ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 2 Ιούνη 2021
Σελ. /28

Στο σημερινό 4σέλιδο «Νεολαία» μπορούμε να βρούμε:

  • Ρεπορτάζ από τα Μαθητικά Φεστιβάλ της ΚΝΕ που έγιναν τις προηγούμενες μέρες.
  • Προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ για την Ερευνα: Σε ποιες ανάγκες δίνουν απάντηση;
  • Ερώτηση της Ευρωκοινοβουλευτικής Ομάδας του ΚΚΕ για την ανάγκη μόνιμης και σταθερής εργασίας για τους διδάσκοντες στα πανεπιστήμια.
  • Νέα μπίζνα από τον ΣΕΒ για τη διασύνδεση πανεπιστημίων - επιχειρήσεων.

Ερχονται τα Φοιτητικά Φεστιβάλ της ΚΝΕ!

Ιατρική ΕΚΠΑ
Ιατρική ΕΚΠΑ
Τα Φοιτητικά Φεστιβάλ της ΚΝΕ είναι γεγονός! Ηδη, οι φοιτητικές Οργανώσεις της ΚΝΕ σε όλη τη χώρα προετοιμάζουν τις φεστιβαλικές εκδηλώσεις, πραγματοποιώντας ένα μεγάλο πολιτικό άνοιγμα στη σπουδάζουσα νεολαία και διοργανώνοντας ένα πλήθος συσκέψεων, πολιτικών εκδηλώσεων και πολύμορφων δραστηριοτήτων.

Οι γειτονιές, οι πανεπιστημιουπόλεις, τα φοιτητικά στέκια στολίζονται με την αφίσα των φεστιβάλ, εκατοντάδες φοιτητές προετοιμάζουν τη συμμετοχή τους με επιστημονικές - ερευνητικές εργασίες, project, με τη συμμετοχή τους στο πολιτιστικό, καλλιτεχνικό πρόγραμμα.

Τις προηγούμενες μέρες εκδηλώσεις σε αυτό το πλαίσιο έγιναν στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο, στις Σχολές Υγείας και το ΕΜΠ στην Αττική, ενώ πολλά ακόμα Φεστιβάλ θα γίνουν το επόμενο διάστημα:

Το Φεστιβάλ της Σπουδάζουσας Αθήνας και των ΤΟ του ΠΑΔΑ θα γίνει στις 18 - 19 Ιούνη στο γήπεδο της Πανεπιστημιούπολης (Ζωγράφου). Ακόμα εκδηλώσεις προγραμματίζονται από τις Οργανώσεις:

ΤΟ Φιλοσοφικής στις 4 Ιούνη στη Φιλοσοφική σχολή (Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου).

ΤΟ ΦΜΣ στις 5 Ιούνη στη σχολή Θετικών Επιστημών (Πανεπιστημιούπολη, Ζωγράφου).

ΤΟ ΠΑΔΑ στις 5 Ιούνη στο χώρο της Π2 (πρώην ΤΕΙ Πειραιά) και στις 6 Ιούνη στο Μπαρουτάδικο (Αιγάλεω).

ΤΟ ΑΣΟΕΕ στις 11 Ιούνη στην πλατεία Πρωτομαγιάς.

ΕΜΠ
ΕΜΠ
ΤΟ Παντείου στις 11 - 12 Ιούνη στο Πάντειο Πανεπιστήμιο.

ΤΟ ΝΟΠΕ στις 11 - 12 Ιούνη στη Νομική σχολή.

Το Φεστιβάλ της Σπουδάζουσας Θεσσαλονίκης της ΚΝΕ θα γίνει στις 11 - 12 Ιούνη στα γρασίδια της Φιλοσοφικής (ΑΠΘ). Επίσης εκδηλώσεις θα γίνουν σε:

Σέρρες στις 23 Ιούνη στο θεατράκι Σερρών.

Κατερίνη στις 25 Ιούνη στο πάρκο Κατερίνης.

Κοζάνη στις 27 Ιούνη στην κεντρική πλατεία.

Πτολεμαΐδα στις 25 Ιούνη στο Πάρκο μνήμης λιγνίτη.

Ξάνθη στις 18 Ιούνη στα Προκάτ.

Καβάλα στις 19 Ιούνη στο πάρκο Φαλήρου.

Κομοτηνή στις 19 Ιούνη στην παλιά Νομική.

Λάρισα στις 12 Ιούνη στη Γαιόπολις (πρώην ΤΕΙ).

Βόλος στις 11 Ιούνη στο Θόλο.

Γιάννενα στις 2 - 3 Ιούλη στο Παραλίμνιο.

