ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Πέμπτη 19 Νοέμβρη 2020
Σελ. /24
ΕΡΓΑΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ - ΣΩΜΑΤΕΙΑ - ΦΟΡΕΙΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
Σήμερα η μέρα δράσης για τις αστικές συγκοινωνίες

Πολύμορφες παρεμβάσεις με αιχμή την πάλη για άμεσα μέτρα αποσυμφόρησης, για συχνά και ασφαλή δρομολόγια για το λαό

Μέρα δράσης για τις αστικές συγκοινωνίες, με πολύμορφες παρεμβάσεις σε όλο το Λεκανοπέδιο, οργανώνουν σήμερα, Πέμπτη, Εργατικά Κέντρα της Αττικής (Αθήνας, Πειραιά, Λαυρίου - Ανατολικής Αττικής), Ομοσπονδίες, Σωματεία και φορείς, σε συνεργασία με σωματεία του κλάδου, μπροστά στην απεργία στις 26 Νοέμβρη. Στη μέρα δράσης καλεί και η Ομοσπονδία Γυναικών Ελλάδας.

Ο συνωστισμός των εργαζομένων και του λαού μέσα στα οχήματα, στις αποβάθρες, στις στάσεις των αστικών συγκοινωνιών είναι ένα καθημερινό φαινόμενο, ακόμα και μέσα στο lockdown, μετατρέποντας τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ) σε υγειονομική βόμβα.

Η κυβέρνηση, σχεδόν 9 μήνες μετά την εμφάνιση της πανδημίας στη χώρα, όχι μόνο δεν παίρνει κανένα μέτρο για την πραγματική αποσυμφόρηση των ΜΜΜ, αλλά ξεδιπλώνει ένα ακόμα ρεσιτάλ εμπαιγμού του λαού: Τη μια κάνει το μαύρο άσπρο λέγοντας ότι συνωστισμός υπάρχει μόνο στο 5% των δρομολογίων και την άλλη ότι... «δεν μπορούμε να γεννήσουμε λεωφορεία» και ότι ο απαράδεκτος συνωστισμός σε αυτά δεν είναι από τις βασικές αιτίες μετάδοσης του ιού...

Την τραγική κατάσταση επιβεβαιώνει, διαψεύδοντας την κυβέρνηση, πρόσφατη αυτοψία εποπτών Δημόσιας Υγείας της Περιφέρειας Αττικής στους σταθμούς μετρό και ΗΣΑΠ στην Ομόνοια. Οι επόπτες διαπιστώνουν ότι ενώ οι επιβάτες φοράνε μάσκα, παραμένει ο συνωστισμός στις αποβάθρες και τα οχήματα. «Αποψη της Υπηρεσίας», τονίζουν, «είναι ότι για να αντιμετωπιστεί το αρνητικό αυτό φαινόμενο και να τηρείται το μέτρο της αποστασιοποίησης, θα πρέπει τα δρομολόγια των συρμών να γίνουν πιο συχνά, αποσυμφορώντας έτσι το χώρο των αποβαθρών όσο και των βαγονιών των συρμών».

Απέναντι στον κυβερνητικό εμπαιγμό και την παραπέρα ιδιωτικοποίηση

Ο συνωστισμός στις συγκοινωνίες είναι αποτέλεσμα των χρόνιων τεράστιων ελλείψεων σε οχήματα και προσωπικό, της ολοένα μειούμενης κρατικής χρηματοδότησης που σήμερα είναι «σταγόνα στον ωκεανό». Ολα αυτά οφείλονται στην πολιτική που υπηρετούν πιστά όλες οι κυβερνήσεις του κεφαλαίου, η οποία ορίζει ότι η λειτουργία των αστικών συγκοινωνιών καθορίζεται όχι από τις ανάγκες του λαού αλλά με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, με στόχο το κέρδος.

