ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σάββατο 11 Δεκέμβρη 2021 - Κυριακή 12 Δεκέμβρη 2021
Σελ. /40
ΔΑΣ ΠΟΘΑ
Δίνουμε πνοή στους αγώνες μας

Κάλεσμα στους αντιπροσώπους να ενισχύσουν τη «Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία» στο Συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Θεάματος - Ακροάματος (ΠΟΘΑ), που θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα 13 Δεκέμβρη, απευθύνει η «Δημοκρατική Αγωνιστική Συνεργασία» (ΔΑΣ).

«Δίνουμε πνοή στους αγώνες μας», τονίζει η ΔΑΣ, προσθέτοντας ότι «στις πιο δύσκολες στιγμές, οργανώσαμε τους πιο σημαντικούς αγώνες. Αυτοί αποτυπώνονται ακόμα και στον αριθμό των αντιπροσώπων για το Συνέδριο της ΠΟΘΑ, στις μαζικές διαδικασίες και αρχαιρεσίες. Ενώ στο προηγούμενο Συνέδριο το σύνολο των αντιπροσώπων ήταν 50, σήμερα μιλάμε για πάνω από 100».

Είμαστε αισιόδοξοι ότι μπορούμε να κερδίσουμε

Σημειώνει ότι «τα προηγούμενα χρόνια υπήρξαν σημαντικές εξελίξεις μέσα από τη δράση των σωματείων μας». Αναφέρονται χαρακτηριστικά η πάλη των ηθοποιών για υπογραφή Σύμβασης σε Εθνικό Θέατρο, ΚΘΒΕ, εμπορικό θέατρο, η υπογραφή σύμβασης στη Λυρική το 2020 πρώτη φορά μετά το 2009, οι αγώνες σε σχέση με την ψηφιακή άδεια χρήσης στους μουσικούς στην ΕΛΣ, το συγγενικό δικαίωμα. Οι αγώνες για την αποζημίωση ειδικού σκοπού, αλλά και ενάντια στον «τρομονόμο» και τη λογοκρισία στην Τέχνη, ενάντια στις συνθήκες που καλλιεργούν τον φόβο, τον εκφοβισμό, για να σπάσει η σιωπή απέναντι σε κάθε μορφή παρενόχλησης στο θέατρο. Σημειώνονται ακόμα η ανάπτυξη σημαντικού δικτύου αλληλεγγύης, η συνάντηση στον δρόμο του αγώνα με άλλους εργαζόμενους, οι απεργίες ενάντια στον νόμο - έκτρωμα Χατζηδάκη.

«Συνολικά, μπορούμε να πούμε ότι την προηγούμενη διετία το κύρος της Ομοσπονδίας ανέβηκε στα μάτια των συναδέλφων. Αυτό προήλθε από την αναβαθμισμένη, μαζική, πρωτόβουλη δράση κάποιων πρωτοπόρων σωματείων. Δεν είναι τυχαίο ότι τα σωματεία που μαζικοποιήθηκαν την τελευταία διετία, είναι αυτά που είχαν και τη μεγαλύτερη δράση, όπως π.χ. ο ΠΜΣ, το ΣΕΗ, το ΣΕΧΩΧΟ, το ΣΕΘΕΑ, ο ΣΜΒΕ, το ΣΕΕΛΣ».

