ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 20 Μάρτη 2021 - Κυριακή 21 Μάρτη 2021
Σελ. /48
ΝΕΟΛΑΙΑ
ΠΑΝΔΗΜΙΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πώς θα καλυφθούν τα σοβαρά κενά στην αφομοίωση της ύλης;

Copyright 2020 The Associated

Με αφορμή την πρόσφατη εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ για την καταχώρηση της διδαχθείσας ύλης όλων των τάξεων στο MySchool, αναδύθηκαν στην επικαιρότητα ορισμένα καίρια ζητήματα που μας απασχολούν εδώ και έναν χρόνο, από τον καιρό του αρχικού εγκλεισμού. Ασφαλώς δεν υπάρχει κάτι επιλήψιμο στο να καταγράφεται η πρόοδος της διδασκαλίας, αλλά θα είναι εξαιρετικά προβληματικό αν επαναληφθεί η τακτική να χρησιμοποιηθεί αυτή η καταγραφή ως πρόσχημα για να υποβαθμιστούν επικοινωνιακά οι πραγματικές διδακτικές ανάγκες και να μη ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα.

Οι μάχιμοι εκπαιδευτικοί γνωρίζουν καλά ότι η περσινή ύλη δεν διδάχτηκε επαρκώς, με αποτέλεσμα να χρειαστούν εκτεταμένες επαναλήψεις αλλά και να διδαχτεί μέρος της περσινής ύλης φέτος, ώστε οι μαθητές να μπορέσουν να καταφέρουν να «μπουν» ομαλά στη φετινή ύλη.

Και τι έκανε τον Σεπτέμβρη το υπουργείο; Αντί να λάβει εκτεταμένα μέτρα πρόληψης, ελέγχου και αραίωσης, άφησε τα σχολεία απροστάτευτα, με μόνο «μέτρο» μια μάσκα, ένα παγούρι και το στο βάθος ...Webex. Υπέδειξε να αφιερώσουμε μια - δυο βδομάδες στην κάλυψη της περσινής ύλης και στις επαναλήψεις! Να διδάξουμε δύσκολες έννοιες (όπως π.χ. η Ενέργεια της Φυσικής Α' Λυκείου) σε απειροελάχιστες ώρες με αποτέλεσμα φυσικά μεγάλο μέρος των μαθητών να μην μπορεί να αφομοιώσει την ύλη...

Παρά τις φιλότιμες προσπάθειες να καλυφθεί η περσινή ύλη, η διαδικασία της «τηλεκπαίδευσης» προκαλεί ακόμα μεγαλύτερες διαφοροποιήσεις και ανισότητες στον μαθητικό πληθυσμό. Τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της Εκπαίδευσης έχουν θιγεί καίρια. Θετικές επιστήμες χωρίς εργαστήρια, ανθρωπιστικές χωρίς τον ζωντανό διάλογο της τάξης, η Καλλιτεχνική και Φυσική Αγωγή σχεδόν στο μηδέν. Ας καταγράψουμε τη διδαχθείσα ύλη στο MySchool! Αλλά:

