Ξεκίνησε σήμερα ο εθνικός μας αγώνας με όλα τα αστέρια του παγκόσμιου πρωταθλήματος
Sportidea |
Το δυσάρεστο στην όλη ιστορία του Ράλι «Ακρόπολις» είναι ότι μέχρι και φέτος θα μπορούν να πάρουν μέρος όσοι οδηγοί θέλουν να δοκιμάσουν την τύχη τους, όσο και του αυτοκινήτου τους, στις δύσκολες διαδρομές τόσο του ελληνικού Ράλι όσο και των υπολοίπων. Η διεθνής Ομοσπονδία από τη νέα περίοδο προτίθεται να βάλει όριο συμμετοχών, από 60 έως κατά περίπτωση 90 οδηγούς και θα επιτρέπεται η συμμετοχή στις εργοστασιακές ομάδες, τα αυτοκίνητα του γκρουπ Ν, στους οδηγούς της κατηγορίας ΣΟΥΠΕΡ 1.600, καθώς και σε όσους παίρνουν μέρος στο κύπελλο της διεθνούς ομοσπονδίας.
Sportidea |
Μιτσουμπίσι Λάνσερ ΕΒΟ VI- Καρίσμα: Η ομάδα της Μιτσουμπίσι, με αρχηγό τον 4 φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή, Τόμι Μάκινεν, θέλει οπωσδήποτε τη νίκη στο «Ακρόπολις» καθώς θα είναι η πρώτη της φορά που θα πανηγυρίσει την πρωτιά στη χώρα μας αλλά και για παραμείνει ο Φιλανδός στην υψηλότερη θέση του βαθμολογικού πίνακα. Από την άλλη, με ενδεχόμενη πρωτιά, θα φτάσει και γιατί όχι θα ξεπεράσει τη Φορντ στον πίνακα των κατασκευαστών, καθώς βρίσκεται στη δεύτερη θέση με 47 έναντι 50 των πρωτοπόρων.
Φορντ Φόκους WRC: Η Φορντ από την άλλη, θεωρείται από τα μεγάλα φαβορί για τη νίκη, καθώς το Φόκους έχει αποδείξει πως στα δύσκολα είναι αξιόπιστο και οι δύο οδηγοί της, Κάρλος Σάινθ και Κόλιν Μακ Ρέι είναι οι μοναδικοί που έχουν κατακτήσει το Ράλι τρεις φορές. Πάντως όποιος από τους δύο τερματίσει στην πρώτη θέση ίσως να περάσει τον Μάκινεν στον βαθμολογικό πίνακα των οδηγών καθώς ο Φιλανδός έχει συγκεντρώσει 27 βαθμούς, ο Σάινθ 26 και ο Μακ Ρέι 20.
Πεζό 206 WRC: Η νέα εξελιγμένη έκδοση του 206 δε δείχνει να είναι ικανή να τα βγάλει πέρα στο «Ακρόπολις». Τόσο ο παγκόσμιος πρωταθλητής της περασμένης χρονιάς, Μάρκους Γκρόνχολμ, όσο και ο Ντιντιέ Οριόλ, πάντως έχουν προσπαθήσει και δείχνουν υπολογίσιμοι αντίπαλοι καθώς δεν τα παρατάνε εύκολα.
Σουμπαρού Ιμπρέζα WRC: Η Σουμπαρού είναι από τις λίγες εταιρίες που μπορεί να θεωρείται ένα με το «Ακρόπολις». Το λεγόμενο και «555» έχει τις περισσότερες νίκες σε αυτό το Ράλι, συγκεκριμένα 4 φορές. Πάντως, ο Ρίτσαρντ Μπερνς δεν έκανε το καλύτερο ξεκίνημα αλλά η τέταρτη θέση στο Ράλι Κύπρου έχει ανεβάσει το ηθικό του Βρετανού οδηγού.
