ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 26 Μάη 2021
Σελ. /28
Για την εφαρμογή της ελάχιστης βάσης εισαγωγής

Eurokinissi

Η κυβέρνηση προχωρά ακάθεκτη στην εφαρμογή της ελάχιστης βάσης εισαγωγής στα πανεπιστήμια, την οποία ψήφισε το Γενάρη του 2021, κόντρα στην ομόθυμη διαφωνία εκπαιδευτικών, μαθητών και γονιών, όπως αυτή εκφράστηκε με τις αποφάσεις όλων των Σωματείων και των Ομοσπονδιών του χώρου αλλά και με αλλεπάλληλες κινητοποιήσεις.

Δεν υπολογίζει ούτε καν τις ιδιαίτερες συνθήκες της φετινής χρονιάς λόγω της πανδημίας και της εγκληματικής διαχείρισής της σε όλα τα επίπεδα, και ειδικά στον τομέα της Εκπαίδευσης. Οι συνθήκες που καλούνται οι μαθητές της φετινής Γ' Λυκείου να δώσουν εξετάσεις είναι οι χειρότερες δυνατές σε γνωστικό και ψυχολογικό επίπεδο. Πολλά Λύκεια σε όλη την Ελλάδα, όπως για παράδειγμα στην Αττική, από πέρυσι το Μάρτη έχουν κάνει μάθημα τέσσερις βδομάδες εκ περιτροπής και φέτος εννιά βδομάδες με πλήρη σύνθεση διά ζώσης μάθημα, κι αυτό μόνο στην περίπτωση που δεν υπήρχε κρούσμα σε κάποιο τμήμα.

Η κυβέρνηση, αντί να διευκολύνει και να στηρίξει τους μαθητές της Γ' Λυκείου, υψώνει νέους φραγμούς. Με μια ματιά στον μέσο όρο που γράφουν οι μαθητές σε κάθε Κατεύθυνση και έναν απλό πολλαπλασιασμό με το 80% για κάθε τμήμα, μπορεί εύκολα να καταλάβει κανείς ότι ένας αριθμός πάνω από 20.000 μαθητές θα μείνουν εκτός Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως φαίνεται στον πίνακα.


Στην πραγματικότητα, οι απώλειες θα είναι ακόμα μεγαλύτερες, αφού μόνο 188 σχολές έχουν επιλέξει την ελάχιστη βάση εισαγωγής (80%). Σε μερικές ειδικές κατηγορίες μαθητών, όπως στα νυχτερινά Λύκεια, η είσοδος στο πανεπιστήμιο είναι πλέον απαγορευτική.

Δεν μπορεί η κυβέρνηση να κουνάει το δάχτυλο στους μαθητές για τα αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων.

  • Αλήθεια, ποιος πρέπει να απολογηθεί για το γεγονός ότι οι πανελλαδικές εξετάσεις είναι μια ακριβοπληρωμένη, άκρως ανταγωνιστική δοκιμασία που απομακρύνεται όλο και περισσότερο από την εκπαιδευτική διαδικασία του Λυκείου;
  • Ποιος ευθύνεται, αν όχι οι διαχρονικές πολιτικές απαξίωσης του Λυκείου, για το γεγονός ότι τα ποσοστά αποτυχίας των μαθητών σε κάποια μαθήματα, όπως τα Μαθηματικά, τα Αρχαία Ελληνικά, η Φυσική και η Χημεία, προσεγγίζουν το 40%; Αλήθεια, δεν γνωρίζουν ότι σε πολλά μαθήματα τα θέματα των πανελλαδικών δεν έχουν καμία σχέση με το ασκησιολόγιο του σχολικού βιβλίου, πολλές φορές ακόμα και με τη διδακτέα ύλη, όπως καταγγέλλουν κάθε χρόνο επιστημονικές ενώσεις; Είναι ή δεν είναι κοινό μυστικό ότι σε αρκετά μαθήματα αν ο μαθητής μείνει στο σχολικό βιβλίο δεν γράφει πάνω από 12;
  • Αλήθεια, ποιος ευθύνεται που από τη Β' Λυκείου οι μαθητές προετοιμάζονται στα φροντιστήρια πάνω στην ύλη της Γ' Λυκείου, με αποτέλεσμα να μην ασχολούνται με τα μαθήματα όπου δεν πρόκειται να εξεταστούν στις πανελλαδικές, αλλά ακόμα και να διαλέγουν κεφάλαια σε πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα τα οποία θα τους χρειαστούν για του χρόνου, απαξιώνοντας τελείως την εκπαιδευτική διαδικασία, η οποία στην ουσία σταματά στην Α' Λυκείου;
  • Αλήθεια, ποιος θα απολογηθεί για το γεγονός ότι όλοι οι μαθητές δεν ξεκινούν από την ίδια αφετηρία; `Η μήπως φταίνε οι ίδιοι οι μαθητές για την ταξική διάρθρωση της κοινωνίας;
Συνειδητή επιλογή η ενίσχυση της ταξικής κατηγοριοποίησης

