ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Παρασκευή 21 Γενάρη 2022
Σελ. /24
ΝΕΟΛΑΙΑ
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Να ξηλωθούν οι φασιστικές ομάδες από τα σχολεία!
  • Σε διατεταγμένη υπηρεσία χτυπήματος των αγωνιστικών διεργασιών στα σχολεία
  • Μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς απαντούν με τον οργανωμένο αγώνα τους

Για τρίτη μέρα χτες, η γνωστή ολιγομελής ομάδα της «Εθνικιστικής Νεολαίας Θεσσαλονίκης» συνέχισε τους τραμπουκισμούς σε βάρος μαθητών και εκπαιδευτικών στο 2ο ΕΠΑΛ Ευόσμου, εμποδίζοντας την είσοδό τους στο σχολικό συγκρότημα. Το φασιστικό μόρφωμα βρίσκεται προφανώς σε αποστολή με στόχο το χτύπημα των συλλογικών διεργασιών που βρίσκονταν σε εξέλιξη όλες τις τελευταίες μέρες στα σχολεία της Θεσσαλονίκης, μπροστά και στο χτεσινό πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο, και ανέλαβε να καταστείλει τις αγωνιστικές διαθέσεις των μαθητών στο συγκεκριμένο σχολικό συγκρότημα για σχολείο που θα μορφώνει πραγματικά χωρίς φραγμούς και εμπόδια.

Χτες το πρωί, στάθηκαν μπροστά στην πύλη και αφού έδιωξαν μαθητές και εκπαιδευτικούς για «τηλεκπαίδευση», φώναξαν εθνικιστικά συνθήματα, χαιρέτησαν ναζιστικά, φωτογραφήθηκαν και πάλι με τα μισητά φασιστικά σύμβολα και στη συνέχεια ανάρτησαν τις φωτογραφίες στο διαδίκτυο, για να παρουσιάσουν την εικονική πραγματικότητα πως δήθεν μάχονται κατά των «αριστερών». Μετά από λίγο αποχώρησαν.

Τις τραμπούκικες φασιστικές επιθέσεις έχουν καταγγείλει από την πρώτη ώρα η Ομοσπονδία Γονέων Κ. Μακεδονίας, η Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών, οι εκπαιδευτικοί μέσα από τα σωματεία τους αλλά και εργατικά συνδικάτα, που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή του αγώνα για το δικαίωμα στη μόρφωση, καλώντας να στηθεί «μπλόκο στους φασίστες σε κάθε σχολείο και γειτονιά».

Φωτογραφίες από τους τραμπουκισμούς και τα εμετικά συνθήματα έχει ανεβάσει η φασιστική ομάδα στο Twitter
Φωτογραφίες από τους τραμπουκισμούς και τα εμετικά συνθήματα έχει ανεβάσει η φασιστική ομάδα στο Twitter
Την οργανωμένη δράση μελών φασιστικών ομάδων, με συμμετοχή και εξωσχολικών, στο συγκρότημα των ΕΠΑΛ Ευόσμου και συνολικά την κατάσταση που έχει διαμορφωθεί, με την ανοχή της κυβέρνησης και των αρμόδιων υπηρεσιών, αναδεικνύει και το ΔΣ της Ε' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης. Αναφέρει ότι οι εκφοβισμοί και οι απειλές είναι «πρακτική που έχει επαναληφθεί το προηγούμενο διάστημα στο σχολείο από άτομα κυρίως που δεν είναι μαθητές ή που κρύβονται πίσω από τις μάσκες για να μην αναγνωριστούν» και γνωστοποιεί ότι «επίμονα το 2ο ΕΠΑΛ έχει ζητήσει τη φύλαξη του σχολείου, χωρίς να έχει εισακουστεί».

Μεταξύ άλλων σημειώνει ότι οι ενέργειές τους «χτυπούν τις δημοκρατικές διαδικασίες του μαθητικού κινήματος και επιχειρούν να ανακόψουν τους αγώνες και τις διεκδικήσεις τους. Οι φασιστικές ομάδες χτυπούν σε μια περίοδο που είναι οξυμένα τα προβλήματα και η εκπαιδευτική κοινότητα είναι σε αναβρασμό, για να εκφοβίσουν. Δεν είναι τυχαίο ότι, όπως και στα ΕΠΑΛ της Σταυρούπολης, κάνουν επιθέσεις σε μαθητές που διεκδικούν ένα καλύτερο σχολείο. Η μόνη που ωφελείται από τη δράση τους είναι η κυβέρνηση που επιχειρεί να χτυπήσει τον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα του δημόσιου σχολείου, τα μορφωτικά δικαιώματα της νεολαίας και έχει επιβάλει τη λειτουργία των σχολείων χωρίς κανένα ουσιαστικό μέτρο προστασίας της υγείας των μαθητών και των εκπαιδευτικών».