  • Πού θα καταγραφεί η εκτεταμένη φέτος ανισότητα στην αφομοίωση της ύλης; Πώς θα μετρηθεί και πώς θα έχουν πραγματική και ουσιαστική ανατροφοδότηση οι μαθητές, όταν πιεστήκαμε να δώσουμε βαθμούς τετραμήνου - με κριτήρια «λάστιχο»;
  • Πού θα καταγραφούν τα «κρυφά κενά» που συσσωρεύονται πέρσι και φέτος με εκθετικό ρυθμό, λόγω της βεβιασμένα και με διαρκή αυτοσχεδιασμό διδαγμένης ύλης; Πού είναι οι οδηγίες για την ορθή προσέγγιση της ύλης στις πρωτόγνωρες συνθήκες που ζούμε;
  • Πού θα καταγραφεί η ανάγκη να αναπροσαρμοστεί η αλληλένδετη ύλη μεταξύ τάξεων; Ειδικά στο Λύκειο, όπου το αναλυτικό πρόγραμμα βρίθει ούτως ή άλλως δυσαρμονιών και αλμάτων, πότε θα οργανωθεί ο απαραίτητος διάλογος μέσα στον εκπαιδευτικό κόσμο; Τι ύλη θα διδάξουμε τα επόμενα χρόνια, με τόσα κρυφά και φανερά κενά που έχουν δημιουργηθεί; Με τι ουσιώδη κενά θα μπουν φέτος και τα επόμενα χρόνια στα πανεπιστήμια οι αυριανοί επιστήμονες;
  • Πού θα καταγραφούν τα έξοδα που έχουν κάνει γονείς και εκπαιδευτικοί για να ανταποκριθούν υλικοτεχνικά στην τηλεκπαίδευση;
  • Και το βασικότερο, ίσως, όλων. Πού θα καταγραφεί ότι η «τηλεκπαίδευση» δεν είναι εκπαίδευση, όχι τουλάχιστον σε αυτές τις ηλικίες, και ότι είναι επικίνδυνο για την κοινωνία της χώρας μας να νομίζουμε ότι το Webex είναι η αναγκαία προσαρμογή του σχολείου στη σύγχρονη τεχνολογική εποχή; Τα σχολεία είναι κλειστά εδώ και μήνες και η εξ αποστάσεως διδασκαλία δεν αποτελεί ούτε κατά διάνοια επαρκή προσαρμογή.

Δυστυχώς, το υπουργείο Παιδείας έχει δώσει πολλά δείγματα γραφής. Σαν να ακούμε ήδη τις «λύσεις». Θα πει: «Η τηλεκπαίδευση προχώρησε κανονικά, με τη συγκινητική προσπάθεια μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών, η ύλη βγήκε σε ικανοποιητικό βαθμό, αλλά επειδή τίποτε δεν είναι σαν τη ζωντανή διδασκαλία, ας κάνουμε 10% μείωση ύλης και μια βδομάδα παραπάνω επανάληψη και καθαρίσαμε». Κάπως έτσι, η πολιτική αυτή χαμηλώνει τις απαιτήσεις για τη μόρφωση και την παιδεία που χρειαζόμαστε, νομιμοποιεί τους σχεδιασμούς για το μοντέλο εκπαίδευσης δεξιοτήτων αντί για γνώσεις, όπου η κάλυψη των κενών, η βοήθεια στα παιδιά που έχουν ανάγκη θα μετατρέπεται σε ατομική υπόθεση της κάθε οικογένειας.

Το οργανωμένο εκπαιδευτικό κίνημα, οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές, οι γονείς δεν αφήνουν στην τύχη τους το δημόσιο σχολείο. Το πάγιο ζήτημα του περιεχομένου της Εκπαίδευσης, τι διδάσκουμε και για ποιο σκοπό, έρχεται ορμητικά στην επικαιρότητα, όχι λόγω της υπουργικής εγκυκλίου, αλλά λόγω της πραγματικότητας της ίδιας. Δεν θα αφήσουμε να υποβιβαστεί σε τεχνικό θέμα ποσότητας ύλης και σχετικών περικοπών. Είναι θέμα ποιότητας, θέμα παιδείας.

Να απαντήσει, λοιπόν, το υπουργείο Παιδείας, ποια μέτρα θα λάβει για να καλυφθούν τα σοβαρά κενά στη διδασκαλία και αφομοίωση της ύλης και οι σχεδόν εκρηκτικές ανισότητες λόγω της «τηλεκπαίδευσης». Και βέβαια, να μας πει πότε θα λάβει τα απαραίτητα μέτρα, ώστε να λειτουργήσουν επιτέλους σωστά και με ασφάλεια τα σχολεία, χωρίς το διαρκές «ακορντεόν» ανοίγματος - κλεισίματος με το «άλλοθι» της εντελώς ακατάλληλης «τηλεκπαίδευσης».


Αγγελος ΜΠΑΤΡΗΣ
Φυσικός στο 1ο Λύκειο Παλλήνης

ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ ΑΘΗΝΑΣ
Διεκδικούν επανέναρξη πρακτικών ασκήσεων και εργαστηρίων

Να πραγματοποιήσουν την πρακτική τους άσκηση και τα εργαστήρια διά ζώσης, με όλα τα μέτρα προστασίας, απαίτησαν φοιτητές από σχολές της Αθήνας, με συγκέντρωση την Παρασκευή στο υπουργείο Παιδείας.

