ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 4 Ιούνη 2021
Σελ. /28
ΝΕΟΛΑΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
«Φουλάρει» για τις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις ενάντια στις πραγματικές ανάγκες

Αποφασισμένη εμφανίζεται η κυβέρνηση να προχωρήσει την ατζέντα των αντιδραστικών αναδιαρθρώσεων για μία Παιδεία ευθυγραμμισμένη σε όλες τις βαθμίδες της στα κεντρικά ζητούμενα της αστικής στρατηγικής και ακόμα πιο μακριά από τις πραγματικές ανάγκες μαθητών, φοιτητών, γονιών και εκπαιδευτικών, οι οποίες γιγαντώθηκαν μέσα στις συνθήκες της πανδημίας.

Κλίνοντας σε όλες τις πτώσεις την «αναβάθμιση», για να εισαγάγει μέτρα που απέχουν από τις διευρυμένες ανάγκες, η υπουργός Παιδείας σε δηλώσεις και συνεντεύξεις της τις τελευταίες μέρες αναφέρεται στις επόμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες.

Σε αυτό το πλαίσιο, δηλώνει την πρόθεση του υπουργείου να προχωρήσει στα σχολεία η καταδικασμένη για τους στόχους και το περιεχόμενό της «αξιολόγηση». Στις επόμενες νομοθετικές πρωτοβουλίες περιλαμβάνεται η «αξιολόγηση» των εκπαιδευτικών, και η υπουργός δήλωσε μεταξύ άλλων ότι δεν υπάρχουν οικονομικά κίνητρα στους εκπαιδευτικούς, αλλά θα συνδέεται με ζητήματα επιλογής στελεχών στην Εκπαίδευση.

Ιδιαίτερα διαφημίζει την οικοδόμηση ενός σχολείου που «θα εστιάζει στην καλλιέργεια δεξιοτήτων» στο υποχρεωτικό πρόγραμμα, παραμερίζοντας τη στέρεη γνώση στο όνομα της καλλιέργειας εφήμερων «ικανοτήτων», με βάση τα «θέλω» των επιχειρηματικών ομίλων.

Στο ίδιο πλαίσιο, άλλωστε, το υπουργείο Παιδείας υπερασπίζεται την ελάχιστη βάση εισαγωγής, που οδηγεί εκτός Ανώτατης Εκπαίδευσης χιλιάδες υποψηφίους, κόβοντας τον δρόμο προς τα πανεπιστήμια για τους μαθητές των εσπερινών σχολείων και εμφανίζοντας την καθιέρωσή της ούτε λίγο ούτε πολύ σαν... διέξοδο για τους νέους, στους οποίους δείχνει τον δρόμο της Κατάρτισης, επικαλούμενη τις «ανάγκες της αγοράς εργασίας».

Παράλληλα, η ηγεσία του υπουργείου επαναλαμβάνει ότι στα νηπιαγωγεία θα φοιτήσουν παιδιά από τα 4 έτη, χωρίς ωστόσο μέτρα για την εφαρμογή του μέτρου με όρους παιδαγωγικούς, κάτι που οδηγεί μεταξύ άλλων και σε λύσεις - μπαλώματα για ζητήματα στέγασης.

Την ίδια ώρα, και ενώ οι φοιτητές έχουν παραμείνει από πέρυσι μακριά από τα αμφιθέατρα, εξαιτίας της άρνησης να παρθούν μέτρα για σπουδές με ασφάλεια, η κυβέρνηση προαναγγέλλει «ενιαίο ψηφοδελτίο» στις εκλογές των φοιτητικών συλλόγων, σε μία προσπάθεια ωμής παρέμβασης στο φοιτητικό κίνημα, εμφανίζοντας το μέτρο σαν «σημαντική βελτίωση στο πανεπιστήμιο», αλλά στην πραγματικότητα με το βλέμμα στην «περιφρούρηση» του «πανεπιστημίου ΑΕ».

Αλλωστε, τις επόμενες μέρες πρόκειται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση το νομοσχέδιο των υπουργείων Ανάπτυξης & Επενδύσεων και Παιδείας για το θεσμικό πλαίσιο και τις διαδικασίες ίδρυσης εταιρειών τεχνοβλαστού (spin-off), που αφορά την αξιοποίηση των ερευνητικών αποτελεσμάτων. Σχετικές ανακοινώσεις έκανε ο υφυπουργός Παιδείας Αγγ. Συρίγος στο συνέδριο «Thessaloniki Future Thinking Dialogues» του Ελληνοαμερικανικού Επιμελητηρίου, κάνοντας λόγο για επιτάχυνση και απλοποίηση των διαδικασιών.