Η επιλογή της κυβέρνησης για την επιβολή της ελάχιστης βάσης εισαγωγής δεν είναι προϊόν κάποιας εμμονής ούτε ο κύριος στόχος της είναι να οδηγήσει ένα κομμάτι των μαθητών στα ιδιωτικά κολέγια, παρότι έχει και τέτοια στόχευση. Εντάσσεται σε ένα γενικότερο πλέγμα αναδιαρθρώσεων που αφορούν τη δομή και το περιεχόμενο του σχολείου, έχουν εφαρμοστεί σε όλη την Ευρωπαϊκή Ενωση και στόχο έχουν την προσαρμογή και του συστήματος Εκπαίδευσης στις ανάγκες του κεφαλαίου. Στη Γερμανία, από ηλικία 11 ετών ο μαθητής οδηγείται σε έναν από τους 3 τύπους σχολείων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και μόνο το 12% στο Gymnasium, που δίνει τη δυνατότητα πρόσβασης στο Πανεπιστήμιο. Το ποσοστό αυτό πέφτει στο μισό στις περιοχές όπου συγκεντρώνεται η εργατική τάξη (π.χ. Ρηνανία - Βεστφαλία). Στην Αγγλία, μόνο το 19% παρακολουθεί επιτυχώς το A level, το προπαρασκευαστικό διετές πρόγραμμα που οδηγεί στις πανεπιστημιακές σχολές, και το μεγαλύτερο μέρος προέρχεται από τα λεγόμενα «καλά σχολεία». Οι μαθητές που προέρχονται από την εργατική τάξη έχουν 2,2 φορές λιγότερες πιθανότητες να παρακολουθήσουν το SEMΑ Level, που οδηγεί στις πανεπιστημιακές Σχολές Μηχανικών, Ιατρικής, Οικονομικών και Φυσικών Επιστημών.

Οι νόμοι που έχουν ψηφιστεί την τελευταία χρονιά είναι αποκαλυπτικοί αυτής της στόχευσης. Ταξική πολυκατηγοριοποίηση των σχολείων μέσω της «αξιολόγησης» και της γενίκευσης των πρότυπων - πειραματικών, αποσχολειοποίηση από την ηλικία των 14 ετών και καθοδήγηση τμήματος των μαθητών στην Κατάρτιση με την καθιέρωση του επιπέδου 3, αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στο πανεπιστήμιο που δημιουργούν επιπλέον εμπόδια, παρεμβάσεις στα αναλυτικά προγράμματα.

