ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τετάρτη 22 Ιούνη 2022
Σελ. /28
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
«ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΗΘΟΠΟΙΩΝ»
Αλλος δρόμος δεν μπορεί να υπάρξει από το να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας

Ανακοίνωση για τα αποτελέσματα των εκλογών στο Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών

Με μαζική συμμετοχή για άλλη μια φορά ολοκληρώθηκαν οι εκλογές στο Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών (ΣΕΗ).

Για το νέο ΔΣ του Σωματείου ψήφισαν 1.383 (από 1.500 το 2020) και έγκυρα ήταν 1.362 ψηφοδέλτια (11 άκυρα και 10 λευκά). Η «Δημοκρατική Ενότητα Ηθοποιών» έλαβε 413 ψήφους και 5 έδρες στο ΔΣ. Η «Αγωνιστική Ενότητα Ανεξάρτητων Ηθοποιών» (ΑΕΝΑΗ) έλαβε 460 ψήφους και 6 έδρες στο ΔΣ και ακολουθούν οι παρατάξεις «Από Κοινού» με 288 ψήφους και 4 έδρες, «Συνέλευση Αγωνιζόμενων Ηθοποιών» με 84 ψήφους και 1 έδρα, «Ανατρεπτική Συσπείρωση Ηθοποιών» με 68 ψήφους και 1 έδρα, ΣΚΕΨΗ με 46 ψήφους και καμία έδρα, ανεξάρτητος υποψήφιος με 3 ψήφους και καμία έδρα.

Αντίστοιχα, τα αποτελέσματα του ΣΕΗ για την ΠΟΘΑ έχουν ως εξής: Ψήφισαν 1.372, έγκυρα 1.350 (άκυρα 10, λευκά 14). Ελαβαν: «Δημοκρατική Ενότητα Ηθοποιών» 422 και 8 αντιπροσώπους, ΑΕΝΑΗ 410 και 8 αντιπροσώπους, «Από Κοινού» 292 και 6 αντιπροσώπους, «Συνέλευση Αγωνιζόμενων Ηθοποιών» 80 και 2 αντιπροσώπους, «Ανατρεπτική Συσπείρωση Ηθοποιών» 79 και 2 αντιπροσώπους, ΣΚΕΨΗ 64 και 1 αντιπρόσωπο, ανεξάρτητος 3 και κανέναν αντιπρόσωπο.

Σε ανακοίνωσή της μετά τα αποτελέσματα των εκλογών η «Δημοκρατική Ενότητα Ηθοποιών» σημειώνει:

«Χαιρετίζουμε τους συναδέλφους που συμμετείχαν στις εκλογές του Σωματείου μας, αλλά και όσους δεν τα κατάφεραν, είτε λόγω αδυναμίας αποπληρωμής των 72 ευρώ είτε λόγω διαγραφής τους από το Σωματείο, με βάση την τελευταία απόφαση της προηγούμενης διοίκησης. Παρά τα εμπόδια που ύψωσαν "Από Κοινού" - ΑΕΝΑΗ, η συμμετοχή των συναδέλφων μας στις εκλογές του Σωματείου μας ήταν για δεύτερη συνεχόμενη φορά μεγάλη και ελπιδοφόρα. Πιστεύουμε πως το επόμενο διάστημα είναι ανάγκη η δράση να γίνει ακόμα πιο ουσιαστική σε όλες τις διαδικασίες του ΣΕΗ, συνελεύσεις, κινητοποιήσεις.