Παράλληλα ανακοίνωσε πως βρίσκεται σε φάση ολοκλήρωσης η μελέτη «HE Innovate», μία πρωτοβουλία σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τον ΟΟΣΑ για την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, όπου συμμετέχει φέτος και η Ελλάδα. Οπως είπε, ο διάλογος πολιτικής «θα αναδείξει την εμπειρία και τις καλές πρακτικές στην ελληνική Ανώτατη Εκπαίδευση στους τομείς της επιχειρηματικότητας και καινοτομίας, και πιστεύω ότι θα μας βοηθήσει και θα καταγράψει κάποιες προτάσεις πολιτικής που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε στα επόμενα βήματα».

Συμφωνία ενταγμένη σε ευρύτερους σχεδιασμούς

Στην Ολομέλεια της Βουλής η Συνεργασία Ελλάδας - ΗΠΑ στον τομέα της Επιστήμης και της Τεχνολογίας

Τους ευρύτερους στόχους που εξυπηρετεί η «Συνεργασία στον Τομέα της Επιστήμης και Τεχνολογίας» Ελλάδας - ΗΠΑ ανέδειξε το ΚΚΕ κατά τη χτεσινή συζήτηση του σχετικού νομοσχεδίου του υπουργείου Ανάπτυξης στην Ολομέλεια της Βουλής.

Το ΚΚΕ καταψήφισε, ξεκαθαρίζοντας πως η αρνητική ψήφος δεν αφορά γενική ή απόλυτη αντίρρηση του Κόμματος στη συνεργασία ανάμεσα στις επιστημονικές κοινότητες που είναι βασικά γνωρίσματα της επιστημονικής έρευνας. «Ομως, τόσο η νέα συμφωνία όσο και η τροποποίηση της προηγούμενης δεν ανήκουν σε αυτού του τύπου τις θετικές συνεργασίες για την επιστήμη και την έρευνα από τη σκοπιά πάντα των λαϊκών συμφερόντων», τόνισε ο βουλευτής Γ. Δελής.

Τη συμφωνία τους στο περιεχόμενο του νομοσχεδίου εξέφρασαν ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝΑΛ με τον υπουργό Ανάπτυξης να χαρακτηρίζει το Σύμφωνο σημαντικό και να επιχειρεί να ντύσει με εθνικό μανδύα «εμβληματικές» επιχειρηματικές συμφωνίες. Τη στάση αυτή σχολίασε ο Γ. Δελής, τονίζοντας πως «δεν είναι μόνο ότι ο εισηγητής της πλειοψηφίας εντάσσει τη συμφωνία στην προσπάθεια περαιτέρω ισχυροποίησης των διπλωματικών και στρατιωτικών σχέσεων της Ελλάδας με τις Ηνωμένες Πολιτείες, ούτε ότι ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ διεκδικεί για το κόμμα του το βραβείο της πατρότητας τέτοιων συμφωνιών με τις Ηνωμένες Πολιτείες, ούτε ακόμα ότι ο εισηγητής του ΚΙΝΑΛ χαρακτηρίζει τη συμφωνία ως "βασικό εργαλείο, εξωστρέφειας και μέρος της εξωτερικής πολιτικής της χώρας". Είναι και το ότι ο ίδιος ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων στην Επιτροπή δήλωσε ανοιχτά ότι αυτή η συμφωνία εντάσσεται στο πλαίσιο του στρατηγικού διαλόγου της χώρας μας με τις Ηνωμένες Πολιτείες, που ξεκίνησε το φθινόπωρο του 2019, ένας στρατηγικός διάλογος που θυμίζουμε ήδη έφερε μια στρατιωτική συμφωνία και γέμισε τη χώρα μας με αμερικανικές στρατιωτικές βάσεις από την Αλεξανδρούπολη και τη Μαγνησία μέχρι τη Σούδα, ορμητήρια δηλαδή κάθε είδους ιμπεριαλιστικών πολεμικών σχεδιασμών».

