ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 25 Γενάρη 2022
Σελ. /20
ΑΠΟΘΕΩΣΗ ΤΗΣ ΑΤΟΜΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
«Μείνετε σπίτι ή πάρτε το ρίσκο σας» η «συνταγή» διαχείρισης του χιονιά

Σε συστάσεις για ...αυτοπροστασία και σε ευχολόγια κατέληξε η κυβερνητική σύσκεψη την περασμένη Κυριακή

RIZOSPASTIS

Την ώρα που η Αττική και το μεγαλύτερο μέρος της χώρας είχε κυριολεκτικά παραλύσει από την αναμενόμενη χιονόπτωση, εξαιτίας της έλλειψης των απαραίτητων υποδομών για την προστασία των εργαζομένων και του λαού, η κυβέρνηση επιχειρούσε να υποβαθμίσει τα τεράστια προβλήματα, στην πεπατημένη της «ατομικής ευθύνης». Μάλιστα, στελέχη της άφηναν με θράσος αιχμές για τους ίδιους τους εργαζόμενους που μετακινήθηκαν με το αμάξι τους για να πάνε στη δουλειά τους, όταν ακόμα και για τη διαδρομή Πατήσια - Ομόνοια χρειάζονταν αλυσίδες, εξαιτίας της ανυπαρξίας μέτρων πρόληψης του κακού...

Αποκορύφωμα ήταν η συνέντευξη τύπου που έδωσε ο υπουργός πολιτικής προστασίας, Χ.Στυλιανίδης, που είπε ότι απολογείται για την ταλαιπωρία των πολιτών στους δρόμους και στην συνέχεια εντελώς προκλητικά ότι ειδικά για την Αττική Οδό "θα αναζητηθούν ευθύνες", ενώ ...ευχήθηκε κουράγιο και επανέλαβε να μην ...βγαίνει ο κόσμος στο δρόμο.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος νωρίτερα πιο προκλητικά Γ. Οικονόμου στην ενημέρωση των δημοσιογράφων ενημέρωνε ότι όλα πήγαν κατά το ...σχέδιο που υπήρχε, επιβεβαιώνοντας έτσι ότι ακόμα και σε αναμενόμενα καιρικά φαινόμενα το μοναδικό σχέδιο είναι το «μείνετε σπίτι» ή ακόμα χειρότερα «κόψτε τον λαιμό σας και βρείτε άκρη». Αυτό ήταν το νόημα και της ειδοποίησης από το 112, που αποστέλλονταν σωρηδόν από μια ώρα και μετά στους κατοίκους της Αττικής, την ώρα μάλιστα που τα προβλήματα είχαν φρακάρει όλο σχεδόν το Λεκανοπέδιο.

Προκλητικά, λοιπόν, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος ισχυρίστηκε ότι «ο κρατικός μηχανισμός παραμένει σε πλήρη ανάπτυξη προκειμένου να παρεμβαίνει, σε συνεργασία και με την Αυτοδιοίκηση όπου χρειάζεται», και ότι «μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν μεγάλα προβλήματα και τα όσα παρουσιάστηκαν έχουν αντιμετωπιστεί ή αντιμετωπίζονται». Την ίδια στιγμή, βέβαια, εκατοντάδες οδηγοί σε κεντρικούς οδικούς άξονες της Αττικής βρίσκονταν εγκλωβισμένοι επί ώρες στο χιόνι...

Προτάσσοντας εξάλλου την ατομική ευθύνη και αποσιωπώντας ότι - όπως καταγγέλλεται - πολλοί εργαζόμενοι δέχτηκαν εκβιασμούς από την εργοδοσία τους γα να πάνε στη δουλειά τους, επανέλαβε από μεριάς της κυβέρνησης «ισχυρή σύσταση στους πολίτες να αποφεύγουν κάθε μη απαραίτητη μετακίνηση».

