ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 22 Φλεβάρη 2022
Σελ. /32
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΦΟΝΙΚΗ ΠΥΡΚΑΓΙΑ ΣΤΟ «EUROFERRY OLYMPIA»
Επιβεβαιώνεται η εγκληματική ευθύνη εφοπλιστών και του θεσμικού πλαισίου της ΕΕ

Πυρασφάλεια: Ανεπαρκής. Καθαριότητα: Βρώμικο. Υγειονομικές εγκαταστάσεις: Δεν τηρούνται σωστά. Εξαερισμός: Οχι όπως απαιτείται
Πυρασφάλεια: Ανεπαρκής. Καθαριότητα: Βρώμικο. Υγειονομικές εγκαταστάσεις: Δεν τηρούνται σωστά. Εξαερισμός: Οχι όπως απαιτείται
Η διάσωση ενός οδηγού, ο εντοπισμός ενός νεκρού και η διαμόρφωση του αριθμού των εγκλωβισμένων - αγνοούμενων σε 10 ήταν μέχρι και χτες οι τελευταίες εξελίξεις στη νέα ναυτική τραγωδία που εκτυλίχθηκε κοντά στην Κέρκυρα τα ξημερώματα της Παρασκευής 18/2, όταν ξέσπασε πυρκαγιά στο τρίτο γκαράζ του επιβατηγού - οχηματαγωγού πλοίου «EUROFERRY OLYMPIA», με σημαία Ιταλίας.

Πέντε μέρες μετά το ξέσπασμα της πυρκαγιάς, ανάμεσα στους 10 εγκλωβισμένους βρίσκονται και 3 Ελληνες. Τα όσα λένε οι οικογένειές τους για την κατάσταση του πλοίου είναι συγκλονιστικά και έρχονται να επιβεβαιώσουν ότι πρόκειται για ένα ακόμα προδιαγεγραμμένο έγκλημα εφοπλιστών και κυβερνήσεων - ΕΕ, οι οποίες διαμορφώνουν για λογαριασμό τους όλο εκείνο το θεσμικό πλαίσιο που χρειάζονται για την ενίσχυση της κερδοφορίας τους, θυσιάζοντας εργασιακά δικαιώματα, ακόμα και την ανθρώπινη ζωή.

Καταγγελίες για άθλιες συνθήκες υγιεινής, ελλείψεις στην πυρασφάλεια

«Ο άντρας μου δεν ήθελε να ταξιδέψει με το συγκεκριμένο πλοίο, γιατί έλεγε ότι ήταν σαπιοκάραβο. Οι συνθήκες υγιεινής δεν ήταν καθόλου καλές», ήταν η δήλωση της συζύγου του εγκλωβισμένου Νίκου Μπεκιάρη. Ακόμα, οδηγοί καταγγέλλουν ότι για να κερδίζει η εταιρεία σε ναύλα, στα γκαράζ δεν υπάρχει ελεύθερος χώρος ανάμεσα στα φορτηγά, τα οποία «φορτώνονται» το ένα κολλητά στο άλλο. Καταγγέλλεται επιπλέον ότι οδηγοί αναγκάζονται πολλές φορές να κοιμούνται στα φορτηγά, γιατί δεν επαρκούν οι καμπίνες, όπου επικρατούν απαράδεκτες συνθήκες υγιεινής (κοριοί, ψύλλοι, βρώμικα κλινοσκεπάσματα), ενώ με ευθύνη των εργοδοτών οδηγοί και συνοδηγοί ταξιδεύουν με ένα εισιτήριο, με αποτέλεσμα ο ένας να παραμένει στο φορτηγό κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.

Τα έγγραφα του ελέγχου του πλοίου στις 16/2/2022, με τέσσερις βασικές παρατηρήσεις
Τα έγγραφα του ελέγχου του πλοίου στις 16/2/2022, με τέσσερις βασικές παρατηρήσεις
Αυτά επιβεβαιώνονται και από τις επιθεωρήσεις που έχουν γίνει στο πλοίο, στα λιμάνια τόσο της Ελλάδας όσο και της Ιταλίας, από τις αρμόδιες λιμενικές αρχές. Τουλάχιστον από το 2018 δεν υπάρχει επιθεώρηση που να έχει γίνει και να μην έχει καταγράψει προβλήματα στα συστήματα πυρασφάλειας του πλοίου! Σωρός είναι και οι παρατηρήσεις για τις υγειονομικές εγκαταστάσεις, τους χώρους διαμονής των επιβατών, ακόμα και τα τρόφιμα και την τροφοδοσία. Ολα αυτά συντείνουν στο ότι πρόκειται για πλοίο όχι απλά υποσυντήρητο, αλλά επικίνδυνο. Παρ' όλα αυτά, οι αρμόδιες αρχές και οι νηογνώμονες το προμήθευαν με πιστοποιητικά αξιοπλοΐας και ταξίδευε κανονικά.