Ο βουλευτής του ΚΚΕ αναφέρθηκε σε ενδεικτικά παραδείγματα παρέμβασης των ΗΠΑ και της πρεσβείας τους στα εκπαιδευτικά ζητήματα, αναδεικνύοντας παράλληλα τη διάσταση της εκμετάλλευσης του ειδικευμένου επιστημονικού δυναμικού σε ένα τοπίο επενδυτικών δραστηριοτήτων από αμερικανικούς μονοπωλιακούς ομίλους. «Συνεπώς - τόνισε - και μετά από όλα αυτά εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς ότι η υπό συζήτηση σήμερα συμφωνία στην πραγματικότητα υπηρετεί τη μεγαλύτερη δυνατή ευθυγράμμιση και την πιο στενή σύνδεση της Ελλάδας με τις Ηνωμένες Πολιτείες στο πλαίσιο της αναβάθμισης των σχέσεων μεταξύ των δύο κρατών, μια αναβάθμιση που την επιδιώκουν οι Ηνωμένες Πολιτείες, προκειμένου να ενισχύσουν την επιρροή τους στην περιοχή της Νοτιοανατολικής Μεσογείου, την ώρα που σε αυτήν μαίνονται οι ιμπεριαλιστικοί ανταγωνισμοί. Την αναβάθμιση, όμως, αυτήν την επιδιώκει με πάθος και η αστική τάξη της Ελλάδας στη συντονισμένη της προσπάθεια να διεκδικήσει και αυτή αναβαθμισμένο γεωπολιτικό ρόλο στην ίδια περιοχή».

«Καταλαβαίνουμε όλοι ότι κάτω από το πρίσμα όλων των παραπάνω το γενικόλογο και φαινομενικά αθώο περιεχόμενο της υπό συζήτηση συμφωνίας για την επιστήμη και την τεχνολογία μεταξύ Ελλάδας και Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής αποκτά ένα πολύ συγκεκριμένο, αρνητικό για τον λαό περιεχόμενο και σε μια κατεύθυνση διαμετρικά αντίθετη για τα λαϊκά συμφέροντα», τόνισε ο Γ. Δελής.

Στα παραπάνω δεν υπήρξε απάντηση από πλευράς του υπουργού Ανάπτυξης, ο οποίος προτίμησε να επιδοθεί σε δηλώσεις του τύπου «το ΚΚΕ βλέπει Ηνωμένες Πολιτείες και λέει "Οχι". Αν έλεγε εδώ για Σοβιετική Ενωση θα έλεγε "Ναι"». Στην προσπάθεια αυτή του υπουργού να προσπεράσει τα επιχειρήματα και να καταφύγει σε αντικομμουνισμό, απάντησε ο βουλευτής του ΚΚΕ Χρ. Κατσώτης, τονίζοντας πως το ΚΚΕ τοποθετείται σε κάθε σύμβαση με το κριτήριο το ποιον αφορά και ποιον ωφελεί αυτή. Η συγκεκριμένη σύμβαση - τόνισε - υπηρετεί, στηρίζει, ενισχύει την κερδοφορία των μονοπωλιακών ομίλων και όχι τα συμφέροντα ερευνητών, φοιτητών, του λαού.

Ετοιμάζουν ωμή παρέμβαση στο φοιτητικό κίνημα

Μετά την επίθεση στα συνδικαλιστικά δικαιώματα στο εργατικό κίνημα, η κυβέρνηση σχεδιάζει να στρέψει τα πυρά της και στο φοιτητικό κίνημα, με την υπουργό Παιδείας να επαναφέρει σε συνεντεύξεις της αυτές τις μέρες την πρόθεση της κυβέρνησης να επιβάλει ενιαίο ψηφοδέλτιο στις φοιτητικές εκλογές, με τον νόμο - πλαίσιο για τα ΑΕΙ που ετοιμάζει.

Πρόκειται για ωμή παρέμβαση στο φοιτητικό κίνημα, στους συλλόγους και τη λειτουργία τους και αντιδραστική κατρακύλα, που ισοδυναμεί με προσπάθεια απαγόρευσης της συλλογικής δράσης των φοιτητικών παρατάξεων. Προσπαθώντας να υποβαθμίσει αυτήν την επίθεση στα δικαιώματα των φοιτητών η υπουργός Παιδείας, σε μια περιγραφή του ενιαίου ψηφοδελτίου, είπε πως «αυτό σημαίνει ότι κατεβαίνει ο Γιάννης, η Μαρία, ο Κώστας κ.ο.κ. ανεξαρτήτως κομματικών παρατάξεων» και πως αυτό θα είναι «μια σημαντική βελτίωση στο πανεπιστήμιο». Μόνο που ξεχνάει ότι αυτό συμβαίνει και σήμερα: Ο Γιάννης, η Μαρία, ο Κώστας έχουν επιλογή εάν θέλουν να κατέβουν ως ξεχωριστοί υποψήφιοι. Εχουν όμως και το δικαίωμα να κατέβουν όλοι μαζί στο ψηφοδέλτιο της παράταξης που τους εκφράζει, έχουν το δικαίωμα να δρουν συλλογικά, να μοιράζονται κοινές αξίες και όνειρα και να παλεύουν γι' αυτά, όπως και να συζητούν γι' αυτά με τους συμφοιτητές τους και να διεκδικούν την ψήφο τους για τα δικά τους συλλογικά όργανα. Με αυτό το δικαίωμα της κοινής, συλλογικής διεκδίκησης και πάλης θέλει να ξεμπερδεύει η κυβέρνηση.