Πρόσθεσε δε ότι «καταβάλλεται προσπάθεια ώστε το εθνικό δίκτυο και βασικές οδικές αρτηρίες να παραμείνουν ανοιχτά», την ώρα που αποσύροντας χτες λεωφορεία του ΟΣΥ από τους δρόμους άφησαν ακριβώς στην ατομική ευθύνη το ζήτημα της μετακίνησης για χιλιάδες εργαζόμενους στο λεκανοπέδιο.

Από την πλευρά του ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Τάκης Θεοδωρικάκος, απλά συνιστούσε ...«ψυχραιμία και υπομονή» και άφηνε τεχνηέντως αιχμές για όσους δεν πήραν αλυσίδες, λέγοντας: «Εκεί έξω στους δρόμους υπάρχουν αυτοκίνητα χωρίς αλυσίδες, που έχουν μείνει. Επειδή είναι χιονιάς, ας πάνε όλοι με ψυχραιμία στα σπίτι τους. Υπάρχει ταλαιπωρία, μεγάλα μποτιλιαρίσματα».

Να σημειωθεί ότι το απόγευμα της Κυριακής είχε προηγηθεί σύσκεψη στο υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας για την επερχόμενη στο Λεκανοπέδιο κακοκαιρία, στην οποία ο υπουργός Χρήστος Στυλιανίδης απηύθυνε έκκληση προς τους πολίτες να αποφύγουν κάθε «μη απαραίτητη μετακίνηση» τις επόμενες 48 ώρες και να είναι πάρα πολύ προσεκτικοί.

Σύμφωνα με τον υπουργό, θα γίνονταν «μεγάλη προσπάθεια να παραμείνουν ανοιχτοί οι δρόμοι για να είναι η χώρα λειτουργική και να συνεχίσει η οικονομική και κοινωνική δραστηριότητα»...

Παρέλυσαν για άλλη μια φορά οι αστικές συγκοινωνίες

Αντί να είναι πρώτο μέλημα η απρόσκοπτη λειτουργία τους, οχήματα και συρμοί είτε αποσύρθηκαν, είτε περιορίστηκαν, επιτείνοντας την ταλαιπωρία

RIZOSPASTIS

Χιονόπτωση μισής μόλις μέρας έφτασε για να παραλύσουν σχεδόν στο σύνολό τους οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας, επιβεβαιώνοντας ότι η λογική «κόστους - οφέλους» εκτοπίζει και τις πιο στοιχειώδεις λαϊκές ανάγκες, όπως τη μετακίνηση με τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Ετσι, για άλλη μια φορά δεν λήφθηκε κανένα ουσιαστικό μέτρο για να μείνουν ανοιχτά το οδικό και το σιδηροδρομικό δίκτυο της πόλης. Και χτες ήταν μόνο η πρώτη μέρα της κακοκαιρίας...

Η λειτουργία των ΜΜΕ θα μπορούσε να αντιμετωπίσει σε μεγάλο βαθμό και το πρόβλημα του εγκλωβισμού χιλιάδων εργαζομένων, που προσπαθούσαν να μετακινηθούν το πρωί με τα οχήματά τους για να πάνε στη δουλειά. Το μεσημέρι, όμως, επιστρέφοντας μαζικά για να μην εγκλωβιστούν στους χώρους εργασίας, πέρασαν τελικά τη μέρα τους εγκλωβισμένοι στους δρόμους.

Πριν ακόμα από τις 3 το μεσημέρι της Δευτέρας ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών Αττικής (ΟΑΣΑ) ανακοίνωσε το αναμενόμενο: «Λόγω της έντασης των καιρικών φαινομένων όλα τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ έχουν αποσυρθεί στα αμαξοστάσια»!

Πιο πριν, νωρίς το πρωί, η ΣΤΑΣΥ (μέσα σταθερής τροχιάς) είχε ανακοινώσει τη διακοπή των συρμών του Μετρό προς και από το Αεροδρόμιο και ότι το Τραμ τερμάτιζε προσωρινά στη στάση «Λ. Βουλιαγμένης». Λίγο αργότερα ανακοίνωσε ότι έκλεισε η γραμμή του Ηλεκτρικού μεταξύ των σταθμών «Ειρήνη» - «Κηφισιά» λόγω εκχιονιστικών εργασιών, όπως ισχυρίστηκε.

