ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Τρίτη 8 Νοέμβρη 2022
Σελ. /24
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ
Λάσπη και αθλιότητες για να καλυφθούν τα αντεργατικά σχέδια σε βάρος των εργαζομένων

Eurokinissi

Στη γνωστή συνταγή του αντικομμουνισμού και της συκοφαντίας των εργατικών αγώνων κατέφυγε ξανά χτες ο υπουργός Ανάπτυξης, Αδ. Γεωργιάδης, για να καλύψει τα οδυνηρά αντεργατικά σχέδια που προωθούνται σε βάρος των εργαζομένων των Ναυπηγείων Ελευσίνας, στους οποίους η κυβέρνηση, με τη στήριξη του ΣΥΡΙΖΑ που υπερψήφισε την παραχώρηση, όπως και ο νέος ...επίδοξος «σωτήρας», η εταιρεία αμερικανικών συμφερόντων ΟΝΕΧ, έβαλαν το πιστόλι στον κρόταφο για να δεχτούν την απόλυσή τους χωρίς καν την καταβολή όλων των δεδουλευμένων και της αποζημίωσής τους, το ξεπάστρεμα των εργασιακών τους δικαιωμάτων, όλα στο όνομα της «εξυγίανσης» των Ναυπηγείων.

Μιλώντας στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής, στην οποία παρουσίασε το πώς προχωράει το ...σχέδιο εξυγίανσης, στην προσπάθεια να απαντήσει στην τεκμηριωμένη τοποθέτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Γιάννη Γκιόκα, «θυμήθηκε» ότι «το ΚΚΕ και το ΠΑΜΕ ευθύνονται για την παρακμή της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας στην Ελλάδα όλα αυτά τα χρόνια». Επιχείρησε έτσι να «ξεπλύνει» συνολικά την πολιτική που ακολούθησαν διαχρονικά όλες οι κυβερνήσεις με βάση τις κατευθύνσεις της ΕΕ, η οποία οδήγησε στην ιδιωτικοποίηση και τη συρρίκνωση των Ναυπηγείων.

Είπε ακόμα ο Αδ. Γεωργιάδης «να δώσει το ΚΚΕ τα λεφτά» για τα δεδουλευμένα των εργαζομένων των Ναυπηγείων Ελευσίνας, μίλησε για «τα στειλιάρια του ΠΑΜΕ» και αναμάσησε πολλές ακόμα γνωστές γελοιότητες που ξερνούσαν κάθε φορά οι Λαγοί, οι Παναγιώταροι και διάφορα άλλα φασιστοειδή στη Βουλή αλλά και στο Πέραμα πίσω από τις πλάτες των εργαζομένων.

Εφτασε δε στο σημείο, λέγοντας «καταδικάζουμε τη βία αλλά υπάρχει και η ανθρώπινη διάσταση», να προσφέρει πλήρη κάλυψη στην τραμπούκικη επίθεση που δέχτηκε πρόσφατα ο οργανωτικός γραμματέας της ΓΣΕΕ μέσα στα Ναυπηγεία Ελευσίνας από ομάδα συνδικαλιστών της ΔΑΚΕ στο Σωματείο Εργαζομένων των Ναυπηγείων, επιχείρηση η οποία αποσκοπούσε καθαρά στην τρομοκράτηση των εργαζομένων του Ναυπηγείου.

Να δώσουν οι εργαζόμενοι τη δική τους απάντηση

«Εγώ καταλαβαίνω τον εκνευρισμό του κ. Γεωργιάδη. Γιατί ιδιαίτερα αυτήν την περίοδο και όλη αυτήν τη χρεοκοπία και την αποκάλυψη της απάτης με το "καλάθι της νοικοκυράς" όλο σε κάτι τέτοια προσφεύγει», σχολίασε ο Γ. Γκιόκας.