Είναι μία προσπάθεια που έχει ξεκινήσει εδώ και 25 χρόνια περίπου, από τον νόμο Αρσένη, εξελίχθηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση με τον νόμο Γαβρόγλου για το νέο Λύκειο - εξεταστικό κέντρο και ολοκληρώνεται με τον πιο βίαιο τρόπο από τη σημερινή κυβέρνηση της ΝΔ. Αλλωστε, όλες οι κυβερνήσεις των τελευταίων 25 ετών διακηρύσσουν ότι βασικός στόχος είναι να αντιστραφεί η αναλογία 75% - 25% μεταξύ του Γενικού και του Επαγγελματικού Λυκείου. Ολα αυτά τα χρόνια αυτές οι αλλαγές εμποδίστηκαν από την οργανωμένη δράση του εργατικού - λαϊκού κινήματος. Βρήκαν απέναντί τους σχεδόν το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας. Σίγουρα η κοινωνικοταξική διάρθρωση της ελληνικής κοινωνίας και η παράδοση που υπάρχει γύρω από τις σπουδές έπαιξαν καθοριστικό ρόλο.

Τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας και τα επαγγελματικά δικαιώματα των εκπαιδευτικών βρίσκονται στην απέναντι όχθη από τις επιλογές της κυβέρνησης. Ο ρόλος του σχολείου θα έπρεπε να είναι η ολόπλευρη διαπαιδαγώγηση και η ανάπτυξη της προσωπικότητας του κάθε μαθητή, ο εξοπλισμός του με τις απαραίτητες γνώσεις ώστε να μπορεί να εξηγεί τη φυσική και κοινωνική πραγματικότητα.

Το αν θα συνεχίσει τις σπουδές του ή όχι και σε ποια κατεύθυνση ένας νέος άνθρωπος δεν μπορεί να εξαρτάται από την «τσέπη» της οικογένειάς του. Αυτό το σχολείο είναι σε πλήρη αντίθεση, τόσο στο περιεχόμενο όσο και στη δομή του, με τους σχεδιασμούς της Ευρωπαϊκής Ενωσης και των ελληνικών κυβερνήσεων την τελευταία εικοσιπενταετία.

Αμεσες διεκδικήσεις για τις ανάγκες των μαθητών

Δυναμώνουμε τον αγώνα μας για σχολείο που θα μορφώνει ολόπλευρα, που δεν κοιτάει τους μαθητές στην «τσέπη», που δεν βάζει «κόφτη» στα όνειρα των νέων ανθρώπων.

Διεκδικούμε εδώ και τώρα:

  • Κατάργηση της «τράπεζας θεμάτων» και του νέου συστήματος εισαγωγής στα πανεπιστήμια.
  • Αναπροσαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων και της σχολικής ύλης. Εντοπισμός των μαθησιακών κενών που έχουν προκύψει τα δύο τελευταία χρόνια και επιστημονικός - παιδαγωγικός σχεδιασμός για την αντιμετώπισή τους.
  • Να λειτουργήσουν από την αρχή της χρονιάς τα προγράμματα ενισχυτικής διδασκαλίας και Πρόσθετης Διδακτικής Στήριξης με προσλήψεις εκπαιδευτικών.
  • Μαζικούς μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών όλων των ειδικοτήτων.
  • Μείωση του αριθμού μαθητών ανά τάξη.
  • Ουσιαστικά μέτρα προστασίας της υγείας εκπαιδευτικών και μαθητών: Με μαζικά τεστ στα σχολεία με ευθύνη του ΕΟΔΥ, αραίωση μαθητών, με μέγιστο αριθμό 15 μαθητές/τμήμα.

Α. Κ.


ΜΑΘΗΤΙΚΑ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΤΗΣ ΚΝΕ
Πολύμορφες γιορτές που δίνουν «ανάσα» στον αγώνα για να νικήσει η ζωή

Νέα Φιλαδέλφεια
Νέα Φιλαδέλφεια
Μαθητικές γιορτές με πλούτο δράσεων και εκδηλώσεων συνιστούν τα Μαθητικά Φεστιβάλ της ΚΝΕ που απλώνονται σε όλη τη χώρα, με σύνθημα «Δίνουμε "τρόπο" στην οργή - "Ανάσα" ο αγώνας για να νικήσει η ζωή». Τα Φεστιβάλ συνιστούν ένα αγωνιστικό και κεφάτο ραντεβού των μαθητών με την ΚΝΕ, σε μια χρονιά με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του lockdown αλλά και μεγάλες μαθητικές κινητοποιήσεις.