Ενώ «η πείρα αυτή θα μπορούσε να είναι η καρδιά της Ομοσπονδίας και η βοήθεια προς τα σωματεία που την απαρτίζουν», αυτό δεν συμβαίνει, σημειώνει η ΔΑΣ και προσθέτει:

«Η σημερινή πλειοψηφούσα παράταξη "Ενωτική Κίνηση Θεάματος - Ακροάματος" είναι μακριά από ένα μαχητικό περιεχόμενο δράσης, άσχετα αν ακολουθεί κατά καιρούς τις κινητοποιήσεις των σωματείων. Εδώ και χρόνια βάδιζε στην πράξη σε μια λογική ότι ρεαλισμός είναι να μην ανεβάζουμε ψηλά τον πήχη, δηλαδή σε κάθε μεγάλο αγώνα τράβαγε το χαλί κάτω από τα πόδια των εργαζομένων (...) Η "ενότητα" που σε κάθε ευκαιρία διακήρυτταν τα στελέχη της ΠΟΘΑ, βρήκε εφαρμογή στις συναντήσεις με τις ενώσεις εργοδοτών (φανερές και κρυφές) που δεν αφορούσαν τις διεκδικήσεις των εργαζομένων (...) Μέσα από την υποστήριξη των κωδίκων δεοντολογίας στα κρατικά θέατρα, με "μικροαλλαγές", καλούν τους εργαζόμενους να αποδεχτούν ακόμα μεγαλύτερο εκφοβισμό, λογοκρισία και έλεγχο από τις διοικήσεις των θεάτρων (...) Αντίστοιχη στάση κράτησαν και στην εφαρμογή του νόμου Χατζηδάκη. Στην αρχή λέγοντας ότι το μεγαλύτερο μέρος του δεν αφορά τους καλλιτέχνες. Να θυμίσουμε ότι στα κρατικά θέατρα έχουν έρθει ΚΥΑ εφαρμογής του νόμου Χατζηδάκη σε σχέση με την απεργία, στα σίριαλ το 10ωρο έχει γίνει 12ωρο με απλήρωτη υπερωρία, ενώ η διοίκηση του Εθνικού από πέρσι ακόμα είχε στα σκαριά πρόταση για ατομική διευθέτηση στις πρόβες. Σήμερα η "Ενωτική Κίνηση Θεάματος - Ακροάματος" πρωταγωνιστεί στην εφαρμογή του εξ αποστάσεως τρόπου λειτουργίας των Σωματείων, βασική πλευρά του νόμου Χατζηδάκη».

Συνεχίζουμε να χαράζουμε τον δρόμο της διεκδίκησης

«Παλεύουμε για τις δικές μας μεγάλες νίκες», τονίζει η ΔΑΣ και το επόμενο διάστημα καλεί τα σωματεία να πρωτοστατήσουν:

- «Στην ενημέρωση, στην τήρηση των μέτρων υγιεινής και ασφάλειας σε κάθε πρόβα, σε κάθε γύρισμα, σε κάθε μαγαζί ή συναυλία. Σε κάθε πρόβα και χώρο δουλειάς να εξασφαλίζεται για όλους τουλάχιστον ένα rapid test με ευθύνη του κράτους και της εργοδοσίας.

- Καμία μείωση μισθού, αμοιβής στο όνομα της πανδημίας. Να επεκταθεί το επίδομα ειδικού σκοπού στους συναδέλφους που γράφτηκαν μετά τις 10/01/21 και να συνεχιστεί για όλους.

- Διεκδικούμε Συλλογικές Συμβάσεις για τους εργαζόμενους στο οπτικοακουστικό (καλλιτέχνες και μη) και στο ελεύθερο θέατρο.

- Διεκδικούμε το συγγενικό, πνευματικό (όπου υπάρχει) δικαίωμα, την αμοιβή για κάθε ξεχωριστή άδεια χρήσης, σε ψηφιακές πλατφόρμες, τηλεόραση κ.ο.κ.

- Να μονιμοποιηθούν οι συμβασιούχοι στην ΕΡΤ, να επαναλειτουργήσει η Καμεράτα. ΣΣΕ για τους μουσικούς που δεν έχουν σταθερές εργασιακές σχέσεις.

- Επαναφορά του επιδόματος επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας στους εργαζόμενους των κρατικών θεάτρων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου και ορισμένου χρόνου.