Η πολιτική αυτή στέκει εμπόδιο στην πύκνωση των δρομολογίων και σήμερα εκφράζεται με την παράδοση μέρους των αστικών συγκοινωνιών σε ιδιωτικές επιχειρήσεις, σε ΚΤΕΛ και εταιρείες μίσθωσης οχημάτων. Η κυβέρνηση ισχυρίζεται ότι η παράδοση αποτελεί μια «προσωρινή λύση» και γίνεται για να πυκνώσει τα δρομολόγια. Πρόκειται για ένα μεγάλο ψέμα: Η εμπλοκή των ιδιωτικών επιχειρήσεων ορίζεται με νόμους όλων των κυβερνήσεων ΝΔ - ΣΥΡΙΖΑ - ΠΑΣΟΚ, ενώ η «εξοικονόμηση» οχημάτων και προσωπικού λόγω της ανάληψης γραμμών από τα ΚΤΕΛ δεν φέρνει καμιά ουσιαστική βελτίωση στις χρονοαποστάσεις από δρομολόγιο σε δρομολόγιο. Η διετής διάρκεια της σύμβασης με τα ΚΤΕΛ και κάποιοι όροι της - όπως η δυνατότητα των ΚΤΕΛ μέχρι και να προτείνουν μεταβολές στο συγκοινωνιακό έργο - επιβεβαιώνουν ότι ήρθαν για να μείνουν.

Η κυβέρνηση επιχειρεί να δικαιολογήσει αυτήν την πολιτική με κάλπικους ισχυρισμούς και με την καραμέλα ότι «δεν υπάρχουν χρήματα», όπως λέει και για τους εκπαιδευτικούς, το υγειονομικό προσωπικό και ό,τι άλλο υπηρετεί τις ανάγκες του λαού, την ίδια ώρα που δίνει 67 εκατομμύρια ευρώ για να ενισχύσει τα ΚΤΕΛ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Με το ποσό αυτό χρηματοδοτεί την αγορά οχημάτων και επενδύσεις που αφορούν στη συντήρηση και επισκευή από τα ΚΤΕΛ. Με άλλα λόγια, δίνει χρήματα του ελληνικού λαού σε ιδιωτικές επιχειρήσεις για να αγοράσουν οχήματα προκειμένου να έχουν τη δυνατότητα να εμπλακούν στις αστικές συγκοινωνίες!

Αστυνομικές «αύρες» και εποχούμενα καταστολής αντί για οχήματα και συρμούς

«Δεν παίζουμε την υγεία μας στα ζάρια. Απαιτούμε συχνά και ασφαλή δρομολόγια για το λαό. Επίταξη των ιδιωτικών λεωφορείων», τονίζει στο κάλεσμά του για τη σημερινή μέρα δράσης το ΠΑΜΕ. Καταγγέλλει τις ευθύνες της κυβέρνησης που «αντί να υλοποιήσει άμεσα τα αιτήματα των συνδικάτων και των μαζικών φορέων για να προστατεύσει την υγεία του λαού και να διασφαλίσει την ασφαλή μεταφορά του, αξιοποιεί αυτές τις απαράδεκτες συνθήκες για να δυναμώσει την επιχειρηματική δράση στις αστικές συγκοινωνίες, μεγαλώνοντας τα προβλήματα, φέρνει νέους αντιλαϊκούς νόμους, ενώ προχωρά στην ένταση της καταστολής και του αυταρχισμού».

Σε χτεσινή ανακοίνωσή του, εξάλλου, και ενώ έχει μεσολαβήσει η άγρια καταστολή των κινητοποιήσεων για το Πολυτεχνείο, το ΠΑΜΕ σημειώνει μεταξύ άλλων: «Η κυβέρνηση αντί να πυκνώσει τα δρομολόγια, αντί να αγοράσει νέα οχήματα και βαγόνια, να προσλάβει μόνιμο προσωπικό, στις εκδηλώσεις του Πολυτεχνείου εμφάνισε την αγορά οχημάτων, τις γνωστές "αύρες", δεκάδες δίτροχα, 6.000 αστυνομικούς κ.λπ. για να καταστείλει άγρια τις διαδηλώσεις για το Πολυτεχνείο. Με αυτά άραγε θα αντιμετωπίσει την πανδημία;».

Για το ζήτημα αυτό το ΠΑΜΕ ανάρτησε σχετικό βίντεο.

Πολύμορφες αγωνιστικές δράσεις

Στο πλαίσιο της σημερινής μέρας δράσης, συνδικαλιστικές οργανώσεις και φορείς, τηρώντας όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας της υγείας, θα πραγματοποιήσουν πολύμορφες παρεμβάσεις.