Συνεχίζοντας να δίνει πληρωμένες απαντήσεις στον υπουργό πρόσθεσε ότι «κάπου τα έχουμε ξανακούσει αυτά» τα... «φταίνε το ΚΚΕ και το ΠΑΜΕ», υπενθυμίζοντας ότι τα διέδιδαν οι χρυσαυγίτες βουλευτές «και μετά από μία βδομάδα στήθηκε η δολοφονική επίθεση σε βάρος των συνδικαλιστών του ΠΑΜΕ στο Πέραμα».

Οσον αφορά τις ανοησίες «να δώσει το ΚΚΕ τα λεφτά» ο Γ. Γκιόκας σημείωσε ότι «τα κόμματα δεν είναι επιχειρήσεις. Εκτός αν στη δική του αντίληψη τα κόμματα είναι επιχειρήσεις. Οτι η ΝΔ δηλαδή είναι επιχείρηση, που έχει βέβαια και πολλά χρέη, πάρα πολλά και που δεν πληρώνει», ενώ κατήγγειλε και τα περί ...«ανθρώπινης διάστασης» για την τραμπούκικη επίθεση σε βάρος του οργανωτικού γραμματέα της ΓΣΕΕ.

Παράλληλα, ο βουλευτής του ΚΚΕ σημείωσε ότι το πρόβλημα δεν είναι μόνο ο Γεωργιάδης, αλλά και αυτοί που σιγοντάρουν αυτόν και την κυβέρνηση της ΝΔ, όπως ο ΣΥΡΙΖΑ, που όχι μόνο ψήφισε από κοινού με τη ΝΔ το σχέδιο «εξυγίανσης» των Ναυπηγείων Ελευσίνας στέλνοντας τους εργαζόμενους στο «απόσπασμα» αλλά δεν έβγαλε άχνα σε όλα αυτά τα εμετικά που έλεγε χτες ο υπουργός. Την ίδια ώρα δεχόταν με καμάρι τα συγχαρητήρια του υπουργού ότι «ο ΣΥΡΙΖΑ έχει ένα μεγάλο μερίδιο της επιτυχίας» για την «εξυγίανση» των Ναυπηγείων, αφού ήταν και ο πρώτος μεσάζων της ΟΝΕΧ, στην οποία παρέδωσε τα Ναυπηγεία της Σύρου, εξασφαλίζοντας εργασιακό μεσαίωνα στους εργαζόμενους, οι οποίοι πλέον είναι εργολαβικοί και πληρώνονται με την ώρα.

Κάλεσε τους εργαζόμενους να βγάλουν κι άλλα συμπεράσματα και, μπροστά στην αυριανή πανεργατική απεργία, «να συμμετάσχουν μαζικά στις κινητοποιήσεις».

ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ ΤΟΥ ΣΕΜΠΟ ΘΡΙΑΣΙΟΥ
Τεράστιες υποδομές και ελεύθεροι χώροι θυσιάζονται στην κερδοφορία των επενδυτών

Επικυρώθηκε χτες στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής η τροποποίηση της σύμβασης παραχώρησης του Εμπορευματικού Κέντρου του Θριασίου στα μονοπώλια, που κυρώθηκε το 2018 με κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Αποτελεί ένα από τα πλέον εμβληματικά έργα για την εγχώρια αστική τάξη, καθώς είναι ενταγμένο σε έναν από τους πιο στρατηγικούς στόχους που έχει θέσει, την ανάδειξη της Ελλάδας σε ενεργειακό και διαμετακομιστικό κόμβο.

Η σύμβαση που ψήφισε το 2018 η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ έχει υπογραφεί ανάμεσα σε Δημόσιο - ΓΑΙΟΣΕ και στην κοινοπραξία «ΕΤΒΑ Βιομηχανικές Περιοχές ΑΕ» (το μεγαλύτερο ποσοστό της οποίας ανήκει στην Τράπεζα Πειραιώς, που πλέον ανήκει σε αμερικανικά συμφέροντα) - «Goldair Cargo - εταιρεία Διεθνών Μεταφορών και Logistics AE», στην οποία συμμετέχουν και αυστριακά κεφάλαια.