Από ελληνικής πλευράς, το μεγάλο φαβορί είναι ο Αρης Βωβός και ακολουθεί ο Πάνος Χατζητσοπάνης. Οι δύο οδηγοί θα αγωνιστούν με Σουμπαρού Ιμπρέζα WRC και WRX αντίστοιχα και θα προσπαθήσουν να απειλήσουν τους αντιπάλους τους. Ο μεν Βωβός που θα στηριχτεί στην εμπειρία του, θα θελήσει να υπερασπιστεί τον τίτλο του Ελληνα Πρωταθλητή ενώ ο Χατζητσοπάνης θα προσπαθήσει να αποδείξει ξανά το ταλέντο του, έχοντας βέβαια στο πλευρό του τον Κώστα Στεφανή θα επιδιώξει να διακριθεί. Το παρών επίσης θα δώσουν οι βετεράνοι του είδους όπως οι «Λεωνίδας» - Παυλή Κορρέ (Ρενό Μεγκάν Μάξι), Τσάδαρης - Τ. Παυλή (Σιτροέν Σάξο Κιτ Καρ) και Παναγιωτόπουλος - Πετρόπουλος (Τογιότα Γιάρις) που έχουν αγωνιστεί στο Ράλι «Ακρόπολις» από 19 έως και 35 φορές.
Επειδή οι συμμετοχές είναι αρκετές όπως και η... σκόνη, εμείς σας προτείνουμε να πάρετε μαζί σας πέρα από νερό και κανένα... μαντίλι. Καλή διασκέδαση και καλό κουράγιο...
Το 48ο έτος του συμπληρώνει φέτος το Ράλι Ακρόπολις. Αν και ο πρώτος αγώνας έγινε το 1952, η ονομασία του ήταν Ράλι ΕΛΠΑ και για το λόγο αυτό η... γέννησή του ήταν το 1953 και κρατά από τότε αμείωτο το ενδιαφέρον των φιλάθλων του αυτοκινήτου εκτός από τα 21α... γενέθλιά του, καθώς το 1974 ήταν η μοναδική χρονιά που δεν πραγματοποιήθηκε. Στα προηγούμενα 47 Γκραν Πρι, οι Ελληνες οδηγοί έχουν 5 πρωτιές από τις οποίες δύο φορές ο Πεσματζόγλου και από μια Παπαμιχαήλ και Παπαδόπουλος. Στα αξιοσημείωτα πάντως ανήκουν οι νίκες του Αρη Βωβού με συνοδηγό τον Κώστα Στεφανή, το 1995, καθώς και του 1982 από τις Μ. Μουτόν και Φ. Πονς που αποτελεί και τη μοναδική νίκη από γυναίκες οδηγούς στο Ράλι «Ακρόπολις».
Ας δούμε όμως αναλυτικότερα τους νικητές από το 1952 έως και σήμερα:
1952 Ι. Πεσματζόγλου - Ν. Παπαμιχαήλ Chevrolet, 1953 Ν. Παπαμιχαήλ - Σ. Δημητράκος Jaguar XK 120, 1954 Π. Παπαδόπουλος - Σ. Δημητράκος Opel Record, 1955 Ι. Πεσματζόγλου - Μ. Παπανδρέου Opel Kapitan, 1956 Γ. Σοκ - Ρ. Μολ Mercedes 300 SL, 1957 Ζεύγος Τ. Ησταγκερ Ferrari 250 GT, 1958 Τ. Βιλορέσι - Τ.Μπασαντόνα Lancia Aurelia GT, 1959 Γ. Λέβι - Χ. Γουάντσερ Auto Union 1.000, 1960 Γ. Σοκ - Ρ. Μολ Mercedes 220 SE, 1961 Ε. Κάρλσον - Γ. Κάρλσον Saab 96, 1962 Ε. Μπόρινγκερ - Ρ. Κνολ Mercedes 200 SEd, 1963 Ε. Μπόρινγκερ - Ρ. Κνολ Mercedes 300 SE, 1964 Τ. Τράνα - Τ. Θερμένιους Volvo PV 544, 1965 Κ.