RIZOSPASTIS

Η αλήθεια είναι όμως ότι, όπως και πέρυσι, που ο Ηλεκτρικός έκλεισε στο σύνολό του, δεν πάρθηκαν έγκαιρα τα αναγκαία μέτρα, παρόλο που υπάρχουν τεχνολογίες που μπορούν να αντιμετωπίσουν τις συνέπειες μιας χιονόπτωσης, όπως μέτρα που αποτρέπουν το πάγωμα της ηλεκτροφόρου και των κλειδιών, ώστε να μπορούν οι συρμοί να ρευματοδοτούνται και να αλλάζουν τροχιά.

Επίσης χτες η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανακοίνωσε την αναστολή των απογευματινών τοπικών δρομολογίων του Προαστιακού, στο τμήμα Κορωπί - Κάντζα. Ετσι, πολλοί εργαζόμενοι που επέστρεφαν από Κορωπί στην Αθήνα αναγκάζονται να περπατήσουν από τον σταθμό «Νερατζιώτισσα» στο σταθμό «Ειρήνη» μέσα στον χιονιά.

Οπως και πέρυσι έτσι και φέτος επαναλήφθηκε η ίδια κωμωδία. Η Περιφέρεια Αττικής διαθέτει μόνο δύο μηχανήματα εκχιονισμού - αλατοδιανομής και προσπαθεί «να βγάλει δουλειά», αναθέτοντας έργο σε εργολάβους και βγάζοντας φωτογραφίες τα μηχανήματά τους για να δείξει ότι έχει λάβει όλα τα μέτρα! Ακόμα αξίζει να θυμηθούμε ότι πέρυσι η ποσότητα αλατιού που διέθετε η Περιφέρεια Αττικής είχε τελειώσει από την πρώτη μέρα.

Παρέμβαση της ΤΟ Μεταφορών του ΚΚΕ

«Να ανοίξουν τώρα όλοι οι δρόμοι, να εξασφαλιστεί εδώ και τώρα η λειτουργία των ΜΜΜ στην Αττική», απαιτεί η Τομεακή Οργάνωση Μεταφορών της ΚΟ Αττικής του ΚΚΕ, σημειώνοντας: «Μια ώρα χιονόπτωσης ήταν αρκετή για να παραλύσει για άλλη μια φορά το δίκτυο των αστικών συγκοινωνιών στην Αττική.

Οι δήμοι και η Περιφέρεια αδυνατούν να κρατήσουν βασικές αρτηρίες του λεκανοπεδίου ανοιχτές, και ενώ ο χιονιάς είχε προβλεφθεί (...) Διακόπηκε η κυκλοφορία των συρμών του Μετρό προς και από το αεροδρόμιο από τις 08.40 (σ.σ. χτες), λίγα λεπτά μετά την έναρξη του χιονιού, έχει δοθεί εντολή στους οδηγούς των λεωφορείων της ΟΣΥ από τα αμαξοστάσια Ανθούσας και Ανω Λιοσίων να αποσύρουν τα οχήματα, διότι σε λίγο δεν θα υπάρχει πρόσβαση!

Αποσύροντας τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς η κυβέρνηση αφήνει στην ατομική ευθύνη και το ζήτημα της μετακίνησης. Δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενοι και επιβατικό κοινό αναγκάζονται μες στον χιονιά, εν μέσω πανδημίας, να βρουν τρόπο να επιστρέψουν σπίτια τους ή να μετακινηθούν προς τις δουλειές τους.

Φτάνει πια! Εδώ και τώρα να ανοίξουν όλοι οι δρόμοι που περνάνε τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ, να εξασφαλιστεί η λειτουργία του ΗΣΑΠ, του Μετρό και του Τραμ σε όλο το οδικό δίκτυο της Αττικής, παίρνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας των εργαζομένων και των επιβατών».