Η τροποποίηση γίνεται προκειμένου να ενσωματωθούν οι προτάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που την εξέτασε, οι οποίες αλλάζουν τις λεπτομέρειες. Ετσι, πέρα από το «στρατηγικό σημείο» του Θριασίου, η κυβέρνηση προσφέρει σίγουρη κερδοφορία στα μονοπώλια και με τους όρους της υπό τροποποίηση σύμβασης. Παραχωρεί το Κέντρο στην κοινοπραξία για 37 έτη, ωστόσο δίνεται η δυνατότητα στον ιδιώτη να έχει την επιλογή της παράτασης ισχύος της Σύμβασης για 23 επιπλέον χρόνια, με τις ίδιες προϋποθέσεις. Συνεπώς, τα χρόνια παραχώρησης είναι συνολικά 60, όπως προβλεπόταν εξάλλου και αρχικά. Ακόμα, προβλέπεται διπλασιασμός στο αντίτιμο προς το ελληνικό Δημόσιο από τα 10 στα 20 εκατ. ευρώ, η ετήσια πληρωμή πάει από το 2,51% στο 5% και το εγγυημένο ετήσιο αντάλλαγμα από 350.000 ευρώ στα 700.000 ευρώ, και διάφορες άλλες λεπτομέρειες.

Πρόκειται για ποσά που είναι «κόκκος στην άμμο» των κερδών που εξασφαλίζει η κυβέρνηση στα μονοπώλια, στα οποία παραδίδει ακίνητο 588 περίπου στρεμμάτων που βρίσκεται μέσα σε μία έκταση 2.200 στρεμμάτων, η οποία ανήκει στη ΓΑΙΟΣΕ και όπου περιλαμβάνεται και μία έκταση 1.450 περίπου στρεμμάτων, η οποία όπως αναφέρεται στη σύμβαση έχει διαμορφωθεί σε έναν «ολοκληρωμένο, σύγχρονο και πλήρη εμπορευματικό σιδηροδρομικό σταθμό και σταθμό διαλογής (διαμετακομιστικό κέντρο), περιλαμβάνοντας συγκρότημα σιδηροδρομικής εξυπηρέτησης (εγκαταστάσεις Σταθμού Διαλογής και μεταφόρτωσης φορτίων), ιδιοκτησίας ΟΣΕ, έτοιμο προς λειτουργία».

Είναι το πρώτο ολοκληρωμένο Πάρκο Εφοδιαστικής Αλυσίδας στην Ελλάδα το οποίο πληροί όλες τις προϋποθέσεις για να αναδειχθεί σε σημαντικό διαμετακομιστικό κόμβο, «στρατηγικά χωροθετημένο» κοντά στην Αθήνα και στο λιμάνι του Πειραιά, που είναι από τα μεγαλύτερα λιμάνια της Μεσογείου, συνδέεται με σιδηροδρομική γραμμή με το λιμάνι του Πειραιά και με το διεθνές αεροδρόμιο, ενώ διαθέτει πρόσβαση και στο οδικό δίκτυο, κ.λπ.

Ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, Γ. Σαρακιώτης, παρουσίασε το νομοσχέδιο της κυβέρνησης της ΝΔ πολύ καλύτερα από τον εισηγητή της πλειοψηφίας. Αφού κόμπασε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ ήταν αυτός που ως κυβέρνηση «εργάστηκε συντεταγμένα με στόχο την υλοποίηση της επένδυσης που συζητούμε», πρόσθεσε: «Ως ΣΥΡΙΖΑ έχουμε επισημάνει ότι η επιλογή δημιουργίας εμπορευματικών κέντρων και η καλλιέργεια ευνοϊκών συνθηκών έχει στρατηγικό χαρακτήρα και συμβάλλει στην εδραίωση ενός δικτύου συνδυασμένων μεταφορών, προοπτική η οποία συνιστά ζητούμενο στο ολοένα και πιο ανταγωνιστικό παγκοσμιοποιημένο οικονομικό περιβάλλον».