- Πρωτοστατούμε απέναντι σε κάθε κακοποιητική συμπεριφορά, παρενόχληση συναδέλφου. Παλεύουμε ενάντια στην εργασιακή ανασφάλεια, εύφορο έδαφος για κάθε είδους εκφοβισμό.

- Απαιτούμε το δικαίωμα στη δημιουργία στο διαδίκτυο και αλλού, χωρίς λογοκρισία.

- Διεκδικούμε δημόσια δωρεάν καλλιτεχνική εκπαίδευση που να καλύπτει τις πραγματικές μας ανάγκες, σε όλες τις βαθμίδες Εκπαίδευσης.

- Συντονιζόμαστε με όλους τους φορείς στον χώρο του Πολιτισμού, με φοιτητικούς - σπουδαστικούς συλλόγους, με δεκάδες άλλα εργατικά σωματεία που έχουν κοινές αγωνίες, διεξάγουμε κοινούς αγώνες.

- Συμμετέχουμε στα συλλαλητήρια στις 16/12 ενάντια στον νέο προϋπολογισμό.

- Στα πανελλαδικά σωματεία να δημιουργήσουμε επιτροπές και παραρτήματα σε κάθε πόλη, όχι μόνο για να συμμετέχουν οι εργαζόμενοι στις εκλογές αλλά για να μπορούν να έχουν συλλογική εκπροσώπηση και διαδικασίες, να μπορούν να κινητοποιηθούν».


«Μιλάμε για έναν στημένο μηχανισμό που θέλει να "φορεθεί" στην Ομοσπονδία»

Σχετικά με την προσχώρηση της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών στην ΠΟΘΑ

Εντονες είναι οι αντιδράσεις για την ξαφνική απόφαση της Εταιρείας Ελλήνων Σκηνοθετών (ΕΕΣ) να προσχωρήσει στην ΠΟΘΑ, εμφανίζοντας μια δήθεν απόφαση του 2019.

Σκηνοθέτες με κείμενο που υπογράφουν καταγγέλλουν «τις ευτελείς μεθοδεύσεις του προέδρου και της πλειοψηφίας του ΔΣ της ΕΕΣ, προκειμένου να εντάξουν (να "χώσουν" είναι ίσως πιο κατάλληλη λέξη στο πλαίσιο τέτοιων μεθοδεύσεων) την ΕΕΣ στην ΠΟΘΑ, αλλοιώνοντας τον χαρακτήρα και τους στόχους τόσο της ΠΟΘΑ ως εργατικού συνδικάτου όσο και της ΕΕΣ ως επαγγελματικού φορέα ανεξαρτήτως εργασιακών σχέσεων, όπως έχει ήδη καταγγείλει η παράταξη της "Δημοκρατικής Ενότητας Σκηνοθετών": Μια ομόφωνη απόφαση ΓΣ της ΕΕΣ του 2019 για συμμαχία με άλλους φορείς πλαστογραφείται σε επιστολή προς την ΠΟΘΑ στις 29/10/2021, εμφανιζόμενη, με πλήρη περιφρόνηση προς την ουσία της ομοφωνίας, ως δήθεν απόφαση ένταξης της ΕΕΣ σε αυτήν... Κατόπιν, τα μέλη της ΕΕΣ καλούνται σε έκτακτη ΓΣ στις 21/11/2021 προκειμένου να εγκρίνουν ή να απορρίψουν πρόταση ένταξης στην ΠΟΘΑ... Στη ΓΣ το θέμα της ημερήσιας διάταξης μετατρέπεται αυθαίρετα σε "επικύρωση" της ανύπαρκτης απόφασης του 2019... Τέλος, η ΓΣ - ενώ έχουν αποχωρήσει μια σειρά μελών προκειμένου να μη νομιμοποιήσουν τη λαθροχειρία - "επικυρώνει" με μια ανυπόστατη απόφαση του 2021 την ανύπαρκτη απόφαση του 2019».