Οι φοιτητές κατήγγειλαν ότι για 3ο συνεχόμενο εξάμηνο δεν πραγματοποιούνται οι πρακτικές ασκήσεις, με αποτέλεσμα τελειόφοιτοι να μην μπορούν να πάρουν πτυχίο και όλα αυτά την ώρα που οι χώροι και φορείς πρακτικής άσκησης λειτουργούν κανονικά, που άλλες δραστηριότητες ανοίγουν και κλείνουν, ενώ τα πανεπιστήμια με ευθύνη της κυβέρνησης παραμένουν κλειστά.

Αντιπροσωπεία των φοιτητών είχε συνάντηση με τον υφυπουργό, Α. Συρίγο, παρουσίασαν τα αιτήματά τους και κατέθεσαν υπογραφές που συλλέγουν σε πολλές σχολές για την επαναλειτουργία πρακτικών ασκήσεων και εργαστηρίων. Από την πλευρά του, ο υφυπουργός δήλωσε ότι προτεραιότητα είναι η επανέναρξη των κλινικών ασκήσεων των Σχολών Υγείας και ακολούθως οι πρακτικές. Γι' αυτά έδωσε χρονοδιάγραμμα ενός περίπου μήνα, ενώ για τα εργαστήρια εκτίμησε ότι η επανέναρξή τους θα γίνει μετά το Πάσχα. Επίσης, έκανε λόγο για διά ζώσης εξεταστική το εαρινό εξάμηνο.

Οι φοιτητικοί σύλλογοι ξεκαθάρισαν ότι θα συνεχίσουν τον αγώνα για ανοιχτές σχολές με όλα τα μέτρα ασφάλειας και ανανέωσαν το αγωνιστικό τους ραντεβού για δράσεις στις σχολές, αλλά και το συλλαλητήριο που διοργανώνουν την 1η Απρίλη στη 1 το μεσημέρι, στα Προπύλαια.

Παράλληλα, συνεχίζουν με πρωτοβουλίες που παίρνουν την προσπάθεια να ζωντανεύουν τις σχολές τους, δείχνοντας ότι τα πανεπιστήμια μπορούν να μπουν σε λειτουργία με ασφάλεια αν υπάρξουν ουσιαστικά μέτρα και χρηματοδότηση.

Στο πλαίσιο αυτό έγινε την Πέμπτη, με πρωτοβουλία της Επιτροπής Αγώνα Ιατρικής Αθήνας, εργαστήριο στην Αίθουσα Μικροσκοπίων, με αντικείμενο τη νεοπλασία, από τον καθηγητή Ανδρέα Λάζαρη. Την ίδια μέρα, αντίστοιχα, στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΑΠΘ οργανώθηκε από τον Σύλλογο Φοιτητών διάλεξη με θέμα τις αλλαγές στην Εκπαίδευση και την κοινωνία τον καιρό της καραντίνας, που έδωσε ο καθηγητής του Τμήματος Χρήστος Τουρτούρας.

PODCAST ΤΗΣ ΚΝΕ
Μια εκπομπή για τον Λούντβιχ Βαν Μπετόβεν

Στον Λούντβιχ Βαν Μπετόβεν είναι αφιερωμένο το νέο Podcast της ΚΝΕ που θα προβληθεί την Τρίτη 23 Μάρτη, στις 20.00, από το κανάλι της Οργάνωσης στο YouTube.

Γιατί αξίζει να παρακολουθήσουν οι νέοι άνθρωποι ένα Podcast για τον Μπετόβεν; Τι σχέση έχει ο Μπετόβεν με την επανάσταση; Επαιξε ρόλο η εποχή που έζησε στη διαμόρφωσή του, στην ανάπτυξη του ταλέντου του; Για ποιο λόγο το έργο του Μπετόβεν αποτελεί έναν τόσο σημαντικό σταθμό στην ιστορία της μουσικής, που η επίδρασή του φτάνει έως και τις μέρες μας;

Αυτά και άλλα πολλά θα συζητηθούν στο Podcast της ΚΝΕ με καλεσμένο τον Λουκά Αναστασόπουλο, μέλος της Ιδεολογικής Επιτροπής της ΚΕ του ΚΚΕ.