Το αποτέλεσμα της "Δημοκρατικής Ενότητας" αποτυπώνει μία δυναμική που μπορεί να αποτελέσει ελπίδα μπροστά στις δύσκολες συνθήκες που διαμορφώνονται στο επάγγελμά μας και όχι μόνο. Οι συνάδελφοι που δώσαμε αυτήν τη μάχη μαζί, αλλά και όσοι εμπιστεύτηκαν τις δυνάμεις μας, μπορούμε να βγούμε μπροστά και να αντιπαλέψουμε μαζί με όλο τον λαό το κύμα ακρίβειας, την εμπλοκή της χώρας μας στα ιμπεριαλιστικά σχέδια, την αγωνία της επιβίωσης, την ανεργία. Προτεραιότητα για μας αποτελεί η οργάνωση της πάλης για Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας σε όλους τους χώρους και ιδιαίτερα στο ελεύθερο θέατρο και στον χώρο του οπτικοακουστικού. Ταυτόχρονα δίνουμε όλες μας τις δυνάμεις να μην περάσουν ο έλεγχος και η λογοκρισία στη συνδικαλιστική δράση, μέσα από ένα πλέγμα νόμων όπως ο νόμος Χατζηδάκη. Να μπλοκαριστεί ο κώδικας δεοντολογίας στα κρατικά θέατρα, που βάζει περαιτέρω εμπόδια στην καταγγελία κακοποιητικών συμπεριφορών και εξισώνει το θύμα με τον θύτη, απαξιώνει και υπερισχύει της ίδιας της Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας. Προετοιμάζουμε τον κλάδο απέναντι στο νέο ασφαλιστικό έκτρωμα, που έρχεται άμεσα για τους καλλιτέχνες, από αυτήν ή την επόμενη κυβέρνηση.

Η δυναμική και η εμπιστοσύνη στην ανυπότακτη αγωνιστική μας στάση εκφράστηκε και με πρωτιά στην κάλπη για τους αντιπροσώπους στο συνέδριο της Ομοσπονδίας μας. Η αλλαγή των συσχετισμών στην ΠΟΘΑ αποτελεί όρο για τη συνένωση και την οργάνωση του καλλιτεχνικού κινήματος σε κατεύθυνση σύγκρουσης με κυβερνήσεις, εργοδοσία και κρατικούς μηχανισμούς, ΜΜΕ.

Δεν έχουμε αυταπάτες για τη νέα διοίκηση. Και αυτήν τη φορά είμαστε σίγουροι ότι θα συνεργαστούν και πάλι, βάζοντας εμπόδια στην οργάνωση του κλάδου σε μια κατεύθυνση διεκδίκησης, ουσιαστικών όρων για το επάγγελμα υπέρ των εργαζόμενων ηθοποιών. Οπως άλλωστε έκαναν την προηγούμενη διετία, σε αγαστή συνεργασία με κρατικούς διευθυντές, υπουργούς και εργοδότες.

Γι' αυτό και καλούμε όλο τον κλάδο, ανεξάρτητα από το αν, τι και ποιον ψήφισε, να μην απογοητευτεί και να μην ταυτίσει το Σωματείο με τη διοίκησή του. Οι δυνάμεις μας, η δύναμη του καθενός από μας, σπάζοντας τη λογική της ανάθεσης, μπορούν να διαμορφώσουν όρους οργάνωσης και διεκδίκησης μέσα από τις διαδικασίες του Σωματείου, αγωνιστικές πρωτοβουλίες, παρεμβάσεις, Γενικές Συνελεύσεις. Αλλος δρόμος δεν μπορεί να υπάρξει από το να πάρουμε την κατάσταση στα χέρια μας.

Στρέφουμε τους προβολείς στα δικαιώματά μας. Συνεχίζουμε!».

ΕΘΝΙΚΗ ΛΥΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ
Φέρνει την «Τόσκα» στο Ηρώδειο στα τέλη Ιούλη

Μια από τις δημοφιλέστερες όπερες όλων των εποχών, η «Τόσκα» του Τζάκομο Πουτσίνι, επιστρέφει για τέσσερις παραστάσεις στο Ηρώδειο, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, στις 28, 29, 30 και 31 Ιούλη και με αυτήν η Εθνική Λυρική Σκηνή ολοκληρώνει την καλλιτεχνική περίοδο 2021/22.