Υπενθυμίζεται ότι η τελευταία επιθεώρηση έγινε στις 16 Φλεβάρη, δύο μέρες πριν αποπλεύσει για το τελευταίο του ταξίδι, όπως αποκάλυψε ο «Ριζοσπάστης του Σαββατοκύριακου». Στον έλεγχο διαπιστώνεται στο «Πιστοποιητικό και Τεκμηρίωση - Εγγραφα Επιχειρησιακό Φυλλάδιο πυρασφάλειας» ότι είναι «ελλιπές». Επίσης γίνονται παρατηρήσεις για προβλήματα στις εγκαταστάσεις υγιεινής, στον εξαερισμό, ακόμα και στο φαγητό, και ρητά λέγεται ότι ήταν βρώμικο. Ωστόσο, το πλοίο πήρε άδεια απόπλου κανονικότατα!

Από το υπουργείο Ναυτιλίας δεν έχει γίνει καμία αναφορά για το είδος της πυρκαγιάς, αν υπήρχαν και αν είχαν λειτουργήσει τα συστήματα ασφάλειας και πυρόσβεσης. Βέβαια η εταιρεία προσπάθησε από την πρώτη στιγμή να αποποιηθεί τις ευθύνες της, εκδίδοντας ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία «αμέσως το πλήρωμα έσπευσε να σβήσει τη φωτιά με τον εξοπλισμό του πλοίου».

Πυροσβέστες ανασύρουν τη σορό Ελληνα οδηγού

Eurokinissi

Πυροσβέστες ανασύρουν τη σορό Ελληνα οδηγού
Ταυτόχρονα, με τα μέχρι τώρα στοιχεία που έχουν προκύψει αποτελεί πρόκληση σε βάρος των θυμάτων η δήλωση του εκπροσώπου της εταιρείας «Grimaldi», Πολ Κυπριανού, ο οποίος χαρακτήρισε «παραβάτες του διεθνούς κανόνα» όσους διέμειναν σε οχήματα του γκαράζ στη διάρκεια του ταξιδιού, θέλοντας έτσι να κουκουλώσει τις ευθύνες της εταιρείας.

Οπως αποτελεί πρόκληση και η δήλωση του υπουργού Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκη ότι «με εντολή μου έχει ήδη ξεκινήσει η έρευνα για τη διακρίβωση των αιτιών της πυρκαγιάς» ενώ οι έρευνες μέχρι τώρα δείχνουν ως υπεύθυνους το πλήρωμα, όπως απέδειξε η σύλληψη του πλοιάρχου και δύο υποπλοιάρχων, οι οποίοι αφέθηκαν προσωρινά ελεύθεροι.

Το πλοίο έχει ρυμουλκηθεί και αγκυροβολήσει βόρεια της Κέρκυρας, στη θαλάσσια περιοχή της Κασσιόπης, όπου ρυμουλκά σκάφη συνεχίζουν τις ρίψεις νερού για να επιτευχθεί η ψύξη των μεταλλικών επιφανειών. Παράλληλα επιχειρούν δυνάμεις της Πυροσβεστικής και της ΕΜΑΚ.

ΠΕΜΕΝ - «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ» - ΠΕΕΜΑΓΕΝ
Καλούν σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας αύριο στις 12 μ. στο υπουργείο Ναυτιλίας

Με το σύνθημα «Οχι άλλο αίμα εργατών για τα κέρδη των εφοπλιστών» τα ταξικά ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ, «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», ΠΕΕΜΑΓΕΝ διοργανώνουν αύριο, Τετάρτη, στις 12 το μεσημέρι, συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο υπουργείο Ναυτιλίας με αφορμή το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στο πλοίο «EUROFERRY OLYMPIA».

Στην ανακοίνωση που εξέδωσαν αναφέρουν τα εξής:

«Η εξέλιξη της πυρκαγιάς στο πλοίο "EUROFERRY OLYMPIA" με τον μέχρι τώρα 1 νεκρό και 10 αγνοούμενους, επιβεβαιώνει για άλλη μια φορά τις εγκληματικές ευθύνες των εφοπλιστών, των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων, του υπουργείου Ναυτιλίας, των λιμενικών αρχών, θυσιάζοντας την ανθρώπινη ζωή στον βωμό της κερδοφορίας των εφοπλιστών.