«Η κύρωση και η τροποποίηση αυτής της συμφωνίας έχει ως στόχο η χώρα μας, η πατρίδα μας να γίνει ένα μεγάλο συγκοινωνιακό και εμπορευματικό κέντρο HUV για όλη τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, αξιοποιώντας για πρώτη φορά σοβαρά τη στρατηγική της θέση, δημιουργώντας συνθήκες ευρωστίας και ανάπτυξης», συμπλήρωσε και ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γ. Καραγιάννης. Την «αγωνία» τους για τη μετατροπή της Ελλάδας σε διαμετακομιστικό κόμβο εξέφρασαν και τα άλλα αστικά κόμματα.

Δεν είναι για τις ανάγκες του λαού

Η ειδική αγορήτρια του ΚΚΕ Διαμάντω Μανωλάκου, καταψηφίζοντας, τόνισε ότι «δεν είναι μια επένδυση για τις ανάγκες του λαού, όπως αντιπλημμυρική προστασία, αντιπυρική, αντισεισμική, ή ακόμα και δημιουργία σύγχρονων σχολικών αιθουσών ή νοσοκομείο κ.ο.κ. Είναι μια ακόμα μεγάλη καπιταλιστική επένδυση, η αρχική μαζί με τις σημερινές τροποποιήσεις, ενταγμένη στα περισσότερα κέρδη για το κεφάλαιο, με "εργασιακό μεσαίωνα", φτώχεια και βάσανα για τα λαϊκά στρώματα».

Τόνισε ότι «αυτήν την αντιλαϊκή πολιτική την υπηρετείτε όλοι σας, γι' αυτό την ψηφίζει και ο ΣΥΡΙΖΑ, αφού για όλα αυτά δεν έχετε αντιδικίες μεταξύ σας, συμφωνείτε στον σχεδιασμό για τη μετατροπή της χώρας σε περιφερειακό κόμβο εμπορευματικών μεταφορών και στην υλοποίηση των απαιτούμενων υποδομών, αφού εξυπηρετεί αφενός την καπιταλιστική κερδοφορία και αφετέρου τον στενά δεμένο με αυτό στόχο της γεωστρατηγικής αναβάθμισης της εγχώριας αστικής τάξης». Τέλος, ανέδειξε πόσο περισσότερο θα υποβαθμιστεί το περιβάλλον όλης της ευρύτερης περιοχής και τις επιπλέον συνέπειες που θα έχει σε βάρος της ζωής των εργατικών - λαϊκών οικογενειών.

ΕΥΡΩΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΤΟΥ ΚΚΕ
Εκδήλωση με θέμα «Εργαζόμενοι στα λιμάνια ενάντια στην εκμετάλλευση και τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο»

Η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ πραγματοποιεί εκδήλωση με θέμα «Εργαζόμενοι στα λιμάνια ενάντια στην εκμετάλλευση και τον ιμπεριαλιστικό πόλεμο», τη Δευτέρα 14 Νοεμβρίου και ώρα 14.00, στο Ευρωκοινοβούλιο (αίθουσα ASP1G1) στις Βρυξέλλες.

Εισηγητής θα είναι ο ευρωβουλευτής του Κόμματος Κώστας Παπαδάκης. Θα ακολουθήσουν παρεμβάσεις από:

- Τον Μάρκο Μπεκρή, πρόεδρο του Σωματείου Εργαζομένων COSCO στο λιμάνι Πειραιά (ΕΝΕΔΕΠ - Ελλάδα).

- Τον Jose Nivoi, πρόεδρο του Συνδικάτου Λιμενεργατών στη Γένοβα και μέλος της Εθνικής Επιτροπής Λιμενεργατών της USB (Ιταλία).

- Και τον Tony Hauboit, γενικό γραμματέα της Εθνικής Ομοσπονδίας Λιμενεργατών της CGT (Γαλλία).

Το κλείσιμο της εκδήλωσης θα γίνει από τον ευρωβουλευτή του ΚΚΕ Λευτέρη Νικολάου - Αλαβάνο.



Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