Στο πλαίσιο των Φεστιβάλ αυτών η ΚΝΕ ξεδιπλώνει και πλούσιες δράσεις προετοιμασίας τους, με αθλητικά τουρνουά, παιχνίδια κ.ά. σε πόλεις και γειτονιές, και ο «Ριζοσπάστης» ρίχνει σήμερα ματιές σε όλη αυτήν τη δραστηριότητα.

Νέα Φιλαδέλφεια

Το απόγευμα του Σαββάτου στην πλατεία Πατριάρχου έγινε το Μαθητικό Φεστιβάλ της ΚΝΕ στη Νέα Φιλαδέλφεια, με τη συμμετοχή δεκάδων μαθητών.

Οι μαθητές συζήτησαν με καθηγητές τους για το σχολείο που έχουν ανάγκη σήμερα, με βάση τις δυνατότητες που υπάρχουν. Το σχολείο που θα μπορεί να τους μορφώνει ολόπλευρα, που γι' αυτό αγωνίστηκαν το προηγούμενο διάστημα και συνεχίζουν.

Σε αυτόν ακριβώς τον αγώνα ήταν βασισμένη και η έκθεση της ΚΝΕ με τίτλο «Το δίκιο των μαθητών νίκησε! Ο αγώνας συνεχίζεται», δίνοντας την ευκαιρία να συζητήσουν για τα πολύτιμα συμπεράσματα των μεγάλων μαθητικών αγώνων του προηγούμενου διαστήματος. Στον αγώνα όπου έπαιξαν πολύ σημαντικό ρόλο και τα μαθητικά συμβούλια.

Ελληνικό
Ελληνικό
Γι' αυτό και μαθητές μέλη και φίλοι της ΚΝΕ παρουσίασαν θεατρικό με τίτλο «Εκλέγουμε τα δικά μας αγωνιστικά μαθητικά συμβούλια».

Ξεχωριστή θέση στο Φεστιβάλ είχαν τα γεγονότα με τους δολοφονικούς βομβαρδισμούς του Ισραήλ στην Παλαιστίνη, που έχουν συνταράξει το τελευταίο διάστημα και τους μαθητές. Ιδιαίτερο τόνο έδωσε η ομάδα του «κόκκινου Αερόστατου», με το σύνθημα που έφτιαξαν και ανάρτησαν στο Φεστιβάλ, «Οχι στον πόλεμο - Αλληλεγγύη στον λαό της Παλαιστίνης».

Με το πλούσιο πρόγραμμα θέλησαν να αναδείξουν την ανάγκη να μπουν περισσότεροι μαθητές στην πάλη για να αλλάξει ο κόσμος της αδικίας.

Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με συναυλία από μαθητικό συγκρότημα και αφιέρωμα στο αντιφασιστικό τραγούδι.

Πάρκο Τρίτση

Αντίστοιχο ραντεβού δόθηκε το Σάββατο στο Πάρκο Τρίτση.

Το πρόγραμμα άνοιξε με χαιρετισμό από μαθήτρια μέλος της ΚΝΕ και με συζήτηση - παιχνίδι «Ξέρω τι έκανες μέσα στην καραντίνα», όπου οι μαθητές κουβέντιασαν όλοι μαζί την ανάγκη να διεκδικήσουν ελεύθερο χρόνο και ποιοτική - δωρεάν για όλους - αξιοποίησή του. Ακολούθησαν παρέμβαση για τον «τρομονόμο» στην Τέχνη και γκράφιτι με τίτλο «Πάρκο ανοιχτό στον λαό, κλειστό στα επιχειρηματικά συμφέροντα».

Καστοριά
Καστοριά
Το Φεστιβάλ κορυφώθηκε με συναυλία με «Το Σφάλμα» και τον «Μπόμπιρα», κατά τη διάρκεια της οποίας οι μαθητές έστειλαν μήνυμα αλληλεγγύης στον λαό της Παλαιστίνης.