Πάτρα στις 2 - 3 Ιούλη στην Πλαζ.

Ηράκλειο στις 20 Ιούνη στο πάρκο Κομμένο Μπεντένι.

Χανιά στις 19 Ιούνη στο Πάρκο Ειρήνης και Φιλίας των Λαών.


ΣΕΒ - ΕΤΑΙΡΕΙΑ SAS
Νέα μπίζνα διασύνδεσης πανεπιστημίων - επιχειρήσεων

Με οδηγό το «Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης»

O ΣΕΒ και η εταιρεία SAS που δραστηριοποιείται στον κλάδο των Analytics και της Τεχνητής Νοημοσύνης, ξεκινούν μια κοινή μπίζνα με την επωνυμία «AI Minds», που την βαφτίζουν «Ακαδημία για την Τεχνητή Νοημοσύνη και την Επιστήμη των Δεδομένων» με στόχο «τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων και την αναβάθμιση των δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού» και στο «πελατολόγιό» τους εντάσσουν τα ελληνικά πανεπιστήμια και τους φοιτητές τους.

Οπως εξηγούν για το πρόγραμμά τους, η «AI Minds» «μέσα στα επόμενα τουλάχιστον τρία έτη, θα διαθέτει στα ελληνικά πανεπιστήμια δωρεάν εκπαιδευτικό υλικό, ευφυείς εφαρμογές και ανοικτά δεδομένα για να ενθαρρύνει τον πειραματισμό των φοιτητών, ερευνητών και καθηγητών στις αναδυόμενες τεχνολογίες της Τεχνητής Νοημοσύνης και την έμπρακτη διασύνδεση των φοιτητών με επιχειρήσεις μέλη του ΣΕΒ και συνεργάτες της SAS για πρακτική άσκηση». Διαφημίζουν μάλιστα ότι ήδη έχουν δηλώσει συμμετοχή σε αυτό το project μέλη ΔΕΠ από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο, το Πανεπιστήμιο Πατρών, το Πανεπιστήμιο Πειραιά, το Χαροκόπειο κ.ά.

Οπως χαρακτηριστικά δήλωσε ο Γιάννης Παπατσίρος, Regional Lead της SAS για Ελλάδα, Κύπρο, Βουλγαρία, «η Ακαδημία αποτελεί μία επένδυση για το επιχειρηματικό μέλλον της Ελλάδας, καθώς μέσα στην επόμενη τριετία οι φοιτητές που θα παρακολουθήσουν την ύλη της Ακαδημίας θα έχουν στελεχώσει τη ραχοκοκαλιά του επιχειρηματικού κλάδου», ομολογώντας δηλαδή ότι στόχος είναι η διάχυση των δεξιοτήτων που οι εργοδότες θέλουν για το αυριανό εργατικό δυναμικό κομμένο και ραμμένο στα μέτρα τους, στόχος που αντιστρατεύεται την ανάγκη για επιστημονική γνώση και έρευνα στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών.

Πρόκειται για μια μπίζνα που συνδέεται άμεσα προφανώς με το κυβερνητικό «Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας», που μεταξύ άλλων προβλέπει επένδυση ύψους 364 εκατομμυρίων ευρώ για τον «ψηφιακό μετασχηματισμό της Εκπαίδευσης», με το βλέμμα στραμμένο στο «ψηφιακά καταρτισμένο» εργατικό δυναμικό που θέλει το κεφάλαιο. Παράλληλα, έρχεται να γίνει άλλος ένας μοχλός για την επιθετικότερη διασύνδεση των ΑΕΙ και των επιχειρήσεων, με την ομπρέλα του ΣΕΒ που μπαίνει μπροστά, προωθώντας στα ΑΕΙ το λογισμικό, το ηλεκτρονικό εκπαιδευτικό υλικό και τα προγράμματα πιστοποιήσεων της SAS. Διασύνδεση που και πάλι είναι στο πνεύμα του Σχεδίου Ανάκαμψης, το οποίο σε όλους τους άξονές του για τα ΑΕΙ ενθαρρύνει τους επιχειρηματικούς ομίλους να «επενδύσουν» σε αυτά.


ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΚΚΕ
Μόνιμη και σταθερή εργασία για τους διδάσκοντες στα πανεπιστήμια

Το αίτημα για μόνιμη και σταθερή δουλειά των συμβασιούχων καθηγητών στα πανεπιστήμια, ενάντια στη στρατηγική της «κινητικότητας» της ΕΕ, αναδεικνύει η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ με Ερώτηση που κατέθεσε προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο ευρωβουλευτής του Κόμματος Κώστας Παπαδάκης.