Μ. Σκογκ - «Ταντλκάρε» Volvo Amazon, 1966 Μ. Σόντερστρομ - Γ. Παλμ Ford Lotus Cortina, 1967 Π. Χόπκιρκ - Ρ. Γκρέλιν BMC Cooper 1275s, 1968 Ρ. Κλαρκ - Τ. Πόρτερ Ford Escort Twin-Cam, 1969 Ρ. Τόιβονεν - Μ. Κολάρι Porsche 911 S, 1970 Τ.Λ. Θέριερ - Μ. Κέιλγουαρτ Alpine Renault A/110/1.600, 1971 Ο. Αντερσον -Α. Χερτζ Alpine Renault A/110/1.600, 1972 Χ. Λίντμπεργκ -Χ. Εϊνσενλτε Fiat 124 Sport Spider, 1973 Τ.Λ. Θέριερ -Τ. Ντέλφεριερ Alpine Renault A/110/1.600, 1975 Γ. Ροντλ - Τ. Μπέργκερ Opel Ascona RS, 1976 Χ. Κάρλστορμ - Σ.Τ. Αντερσον Datsun 160 J, 1977 Μ. Βάλντεγκαρντ - Χ. Θορζέλιους Ford Escort RS, 1978 Γ. Ροντλ - Τ. Γκέιστορντφερ Fiat 131 Abarth Rally, 1979 Μ. Βάλντεγκαρντ - Χ. Θορζέλιους Ford Escort RS, 1980 Α. Βάτανεν - Ν. Ρίτσαρντς Ford Escort RS, 1981 Α. Βάτανεν - Ν. Ρίτσαρντς Ford Escort RS, 1982 Μ. Μουτόν - Φ. Πονς (Γυναίκες) Audi Quattro, 1983 Γ. Ροντλ - Τ. Γκέιστορντφερ Lancia Rally, 1984 Σ. Μπλόμγκβιστ - Μ.Τ. Σέντερμπεργκ Audi Quattro, 1985 Τ. Σάλονεν - Σ. Χάαρτζανε Peugeot 205 T16, 1986 Γ. Κάνκουνεν -Γ. Πίιρονεν Peugeot 205 T16, 1987 Μ. Αλεν - Ι. Κιϊβιμάκι Lancia Delta 4WD, 1988 Μ. Μπιασόν - Τ. Σιβιέρο Lancia Delta HF Integrale, 1989 Μ. Μπιασόν - Τ. Σιβιέρο Lancia Delta HF Integrale, 1990 Κ. Σάινθ - Λ. Μόγια Toyota Celica Turbo, 1991 Γ. Κάνκουνεν - Γ. Πίιρονεν Lancia Delta HF Integrale 16V, 1992 Ν. Οριόλ - Μ. Οσελί Lancia Delta HF Integrale, 1993 Μ. Μπιασόν - Τ. Σιβιέρο Ford Escort Cosworth 4x4, 1994 Κ. Σάινθ - Λ. Μόγια Subaru Impreza 555, 1995 Α. Βωβός - Κ. Στεφανής Lancia Delta HF Integrale, 1996 Κ. Μακρέι - Ν. Ρίνγκερ Subaru Impreza 555, 1997 Κ. Σάινθ - Λ. Μόγια Ford Escort WRC, 1998 Κ. Μακρέι - Ν. Γκριστ Subaru Impreza WRC, 1999 Ρ. Μπερνς - Ρ. Ριντ Subaru Impreza WRC 99, 2000 Κ. Μακρέι - Ν. Γκριστ Ford Focus WRC.
08.00: Εκκίνηση από Ιτέα. Παράλληλα ξεκινούν οι 6 ειδικές διαδρομές της 1ης ημέρας. 10.10: Μενδενίτσα Ι, 10.58: Παλαιοχώρι, 12.33: Οινοχώρι I, 13.16: Παύλιανη I, 16.00: Ελάτεια, 17.28: Μενδενίτσα II
Ολοκλήρωση της πρώτης ημέρας γύρω στις 20:00.
Κείμενα: Πέτρος ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