Στις 10 π.μ. οργανώνεται παράσταση διαμαρτυρίας στα κεντρικά γραφεία της ΟΣΥ.

Προγραμματίζονται επίσης εξορμήσεις και παρεμβάσεις σε σταθμούς, νωρίς το πρωί.

Μεταξύ άλλων:

-- Στους σταθμούς του μετρό: Σύνταγμα στις 8 π.μ., Κορυδαλλός στις 7.30 π.μ., Δάφνη στις 7.30 π.μ., Μέγαρο Μουσικής στις 8 π.μ., Ηλιούπολη στις 8 π.μ.

-- Στους σταθμούς του ΗΣΑΠ: Αττική στις 8 π.μ., Καλλιθέα στις 8 π.μ.

-- Στους σταθμούς του προαστιακού: Κορωπί στις 7 π.μ., Ανω Λιόσια στις 7.15 π.μ., Αχαρνές στις 7.30 π.μ., Μαγούλα στις 2.30 μ.μ.

-- Στο αμαξοστάσιο της ΕΘΕΛ στην Ανθούσα στις 9.30 π.μ.

-- Στο δημαρχείο Σπάτων στις 11 π.μ.

-- Στις στάσεις των λεωφορειακών γραμμών 608 και 235, στου Ζωγράφου, στις 10 π.μ. Στη γραμμή 224, στην Καισαριανή, στις 10 π.μ.

Επίσης, δεκάδες σωματεία σχεδιάζουν πλατιά ενημέρωση των εργαζομένων σε πολλούς χώρους δουλειάς.

Το Συνδικάτο Εργατοϋπαλλήλων Τηλεπικοινωνιών Αττικής έχει αναρτήσει βίντεο με το οποίο σατιρίζει την κυβερνητική προπαγάνδα που λέει ότι ο συνωστισμός στις αστικές συγκοινωνίες δεν αποτελεί από τις βασικές αιτίες μετάδοσης, ενώ υπογραμμίζει ότι η «ατομική ευθύνη» προβάλλεται ως βασικό όπλο αντιμετώπισης της πανδημίας για να συγκαλύψει τις τεράστιες κρατικές ευθύνες.

Το Σωματείο Εργαζομένων στη «First Data» προκήρυξε για σήμερα 2ωρη στάση εργασίας στο πλαίσιο της μέρας δράσης και μπροστά στην απεργία. Προβάλλει μεταξύ άλλων αιτήματα για: Επαναφορά όλων των δρομολογίων των λεωφορείων, καθώς «συνάδελφοι αναγκάζονται να παίρνουν επιπλέον ΜΜΜ, εκθέτοντας τον εαυτό τους στον κίνδυνο να κολλήσουν». Κάλυψη όλων των έκτακτων αναγκών από την εταιρεία, όπως π.χ. κάλυψη εξόδων για τους εργαζόμενους που είναι ανελλιπώς στα κτίρια και αναγκάζονται, λόγω της απαράδεκτης κατάστασης των ΜΜΜ, να χρησιμοποιούν το αυτοκίνητό τους κ.ά.

Στη μάχη και οι εργαζόμενοι του κλάδου

Κάλεσμα στη σημερινή παράσταση διαμαρτυρίας στα κεντρικά γραφεία της ΟΣΥ απευθύνουν οι Επιτροπές Αμαξοστασίων Πειραιά και Π. Ράλλη της Γραμματείας Αστικών Συγκοινωνιών του ΠΑΜΕ, επισημαίνοντας πως στις αστικές συγκοινωνίες «η πολιτική που έχει εφαρμοστεί διαχρονικά τόσο από τις προηγούμενες όσο και από τη σημερινή κυβέρνηση έχει δημιουργήσει μια εκρηκτική και επικίνδυνη κατάσταση, ιδιαίτερα σ' αυτές τις συνθήκες, τόσο για μας τους εργαζόμενους όσο και για τους ανθρώπους του μόχθου που χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς (ΜΜΜ). Η διαρκής λειτουργία των Αστικών Συγκοινωνιών με σχέση κόστους - οφέλους, η συνεχιζόμενη υποχρηματοδότηση, οι τεράστιες ελλείψεις σε προσωπικό, η εντατικοποίηση της εργασίας μας, η περικοπή γραμμών, π.χ. Β18-Γ18, και η εμπορευματοποίηση του κοινωνικού αγαθού της μετακίνησης έχουν μετατρέψει τα ΜΜΜ σε υγειονομικές βόμβες».