Εκδήλωση της ΚΝΕ στο ΑΠΘ

Θα μιλήσει ο Γραμματέας του ΚΣ της Οργάνωσης, Νίκος Αμπατιέλος

H Τομεακή Επιτροπή Πανεπιστημίων Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ και η Περιφερειακή Οργάνωση Σπουδάζουσας Θεσσαλονίκης της ΚΝΕ διοργανώνουν εκδήλωση με τίτλο «Ως εδώ! Σπάμε το φόβο. Παίρνουμε τη ζωή στα χέρια μας!», το Σάββατο 27 Μάρτη στις 12 το μεσημέρι στον προαύλιο χώρο της Πρυτανείας του ΑΠΘ.

Στην εκδήλωση θα μιλήσει ο Νίκος Αμπατιέλος, Γραμματέας του ΚΣ της ΚΝΕ, ενώ χαιρετισμό θα απευθύνουν ο Δημήτρης Ραπτάκης, καθηγητής στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του ΑΠΘ, και ο Ηλίας Κονδύλης, αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Ιατρικής του ΑΠΘ.

EΝΙΑΙΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ ΑμεΑ
Διαδικτυακή σύσκεψη για την Ειδική Αγωγή

O Eνιαίος Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων ΑμεΑ Αττικής και Νήσων θα πραγματοποιήσει διαδικτυακή σύσκεψη το Σάββατο 20 Μάρτη, στις 6.30 μ.μ., με θέμα «Ανοιχτή ή κλειστή η Ειδική Αγωγή σε περίοδο πανδημίας; Πραγματικό δίλημμα ή ψευτοδίλημμα;». Η σύσκεψη θα γίνει μέσω της πλατφόρμας Zoom (Meeting ID: 933 307 6881, Passcode: 48VxP2).

Δραστηριότητα των Οργανώσεων της ΚΝΕ
  • Η Οργάνωση Περιοχής Ανατ. Μακεδονίας - Θράκης της ΚΝΕ διοργανώνει διαδικτυακή εκδήλωση - συζήτηση με θέμα «Σπάμε τη σιωπή για τις πραγματικές αιτίες της πολύμορφης βίας κατά των γυναικών». Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Κυριακή 21 Μάρτη, στις 19.00. Θα μιλήσει η Βιβή Δάγκα, μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και υπεύθυνη του Τμήματος της ΚΕ για την Ισοτιμία των Γυναικών. Δηλώσεις συμμετοχής στο kneamth@hotmail.com.
  • Οι μαθητικές ΟΒ της Τομεακής Οργάνωσης Πιερίας της ΚΝΕ διοργανώνουν διαδικτυακή εκδήλωση το Σάββατο 20 Μάρτη στις 16.00, με θέμα «Τι σχολείο έχουμε ανάγκη σήμερα;». Θα μιλήσει ο Παναγιώτης Ζαφειρόπουλος, μαθητής του Μουσικού Λυκείου Κατερίνης και μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών Πιερίας. Πληροφορίες για την εκδήλωση στο 697 286 6560.
  • Οι ΟΒ ΑΕΙ και πρώην ΤΕΙ Κοζάνης της ΚΝΕ διοργανώνουν διαδικτυακή εκδήλωση την Κυριακή 21 Μάρτη στις 20.00, με θέμα «Ως εδώ - Δίνουμε "τρόπο" στην οργή - Οργανωμένη απειθαρχία σε κάθε αδικία». Θα μιλήσει η Μαρία Αντωνακάκη, Γραμματέας Περιοχής Δυτικής Μακεδονίας της ΚΝΕ. Πληροφορίες συμμετοχής στο tskozanis@gmail.com.
  • Εκδήλωση με θέμα «Το σύστημά τους: Εκμετάλλευση, σήψη και βία "Μάζεψε την ψυχή σου και όρμα" (Μ. Λουντέμης)» διοργανώνει η Τομεακή Οργάνωση ΑΕΙ Λάρισας της ΚΝΕ, την Κυριακή 21 Μάρτη, στις 13.00, στο Εργατικό Κέντρο Λάρισας. Θα μιλήσει ο Παναγιώτης Κοδέλλας, μέλος του ΚΣ της ΚΝΕ.


Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