Η εντυπωσιακή παραγωγή φέρει την υπογραφή του διακεκριμένου Αργεντίνου σκηνοθέτη της όπερας Ούγκο ντε Ανα στη σκηνοθεσία, στα σκηνικά και τα κοστούμια. Πρωταγωνιστούν επίσης σπουδαίοι Ελληνες και ξένοι μονωδοί όπως, μεταξύ άλλων, οι Κριστίνε Οπολάις, Λιάνα Χαρουτουνιάν, Ραμόν Βάργκας, Τζόρτζιο Μπερρούτζι, Δημήτρης Πλατανιάς, Τάσης Χριστογιαννόπουλος κ.ά. Διευθύνει ο Γάλλος αρχιμουσικός Φιλίπ Ωγκέν.

Η Φλόρια Τόσκα, μια ντίβα της όπερας, είναι μια γυναίκα παράφορα ερωτευμένη, που ζηλεύει παθολογικά τον σύντροφό της. Ο βαρόνος Σκάρπια, ένας σκοτεινός άνδρας με απόλυτη εξουσία, ηδονίζεται από τον πόνο των θυμάτων του. Ανάμεσα στους δύο βρίσκεται ο εραστής και αγνός πατριώτης Μάριο Καβαραντόσσι, ο οποίος οδηγείται στον θάνατο, όχι για τις ιδέες του, αλλά επειδή κατέχει την Τόσκα, την οποία ποθεί ο Σκάρπια. Η μηχανή είναι καλά στημένη: Απ' τις παγίδες του Σκάρπια δεν θα ξεφύγει κανείς.

Σε αυτό το οπερατικό θρίλερ, που έκανε παγκόσμια πρεμιέρα το 1900 στη Ρώμη, τα παράφορα πάθη υπογραμμίζονται από την υποβλητική μουσική του Πουτσίνι. Στην Ελλάδα πρωτοπαρουσιάστηκε το 1942 από την ΕΛΣ, με την Μαρία Κάλλας στον ομώνυμο ρόλο.

Εισιτήρια από 25 ευρώ (φοιτητικό και ΑμεΑ στα 15 ευρώ). Προπώληση στα Ταμεία της ΕΛΣ, τα εκδοτήρια Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου και online στα aefestival.gr και viva.gr

Καλοκαιρινές συναυλίες του Βασίλη Παπακωνσταντίνου

Πάντα σε εγρήγορση, ο «αιώνιος έφηβος» Βασίλης Παπακωνσταντίνου έχει ξεκινήσει την καθιερωμένη συναυλιακή καλοκαιρινή του βόλτα! Η αρχή έγινε από την Πάτρα και την Πετρούπολη και ακολουθούν συναυλίες:

Τετάρτη 29 Ιούνη, Θέατρο Γης στη Θεσσαλονίκη

Πέμπτη 14 Ιούλη, Δημοτικό θέατρο Ν. Ιωνίας στον Βόλο

Σάββατο 23 Ιούλη, Κάστρο Καράμπαμπα στη Χαλκίδα

Τετάρτη 3 Αυγούστου, Αρχαίο θέατρο Δίον.

Η συνταγή είναι σίγουρη και πετυχημένη: Ο Βασίλης στη σκηνή θα μας τραγουδήσει με τη χαρακτηριστική φωνή του, το έντονο συναίσθημά του και την τρυφερή του διάθεση όλα όσα αγαπάμε, μας συγκινούν, μας ξεσηκώνουν. Τα ερωτικά του, τα πιο ροκ κομμάτια του, τις μπαλάντες, τα κοινωνικά του τραγούδια. Και από κάτω θα μαζευτούμε όλοι - μικροί και μεγάλοι - και θα γίνουμε ένα. Κάτι που μόνο εκείνος καταφέρνει με την αυθεντική του παρουσία, που συγκινεί γενιές και γενιές και μια πορεία με αμέτρητους δίσκους, μεγάλες επιτυχίες και θρυλικές συναυλίες, μια πορεία που έχει σημαδέψει τις ζωές όλων μας.