Τονίζει ότι οι φασιστικές ιδέες και πρακτικές δεν έχουν καμία θέση μέσα στα σχολεία και καλεί σε «μηδενική ανοχή απέναντι στη ρητορική του μίσους, της βίας, του φασισμού και των εκπροσώπων του.

Τα σχολεία πρέπει να είναι χώροι διαλόγου και δημοκρατικής λειτουργίας, ο φόβος, οι απειλές και η βία των φασιστών δεν χωρούν σε αυτά».

Σχολιάζει ότι ενώ ο υπουργός Εσωτερικών μίλησε για επιβολή «του νόμου και της τάξης» στα πανεπιστήμια και τους δημόσιους χώρους, δεν βρήκε να πει ούτε μία λέξη για τη φασιστική βία στα ΕΠΑΛ του Ευόσμου.

«Αποδεικνύονται για άλλη μια φορά οι σοβαρές ευθύνες του υπουργείου Παιδείας αλλά και της Διεύθυνσης Δυτικής Θεσσαλονίκης, που αρνήθηκαν τις επανειλημμένες προτάσεις μας, μετά τα γεγονότα στα ΕΠΑΛ Σταυρούπολης, για να δοθούν χρόνος και κατευθύνσεις στα σχολεία για συζητήσεις και δράσεις με αντιφασιστικό περιεχόμενο, με σκοπό να μην επαναληφθούν παρόμοιες σκηνές σε σχολεία», αναφέρει.

Και τονίζει ότι για να ανακοπεί η συνεχιζόμενη δράση φασιστικών ομάδων που δρουν στα σχολεία με τη σταθερή στήριξη και εξωσχολικών, πρέπει «μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς και όλη η κοινωνία να υψώσουν τείχος απέναντί τους τον κοινό αγώνα για την υπεράσπιση των μορφωτικών και δημοκρατικών δικαιωμάτων».

  • Τις τραμπούκικες φασιστικές επιθέσεις που δέχτηκαν γονείς και μαθητές έξω από το 2ο ΕΠΑΛ Ευόσμου, καταδίκασε ομόφωνα το Δημοτικό Συμβούλιο Κορδελιού - Ευόσμου, υιοθετώντας το ψήφισμα που κατέθεσε η «Λαϊκή Συσπείρωση».
Προσπάθειες καταστολής των μαθητικών κινητοποιήσεων

Τραμπουκισμοί, απειλές και πιέσεις επιστρατεύτηκαν σε πολλές περιπτώσεις τις προηγούμενες μέρες απέναντι στους αγωνιζόμενους μαθητές, σε μια προσπάθεια καταστολής των μαθητικών καταλήψεων, στην οποία οι μαθητές δίνουν απάντηση με την αποφασιστική τους στάση και το αναμφισβήτητο δίκιο των αιτημάτων τους.

Θυμίζουμε ότι η κυβέρνηση θεσμοθέτησε από πέρυσι την καταστολή των μαθητικών κινητοποιήσεων, δίνοντας εντολή να γίνεται τηλεκπαίδευση μέσω Webex στα κατειλημμένα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί να μη δέχονται στην πλατφόρμα και να βάζουν απουσία στους μαθητές που συμμετέχουν στην κατάληψη. Η ΟΛΜΕ και πολλές ΕΛΜΕ έχουν πάρει απόφαση για απεργία - αποχή των εκπαιδευτικών από την τηλεκπαίδευση στα υπό κατάληψη σχολεία, ωστόσο σε πολλές περιπτώσεις οι απουσίες από τα τηλεμαθήματα γίνονται μοχλός πίεσης για την αναστολή των κινητοποιήσεων, πόσο μάλλον που προστίθενται στις αυξημένες και φέτος απουσίες λόγω κρουσμάτων, καραντίνας, αναμονής για διαγνωστικά τεστ κ.ο.κ.

Βέβαια οι απόπειρες καταστολής των μαθητικών κινητοποιήσεων δεν μένουν εκεί. Ενα ακόμα περιστατικό βίαιης καταστολής είδε το φως της δημοσιότητας στο 26ο Γυμνάσιο - Λύκειο (Μαράσλειο) στο Κολωνάκι. Στις αρχές της βδομάδας η αστυνομία προχώρησε σε προσαγωγές μαθητών, ενώ στη συνέχεια, στα μέσα της βδομάδας, τον ρόλο του καταστολέα ανέλαβαν «αγανακτισμένοι γονείς», με τραμπούκικες συμπεριφορές ενάντια στους μαθητές, καταγράφοντας τα ονόματα των παιδιών που ήταν μέσα στην κατάληψη, σπάζοντας τα λουκέτα στις πύλες και τραυματίζοντας μαθητές.

Στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο της Ιωνιδείου στον Πειραιά, οι μαθητές κατήγγειλαν ότι η διεύθυνση κάλεσε την αστυνομία για να τερματίσει τον αγώνα τους, καθώς είχαν πάρει απόφαση για κατάληψη. Τη στάση της διεύθυνσης καταδίκασαν χτες μαθητές της Ιωνιδείου από το βήμα της συγκέντρωσης στα Προπύλαια, όπου συμμετείχαν μαζικά μετά την κατάληψή τους, δηλώνοντας χαρακτηριστικά: «Την άλλη φορά, αντί να μας στείλουν την αστυνομία, να μας στείλουν περισσότερους καθηγητές και να βρεθούν οι απαραίτητες αίθουσες, έτσι ώστε να μην είμαστε στοιβαγμένοι σε 27άρια τμήματα».

Σχολεία που υπολειτουργούν - ύλη που συσσωρεύεται και πιέζει
  • Τα... επιτεύγματα της τηλεκπαίδευσης διαφημίζει η υπουργός
  • «Κραυγή αγωνίας» μαθήτριας για μείωση της ύλης

Με τα κρούσματα σε μαθητές και εκπαιδευτικούς να καταμετριούνται σε χιλιάδες καθημερινά, τα σχολεία συνεχίζουν να υπολειτουργούν και η δεύτερη βδομάδα μετά το άνοιγμά τους, που ολοκληρώνεται σήμερα, δίνει την ίδια ακριβώς εικόνα με την προηγούμενη, με καθημερινά κενά εκπαιδευτικών που δεν αναπληρώνονται και με την αγωνία όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας για το «πού θα πάει αυτή η κατάσταση» να φουντώνει.

Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμα και τα σχολεία με κλειστά τμήματα λόγω κρουσμάτων έφτασαν τα 23 πανελλαδικά (με πάνω από ένα τμήματα κλειστά στο καθένα) παρά τη διατήρηση του 50%+1, δηλαδή την προϋπόθεση να νοσούν ταυτόχρονα πάνω από τους μισούς μαθητές τους. Ετσι, τα κυβερνητικά στελέχη απέσυραν αυτό το στοιχείο από την προπαγάνδα τους, έπαψαν να λένε ότι είναι ελάχιστα τα κλειστά τμήματα, άρα τα σχολεία είναι τάχα ασφαλή.

Η υπουργός Παιδείας επέλεξε χτες να διαφημίσει τα επιτεύγματά της στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση, παρουσιάζοντας έρευνα του Bertelsmann Stiftung σε χώρες του ΟΟΣΑ (OECD) που λέει ότι το 2019, η ετοιμότητα της χώρας, για να αντιμετωπίσει την πανδημία στην εκπαίδευση ήταν από τις χαμηλότερες, στην 22η θέση των χωρών του ΟΟΣΑ, στη συνέχεια όμως ανέβηκε στην 6η θέση αναφορικά με την ανταπόκριση του εκπαιδευτικού συστήματος στην πανδημία. Η ανάρτηση και η είδηση αυτή της υπουργού όπου εμφανίστηκε στο διαδίκτυο συγκέντρωσε πλήθος οργισμένων σχολίων από εκπαιδευτικούς, που πάλεψαν και παλεύουν εντελώς αβοήθητοι για την τηλεκπαίδευση, με ελλιπή εξοπλισμό και μέσα, αλλά και από γονείς που ζουν τον Γολγοθά των κενών, των καθημερινών κρουσμάτων και των τεστ, των μορφωτικών ελλείψεων που έχουν συσσωρευτεί στα παιδιά τους...

Κι όμως η κυβέρνηση δεν έχει κάνει μέχρι σήμερα καμιά αποτίμηση αυτών των ελλείψεων που συσσωρεύτηκαν αυτά τα δύο χρόνια και που συνεχίζουν να διογκώνονται σήμερα, δεν έχει προχωρήσει ούτε καν στην αναγκαία αναπροσαρμογή της ύλης, που γίνεται ιδιαίτερα πιεστική στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, με την Τράπεζα Θεμάτων σε λειτουργία και με την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ) σε ισχύ για τις πανελλαδικές εξετάσεις.