Η κυβέρνηση της ΝΔ, όπως και οι προηγούμενες του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ - ΚΙΝΑΛ, εφάρμοσαν με προσήλωση την ευρωενωσιακή στρατηγική της εμπορευματοποίησης της Εκπαίδευσης. Αυτή η πολιτική έχει σαν αποτέλεσμα την ένταση των ταξικών φραγμών για τα παιδιά των εργατικών - λαϊκών οικογενειών σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, όπως και στην πανεπιστημιακή, όπου μάλιστα λιγότερο από το 40% των νέων 30-34 ετών στα κράτη της ΕΕ έχουν ολοκληρώσει πανεπιστημιακές σπουδές.

Παράλληλα, οδήγησε στην ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων στα πανεπιστήμια στη λογική της «κινητικότητας» και της σύνδεσης με την «αγορά», με όχημα τα προγράμματα ΕΣΠΑ της ΕΕ για την «Απόκτηση ακαδημαϊκής διδακτικής εμπειρίας» στο πλαίσιο της «Εκπαίδευσης και Κατάρτισης το 2020» και του αντιδραστικού στόχου για τον «Ευρωπαϊκό Χώρο Εκπαίδευσης» μέχρι το 2025. Αυτή η κατεύθυνση ενισχύθηκε περαιτέρω με το απαράδεκτο νομοσχέδιο Γαβρόγλου της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και με τα εξίσου αντιλαϊκά νομοσχέδια για την πανεπιστημιακή εκπαίδευση της κυβέρνησης της ΝΔ.

Σύμφωνα με τα παραπάνω, οι συμβασιούχοι καθηγητές που εμφανίζονται να εργάζονται σαν «αυτοαπασχολούμενοι» πληρώνονται 8.000 ευρώ ανά ακαδημαϊκό έτος, από τα οποία το 24% αντιστοιχεί στη φορολογία που πρέπει να καταβάλουν και ένα ακόμα μεγάλο ποσό καταβάλλεται στο ασφαλιστικό τους ταμείο. Το ύψος των καθαρών μηνιαίων αποδοχών δεν ξεπερνά τα 480 ευρώ τον μήνα, οι άδειές τους είναι άνευ αποδοχών, ενώ δεν τους καταβάλλονται τα ισχύοντα επιδόματα (τέκνων, γάμου, ασθενείας). Με τη λήξη της σύμβασης, περνούν στην ανεργία όμως αντιμετωπίζονται σαν αυτοαπασχολούμενοι και επομένως αποκλείονται από το επίδομα ανεργίας. Παράλληλα, η δουλειά με τέτοιους όρους δεν δημιουργεί καμία προϋπόθεση για μακροχρόνιο προγραμματισμό, δημιουργία οικογένειας, αφού τα πάντα εξαρτώνται από το πού και αν θα υπάρξουν διαθέσιμες ώρες διδασκαλίας.

Τα παραπάνω λαμβάνουν χώρα ενώ, όπως απέδειξε η πανδημία COVID-19 που ανάγκασε την κυβέρνηση να κρατά κλειστά τα πανεπιστήμια για πάνω από ένα χρόνο, υπάρχουν τεράστιες ελλείψεις σε διδακτικό επιστημονικό και εργαστηριακό προσωπικό, κι ενώ η κυβέρνηση της ΝΔ προγραμματίζει με τον τελευταίο νόμο της να διαθέσει 30 εκατ. ευρώ για καταστολή στα πανεπιστημιακά ιδρύματα. Αποδεικνύεται έτσι ότι θα μπορούσαν να λειτουργούν τα πανεπιστήμια με όλους τους αναγκαίους όρους και προϋποθέσεις, να προστατευτεί το προσωπικό και οι σπουδαστές από την πανδημία.

Με βάση τα παραπάνω ο ευρωβουλευτής του Κόμματος υπέβαλε τα εξής ερωτήματα:

«Πώς τοποθετείται η Επιτροπή:

-- στο αίτημα των συμβασιούχων καθηγητών των Πανεπιστημίων για μόνιμη και σταθερή εργασία, με κατοχυρωμένα εργασιακά δικαιώματα στο ύψος των σύγχρονων αναγκών;

-- στο γεγονός ότι η σύνδεση του προσωπικού των Πανεπιστημίων με την "αγορά" και τη λογική της "κινητικότητας" υποβαθμίζει περαιτέρω τόσο τους όρους εργασίας των πανεπιστημιακών δασκάλων όσο και το δικαίωμα των φοιτητών σε σύγχρονη, δημόσια και δωρεάν πανεπιστημιακή εκπαίδευση;».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