ΚΝΕ: Οι φοιτητές έχουν ανάγκη από μέτρα προστασίας της υγείας και όχι από πανεπιστημιακή αστυνομία
Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη θύμισε χτες πως οι ΟΠΠΙ θα ενταχθούν στην εφαρμογή των «σχεδίων ασφάλειας» των ιδρυμάτων, που περιλαμβάνουν επίσης «ελεγχόμενη είσοδο, τη χρήση άλλων τεχνικών μέσων, όπως είναι οι κάμερες στους πανεπιστημιακούς χώρους», συμπληρώνοντας πως στόχος των παραπάνω είναι «να είναι η κάθε ελληνική οικογένεια σίγουρη ότι η επένδυσή της στην Παιδεία των παιδιών της πιάνει τόπο». Οπως ανακοινώθηκε, κατά την εκπαίδευση, οι ειδικοί φρουροί «θα έχουν τη δυνατότητα να αναπτύξουν δεξιότητες μέσω πρακτικής εξάσκησης σε εξομοιωμένα σενάρια καθημερινής αστυνομικής πραγματικότητας, στη διαχείριση πλήθους, συναθροίσεων - συγκεντρώσεων, στους ελέγχους ύποπτων ατόμων και στην αστυνομική αυτοάμυνα - αυτοπροστασία».
Τα παραπάνω δείχνουν και ποιες είναι οι προτεραιότητες της κυβέρνησης, η οποία μάλιστα επικαλείται τους φοιτητές και τις οικογένειές τους για να τις προωθήσει. Ομως, γι' αυτούς, πραγματική, επιτακτική ανάγκη είναι ένα σύγχρονο πανεπιστήμιο, με μέτρα ουσιαστικής προστασίας της υγείας και των σπουδών, όπου θα μαθαίνουν ολοκληρωμένα την επιστήμη τους και θα δουλέψουν με δικαιώματα. Αυτές τις ανάγκες οι φοιτητές τις διεκδικούν στον δρόμο αποκαλύπτοντας πως τα σχέδια έντασης της καταστολής συνδέονται με το πανεπιστήμιο - επιχείρηση που χτίζεται και θωρακίζεται και με νομοθετικές παρεμβάσεις, όπως ο νόμος που προαναγγέλλεται για την Ανώτατη Εκπαίδευση.
Με αφορμή την έναρξη της εκπαίδευσης των 400 ειδικών φρουρών της πανεπιστημιακής αστυνομίας, το Γραφείο Τύπου του ΚΣ της ΚΝΕ με σχόλιό του επισημαίνει:
«Η κυβέρνηση καλά θα κάνει να ακούσει προσεκτικά τα αιτήματα των φοιτητών. Αυτό που χρειάζονται και ζητούν σύσσωμοι οι φοιτητές δεν είναι η σύσταση πανεπιστημιακής αστυνομίας ή άλλων παρόμοιων σχεδίων που προτείνονται ούτε νέα μέσα καταστολής. Αυτό που χρειάζονται και ζητούν οι φοιτητές είναι μέτρα προστασίας της υγείας και των σπουδών τους, πανεπιστήμια ανοιχτά, δημόσια και δωρεάν, πανεπιστήμια της μάθησης και της έρευνας προς όφελος της κοινωνίας και όχι των συμφερόντων των λίγων, πανεπιστήμια ουσιαστικής ακαδημαϊκής ελευθερίας, συζήτησης και προβληματισμού.
Οι φοιτητές έχουν αποδείξει πολλές φορές ότι έχουν τη δύναμη να επιβάλουν το δίκιο τους. Γι' αυτό και το κυβερνητικό σχέδιο έντασης της κρατικής καταστολής και απόπειρας φίμωσης κάθε συλλογικής διεκδίκησης των φοιτητών δεν θα περάσει, όσες προβοκατόρικες, σκόπιμες ενέργειες κι αν αξιοποιηθούν.
ΥΓ: Αλήθεια, αυτοί οι 400 ειδικοί φρουροί της πανεπιστημιακής αστυνομίας θα έχουν και ευθύνες για την τοκογλυφία, τις μίζες, τους εκβιασμούς, τα επιχειρηματικά λόμπι και τις άλλες υποθέσεις που ήρθαν στο φως της δημοσιότητας πρόσφατα στην ΑΣΟΕΕ και αναδίνουν τη δυσωδία του πανεπιστημίου - επιχείρηση";».
Συζητήθηκε την Παρασκευή Επίκαιρη Ερώτηση του ΚΚΕ προς το υπουργείο Παιδείας
Την απαίτηση για κάλυψη όλων των αναγκών σε σχολικούς νοσηλευτές, με μόνιμους διορισμούς και έγκαιρη τοποθέτηση στα σχολεία, ανέδειξε ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιώργος Λαμπρούλης κατά τη συζήτηση, την Παρασκευή στη Βουλή, Επίκαιρης Ερώτησης προς το υπουργείο Παιδείας.