Αποτελεί πρόκληση για τους ναυτεργάτες, τους οδηγούς φορτηγών, τους επιβάτες η δήλωση του εκπροσώπου της εταιρείας "Γκριμάλντι", Πολ Κυπριανού, περί "παραβατών του διεθνούς κανόνα", για όσους διέμειναν σε οχήματα στο γκαράζ στη διάρκεια του ταξιδιού.

Επιχειρεί να μεταθέσει τις ευθύνες της εταιρείας, του υπουργείου Ναυτιλίας, των λιμενικών αρχών στους επιβάτες, γνωρίζοντας από προηγούμενα εφοπλιστικά εγκλήματα, όπως στην παρόμοια πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στο RO/RO πλοίο "NORMAN ATLANTIC" στις 28/12/2014, χωρίς να πάρουν κανένα ουσιαστικό μέτρο για την προστασία και ασφάλεια της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα.

Η εφοπλιστική εταιρεία, το υπουργείο Ναυτιλίας, οι λιμενικές αρχές γνώριζαν για τις παρατηρήσεις που είχαν καταγραφεί στο πλοίο σε εκτεταμένους ελέγχους από την Επιθεώρηση του Λιμεναρχείου Ηγουμενίτσας στις 15/10/2021 και στις 16/02/2022 και συγκεκριμένα:

  • Συσκευές κλεισίματος στεγανές πόρτες (όχι όπως απαιτείται)
  • Eπιχειρησιακό φυλλάδιο πυρασφάλειας (ατελής)
  • Διαμονή, εγκαταστάσεις αναψυχής, τρόφιμα και τροφοδοσία (καθαριότητα - βρώμικος)
  • Υγειονομικές εγκαταστάσεις (δεν είναι σωστά επανδρωμένα)
  • Αερισμός - Χώροι Εργασίας (όχι όπως απαιτείται)

Ολοι οι παραπάνω γνώριζαν ότι η μειωμένη οργανική σύνθεση υπονομεύει την ασφάλεια των ναυτεργατών, των επιβατών, του πλοίου. Επίσης όσον αφορά την ελληνική νομοθεσία για τα επιβατηγά πλοία (Ν.4150/2013, Υπουργικές Αποφάσεις κ.ά.), δίνει τη δυνατότητα στις εφοπλιστικές εταιρείες να εφαρμόζουν οργανικές συνθέσεις με βάση τα συμφέροντά τους και όχι με βάση τις ανάγκες και την ασφάλεια των ναυτεργατών, των επιβαινόντων.

Επαναλαμβάνουμε τα σοβαρά ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν για την πυρκαγιά στο "EUROFERRY OLYMPIA" και να ελεγχθεί αυστηρά η τήρηση των κανόνων ασφαλούς ναυσιπλοΐας και προστασίας της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα:

1. Ποια είναι η πραγματική αιτία της πυρκαγιάς;

2. Λειτούργησαν τα μέσα πυρόσβεσης;

3. Εφαρμόστηκε η στεγανή υποδιαίρεση στα γκαράζ του πλοίου;

4. Πώς αντιμετωπίστηκε η πυρκαγιά με την εκδήλωσή της;

5. Ποιο είναι το ιστορικό των ελέγχων του πλοίου;

6. Πώς δικαιολογείται η μεταφορά των 239 επιβατών, των 42 οχημάτων, των 153 φορτηγών, σε συνδυασμό με τη μειωμένη οργανική σύνθεση των 51 μελών του πλοίου;

Απευθύνουμε πλατύ κάλεσμα στους ναυτεργάτες, στους οδηγούς φορτηγών, στα σωματεία να συμμετάσχουν στη συγκέντρωση - διαμαρτυρία την Τετάρτη 23 Φλεβάρη στις 12 μ. στο υπουργείο Ναυτιλίας, για το εφοπλιστικό έγκλημα στο "EUROFERRY OLYMPIA"».

ΤΟΜΕΑΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΚΚΕ
Περιοδεία στο λιμάνι του Πειραιά

Από την περιοδεία χτες στο λιμάνι
Από την περιοδεία χτες στο λιμάνι
Κλιμάκια της Τομεακής Οργάνωσης Μεταφορών Αττικής του ΚΚΕ πραγματοποίησαν χτες περιοδεία στο λιμάνι του Πειραιά, με αφορμή το ατύχημα ανοιχτά της Κέρκυρας. Με την ανακοίνωση του Γραφείου Τύπου της ΚΕ και ανατυπωμένο το σχετικό δημοσίευμα του «Ριζοσπάστη», τα μέλη του ΚΚΕ ενημέρωσαν και συζήτησαν με ναυτεργάτες, πληρώματα πλοίων και επαγγελματίες οδηγούς.

