Στη συνέχεια, απασχόλησε τα καθοδηγητικά όργανα της ΟΠ Κεντρικής Μακεδονίας, σε συνεργασία με την Κομματική Οργάνωση, το πώς θα δοθεί συνέχεια στη συσπείρωση και την αγωνιστική δράση των κοριτσιών. Συλλογικά, αποφασίστηκε να δοθεί προσανατολισμός να συγκροτηθεί Ομάδα Γυναικών στο ΑΠΘ. Σε συνεργασία με την Επιτροπή του ΚΣ για τις νέες γυναίκες και τα νέα ζευγάρια, έγινε προσπάθεια να προσδιοριστεί το περιεχόμενο της γραμμής συσπείρωσης και δράσης της.
Το πρώτο βήμα για τη συγκρότηση της Ομάδας έγινε με τη δημιουργία κειμένου υπογραφών - διακήρυξης, το οποίο υπογράφτηκε αρχικά από δεκάδες φοιτήτριες. Πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνάντηση της Ομάδας για τη συγκρότησή της. Τα κορίτσια που συμμετείχαν εξέλεξαν Συντονιστική Επιτροπή, για τον καλύτερο συντονισμό και λειτουργία της Ομάδας αποτελούμενη από κορίτσια που δήλωσαν εθελοντικά τη διάθεσή τους για συμβολή. Ακόμη, αποφάσισαν τη λειτουργία ομάδας Τύπου και social media, με σκοπό να γίνονται γνωστές η ύπαρξη και η δράση της. Σε όλες τις δράσεις της Ομάδας, στην πορεία και την εξέλιξή της πρωτοπόρα είναι η συμβολή των γυναικών μελών της ΚΝΕ που συμμετέχουν.
Η Ομάδα Γυναικών μπορεί να κατοχυρωθεί στο ΑΠΘ ως ζωντανό κύτταρο συσπείρωσης των φοιτητριών, με προσανατολισμό σε πρωτοβουλίες που θα βάζουν σε κίνηση, σε σκέψη, σε δράση τις κοπέλες από εργατικές - λαϊκές οικογένειες. Η δράση της μπορεί να είναι «κυψέλη» για να βρει η νέα γυναίκα την αλληλεγγύη, τη δύναμη να αλλάξει τη ζωή της μαχόμενη. Με τη δραστηριότητα που αναπτύσσει, μπορεί να ευαισθητοποιήσει και τους φοιτητικούς συλλόγους, ώστε να εμπλουτίζουν το πλαίσιο πάλης με αγωνιστικές διεκδικήσεις για κάθε πλευρά της κοινωνικής ζωής της φοιτήτριας.
Η Ομάδα Γυναικών είναι μια μορφή οργάνωσης στην οποία συμμετέχουν φοιτήτριες με κριτήριο τις διακρίσεις που βιώνουν οι γυναίκες σε κάθε πλευρά της ζωής τους και την αγωνιστική διεκδίκηση των σύγχρονων αναγκών τους στη μόρφωση, στην εργασία, στην Υγεία κ.λπ. Η Ομάδα μπορεί να συσπειρώσει και να εκφράσει φοιτήτριες που ευαισθητοποιούνται γύρω από διάφορες πλευρές της ανισότιμης θέσης της γυναίκας.
Δηλαδή, πηγή ευαισθητοποίησης των κοριτσιών για τη συμμετοχή τους είναι η κοινωνική θέση της γυναίκας, οι υπαρκτές οικονομικές και κοινωνικές διακρίσεις που βιώνει. Αφορά τα επιπρόσθετα εμπόδια που συναντά μια φοιτήτρια στην πορεία για την απόκτηση του πτυχίου της, την εργασιακή της προοπτική, το δικαίωμα στον ελεύθερο χρόνο, την προστασία του γυναικείου οργανισμού. Αφορά τις απαράδεκτες κοινωνικές αντιλήψεις και συμπεριφορές για τη θέση της γυναίκας, που επιβιώνουν στις διαπροσωπικές, οικογενειακές σχέσεις, αναπαράγονται στο σχολείο, στο Πανεπιστήμιο, στον χώρο δουλειάς, στα ΜΜΕ και ΜΚΔ, στην πολιτιστική βιομηχανία κ.λπ.
