ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 30 Νοέμβρη 2021
Σελ. /28
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Πού οδηγείται η Εταιρεία Ελλήνων Σκηνοθετών;

Ανακοίνωση της «Δημοκρατικής Ενότητας Σκηνοθετών» σχετικά με την απόφαση για ένταξη της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών στην Πανελλήνια Ομοσπονδία Θεάματος - Ακροάματος

«Τα τελευταία χρόνια, ιδιαίτερα την τελευταία διετία, έχουν επέλθει μεγάλες αλλαγές στον οπτικοακουστικό τομέα στη χώρα μας. Ανάμεσα στα άλλα, οι αλλαγές αυτές αφορούν και την κρατική επιχορήγηση των κινηματογραφικών παραγωγών μέσω των ΕΚΚ, ΕΚΟΜΕ και ΕΡΤ, αποκλείοντας από την κρατική χρηματοδότηση όλο και περισσότερο νέους, αλλά και παλιότερους σκηνοθέτες και σκηνοθέτες - παραγωγούς, ενώ διαμορφώνουν ταυτόχρονα ένα περιβάλλον εντατικοποίησης στους μισθωτούς του χώρου.

Η "Δημοκρατική Ενότητα Σκηνοθετών" (ΔΕΣ) όλα αυτά τα χρόνια έχει τοποθετηθεί σε όλα τα "καυτά" ζητήματα του χώρου, αλλά και ευρύτερα του χώρου των καλλιτεχνών», σημειώνει στην ανακοίνωση η ΔΕΣ, προσθέτοντας ότι το ίδιο διάστημα η πλειοψηφία στη διοίκηση της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών (ΕΕΣ) «μόνο μετά από την πίεσή μας εδέησε να ασχοληθεί με τα ζωτικά προβλήματα των σκηνοθετών».

Μετά από 2,5 χρόνια απουσίας «το προεδρείο κάλεσε σε Γενική Συνέλευση με θέμα την ένταξη της ΕΕΣ στην ΠΟΘΑ» και μάλιστα φέρνοντας τα μέλη της ΕΕΣ «προ τετελεσμένων γεγονότων». Χαρακτηριστικά, ενώ καλούσε σε συνέλευση στις 21/11 για να συζητήσουν οι σκηνοθέτες την ένταξη στην ΠΟΘΑ, είχε ήδη στείλει σε αυτή από τις 29/10 έγγραφο με δήθεν απόφαση συνέλευσης του 2019, για προσχώρηση στην ΠΟΘΑ. «Υποτιμώντας αδιάντροπα τη νοημοσύνη μας, με μια "δημιουργική"(!) ερμηνεία της απόφασης στη ΓΣ του 2019 μετάφρασε τις έννοιες "συμμαχία με τα σωματεία" και "ενότητα επί της ουσίας γιατί πολλά από τα προβλήματά μας είναι κοινά" ως "κατά βάθος" συγκατάθεση της συνέλευσης για ένταξη στην ΠΟΘΑ. Και η πλειοψηφία της Διοίκησης στην ΠΟΘΑ σαν έτοιμη από καιρό έσπευσε την ίδια στιγμή να συμπεριλάβει την ΕΕΣ στη δύναμή της». Μάλιστα, στη Συνέλευση στις 21/11 «αλλάχτηκε αυθαίρετα η ημερήσια διάταξη και η ψηφοφορία για ένταξη ή μη στην ΠΟΘΑ (με βάση και το καταστατικό χρειαζόταν τα 3/4 για να πάρει απόφαση ένταξης) μετατράπηκε σε ψηφοφορία για επικύρωση της απόφασης του 2019».

Οπως σημειώνει η ΔΕΣ, με δεδομένο ότι σε λίγες βδομάδες είναι το συνέδριο της ΠΟΘΑ, «είναι προφανές ότι βρισκόμαστε μπροστά σε μια υπόγεια δοσοληψία. Η πλειοψηφία στην ΠΟΘΑ κερδίζει τις ψήφους των αντιπροσώπων της ΕΕΣ και η πλειοψηφία του ΔΣ της ΕΕΣ επιλέγει αυτόν τον δρόμο για δικούς της ιδιοτελείς σκοπούς».