Και δεν είναι τυχαίο ότι την ωμή αυτή παρέμβαση την επιδιώκει τώρα, σε μια χρονιά που οι φοιτητές βγήκαν μαζικά στον δρόμο του αγώνα διεκδικώντας το ίδιο το δικαίωμά τους στις σπουδές, αποκαλύπτοντας τις τεράστιες ευθύνες της κυβέρνησης, που αντί να πάρει μέτρα προστασίας τους κράτησε τα πανεπιστήμια κλειστά για ενάμιση χρόνο, βάζοντας εμπόδια στην εφαρμογή του αντιδραστικού νόμου Κεραμέως - Χρυσοχοΐδη, «ζωντανεύοντας» τις σχολές και τους συλλόγους τους. Αυτούς τους αγώνες θέλει να βάλει στον «πάγο» η κυβέρνηση.

Η συζήτηση για το ενιαίο ψηφοδέλτιο δεν είναι καινούργια. Εδώ και δέκα χρόνια αυτό έχει επιβληθεί για την εκλογή των εκπροσώπων των φοιτητών στα όργανα διοίκησης των ιδρυμάτων και διατηρήθηκε από όλες τις μετέπειτα κυβερνήσεις, όποτε δινόταν η δυνατότητα συμμετοχής των φοιτητών στα όργανα διοίκησης.

Παραπέμπει δε στην αντιδραστική λογική «έξω τα κόμματα από τις σχολές», λογική που «ταΐζουν» τόσο οι παρατάξεις ΔΑΠ - ΠΑΣΠ, αλλά και δυνάμεις των οπορτουνιστών και αυτοαποκαλούμενων «αναρχικών», λες και τα πανεπιστήμια είναι κάποια «αποστειρωμένη γυάλα» μέσα στην κοινωνία, λες και δεν εισχωρεί σε αυτά από μια σειρά καναλιών η κυρίαρχη πολιτική... Μέσα στα ενιαία ψηφοδέλτια θέλουν να κρύψουν ακόμα και τις σβάστικες και δεν είναι τυχαίο ότι από το Γενάρη που άνοιξε αυτή η συζήτηση η νεολαία της Χρυσής Αυγής έλεγε ότι πρέπει να ξεμπερδεύουμε με τις παρατάξεις στα πανεπιστήμια...

Ουσιαστικά, η αντιδημοκρατική λογική του «ακομμάτιστου» δεν στρέφεται σε καμιά περίπτωση απέναντι στα κόμματα της πλουτοκρατίας και της κυρίαρχης πολιτικής, αλλά ενάντια στις δυνάμεις της αμφισβήτησης. Προσπαθούν να θάψουν τον σπόρο της αμφισβήτησης στους φοιτητές γιατί η οργάνωση και η διεκδίκηση μπορούν σήμερα να χαλάσουν τα σχέδιά τους για τη νέα γενιά.

Με το ενιαίο ψηφοδέλτιο θέλουν η αντιπαράθεση πολιτικών θέσεων να κρυφτεί πίσω από την αντιπαράθεση προσώπων - «παραγόντων», να χτυπήσουν τη συλλογική έκφραση, οργάνωση και διεκδίκηση των φοιτητών, να την αντικαταστήσουν με «διαβουλεύσεις» μεταξύ φοιτητών - γιάπηδων, κυβερνήσεων και διοικήσεων! Αξιοποιώντας τη δικαιολογημένη απέχθεια πολλών φοιτητών για τις παρατάξεις της ΔΑΠ και της ΠΑΣΠ, το ρόλο και τη δράση τους στους συλλόγους, ετοιμάζονται να μετατρέψουν το κίνημα σε συνομιλητή και πλασιέ της αντιλαϊκής πολιτικής! Γιατί στο πανεπιστήμιο - επιχείρηση δεν χωρά ο πολιτικός συνδικαλισμός των φοιτητών... Δεν θα τους περάσει όμως!


Γ.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