Το περιεχόμενο συσπείρωσης φοιτητριών στην Ομάδα, η ανάδειξη της ταξικής ρίζας της ανισοτιμίας των γυναικών, η προσπάθεια να παίρνει ριζοσπαστικά χαρακτηριστικά η γραμμή πάλης στοχεύοντας τον πραγματικό αντίπαλο, αποτελούν καθήκον των φοιτητριών μελών της ΚΝΕ που συμμετέχουν, δρουν πρωτοπόρα, κατοχυρώνονται ως ηγέτιδες στην Ομάδα. Η καθοδηγητική στήριξη από τα όργανα του Κόμματος και της ΚΝΕ χρειάζεται να υπολογίζει τη σύνθετη ιδεολογική - πολιτική αντιπαράθεση που διεξάγεται στο Πανεπιστήμιο για το γυναικείο ζήτημα.
Με τη δράση των φοιτητριών μελών της ΚΝΕ, η Ομάδα μπορεί να συμβάλει στην άνοδο του βαθμού οργάνωσης των νέων γυναικών στο φοιτητικό κίνημα αλλά και στον προσανατολισμό της αγανάκτησης και δυσαρέσκειας των φοιτητριών σε ταξική, αγωνιστική κατεύθυνση.
Σε αυτό μπορεί να συμβάλει η διακίνηση του Δελτίου της ΟΓΕ, από τις συντρόφισσες που είναι μέλη σε Συλλόγους και Ομάδες Γυναικών της ΟΓΕ. Αντίστοιχα και η ανάπτυξη κοινών αγωνιστικών δράσεων μαζί τους.
Η προσπάθεια διαμόρφωσης αιτημάτων με κριτήριο τις σύγχρονες ανάγκες των φοιτητριών για ενημέρωση - αγωνιστική διεκδίκηση από το αστικό κράτος, τους θεσμούς του, όπως το Πανεπιστήμιο, χρειάζεται να είναι συνεχής, να εμπνέουν και να γίνονται αντικείμενο δράσης και συσπείρωσης ακόμα περισσότερων φοιτητριών στην Ομάδα.
Σε αυτό το πλαίσιο θα διαμορφώνονται κριτήρια στις φοιτήτριες, αποκαλύπτοντας τις οικονομικές, κοινωνικές αιτίες που στερούν την ικανοποίηση των σύγχρονων κοινωνικών αναγκών των γυναικών, παρά τις δυνατότητες του 21ου αιώνα. Αυτή η προσπάθεια αποτελεί, ταυτόχρονα, στοιχείο προετοιμασίας των νέων γυναικών, ώστε από αγωνιστική, ταξική σκοπιά να σταθούν στον χώρο δουλειάς μετά το πέρας των σπουδών τους.
Με βάση τα παραπάνω, έγινε συζήτηση στο μάζεμα της Ομάδας πάνω στο βασικό πλαίσιο πάλης, τα κριτήρια που επιλέγεται το κάθε αίτημα, με βάση τις πρόσθετες κοινωνικές ανάγκες της γυναίκας (π.χ. για τη διεκδίκηση δομής ΠΦΥ ώστε να γίνονται δωρεάν οι γυναικολογικές εξετάσεις στις φοιτήτριες, για μέτρα προστασίας του γυναικείου οργανισμού στις εστίες, όπως ξεχωριστές τουαλέτες, ζεστό νερό, για συμβουλευτικά κέντρα για κακοποιημένες γυναίκες κ.ά.). Εγινε συζήτηση για την πολύμορφη βία κατά των γυναικών, για την ανάγκη αγωνιστικής διεκδίκησης μέτρων πρόληψης και ολόπλευρης προστασίας των γυναικών, για τις αναγκαίες προϋποθέσεις ώστε να μπορούν να απεγκλωβιστούν από κακοποιητικές διαπροσωπικές σχέσεις, να στέκονται στα πόδια τους.
Το πλαίσιο πάλης χρειάζεται να εμπλουτίζεται συνεχώς, με βάση τα κοινωνικά ζητήματα που αφορούν κάθε πλευρά της ζωής της φοιτήτριας, όχι μόνο για τις σπουδές της. Να παίρνεται υπόψη το αντικείμενο σπουδών, η συζήτηση που ανοίγεται, όπως για παράδειγμα στις σχολές Υγείας για αναπαραγωγική υγεία, στα Παιδαγωγικά για ζητήματα αναπτυξιακής ψυχολογίας κ.λπ.