Οι εκλεγμένοι με τη ΔΕΣ θα πρωτοστατήσουν στην ενημέρωση και σε πρωτοβουλίες

Στεκόμενη στην ουσία του θέματος η ΔΕΣ σημειώνει: «Η ΕΕΣ σύμφωνα με το καταστατικό της είναι Ενωση Επαγγελματιών Σκηνοθετών και όχι πρωτοβάθμιο εργατικό σωματείο ώστε να ενταχθεί σε δευτεροβάθμιο όργανο όπως η ΠΟΘΑ. Η ένταξή της στην ΠΟΘΑ, που αποτελεί ομοσπονδία εργατικών σωματείων και εκλέγει αντιπροσώπους στη ΓΣΕΕ, είναι ωμή παραβίαση του καταστατικού της ΕΕΣ, ενώ ταυτόχρονα αλλοιώνει τον χαρακτήρα και της ίδιας της ΠΟΘΑ.

Η ΕΕΣ υπήρξε μέλος της ΠΟΘΑ μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 1990, που αποφάσισε να αποχωρήσει και να αλλάξει το καταστατικό της σε επαγγελματικό - καλλιτεχνικό φορέα των σκηνοθετών Θεάτρου - Κινηματογράφου - Ραδιοτηλεόρασης - Πολυμέσων, ώστε να στηρίξει ενεργά και θεσμικά τους ανεξάρτητους σκηνοθέτες - παραγωγούς και όλους τους σκηνοθέτες με οποιαδήποτε σχέση εργασίας. Ετσι κριτήριο για την ένταξη του μέλους στην ΕΕΣ είναι η επαγγελματική ιδιότητα του σκηνοθέτη και ζητείται η εργογραφία του και όχι η ασφαλιστική του ιδιότητα ή η εργασιακή σχέση του». Αλλωστε, όπως χαρακτηριστικά σημειώνει, πολλά μέλη της Εταιρείας καλύπτονται από εργατικά σωματεία ή εργοδοτικές ενώσεις.

«Σαφέστατα θα πρέπει μέσα από συλλογικές διαδικασίες να εξετάσουμε τις πολύπλοκες εργασιακές σχέσεις που υπάρχουν στο χώρο μας. Η αλλαγή του καταστατικού της ίδιας της ΕΕΣ και η μετατροπή της σε εργατικό σωματείο σημαίνει ότι η πλειονότητα των μελών της, που δεν είναι μισθωτοί, θα πρέπει να διαγραφούν από αυτή.

Γνώμη μας είναι ότι η ΕΕΣ πρέπει να συνεχίσει να επιτελεί τον καταστατικό στόχο της, δηλαδή την ενασχόληση με καλλιτεχνικά, πολιτιστικά και επαγγελματικά θέματα που προκύπτουν από το επάγγελμα του σκηνοθέτη, την προστασία των πνευματικών δημιουργικών δικαιωμάτων των σκηνοθετών και τον καθορισμό των όρων και συνθηκών παραγωγής και διάδοσης του πνευματικού μας έργου».

Καταλήγοντας η ΔΕΣ καλεί τους σκηνοθέτες, «ανεξάρτητα από τις διαφορετικές ιδεολογικές αφετηρίες και απόψεις», «να καταδικάσουν την πλαστογραφία και τις μεθοδεύσεις της πλειοψηφίας στη διοίκηση». Και δεσμεύεται ότι «το επόμενο διάστημα οι εκλεγμένοι με τη ΔΕΣ θα πρωτοστατήσουν στην ενημέρωση και σε πρωτοβουλίες στο φόντο των εξελίξεων στον οπτικοακουστικό τομέα».

Πέθανε η Χριστιάνα

«Εφυγε» από τη ζωή η ερμηνεύτρια Χριστιάνα, η οποία ταύτισε τη φωνή της με κάποια από τα πιο αγαπημένα τραγούδια. «Εφυγε» νικημένη από τον καρκίνο, ενώ το τελευταίο διάστημα έπασχε και από Αλτσχάιμερ.