Στις συζητήσεις όλοι οι παραπάνω εξέφρασαν τη διάχυτη ανησυχία τους, καθώς γνωρίζουν και από την πείρα τους ότι τα πρωτόκολλα ασφαλείας, οι επιθεωρήσεις, οι συνθήκες εργασίας και τα μέτρα προστασίας συνθλίβονται για τα κέρδη των εφοπλιστών, γεννώντας τεράστιους κινδύνους για εργαζόμενους και επιβάτες.

Στο πλαίσιο της περιοδείας ο Πέτρος Μαρκομιχάλης, μέλος της ΚΕ και Γραμματέας της ΤΟ Μεταφορών, δήλωσε ανάμεσα σε άλλα:

«Η ασφάλεια στη θάλασσα, η προστασία της ζωής των ναυτεργατών, των επαγγελματιών οδηγών και των επιβατών γίνεται θυσία στον βωμό της κερδοφορίας των εφοπλιστών, με το θεσμικό πλαίσιο που διαμορφώνουν διαδοχικά όλες οι κυβερνήσεις να τροφοδοτεί όλο και περισσότερο την εφοπλιστική ασυδοσία. ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ την πλήρη διαλεύκανση της πυρκαγιάς και ταυτόχρονα οργανικές συνθέσεις, συνθήκες εργασίας και μέτρα προστασίας με βάση αυτό που σήμερα χρειάζεται, και όχι με κριτήριο την κερδοφορία των εφοπλιστών».

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΠΑΤΡΑΣ
Καταγγέλλει τα κυβερνητικά και εφοπλιστικά εγκλήματα στη θάλασσα

Το Εργατικό Κέντρο Πάτρας με αφορμή τη φωτιά στο πλοίο «EUROFERRY OLYMPIA» αναφέρει χαρακτηριστικά: «Δεν είναι η "κακιά στιγμή" ή ένα "τυχαίο περιστατικό", όπως επικαλούνται με μια φωνή οι εφοπλιστές και άλλοι παρατρεχάμενοί τους, όπως ναυτιλιακοί πράκτορες σε Πάτρα και Ηγουμενίτσα. Το νέο εφοπλιστικό έγκλημα είναι αποτέλεσμα της ασυδοσίας των εφοπλιστών και της εργοδοσίας που με τις πλάτες όλων των κυβερνήσεων επιδιώκουν να επιβάλουν συνθήκες γαλέρας σε όλες τις κατηγορίες πλοίων, χωρίς μέτρα υγιεινής και προστασίας, με ναυτεργάτες χωρίς δικαιώματα, με μείωση οργανικών θέσεων στα πλοία, θυσιάζοντας ακόμα και την ανθρώπινη ζωή στον βωμό της κερδοφορίας τους».

Κάνει λόγο για οργανικές συνθέσεις που καθορίζονται βάσει της κερδοφορίας των εταιρειών, ανεξαρτήτως σημαίας, καλώντας ναυτεργάτες, οδηγούς να απαιτήσουν την ασφάλεια της ζωής τους.

Απευθύνοντας κάλεσμα αγώνα σε όλους τους ναυτεργάτες, τους οδηγούς των μεταφορικών εταιρειών, σε όλους τους εργαζόμενους να δυναμώσουν τη συλλογική και οργανωμένη πάλη για δουλειά και ζωή με δικαιώματα, για μέτρα υγιεινής και ασφάλειας στους χώρους δουλειάς, το ΕΚ Πάτρας τους καλεί να έρθουν σε επικοινωνία μαζί του και «τα συνδικάτα που καθημερινά δίνουν μάχη για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων μας και δεν κάνουν πλάτες στους μεγαλοεπιχειρηματίες, στους εφοπλιστές και ναυτιλιακούς πράκτορες της περιοχής μας».

Από σήμερα και τις επόμενες μέρες, αντιπροσωπεία της διοίκησης του ΕΚ Πάτρας μαζί με άλλους συνδικαλιστές από σωματεία, θα προχωρήσουν σε παρεμβάσεις και περιοδείες στο νέο λιμάνι της Πάτρας, στο πορθμείο Ρίου - Αντιρρίου και σε μεγάλες μεταφορικές εταιρείες για να συζητήσουν με δεκάδες ναυτεργάτες και οδηγούς με βάση και την ανακοίνωσή του, που έχει μεταφραστεί στα Αγγλικά και τα Ιταλικά.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