Είναι χαρακτηριστική γι' αυτό η επιστολή μαθήτριας της Γ' Λυκείου προς την υπουργό Παιδείας, που είδε χτες τη δημοσιότητα και αποσπάσματα της οποίας αναδημοσιεύουμε παρακάτω:

«Η ύλη δεν αναλογεί σε μια τόσο απρόοπτη, απαιτητική και αγωνιστική χρονιά που διανύουμε ως κοινωνία.

Καθημερινά rapid test, αναμονή στην ουρά για ιχνηλάτηση, καθηγητές μαθημάτων κατεύθυνσης σε καραντίνα, χιλιάδες μαθητές που νοσούν.

Εχετε αναλογιστεί τις χαμένες ώρες, την ταλαιπωρία όλων αυτών των μαθητών, το επιπρόσθετο άγχος και τις αναταραχές που βιώνουν λόγω της πανδημίας; Εχετε αναλογιστεί πως όλα αυτά θα συμβαίνουν καθημερινά έως τον Ιούνη;

Δεν μπορούμε να αντεπεξέλθουμε όχι γιατί δεν έχουμε τις δυνάμεις... αλλά τον χρόνο.

Με ποια κριτήρια η ύλη αντί να παραμείνει στα ίδια φυσιολογικά επίπεδα προ-κορονοϊού τελικά αυξήθηκε; (π.χ. Θεωρητική).

Πώς οι μαθητές θα μπορέσουν να έρθουν σε μια ισορροπία με όλες αυτές τις αναστατώσεις;

Πώς θα μπορέσουν να τα βγάλουν πέρα, κ. Κεραμέως, με όλα αυτά... πώς; ΕΒΕ, συντελεστές, ενδοσχολικές από το Γυμνάσιο, 2 χρόνια τηλεκπαίδευση και η ύλη; ...Σαν να μη συμβαίνει τίποτα... Σαν όλα να κυλούν ομαλά...

Σας ζήτω, λοιπόν, να λάβετε υπόψη όλα τα παραπάνω και να προβείτε σε κάποια μείωση της ύλης, ώστε να καταστεί τέτοια που θα συμβαδίζει στις ειδικές συνθήκες που διανύουμε... όχι γιατί το ζητάμε ως βοήθεια αλλά ως κάτι αυτονόητο»!

ΚΟΜΟΤΗΝΗ
Καφέ... το νερό σε βρύσες δωματίων στις Εστίες του ΔΠΘ

Καταγγελία από την ΤΟ Ροδόπης της ΚΝΕ

Την τραγική κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι Φοιτητικές Εστίες του ΔΠΘ στην Κομοτηνή καταγγέλλει σε ανακοίνωσή της η Τομεακή Οργάνωση Ροδόπης της ΚΝΕ, δημοσιεύοντας βίντεο με τις βρύσες των Εστιών να βγάζουν καφέ νερό σε δωμάτια.

«Εικόνες σαν και αυτές που αντικρίζουν καθημερινά οι εστιακοί φοιτητές είναι μάλλον ψιλά γράμματα για την κυβέρνηση, η οποία δίνει εκατομμύρια ευρώ για την πανεπιστημιακή αστυνομία - που δεν πρόκειται να μπει στα πανεπιστήμια - αντί να τα δίνει για τις πραγματικές ανάγκες των φοιτητών», σχολιάζει μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση, τονίζοντας παράλληλα και τις ευθύνες της Διοίκησης του ΔΠΘ.

Η ΤΟ Ροδόπης της ΚΝΕ επίσης τονίζει πως η νεολαία και ιδιαίτερα οι εστιακοί φοιτητές έχουν πολλά δείγματα για να βγάλουν συμπεράσματα, πως «η ελπίδα βρίσκεται στην οργανωμένη διεκδίκηση για την κάλυψη όλων των αναγκών τους, με βάση τις σύγχρονες δυνατότητες της επιστήμης και της τεχνολογίας!».

Απαιτεί να εξασφαλιστεί παροχή πόσιμου νερού για όλα τα δωμάτια των Εστιών όπως και θέρμανση, και προσωρινά, έως τις απαραίτητες επιδιορθώσεις στο δίκτυο ύδρευσης, να παρέχονται με ευθύνη του Πανεπιστημίου εμφιαλωμένα νερά στους φοιτητές.

Επίσης, απαιτεί την εκμίσθωση επιπλέον 110 δωματίων, τα οποία μισθώνονταν μέχρι πέρυσι στην οικοδομή «Ευκτήμων» πριν η Πρυτανεία αποφασίσει να κόψει το κονδύλι, με αποτέλεσμα τα ήδη ελάχιστα δωμάτια να μείνουν ακόμα λιγότερα, αλλά και την πραγματοποίηση των αναγκαίων εργασιών συντήρησης σε όλα τα δωμάτια.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