Στη συνέχεια, όπως αναφέρουν, «ένας αριθμός μελών της ΕΕΣ προσέφυγαν, "χωρίς αυταπάτες", στη Δικαιοσύνη προκειμένου να μπει φραγμός στις παραπάνω μεθοδεύσεις.

Την 1/12/2021, κατά τη συζήτηση του αιτήματος προσωρινής διαταγής ενώπιον του δικαστηρίου, ο πρόεδρος ως εκπρόσωπος της ΕΕΣ προέβη διά των πληρεξούσιων δικηγόρων του σε χαρακτηρισμούς "άλλων εποχών", αποκαλώντας τα μέλη της ΕΕΣ που προσέφυγαν στη δικαιοσύνη "εξτρεμιστές", "ταραχοποιά στοιχεία", "κομμουνιστάς", μη παραλείποντας λεκτική επίθεση ακόμη και κατά του δικηγόρου των αιτούντων με νύξεις για την "ταραχοποιό δραστηριότητα" του... πατέρα του, γυρίζοντάς μας στην εποχή των "φακέλων" που διατηρούσαν και χρησιμοποιούσαν οι διάφορες κρατικές υπηρεσίες και μηχανισμοί.

Ο (με αποκλειστική ευθύνη του προέδρου της ΕΕΣ ως εκπροσώπου της ενώπιον των δικαστικών αρχών) ξεπεσμός στη ρυπαρότητα που σηματοδοτείται με αυτού του είδους την ορολογία, νοοτροπία και πρακτική, δεν αποτελεί παρά τον καρπό μιας κατάστασης που σιωπηρά βιώνει τα τελευταία χρόνια η ΕΕΣ, καθώς ο πρόεδρός της (με τη συναίνεση προφανώς της πλειοψηφίας του ΔΣ) έχει επιλέξει τη στελέχωση του νομικού του συμβουλίου με τον κ. Θοδωρή Δραβίλλα, διοικητή της ΕΥΠ από τις 19/7/2012 ως τις 30/1/2015, αλλά και νυν πρόεδρο ΔΣ του "Κέντρου Μελετών Ασφαλείας" (ΚΕΜΕΑ) που λειτουργεί υπό την εποπτεία του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη».

Την αντίδρασή της εκφράζει και η ΔΑΣ ΠΟΘΑ, σημειώνοντας επιπροσθέτως ότι «η ΕΕΣ όχι απλά περιλαμβάνει και κάποιους εργοδότες στο μητρώο της, όχι απλά είναι σύλλογος επαγγελματιών και όχι εργατικό σωματείο, αλλά έχει στην ιδιοκτησία της, η ίδια, εταιρεία παραγωγής (στο όνομα του προεδρείου), η οποία αναλαμβάνει να εκτελεί παραγωγές της Κρατικής Τηλεόρασης και μισθώνει, η ίδια, μέλη άλλων σωματείων που είναι μέλη της ΠΟΘΑ, ως εργαζομένους της! Ποιο πρωτοβάθμιο συνδικαλιστικό σωματείο άραγε το κάνει αυτό;».

Και συνεχίζει: «Το ζήτημα που τίθεται δεν είναι αν θα εγκρίνουμε στο συνέδριό μας, μετά από τους μεγαλειώδεις αγώνες που κάναμε, απλώς κάποιους "ξαφνικούς" αντιπροσώπους από έναν φορέα που δεν είναι σωματείο.

Δεν μιλάμε για αντιπροσώπους, αλλά για έναν στημένο μηχανισμό που θέλει να "φορεθεί" στην Ομοσπονδία μας.

Καλούμε όλα τα σωματεία και τους αντιπροσώπους να μην υποκύψουν σε εκβιασμούς, να μην υποβαθμίσουν αυτές τις εξελίξεις, να μην αθωώσουν αυτές τις μεθοδεύσεις, να μη "λερώσουμε" τους αγώνες που κάναμε».



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