών λεωφορειούχων.
Ετσι, οι μικροί αυτοαπασχολούμενοι ιδιοκτήτες τουριστικών λεωφορείων παραμένουν ουσιαστικά ακάλυπτοι από οποιαδήποτε μέτρα στήριξης, την ίδια ώρα που οι υποχρεώσεις τους προς εφορία, ασφαλιστικά ταμεία, ασφαλίσεις των οχημάτων τους, κοινωφελείς οργανισμούς συνεχώς αυξάνονται (χωρίς να υπολογίζονται και οι οικογενειακές τους υποχρεώσεις), ενώ οι δυσκολίες και για τους ίδιους μεγαλώνουν και συνεχίζονται.
Οπως τονίζεται και από τους συνδικαλιστικούς φορείς των συγκεκριμένων ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων, άμεσα απαιτούνται μέτρα ανακούφισής τους και για την αντιμετώπιση των συνεπειών και από την πανδημία, διαφορετικά θα οδηγηθούν στον αφανισμό».
Με βάση και τα παραπάνω ερωτώνται οι κ. υπουργοί, αν προτίθενται να πάρουν μέτρα όπως:
1. Να δοθούν ουσιαστικές αποζημιώσεις για όσο διάστημα παραμένουν σε ακινησία τα λεωφορεία τους και δεν έχουν αντικείμενο, χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
2. Να απαλλαγούν από τα τέλη κυκλοφορίας των λεωφορείων τους για το 2021, λόγω της ακινησίας των λεωφορείων τους για όλο το προηγούμενο διάστημα.
3. Να υπάρξει αφορολόγητο όριο με βάση τα εισοδηματικά κριτήρια με ελάχιστο τα 12.000 ευρώ προσαυξημένο κατά 3.000 για κάθε παιδί. Να μην πληρωθούν φόροι, τέλη επιτηδεύματος και λοιπές εισφορές, για το 2020.
4. Να δοθεί παράταση της προθεσμίας θέσεως σε ακινησία των τουριστικών λεωφορείων με την κατάθεση των πινακίδων και της Αδειας Κυκλοφορίας, τουλάχιστον για ένα τρίμηνο, έως 31/01/2021, και εφόσον εξομαλυνθεί η κατάσταση στη χώρα μας λόγω και της πανδημίας Covid-19.
5. Να δοθεί μικρή παράταση για το όριο ηλικίας απόσυρσης των τουριστικών λεωφορείων, όσων διαθέτουν 1-2 λεωφορεία, ή γενναία κρατική επιδότηση ή άτοκα δάνεια για όσους χρειάζονται να αλλάξουν τα οχήματά τους.
Η Ομοσπονδία καταγγέλλει τη συνεχιζόμενη υποστελέχωση και την έλλειψη μόνιμων προσλήψεων και σημειώνει ότι «με τη συνεχιζόμενη απαράδεκτη αύξηση των ηλεκτρονικών ραντεβού και της προσέλευσης, και την πίεση που ασκείται από το υπουργείο στις Διευθύνσεις, όπως και από μερίδα διευθυντών στους υπαλλήλους, ειδικά στις μεγάλες πόλεις δημιουργούνται εκ νέου επικίνδυνες συνθήκες συνωστισμού και διάδοσης της πανδημίας, με δεκάδες και πολλές φορές εκατοντάδες πολίτες και δικηγόρους μέσα και έξω από τις υπηρεσίες».
«Οι εργαζόμενοι στις υπηρεσίες Αλλοδαπών και Μετανάστευσης των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων με υπερπροσπάθεια εξυπηρέτησαν και εξυπηρετούν χιλιάδες πολίτες τρίτων χωρών, αλλά λόγω της συνεχιζόμενης υποστελέχωσης, της έλλειψης μόνιμων προσλήψεων και της φυγής πολλών συναδέλφων μας, μέσω της κινητικότητας, διαλύονται μέρα τη μέρα», επισημαίνει.