Με βάση αυτό το περιεχόμενο επιδιώχθηκε να παρθούν μια σειρά πρωτοβουλίες, με κλιμάκωση, με σκοπό να γίνει γνωστή η Ομάδα στο Πανεπιστήμιο, ειδικά στις φοιτήτριες, αλλά και σε γυναίκες πανεπιστημιακούς, άλλες εργαζόμενες του Πανεπιστημίου. Οσο η Ομάδα αποκτά υπόσταση στο Πανεπιστήμιο, δηλαδή όσο σταθεροποιείται και κατοχυρώνεται η δράση της, η πολύμορφη δραστηριότητά της, επιδιώκοντας να μπαίνουν στη δράση και άλλες φοιτήτριες και να αναλαμβάνουν καθήκοντα, τόσο θα σταθεροποιείται η συμμετοχή φοιτητριών.
Η Ομάδα Γυναικών του ΑΠΘ δεν έρχεται φυσικά σε αντιπαράθεση με τους φοιτητικούς συλλόγους που υπάρχουν ανά σχολή του Πανεπιστημίου. Τα μέλη της ΚΝΕ, τόσο στην Ομάδα Γυναικών όσο και στους φοιτητικούς συλλόγους, χρειάζεται να δουλέψουν πρωτοπόρα για να αναπτυχθεί η μεταξύ τους κοινή δράση. Η κατάκτηση αυτής της κοινής δράσης δεν αποτελεί ένα τυπικό ζήτημα που λύνεται μόνο με ψηφίσματα στα ΔΣ των συλλόγων, δεν είναι μια διαδικασία που «λύνεται από τα πάνω». Κατακτιέται στην πράξη, πρώτα και κύρια με βάση το ίδιο το περιεχόμενο δράσης τους, στη συμπόρευση με τη γραμμή πάλης, το πλαίσιο πάλης, με ειδικό ρόλο να παίζουν σε αυτό οι εκλεγμένες συνδικαλίστριες στα ΔΣ. Για παράδειγμα, μια πρωτοβουλία της Ομάδας, όπως μια κινητοποίηση στην Πρυτανεία για μέτρα προστασίας των φοιτητριών στις εστίες (φωτισμός, προσωπικό καθαριότητας κ.λπ.), μπορεί να αποτελέσει στοιχείο κοινής δράσης με όλους τους φοιτητικούς συλλόγους του Πανεπιστημίου.
Η συγκρότηση της Ομάδας Γυναικών του ΑΠΘ είναι μια αξιόλογη και σημαντική προσπάθεια των δυνάμεών μας, σε επίπεδο πανεπιστημίων πανελλαδικά. Για αυτό χρειάζεται να συζητηθούν η πείρα, τα βασικά συμπεράσματα που προκύπτουν, ώστε να αξιοποιηθεί και σε άλλες Οργανώσεις Περιοχής της ΚΝΕ, που υπάρχουν σκέψεις για τη δημιουργία Ομάδων Γυναικών σε πανεπιστήμια, όπως αποτυπώνεται και στη Θέση 37. Κυρίως, χρειάζεται να απασχολήσουν τα κριτήρια με τα οποία επιλέχθηκε η συγκεκριμένη μορφή οργάνωσης των φοιτητριών, για τον χαρακτήρα της Ομάδας, για τη διαδικασία συγκρότησής της, για τη λειτουργία της, για το περιεχόμενο της πολύμορφης αγωνιστικής της δράσης με σχέδιο κλιμάκωσης.
Μετά τη δημοσίευση του πρώτου βίντεο, για τον Χρήστο Μαλτέζο, η ΚΝΕ στρέφει τον «φακό» της στην ηρωική ζωή και δράση της Ηλέκτρας Αποστόλου, στελέχους της ΟΚΝΕ, της ΕΠΟΝ και του ΚΚΕ.
Τη φωνή της για την ηχογράφηση του βίντεο «χάρισε» η αγαπημένη ερμηνεύτρια Νατάσσα Μποφίλιου. Μείνετε συντονισμένοι στο κανάλι της ΚΝΕ στο YouTube.