Ελληνικό

Με μεγάλη συμμετοχή μαθητόκοσμου κάθε ηλικίας πραγματοποιήθηκε το Σάββατο το Μαθητικό Φεστιβάλ της ΚΝΕ στην πλατεία Σουρμένων στο Ελληνικό.

Το πρόγραμμα ξεκίνησε από την παρουσίαση ανοιχτού μαθήματος φλαμένκο από την ομάδα του Στεκιού Πολιτισμού της ΚΝΕ και συνεχίστηκε με χαιρετισμό μαθήτριας, που κάλεσε να συνεχιστεί η πάλη για τις σύγχρονες ανάγκες των μαθητών.

Ακολούθησαν θεατρικό δρώμενο για την ειρήνη από την ομάδα του «κόκκινου Αερόστατου» Γλυφάδας - Βούλας, αλλά και παιχνίδι ερωτήσεων με θέμα «Δίνουμε "τρόπο" στην οργή, αγωνιζόμαστε για να νικήσει η ζωή», με μαζική συμμετοχή μαθητών. Στον χώρο υπήρχαν παράλληλα δραστηριότητες όπως αντιφασιστικό γκράφιτι, μουσικοκινητικό εργαστήρι για μικρότερες ηλικίες και εργαστήρι κόμικ.

Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με χιπ χοπ συναυλία από τον Arcy, τους Rhyme Riot και τον Raibo.

Κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ, οι μαθητές άνοιξαν πανό και με μια φωτογραφία έστειλαν το δικό τους μήνυμα αλληλεγγύης στον αγώνα του λαού της Παλαιστίνης.

Νέα Σμύρνη

Νέα Σμύρνη
Νέα Σμύρνη
Το απόγευμα της Κυριακής σειρά είχε η κεντρική πλατεία της Νέας Σμύρνης να γεμίσει με δεκάδες μαθητές.

Οι εκδηλώσεις άνοιξαν με χαιρετισμό μαθητή μέλους της ΚΝΕ, ο οποίος αναφέρθηκε στο σύνθημα του Φεστιβάλ αλλά και στη δράση των μαθητών μπροστά στα έντονα φαινόμενα καταστολής που συνέβησαν το προηγούμενο διάστημα στην περιοχή.

Στη συνέχεια παρουσιάστηκε θεατρικό από μαθητές με τίτλο «Εκπαίδευση είναι εκείνο που έχει μείνει, όταν πια έχουμε ξεχάσει κάθε τι που μάθαμε στο σχολείο - Αλμπερτ Αϊνστάιν», το οποίο έβγαλε γέλιο και ταυτόχρονα ανέδειξε τα πολύτιμα συμπεράσματα των μεγάλων μαθητικών αγώνων του προηγούμενου διαστήματος.

Ακολούθησε παρουσίαση και ανοιχτό μάθημα φλαμένκο από την ομάδα του Στεκιού Πολιτισμού της ΚΝΕ, ενώ το ενδιαφέρον συγκέντρωσε το παιχνίδι ερωτήσεων με τίτλο το σύνθημα του Φεστιβάλ, το οποίο ανέδειξε πλευρές της καθημερινότητας που βιώνουν οι μαθητές, όπως η τηλεκπαίδευση, η καραντίνα, η καταστολή, η οικονομική κρίση κ.ο.κ.

Σκίτσο αλληλεγγύης στον λαό της Παλαιστίνης έφτιαξαν μαθητές του ΕΠΑΛ Νέας Σμύρνης, και κάποια στιγμή κατά τη διάρκεια του Φεστιβάλ οι παρευρισκόμενοι συγκεντρώθηκαν γύρω από αυτό και φώναξαν σχετικά συνθήματα.

Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με συναυλίες από μαθητικό συγκρότημα, τους Rhyme Riot και τον Raibo.

Ελευσίνα
Ελευσίνα
Στο χώρο υπήρχαν ταμπλό: Για τη μεγάλη κινητοποίηση του λαού της Νέας Σμύρνης ενάντια στην καταστολή, το στέκι του ΕΠΑΛίτη, για τη θέση της ΚΝΕ ενάντια σε όλα τα ναρκωτικά και για τη «διευθέτηση» του εργάσιμου χρόνου, τα οποία προκάλεσαν το ενδιαφέρον του κόσμου που παρευρέθηκε.