Είχε γεννηθεί το 1953 και ξεκίνησε την ενασχόλησή της με το τραγούδι από πολύ μικρή ηλικία. Στη δισκογραφία της περιλαμβάνονται επιτυχίες όπως τα τραγούδια «Τα μάτια σου», «Τα Κύθηρα ποτέ δε θα τα βρούμε», «Τι να μας κάνει η νύχτα», «Σαριμπιντάμ», «Η νύχτα θέλει», «Τελειώσαμε λοιπόν» κ.ά.

SUPER LEAGUE 1
Το γνωστό ίδιο έργο

Τα όσα συνέβησαν σε εξωαγωνιστικό επίπεδο σημάδεψαν την 11η αγωνιστική της Super League 1, όπου παίχτηκε ξανά το γνωστό έργο της βίας των οπαδών και της κόντρας συμφερόντων, με αφορμή και τις διαιτητικές αποφάσεις.

Στην Τούμπα κατά το ΠΑΟΚ - Αρης σημειώθηκαν σοβαρά έκτροπα στις καθυστερήσεις, όταν μερίδα οπαδών των γηπεδούχων μετά από καταιγισμό ρίψης αντικειμένων και φωτοβολίδων εισέβαλε στον αγωνιστικό χώρο. Το ντέρμπι της Θεσσαλονίκης διακόπηκε για μία ώρα, ενώ οι συμπλοκές οπαδών και αστυνομίας οδήγησαν σε 4 συλλήψεις. Τελικά το παιχνίδι συνεχίστηκε με απόφαση του Σκοτσέζου διαιτητή Ρ. Μάιντεν και αφού οι οπαδοί είχαν αποχωρήσει από τις εξέδρες.

Παράλληλα ο αγώνας σημαδεύτηκε από τον θάνατο 45χρονου οπαδού έξω από το γήπεδο έπειτα από καρδιακό επεισόδιο.

Ο ΠΑΟΚ κινδυνεύει με βαριά τιμωρία, ενώ σε εξέλιξη είναι και αστυνομική έρευνα για την τήρηση των μέτρων προστασίας κατά του κορονοϊού.

Για μία ακόμα αγωνιστική υπήρξε επίσης αμφισβήτηση των διαιτητικών αποφάσεων, με τις ΠΑΕ Βόλος και Ιωνικός να εκδίδουν σκληρές ανακοινώσεις κατά των διαιτητικών οργάνων και των αρμοδίων του ποδοσφαίρου.

Ξεχώρισαν οι «κιτρινόμαυροι» και ο Αστέρας

Στο αγωνιστικό μέρος ξεχώρισε η μεγάλη νίκη του Αρη στο ντέρμπι της Τούμπας, 1-0 τον ΠΑΟΚ με γκολ του Μαντσίνι στο 41'. Επίσης το «διπλό» με ανατροπή της ΑΕΚ στα Γιάννενα, 2-1 τον ΠΑΣ (Αμραμπάτ 9', Σάκχοφ 90' - Εραμούσπε 5'). Τέλος, ο εντυπωσιακός τρόπος με τον οποίο ο Αστέρας Τρίπολης επιβλήθηκε του Ατρόμητου: 6-2 το τελικό σκορ υπέρ των Αρκάδων (Σόνι 7', 41', Ριέρα 20', 92', Ρίτζιτς 65', 67' - Μουνίθ 45'+, Κουλούρης 84').

  • Αλλα αποτελέσματα: Ολυμπιακός - Βόλος 2-1, ΟΦΗ - Ιωνικός 2-1, Απόλλων Σμύρνης - Λαμία 0-0, Παναθηναϊκός - Παναιτωλικός 2-0.
  • Η βαθμολογία: Ολυμπιακός 29, ΑΕΚ 23, ΠΑΟΚ 19, ΟΦΗ 18, Παναθηναϊκός 17, ΠΑΣ Γιάννινα 16, Αρης 14, Βόλος 14, Αστέρας Τρίπολης 13, Ιωνικός 10, Λαμία 10, Παναιτωλικός 8, Απόλλων Σμύρνης 7, Ατρόμητος 6.
ΑΛΛΑ ΣΠΟΡ
Δύσκολο τεστ για τον Ολυμπιακό