Ο Γ. Λαμπρούλης αναφέρθηκε στην κρισιμότητα του ζητήματος της παρουσίας σχολικού νοσηλευτή στις σχολικές μονάδες για περιπτώσεις μαθητών με σοβαρές παθήσεις, όπως ζαχαρώδης διαβήτης τύπου 1, επιληψίες, αλλεργίες και άλλα νοσήματα που επιβάλλουν την εξατομικευμένη επιστημονική παρακολούθηση και παρέμβαση για την προστασία της υγείας τους. Οπως ανέφερε, μετά τις προσλήψεις υπάρχουν 434 κενά σε σχολικούς νοσηλευτές, ενώ απόρροια των ελλείψεων είναι ότι οι γονείς εξωθούνται να αντεπεξέλθουν με δική τους οικονομική επιβάρυνση.
Ο βουλευτής του ΚΚΕ κάλεσε το υπουργείο Παιδείας να πει ποιες ενέργειες θα γίνουν για την κάλυψη των κενών και ανέπτυξε την πρόταση για δημιουργία σχολιατρικής υπηρεσίας με μόνιμο επιστημονικό δυναμικό, ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες υγειονομικής αλλά και ιατρικής κάλυψης, εν γένει σε υπηρεσίες υγείας και οι ιατρικές ανάγκες των σχολείων, για όλους τους μαθητές, όχι μόνο για αυτούς που έχουν χρόνιες παθήσεις.
Η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή απέδωσε τα κενά, από την πρώτη φάση ήδη, στο ότι δεν βρέθηκαν υποψήφιοι για πρόσληψη, αναφέρθηκε σε παρεμβάσεις που έγιναν στο διάστημα από την κατάθεση της Ερώτησης για να καλυφθούν οι θέσεις και χαρακτήρισε την πλήρωση των λειτουργικών κενών στην Εκπαίδευση «μια δυναμική και πολυπαραγοντική διαδικασία». «Τα λειτουργικά κενά συγκεντρώνονται από τις αρμόδιες αποκεντρωμένες υπηρεσίες, γίνεται η κατανομή τους σύμφωνα με τις υφιστάμενες πιστώσεις των προγραμμάτων, και ΕΣΠΑ και τακτικού προϋπολογισμού, και διενεργούνται προσλήψεις», ανέφερε μεταξύ άλλων.
Ο βουλευτής του ΚΚΕ, συνδέοντας τον θεσμό του αναπληρωτή - με ληξιπρόθεσμη εργασιακή σχέση, ολιγόμηνες συμβάσεις και αβέβαιο μέλλον - με το ότι δεν βρίσκονται νοσηλευτές να καταλαμβάνουν τέτοιες θέσεις, τόνισε πως αν προκηρύσσονταν μόνιμες θέσεις με βάση τις ανάγκες και στο πλαίσιο ενός σχεδιασμού, θα υπήρχε κάλυψη των κενών. Πρόσθεσε δε ότι ζητήματα στελέχωσης των σχολείων θα έπρεπε να λύνονται ήδη από το καλοκαίρι, ώστε όταν ξεκινά η νέα σχολική χρονιά να είναι όλοι στις θέσεις τους, χωρίς κενά.
«Τα αδιέξοδα και τα προβλήματα δημιουργούνται από τις ίδιες τις πολιτικές που διαχρονικά εφαρμόζετε είτε εσείς παλαιότερα ως κυβερνήσεις είτε οι επόμενοι, αλλά και έως σήμερα», ανέδειξε ο Γ. Λαμπρούλης, καταλήγοντας ότι «οι πολιτικές αυτές, που θέλουν την Υγεία και την Παιδεία να υποχρηματοδοτούνται και παράλληλα να λογίζονται ως κόστος για το κράτος, θα φέρνουν αυτά τα αποτελέσματα».
Να σταματήσει εδώ και τώρα κάθε πειθαρχική διαδικασία εναντίον των εκπαιδευτικών του 10ου Δημοτικού Σχολείου Χαλκίδας απαιτούν με κοινό τους ψήφισμα Σύλλογοι Εκπαιδευτικών της χώρας και ζητούν από το ΔΣ της ΔΟΕ να στηρίξει με όλα τα μέσα, συνδικαλιστικά και νομικά, τους συναδέλφους.