Το σκάκι και ο παιδότοπος για τους μικρότερους φίλους της Οργάνωσης γέμισαν από την πρώτη στιγμή που ξεκίνησαν οι εκδηλώσεις.

Ελευσίνα

Το απόγευμα του Σαββάτου Μαθητικό Φεστιβάλ έγινε και στην Ελευσίνα, στην πλατεία Ηρώων.

Το πρόγραμμα ξεκίνησε με χαιρετισμό από την Χρυσούλα Τσακιλτσίδη, μέλος του ΤΣ Βορειοδυτικής Αττικής της ΚΝΕ, και συνεχίστηκε με συζήτηση με θέμα «Το σχολείο που έχουμε σήμερα vs το σχολείο που έχουμε ανάγκη», με εκπαιδευτικούς από 2ο ΓΕΛ, 1ο Γυμνάσιο και ΕΠΑΛ Ελευσίνας, όπου έγινε συζήτηση για τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν οι μαθητές τη φετινή χρονιά, τους αγώνες τους, αλλά και τη συνολική κατάσταση στα σχολεία σήμερα, σε αντίθεση με το σχολείο που οι ίδιοι οι μαθητές ονειρεύονται και έχουν ανάγκη.

Υψώνοντας πανό και φωνάζοντας συνθήματα, οι μαθητές εξέφρασαν τη συμπαράστασή τους στον λαό της Παλαιστίνης.

Ακολούθησαν παρουσίαση εικαστικού δρώμενου με τίτλο «Δεν φιμώνεται η Τέχνη», από την εικαστική ομάδα του Στεκιού Πολιτισμού Μενιδίου της ΚΝΕ, και ανοιχτό μάθημα Latin χορού από την ομάδα του Στεκιού Πολιτισμού της Αθήνας. Οι εκδηλώσεις ολοκληρώθηκαν με μεγάλη συναυλία από τους Rock 'n' Roll Freak Show και λαϊκό πρόγραμμα από τους «Τρεις παρά Τέταρτος».

Στον χώρο λειτούργησαν διάφορα περίπτερα και εκθέσεις.

Επιτυχημένα αθλητικά τουρνουά

Με μαζική συμμετοχή μαθητών Γυμνασίων και Λυκείων πραγματοποιήθηκε το Σάββατο τουρνουά μπάσκετ 3 on 3 από τις Μαθητικές Οργανώσεις Λάρισας της ΚΝΕ, στο πάρκο του Αγ. Αντωνίου, αποδεικνύοντας για μια ακόμη φορά την ανάγκη που έχουν οι μαθητές να ξεσκάσουν μετά από τόσους μήνες εγκλεισμού! Με την ολοκλήρωση των αγώνων έγιναν οι βραβεύσεις, δόθηκαν αναμνηστικά σε όλους και ανανέωσαν το ραντεβού τους για το Σάββατο 29 Μάη, στο Μαθητικό Φεστιβάλ, στο Φρούριο.

Με τη συμμετοχή δεκάδων νέων έγιναν επίσης τουρνουά μπάσκετ και βόλεϊ που διοργάνωσε η Οργάνωση Ιεράπετρας της ΚΝΕ, με σύνθημα «Ο αθλητισμός είναι ανάγκη! Δεν θα έπρεπε να είναι εμπόρευμα!», που έδωσε ώθηση σε μαθητές να προχωρήσουν σε συλλογή υπογραφών για την αναβάθμιση των αθλητικών εγκαταστάσεων, που είναι χρόνια παραμελημένες. Η συλλογή υπογραφών συνεχίζεται, με προοπτική τα αιτήματα των μαθητών για τις αθλητικές εγκαταστάσεις να κατατεθούν στον δήμο.