ΠΟΛΟ: Τον δυσκολότερο μέχρι τώρα αγώνα του στο φετινό Champions League δίνει σήμερα ο Ολυμπιακός, υποδεχόμενος την Μπαρτσελονέτα για την 4η αγωνιστική (19.15 - ΕΡΤ3). Κόντρα στο πλέον ισχυρό όνομα του ομίλου οι «ερυθρόλευκοι» επιδιώκουν να διευρύνουν το αήττητο σερί τους (2 νίκες - 1 ισοπαλία) προκειμένου να παραμείνουν στην κορυφή και να πραγματοποιήσουν αποφασιστικό βήμα πρόκρισης στο Φάιναλ 8 της διοργάνωσης. Παρά τη δυσκολία του αγώνα, στην ελληνική ομάδα επικρατεί αισιοδοξία για το θετικό αποτέλεσμα.

ΒΟΛΕΪ: «Αλλαγή φρουράς» στην κορυφή της Volleyleague έφερε η 5η αγωνιστική, όπου ξεχώρισε η σπουδαία νίκη του ΠΑΟΚ στην Πυλαία επί του μέχρι πρότινος πρωτοπόρου και αήττητου Παναθηναϊκού με 3-0 σετ (25-23, 25-23, 25-20). Στην κορυφή πέρασε ο Ολυμπιακός με την εκτός έδρας νίκη του επί του Μίλωνα με 3-0 (21-25, 17-25, 19-25). Με το ίδιο σκορ νίκησε ο Φοίνικας Σύρου τον ΟΦΗ (25-10, 25-23, 25-16), ενώ σημαντικό «διπλό» πήρε η Κηφισιά στη Βέροια επί του Φίλιππου με 3-1 σετ (22-25, 28-26, 21-25, 12-25).

ΜΟΥΝΤΟΜΠΑΣΚΕΤ 2023 - ΠΡΟΚΡΙΜΑΤΙΚΑ
Πρώτη νίκη για Εθνική

Υπό την ...αύρα του σπουδαίου Νίκου Γκάλη αλλά και ενός από τους καλύτερους ξένους που πέρασαν από το ελληνικό πρωτάθλημα, του Αμερικανού Ντέιβιντ Ιγκραμ, που βρέθηκε στο Αλεξάνδρειο, η Εθνική ανδρών επικράτησε της Λευκορωσίας με 77-67 για τη 2η αγωνιστική των προκριματικών για το Μουντομπάσκετ 2023. Ετσι, το ελληνικό συγκρότημα ρέφαρε την εκτός έδρας ήττα στην πρεμιέρα από τη Μ. Βρετανία (78-69) αποφεύγοντας τα χειρότερα με το ξεκίνημα των υποχρεώσεών της. Μένοντας και σε καλή ψυχολογία ενόψει και της πιο δύσκολης συνέχειας στα «παράθυρα» του Φλεβάρη. Η Εθνική με πρωταγωνιστή τον Κασελάκη (14 π.) αλλά και την πολύτιμη βοήθεια των Αγραβάνη (14 π.), Λούτζη (14 π.) κατάφερε να αντεπεξέλθει στην πίεση των αξιόμαχων Λευκορώσων και παρά τα προβλήματα στο ριμπάουντ να κλειδώσει τη νίκη στο τελευταίο 5λεπτο.

ΕΛΛΑΔΑ: Γκίκας 7 (2), Γόντικας 13, Καλαϊτζάκης 5, Κασελάκης 14 (1), Λούντζης 12, Αγραβάνης 14 (1), Γιαννόπουλος 3 (1), Κακλαμανάκης, Κατσίβελης 4, Καββαδάς, Μουράτος 5, Ρογκαβόπουλος.

ΛΕΥΚΟΡΩΣΙΑ: Μπλίζνιουκ 17 (4), Ντοντού, Μικούλσκι 2, Παραχούσκι 15, Σαλάς 17, Αλάντκα 3 (1), Μπελιάνκου 2, Ερνάντεζ, Σίτνικ, Σταμπρούσκι 11 (3), Στουμπέντα.

Η ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ: Λευκορωσία 1-1, ΕΛΛΑΔΑ 1-1, Τουρκία 1-1, Μ. Βρετανία 1-1.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