Δρόμοι των ομίλων

Ο εγκλωβισμός εκατοντάδων απελπισμένων οδηγών στην Αττική Οδό, που μέχρι αργά χτες το απόγευμα παρέμεναν καθηλωμένοι και παγωμένοι, όχι σε κάποιο απομακρυσμένο σημείο της χώρας, αλλά λίγα χιλιόμετρα από το κέντρο της Αθήνας, είναι η κορυφή του παγόβουνου της διαχρονικής, επικίνδυνης πολιτικής, που παραδίδει το συγκοινωνιακό δίκτυο στους επιχειρηματικούς ομίλους, για να αυξάνουν τα κέρδη από την εκμετάλλευση των διοδίων, ενώ απαλλάσσει το κράτος ακόμα και από τη στοιχειώδη υποχρέωση να το διατηρεί ασφαλές για όλους. Οπως και στους εθνικούς οδικούς άξονες, που τους χρυσοπληρώνει ο λαός, έτσι και στην Αττική Οδό, η ασφαλής διέλευση εξαρτάται από τους επιχειρηματικούς ομίλους που - όπως λένε - υποσχέθηκαν να κρατήσουν ανοιχτό τον δρόμο, αλλά δεν το έκαναν. Πρόκειται για τους ίδιους ομίλους που από 1/1/2022 αύξησαν τα διόδια σε απόλυτη συμφωνία με τις κυβερνήσεις (συμβάσεις), που τα χρόνια της πανδημίας εισέπρατταν δεκάδες εκατομμύρια ευρώ από την τσέπη του ελληνικού λαού ως «διαφυγόντα κέρδη» από τη μείωση της κυκλοφορίας. Αυτοί που εισπράττουν δισεκατομμύρια από τα διόδια, τα «πακέτα», τις ρήτρες των συμβάσεων και τις φορολογικές διευκολύνσεις διαχρονικά των κυβερνήσεων.

Οι εικόνες στην Αττική οδό, όπως ήταν αναμενόμενο, αποτέλεσαν αντικείμενο και της πολιτικής αντιπαράθεσης. Για παράδειγμα, ο υπουργός Πολιτικής Προστασίας εμφανίστηκε λάβρος, κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης, ενάντια στην εταιρεία «Αττική Οδός» ότι αθέτησε την υπόσχεσή της να κρατήσει τον δρόμο ανοιχτό, ενώ η εταιρεία - επιχειρώντας να διώξει τις ευθύνες από πάνω της - τα έριξε σε «φοβισμένους» και «άπειρους» οδηγούς. Πρόκειται για το γνωστό πινγκ πονγκ των ευθυνών που έχουμε ξαναδεί άπειρες φορές, με διάφορες αφορμές. Μετά απ' όλα αυτά, ήρθε ο ΣΥΡΙΖΑ να ξεπλύνει την Αττική Οδό και όλη την πολιτική των ιδιωτικοποιήσεων, που κι ο ίδιος υπηρετεί μαζί με την κυβέρνηση. Σε μια ανακοίνωση - μνημείο αναφέρει: «Για την κυβέρνηση φυσικά η ευθύνη ανήκει πάντα κάπου αλλού. Αλλοτε στους πολίτες, άλλοτε στον ΔΕΔΔΗΕ, άλλοτε στους "ασυνείδητους οδηγούς" και στην Αττική Οδό. Ολοι έχουν από μία ευθύνη σε αυτή τη χώρα εκτός από τον κ. Μητσοτάκη». Τέτοιο συνήγορο δύσκολα θα τον έβρισκαν αλλού οι ...μεγαλο-εισπράκτορες των δρόμων, που οι ευθύνες τους δεν διαχωρίζονται βέβαια από καμιά κυβέρνηση, ούτε τη σημερινή, ούτε τις προηγούμενες, που τους έδωσαν πεσκέσι τις οδικές μεταφορές.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