Για την Ιστορία, πραγματοποιήθηκαν δύο τουρνουά μπάσκετ και ένα βόλεϊ. Οι νικητές βραβεύτηκαν με κύπελλο, μετάλλια και με την έκδοση της Ιδεολογικής Επιτροπής του ΚΣ της ΚΝΕ «Αντεπίθεση για μία κοινωνία χωρίς εκμετάλλευση. Τον σοσιαλισμό!». Ολοι οι συμμετέχοντες πήραν αναμνηστικό σε κόκκινο χαρτόνι με δηλώσεις των Κουβανών αθλητών Τεόφιλο Στίβενσον και Αντόνιο Χουαντορένα, που αναδεικνύουν την ανωτερότητα του σοσιαλισμού στον αθλητισμό, καθώς και τις θέσεις του ΚΚΕ για τη Φυσική Αγωγή στην Εκπαίδευση.

Στον χώρο υπήρχε έκθεση για τον αθλητισμό, που αναδείκνυε από τη μία τη σαπίλα του εμπορευματοποιημένου αθλητισμού και από την άλλη το πώς ο αθλητισμός γίνεται πραγματικά μαζικός και ποιοτικός για την πλειοψηφία του λαού στον σοσιαλισμό.

Οι συμμετέχοντες ανανέωσαν το ραντεβού τους για το Σάββατο 29 Μάη, στο Μαθητικό Φεστιβάλ στην κεντρική πλατεία της Ιεράπετρας.

Μαθητικό τουρνουά ποδοσφαίρου έγινε και στα Γιάννενα, στα γήπεδα της Κιάφας, στο πλαίσιο της προετοιμασίας του Μαθητικού Φεστιβάλ.

Με τη συμμετοχή δεκάδων μαθητών έγινε επίσης μπροστά στο Μαθητικό Φεστιβάλ το πιο μεγάλο μαθητικό τουρνουά ποδοσφαίρου που έχει γίνει στην Καστοριά τα τελευταία χρόνια.

Αντίστοιχα, στον Εύοσμο έγινε διαγωνισμός BMX, με τον οποίο οι μαθητές της περιοχής διατράνωσαν το αίτημά τους για πάρκα ΒΜΧ και συνολικά χώρους ψυχαγωγίας.


ΦΟΙΤΗΤΙΚΟΙ ΣΥΛΛΟΓΟΙ
Νέες κινητοποιήσεις αύριο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

Σε νέο συλλαλητήριο προχωρούν αύριο Πέμπτη, στη 1 το μεσημέρι, στα Προπύλαια, φοιτητικοί σύλλογοι της Αθήνας.

Η αυριανή κινητοποίηση αποτελεί συνέχεια της πολύμορφης δράσης των Συλλόγων, που όλο αυτό το διάστημα διεκδικούν να επιστρέψουν στις σχολές με ασφάλεια, ενάντια στα νέα μέτρα, ενώνοντας τις φωνές τους με τους εργαζόμενους ενάντια στο αντεργατικό νομοσχέδιο - έκτρωμα της κυβέρνησης. Παράλληλα, προβάλλουν επιτακτικά το αίτημα να μην αποκλειστεί κανένας φοιτητής από την εξεταστική, να εξασφαλιστεί ισότιμη πρόσβαση για όλους.

Την ίδια στιγμή, φοιτητικοί σύλλογοι συνεχίζουν τις διεκδικήσεις με παρεμβάσεις σε σχολές και Πρυτανείες, ζωντανεύουν τις σχολές τους με διά ζώσης μαθήματα.

Σε κινητοποίηση αποφάσισαν να προχωρήσουν αύριο Πέμπτη και στη Θεσσαλονίκη, στη 1 μ.μ. στο Αγαλμα Βενιζέλου, οι Φοιτητικοί Σύλλογοι του ΑΠΘ, μετά από σύσκεψη που πραγματοποίησαν, ενώ στη σχετική τους ανακοίνωση τονίζουν πως θα συμμετέχουν και στο απεργιακό κάλεσμα εργατικών σωματείων για τις 3 Ιούνη.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