Να σημειωθεί επίσης ότι χτες το Σωματείο Εργαζομένων ΣΤΑΣΥ (ηλεκτρικός) και το Σωματείο Εργαζομένων Λειτουργίας Μετρό Αθηνών (γραμμές 2 και 3) πήραν αποφάσεις συμμετοχής στην απεργία στις 26 Νοέμβρη.

Το πλαίσιο αιτημάτων
  • Πύκνωση δρομολογίων ειδικά στις ώρες αιχμής σε όλα τα μέσα μεταφοράς.
  • Μέτρα υγείας και ασφάλειας για τους εργαζόμενους στις αστικές συγκοινωνίες και τους επιβάτες.
  • Δωρεάν μετακίνηση σε εργαζόμενους που έχουν απολυθεί ή έχει ανασταλεί η σύμβαση εργασίας τους ή έχουν εξαναγκαστεί σε εκ περιτροπής εργασία.
  • Αμεση και γενναία κρατική χρηματοδότηση για:

-- Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού όλων των ειδικοτήτων με πλήρη εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα.

-- Επισκευή και ανανέωση του στόλου με αγορά καινούργιων οχημάτων και βαγονιών.

-- Καμία επιχειρηματική δράση στις αστικές συγκοινωνίες. Οχι στις ΣΔΙΤ. Επίταξη των ΚΤΕΛ για όσο διάστημα διαρκεί η πανδημία.


Πολύμορφες παρεμβάσεις και στη Θεσσαλονίκη

Εξορμήσεις και πολύμορφες παρεμβάσεις για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς προγραμματίζουν σήμερα σωματεία και στη Θεσσαλονίκη.

Πρωί και απόγευμα θα γίνουν εξορμήσεις σε στάσεις: Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού, Αριστοτέλους (στο πέταλο), Μητροπόλεως στο ύψος της Αριστοτέλους και στην Καμάρα. Επίσης το απόγευμα προγραμματίζονται παρεμβάσεις σε πολλές γειτονιές της πόλης.

Σε ανακοίνωσή τους, τα σωματεία σημειώνουν: «Η - έτσι κι αλλιώς - απαράδεκτη κατάσταση με τη Μαζική Μεταφορά στην πόλη μας έγινε επικίνδυνη στις συνθήκες της πανδημίας. Τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ και οι στάσεις, ιδιαίτερα τις ώρες που οι εργαζόμενοι πρέπει να πάνε και να γυρίσουν από τη δουλειά τους, μαθητές και φοιτητές να πάνε στα σχολεία και τις σχολές τους, μετατρέπονται σε υγειονομικές βόμβες. Η προσωρινή αποσυμφόρηση των λεωφορείων του ΟΑΣΘ λόγω του εγκλεισμού και των συνεπακόλουθων μειωμένων μετακινήσεων δεν πρέπει να ξεγελά κανέναν. Αλλωστε πριν μια βδομάδα ανακοινώθηκαν τουλάχιστον 30 κρούσματα κορονοϊού στον ΟΑΣΘ, ενώ δεκάδες είναι οι οδηγοί που έχουν τεθεί σε καραντίνα».

Το πρόβλημα, επισημαίνουν, δεν λύνεται ουσιαστικά με την αγορά περασμένης τεχνολογίας μεταχειρισμένων λεωφορείων από το δήμο, ούτε με την προμήθεια μέσω leasing άλλων τέτοιων από ιδιώτη, που του εξασφαλίζεται εγγυημένο κέρδος. Οπως δεν αποτελεί λύση και η «απελευθέρωση» των μεταφορών, δηλαδή η είσοδος ιδιωτών και ξένων εταιρειών σε όλο το πεδίο της μεταφοράς και της συγκοινωνίας.

Απέναντι σε αυτήν την κατάσταση, τα σωματεία καλούν τον λαό της Θεσσαλονίκης να παλέψει για την προστασία της ζωής του, για αποκλειστικά δημόσια συγκοινωνία, με συχνά και ασφαλή δρομολόγια.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