Οι Σύλλογοι Εκπαιδευτικών μαζί με τον Σύλλογο Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χαλκίδας, τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του 10ου Δημοτικού Σχολείου Χαλκίδας χαρακτηρίζουν «άδικες και εκδικητικές» τις διώξεις σε βάρος των συναδέλφων τους «που παραπέμπονται σε Πειθαρχικό Συμβούλιο επειδή υπερασπίστηκαν το δικαίωμα των μαθητών να έχουν τον εκπαιδευτικό τους στην τάξη από την αρχή της χρονιάς, επειδή άσκησαν το νόμιμο δικαίωμά τους να ενημερωθούν γραπτά για τις αποφάσεις της διοίκησης, επειδή άσκησαν τα συνδικαλιστικά τους δικαιώματα μέσα από το σωματείο τους», όπως σημειώνουν.
Οι πειθαρχικές διαδικασίες σε βάρος εκπαιδευτικών του 10ου Δημοτικού Σχολείου Χαλκίδας ξεκίνησαν όταν αντέδρασαν στην απόφαση συγχώνευσης - «συνδιδασκαλίας» των δύο τμημάτων της ΣΤ' Τάξης, ώστε να καλυφθεί το κενό που δημιουργήθηκε όταν η μία από τις δύο δασκάλες της τάξης πήρε άδεια. Οι Σύλλογοι καταλογίζουν στη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης ότι επιχείρησε «να κουκουλώσει τις ελλείψεις και να φορτώσει την ευθύνη στους εκπαιδευτικούς», με επιβολή «συνδιδασκαλίας» σε δύο τμήματα με 36 μαθητές, ενώ «από την αρχή της σχολικής χρονιάς έχει αφήσει χωρίς εκπαιδευτικούς και τις δύο τάξεις ΖΕΠ στο συγκεκριμένο σχολείο». Σχολιάζουν ακόμα ότι η Διεύθυνση εκμεταλλεύτηκε τις απουσίες μαθητών, κυρίως μαθητών Ρομά, ώστε να προχωρήσει η συγχώνευση του τμήματος, αντί να παρθούν «τα απαραίτητα μέτρα, ώστε αυτά τα παιδιά να ενταχθούν ομαλά στην εκπαιδευτική διαδικασία».
Σημειώνουν ακόμα ότι «νεοδιόριστη εκπαιδευτικός του σχολείου, δασκάλα ενός εκ των δύο τμημάτων της ΣΤ΄ Δημοτικού, ενεργή συνδικαλιστικά και γνωστή για τη δράση της στην περιοχή, διώκεται με την αιτιολογία ότι "προέτρεψε τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς να προχωρήσουν σε διαμαρτυρίες προς τη Διεύθυνση ΠΕ Εύβοιας"»!
Οι Σύλλογοι τονίζουν ότι «δεν θα επιτρέψουμε να επιβληθεί καθεστώς τρόμου στα σχολεία μας» και απαιτούν να σταματήσουν οι πειθαρχικές διώξεις, να ανακληθεί κάθε συγχώνευση, να καλυφθούν άμεσα τα κενά με εκπαιδευτικούς.
Σαν να μην έφτανε που η κυβέρνηση έχει αφήσει για άλλη μια φορά αθωράκιστα τα σχολεία στην πανδημία, αυτά συνεχίζουν να ταλαιπωρούνται και από σοβαρά προβλήματα υποδομών.
Ετσι, για άλλη μια φορά φέτος σημειώθηκε πτώση σοβάδων σε σχολείο, αυτήν τη φορά στο 8ο Δημοτικό Σχολείο Βύρωνα, όπου την περασμένη βδομάδα, αποκολλήθηκε κομμάτι σε μέγεθος μικρής μπάλας από την ταράτσα στον προαύλιο χώρο του διπλανού 7ου Νηπιαγωγείου. Η Τεχνική Υπηρεσία του δήμου Βύρωνα παρενέβη την επόμενη μέρα και αποξήλωσε και άλλα επικίνδυνα σημεία.
Επίσης την προηγούμενη βδομάδα, στο 3ο Δημοτικό και στο 6ο Γυμνάσιο Ηρακλείου, η ΔΕΔΔΗΕ προχώρησε σε διακοπή της παροχής ρεύματος επειδή οι ηλεκτρολογικοί πίνακες και των δύο σχολείων δεν πληρούσαν τους κανόνες ασφαλείας, με αποτέλεσμα ειδικά τα μικρά παιδιά να παραμείνουν σε κρύες και σκοτεινές αίθουσες. Στην ίδια δε περιοχή, μέσα στις γιορτές είχε καταρρεύσει στέγαστρο στο 1ο Γυμνάσιο, αναδεικνύοντας ότι οι επισφαλείς υποδομές απειλούν διαρκώς μαθητές και εκπαιδευτικούς.