Και φέτος το καλοκαίρι ο Βασίλης Παπακωνσταντίνου θα μας χαρίσει μοναδικές συναυλίες. Θα βουτήξει για χάρη μας στην ατέλειωτη δισκογραφία του και θα διαλέξει να μας τραγουδήσει τα «διαμάντια», τα τραγούδια «σταθμούς» και όλα τα αγαπημένα του/μας.

Μαζί του οι μόνιμοι συνεργάτες, με τον Αντρέα Αποστόλου στις ενορχηστρώσεις, καθώς και οι φωνές της Μαίρης Μπρόζη και του Απόστολου Μόσιου.

«Τα τέσσερα πόδια του τραπεζιού» στο Παληό Πανεπιστήμιο

Το θέατρο «Πρόβα», συμμετέχοντας στον γιορτασμό του Ετους Καμπανέλλη, 100 χρόνια από τη γέννησή του, αναμετρήθηκε επιτυχέστατα την άνοιξη με το εξαιρετικό έργο του «Τα τέσσερα πόδια του τραπεζιού». Η παράσταση μετά την επιτυχία που γνώρισε στο θέατρο «Πρόβα», από την Τρίτη 28 Ιούνη και για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων θα παρουσιαστεί στην αυλή του Μουσείου Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αθηνών (γνωστό ως «Οικία Κλεάνθους» ή «Παληό Πανεπιστήμιο»), στην Πλάκα (Θόλου 5).

Η Μαίρη Ραζή και ο Σωτήρης Τσόγκας πρωταγωνιστούν στη διαχρονική, κωμικοτραγική κοινωνική σάτιρα του Ιάκωβου Καμπανέλλη, σε σκηνοθεσία Παντελή Παπαδόπουλου, σκηνικά - κοστούμια Λαμπρινής Καρδαρά, πρωτότυπη μουσική Διονύση Τσακνή.

«Τα τέσσερα πόδια του τραπεζιού» είναι ο αντίποδας του κόσμου της «Αυλής των θαυμάτων». Το έργο γράφτηκε το 1978 και παρουσιάστηκε από το Θέατρο Τέχνης. Η ιστορία του έργου είναι πολύ απλή. Τα επτά αδέλφια, γυναίκες και άντρες, κληρονόμοι μιας μεγάλης βιομηχανικής επιχείρησης, κάτω από την τυραννική αθανασία ενός εφτάψυχου πατέρα που μολονότι είναι σε μόνιμη αφασία, διατηρεί το 51% των μετοχών του. Τα αδέρφια τσακώνονται μεταξύ τους γιατί όλα θέλουν να ηγηθούν και να αναλάβουν τη διεύθυνση της εταιρείας. Οι ανελέητες ραδιουργίες και οι λυσσαλέοι καβγάδες που γίνονται συνέχεια ανάμεσά τους οδηγούν στην αλληλοεξόντωσή τους. Τελικά διαπιστώνουν ότι κυνηγούν και επενδύουν σε ένα μέλλον που δεν το ορίζουν.

Διανομή:

Αλίκη: Μαίρη Ραζή. Κώστας: Σωτήρης Τσόγκας. Τώνης: Κώστας Δαρλάσης. Μαίρη: Κοραλία Τσόγκα. Μάνος: Αντώνης Ζιώγας. Θεία: Ελευθερία Ρήγου. Ειρήνη: Αννα Πορφύρη. Γιώργος: Υάκινθος Μάινας.

Παραστάσεις: 28, 29 και 30 Ιούνη, 17, 18, 19 και 20 Ιούλη, 30 και 31 Αυγούστου, 1 Σεπτέμβρη.

Ωρα έναρξης παραστάσεων: 21.00. Διάρκεια παράστασης: 95 λεπτά, χωρίς διάλειμμα.

Τιμές εισιτηρίων: 15 ευρώ γενική είσοδος, 12 ευρώ μειωμένο (άνεργοι, ηλικιωμένοι, φοιτητές).



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